Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

    goedemiddag,

    ik zal mezelf even voorstellen, ik ben maarten.
    28jr en kom uit flevoland en rij sinds afgelopen mei een Audi A4 B8.5 uit 2013
    er ligt een 1.8 Tfsi moter in met 170pk en een handbak.

    hiervoor het ik al een heel aantal autos gereden.
    waaronder:
    -fiat punto 1.2 16v sport uit 2001
    -fiat grande punto 1.4 T-jet uit 2007
    -volvo c30 D2 (1.6 diesel) uit 2011
    en nu dus de Audi A4 1.8 Tfsi

    en zodra je maar informatie zoekt sluit je je toch aan bij een forum van de desbetreffende auto.
    ik kan alleen slecht autos "orgineel" laten, wil ze toch wat meer van mij maken/persoonlijker maken.
    dusja ook de audi heeft al wat veranderingen ondergaan, en er zitten er nog een paar aan te komen.
    maar daarom kom ik hier op jullie forum, om wat informatie in te winnen.

    hierbij een paar fotos van mijn audi:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door maarten91; 22-04-19 om 14:33.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    29
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

    Mooie A4 Maarten,

    Ben al een tijdje aan het zoeken naar een A5 coupe met dezelfde motor-transmissie aandrijving. Hoor graag wat jouw ervaringen zijn omtrent verbruik, onderhoud en reparaties.

    Veel plezier ermee!

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten91 Bekijk Berichten
    ... ik kan alleen slecht autos "orgineel" laten, wil ze toch wat meer van mij maken/persoonlijker maken.
    dusja ook de audi heeft al wat veranderingen ondergaan, en er zitten er nog een paar aan te komen.
    maar daarom kom ik hier op jullie forum, om wat informatie in te winnen....
    Welkom Maarten. Goede keuze om je aan te melden. Het Forum 'archief' beschikt om een schat van informatie die je via oa de zoek functie kunt vinden. Daarnaast staan er vele leden klaar om je behulpzaam te zijn. Waar zit je bijv. aan te denken?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exotic Bekijk Berichten
    ... Ben al een tijdje aan het zoeken naar een A5 coupe met dezelfde motor-transmissie aandrijving. Hoor graag wat jouw ervaringen zijn omtrent verbruik, onderhoud en reparaties. ...
    Heb je niets in het A5 onderdeel kunnen vinden? Zelf rijd ik de 2012 Sportsback versie die dan nog een JDE-kuurtje heeft gehad. Niet om zijn naar 240pk/430Nm verhoogde vermogen, maar vooral om zijn vergrootte souplesse (en fractioneel lager verbruik). Dat is een wezenlijk verschil in rijgedrag.
    Verbruik is overigens altijd lastig. 't Scheelt enorm of je dagelijks file e/o in stad rijd, of alleen maar langere stukken via de provinciale- of auto(snel)wegen. Ik kom ongeveer uit op 1:13 a 1:13,5 l/km.
    Qua onderhoud niets bijzonders elke 30k. Wel tussentijd ca 0,5 lt olie bijvullen. Heb alleen bij ca 160k een defecte alternator gehad, die -omdat Pon dat onderdeel niet meer los levert- het noodzakelijk maakte een complete turbo aan te schaffen; was duur.
    Voorts een koppelingsprobleem. Maar waarschijnlijk veroorzaakt door de 1e eigenaar. Verder geen echte bijzonderheden en rijd ik er jaarlijks ca 35k kilometers mee naar volle tevredenheid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 22-04-19 om 15:15.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen, Audi A4 B8.5 1.8 Tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Welkom Maarten. Goede keuze om je aan te melden. Het Forum 'archief' beschikt om een schat van informatie die je via oa de zoek functie kunt vinden. Daarnaast staan er vele leden klaar om je behulpzaam te zijn. Waar zit je bijv. aan te denken?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Dankje, ik zit nog te denken aan een paar verlagingsveren. Wil tov hoe hij nu staat graag nog 1,5/2cm zakken, maar welke veren moet ik dan hebben? (Want mijn a4 is al lager door t sportonderstel dus weet niet zogoed wat ik moet kopen.)
    Wil geen schroefset meer, dat heb ik onder al mn vorige autos al gehad en wil mn comfort niet meer kwijt.
    Heb je aanraders??

    En ik zou iets meer geluid willen, gewoon subtiel uitlaatgeluidje. Beetje brom/roffel bij optrekken, en voor de rest gewoon niet overdreven aanwezig.

    Heb ondertussen t volgende al gedaan:
    -grill en audi logos zwart
    -debached (a4 en tfsi eraf)
    -sunblinds op de achterruut en de zijruiten
    -achterlichten gesmoked


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •