Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: A4 3.0TDi Quattro 2x S-Line

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A4 3.0TDi Quattro 2x S-Line

    Inmiddels in mijn 20e jaar als Audi Quattro rijder. Begonnen met een A4 Avant 2.4 Quattro zilvergrijs, gevolgd door een 2.5 TDi A4 Sedan Quattro grijsblauw, daarna een A4 Avant 2.5 TDi Quattro blauw opgehaald in Ingolstad. Deze is ingeruild voor en A4 Avant 3.0TDi Quattro donker blauw, die ik tot 338k kilometers heb gereden. Deze wagen is in 2017 total loss geraakt door een aanrijding op het rechter achterwiel. Toen volgde een uitstapje naar de A5 Sportback 3.0 TDi Quattro H6 zwart. Ook deze raakte total loss door een 20 jaar oude BMW 3 serie die met 70+ achterop reed. Nu rijd ik weer in een A4 Avant 3.0TDi Quattro 2 x S-line met panoramadak, full leder, donker blauw, MMI 3G plus, zonwering op achter-zijruiten.
    Nadat ik de vorige A4 Avant (2011) met 338k door total loss moest afstaan, was ik na een jaar overbrugging met de A5 Sportback erg blij met een volgende A4 Avant 3.0TDi Quattro (2013). Zelfde kleur als de vorige, maar duidelijk wat luxer: panoramadak, leder interieur, 7-traps automaat, en dubbel S-line uitvoering, en dat met 142k op de klok. Ik kan voorlopig weer vooruit!
    Update 01-12-2021
    Inmiddels heb ik deze A4 3.0 TDI Quattro Avant B8 ingeruild tegen een 4 jaar oude A4 Allroad Quattro Avant B9 (of 8W), waarbij ik van de rustige 6 cilinder TDI nu naar de 4 cilinder 2.0 TDI ben gegaan met 163 pk. Verder een mooie auto, interieur is nu van stof, leer vind ik te glad en alcantara /leer was niet beschikbaar. Jammergenoeg geen sportstoelen, maar dat is het enige minpuntje. Auto had 40K op de klok dus dat is niet veel voor 4 jaar. Wel heerlijk om nu gebruik te kunnen maken van de enorme vooruitgang is elektronica in deze auto. Lane assist, side assist, adaptieve cruisecontrol, file hulp, digital cockpit panoramadak, 18" wielen wegklapbare trekhaak.
    Laatst gewijzigd door Dutchbrush; 01-12-21 om 22:48.
    Ik dacht dat 4 ringen voor QUATTRO stond....

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 3.0TDi Quattro 2x S-Line

    Foto's?

    Gefeliciteerd

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 3.0TDi Quattro 2x S-Line

    Ik zal eens gaan zoeken..... Maar niet schrikken, het is gewoon een fabrieksmodel zonder wijzigingen.
    Laatst gewijzigd door Dutchbrush; 09-04-19 om 20:41.
    Ik dacht dat 4 ringen voor QUATTRO stond....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 3.0TDi Quattro 2x S-Line

    Op verzoek wat foto's:

    1. mijn eerste Audi: A4 Avant 2,4l V6 benzine Quattro (na 7 maanden total loss door frontale aanrijding, mijn vrouw had wat gekneusde ribben en ik had niets)


    2. mijn tweede Audi: A4 sedan 2,5 TDI V6 Quattro (bijna nieuw, zeer jonge demo ter vervanging van de vorige)


    3. mijn 3e Audi: A4 Avant 2.5 TDI V6 Quattro B6 bij afhalen in Ingolstad (deze auto stond recent nog te koop in Friesland)


    4. mijn 4e Audi (en mijn meest geliefde!): A4 Avant 3.0 TDI V6 Quattro B8 automaat leer/alcantara (2017 total loss door aanrijfding)
    De foto komt uit een serie van testfoto's voor een Sigma objectief, helaas kon ik de lantaarnpaal niet ontwijken.


    5. Uitstapje naar A5 Sportback 3.0 TDI V6 Quattro slechts 1 jaar gehad, helaas geen foto's.

    6. Terug naar de A4 Avant 3.0 TDI Quattro 2x S-line B8, 7-traps automaat, panoramadak, Navi, leder (luxere uitvoering van nummer 4, foto's volgen nog)


    7. Terug in vermogen en van verlaagd naar 3,5 cm verhoogd: A4 Allroad Quattro 2.0 TDI 7-traps automaat, panoramadak, getint glas, virtual cockpit, lane-assist, side-assist, dynamic cruise control, grootlicht assistent, MMI, LED (kop-)lampen.
    Laatst gewijzigd door Dutchbrush; 27-02-22 om 17:02. Reden: Toevoeging foto
    Ik dacht dat 4 ringen voor QUATTRO stond....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •