Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI

    Na een jaar met een Audi A4 B8 2.0 TDI uit 2011, 2 niet-Audi aanloopwagens tussendoor, 2 Audi A5 Sportbacks (ook B8's - facelift generatie) sinds kort als aanloopwagen terug een A4 B8.
    Nu wel een Avant en een stuk kaler qua opties maar als aanloopwagen mag ik zeker niet klagen.

    + ik had verwacht dat deze 136 pk versie erg sloom zou aanvoelen na de A5's met 163 pk maar met wat minder geluidsdemping en misschien een paar kg lichter, valt dat best mee; hij trekt minder door vanaf de 2e versnelling maar de 1e is niet zo kort dus dat compenseert
    + hetzelfde interieur dat ik zo goed ken
    + stuurt eigenlijk even vlot als de A5
    - onhandige GPS (je kan niet scrollen, geen mogelijkheid om 3 routes te krijgen om uit te kiezen, geen cd's afspelen en navigatie tegelijk)
    - wat minder goede geluidsdemping
    - manueel rolgordijn dat ook nog eens in de weg zit bij het inladen, toch vergeleken met de achterklep van de A5
    - degene die die auto ooit besteld heeft, had eigenlijk niet het budget ervoor of hield het graag heel sober: ik denk dat er 1 optie op zit en dat is de basic GPS. Geen dimmende binnenspiegel, geen lichtsensor, geen regensensor (of één die niet meer werkt), geen muziek via bluetooth, ... laat staan meer "fancy" opties zoals lederen zetels, harde schijf, andere luidsprekers, verwarmde zetels, ...
    Laatst gewijzigd door noctilucus; 18-03-19 om 20:14.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI

    Je kunt op de sticker, meestal in de kofferbak of serviceboekje, alle optie codes zien. Plant die eens op deze website en je weet wat er in zit.
    http://igorweb.org/equidec.aspx

  3. #3

    Standaard Re: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    , geen cd's afspelen en navigatie tegelijk)
    MMI-3G low, even je Navi DVD naar SDHC (8GB) kaart exporteren, dan is het CD/DVD station beschikbaar voor andere dingen.
    Is je Navi ook gelijk sneller van SDHC en staat de DVD niet constant te toeren en de laser wordt minder belast.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiLars Bekijk Berichten
    Je kunt op de sticker, meestal in de kofferbak of serviceboekje, alle optie codes zien. Plant die eens op deze website en je weet wat er in zit.
    http://igorweb.org/equidec.aspx
    Thanks! Ik had al in het service boekje gekeken maar daar stond er niets, ik zal eens moeten zoeken waar die sticker dan wel te vinden is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    MMI-3G low, even je Navi DVD naar SDHC (8GB) kaart exporteren, dan is het CD/DVD station beschikbaar voor andere dingen.
    Is je Navi ook gelijk sneller van SDHC en staat de DVD niet constant te toeren en de laser wordt minder belast.

    Peeet

    Thanks, hele nuttige tip, ik had al zo'n vermoeden toen ik de optie "navigatie kopiëren" of iets dergelijks zag op de MMI.
    Voorlopig heb ik het andersom gedaan: muziek op SD en de navigatie via DVD. Maar de DVD draait inderdaad erg vaak dus misschien keer ik het toch beter om, ook al is het maar voor een paar maanden.

    Bijkomend positief punt, iets waar ik niet bij stil stond: de A4 is behoorlijk stevig afgeveerd. Na al die jaren VW en Audi valt dat me niet zo op maar vorig weekend reed een vriend mee die me waarschuwde voor een paar verkeersdrempels en plateaus want "daar moest je heel traag over rijden" - dat bleek dus heel goed mee te vallen, ik denk dat zijn Renault een meer comfort-gerichte zachte vering heeft met de bijhorende voor- en nadelen.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •