Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

  1. #1

    Standaard 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Begin deze week mocht ik alweer m'n vijfde Audi op rij bij de dealer ophalen, gisteren een verwenbeurt gegeven in de vorm van een Nanolex coating .


    specs en pics :



    A6 Avant , 3.0tdi 204pk

    Havannazwart metaallak ( HEEL blij met deze keuze, schitterend hoe die mooie brons/bruine look bij zon er inzit en bij donkerder weer is het gewoon een zwarte )

    Sportzetels in valconaleder fluweelbeige

    Tweekleurig dashbord fluweelbeige – moorbruin

    Tapijten moorbruin

    Elektr lendensteunregeling

    Pack Lounge

    Pack Executive +

    Klimaatregeling 4 zones

    Brandstoftank 75 L

    GPS+ met harde schijf

    Inlegplaatjes in natuur essenhout

    Opberg module

    Reservewiel + gereedschap

    Sportophanging

    Zetelverwarming voor+achteraan

    Wegklapbare trekhaak

    Parkeersensoren voor+achteraan

    Achteruitrijcamera

    Comfortsleutel + kofferklep elekt met voetbediening

    LED koplampen

    Lederpakket armsteunen/handgrepen in leder

    Ambiante interieurverlichtingspakket ( een aanrader ! )

    Getinte ruiten
    De 17" standaard 10 spaaks velgen zullen fungeren als winterset, voor de zomer de 19" 15 spaaks velgen gekozen samen met Michelin Pilotsports 19"-255-40
    Anti diefstalmoeren


























    Laatst gewijzigd door ryback; 16-08-13 om 13:16.

  2. #2
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Zo dan! Wat een geweldig mooie A6 met de juiste opties en lekkere motor. Complimenten ook voor de mooie foto's!
    RS4 B9

  3. #3
    TyCorZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.909
    Kudos
    106
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Zoooooooooooo! Nice one! Enjoy your ride! Dat zal zeker lukken!

  4. #4
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Wat een prachtwagen, erg mooi.

  5. #5
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Vooral de Full LED koplampen vind ik schitterend!
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)


  6. #6

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Schitterende wagen!!

    En inderdaad mooie foto's ook..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  7. #7
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Hele smaakvolle combinatie!
    Je hebt er goed over nagedacht, fraaie kleuren, zowel binnen als buiten.
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Prachtige combinatie en foto's!

  10. #9
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Gefeliciteerd met deze fraaie A6! Prachtige combi van in- en exterieurkleuren. Persoonlijk zou ik zelf de stoelventilatie niet meer willen missen, maar ja, het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes maken.....
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  11. #10
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Prachtige auto.
    Veel plezier ermee.
    Groet,
    Jan
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Mooie auto, erg mooie foto's

    Veel plezier
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Erg mooie A6 en vooral de kleurstelling van het interrieur!
    Èn natuurlijk de schitterende foto's!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  14. #13

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Schitterend! Ik kan alleen maar niet wennen aan de ovale vorm van nieuwe sturen. S-line met ronde airbag is dan wat mij betreft een hele verbetering.

    Veel plezier ermee!
    2011 Audi A3 2.0 TDI Sportback 2011 Pro Line S Ibis White
    2003 Audi A4 1.9 TDI 175PK S-line
    1995 Audi A4 1.8 120PK S-line

  15. #14

    Standaard 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Wow hele mooie a6. Heb ook eens in deze combi gereden en die 204pk is heel fijn en ook erg zuinig viel me op. Alleen miste ik wel Quattro, als je rustig rijdt is het prima maar ik had een keer wielspin bij wegtrekken van stoplicht (regende wel). Maar verder erg fraai, dit is nog stuk donkerder dan mijn bruin maar dit noemen ze natuurlijk ook zwart ipv bruin. Interieur vind ik prachtig!
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  16. #15

    Standaard 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Is dit trouwens privacy glass of achteraf getint? Vind het wel erg donker namelijk.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #16

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Wow hele mooie a6. Heb ook eens in deze combi gereden en die 204pk is heel fijn en ook erg zuinig viel me op. Alleen miste ik wel Quattro, als je rustig rijdt is het prima maar ik had een keer wielspin bij wegtrekken van stoplicht (regende wel). Maar verder erg fraai, dit is nog stuk donkerder dan mijn bruin maar dit noemen ze natuurlijk ook zwart ipv bruin. Interieur vind ik prachtig!
    Ik heb zowel de MT 204pk als de S tronic Quattro 204pk testgereden , en eerlijk puur op wegligging is die Quattro fijner maar puur op automaat gezien is die MT naar mijn persoonlijke mening qua comfort een behoorlijke trap aangenamer. Aangezien ik eerder een comfortrijder dan een sportieve rijder ben terug voor de MT gekozen ( voor deze had ik een 2.7 met MT ). Daarnaast is het fiscale aspect ook toch een aardig voordeel, met het bespaarde bedrag kan ik met vrouw en kinderen al een weekje op verlof extra... Daarnaast is ook het aspect verbruik toch aardig intressanter tov de Quattro , ik ben de wagen nog aan het inrijden maar na 500km staat de teller op 6.1 liter momenteel.
    Laatst gewijzigd door ryback; 18-08-13 om 11:03.

  18. #17

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Is dit trouwens privacy glass of achteraf getint? Vind het wel erg donker namelijk.
    Dit is idd de optie privacy beglazing, valt idd vrij donker uit wanneer het niet veel zonneschijn is, in de zon is dit al een pak minder maar eerlijk, ik had het ook net liever een tikkeltje minder gezien maar voor de kids is het achteraan echt wel een meerwaarde.

  19. #18

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Mijn 8 weken oude A6 avant heeft intussen bijna de 5000km bereikt, vrij weinig gereden naar mijn normen maar daar zullen de 12 daagjes verlof ( stilgestaan ) ook wel voor wat tussen zitten.
    Het lang geheugen is nog nooit gereset en geeft een verbruik van 6,6 liter aan, als ik mijn spritmonitor bekijk kom ik aan 7.8 liter , ik moet nog altijd met mijn eerste Audi krijgen waar de boordcomputer enigszins correct werkt ( ik heb er ook nog nooit eentje gehad waar het verbruik hoger dan de realiteit werd weergegeven… Nu met die 7.8 liter ben ik best tevreden, van die 5000km zitten er misschien amper 1200km autosnelweg in momenteel en dat scheelt echt heel erg veel merk ik. Ik ben ook niet direct iemand die continu op zijn verbruiksmetertje zit te kijken om ook maar zo zuinig mogelijk te rijden.
    Persoonlijk hou ik enorm van deze wagen, de ideale cruisewagen waar je na een dagje rijden toch nog steeds met de glimlach uitstapt.
    Pluspunten :
    - Stilte, de geluidsisolatie is er een pak op vooruit gegaan
    - Ophanging en wegligging is zalig ondanks de verlaagde sportophanging en 19 duimers ( stukken aangenamer dan m'n A4B8 met 17" wielen ! )
    - Comfort algemeen, alles zit op de juiste plaats voor mij ( of toch bijna )
    - Interieurafwerking is fenomenaal , toch weer een pak beter dan de vorige A6 en m’n vorige A4B8
    - Fantastisch aangename motor die als het moet ruim voldoende power heeft voor ons Belgische verkeer.
    - Terug kofferruimte !
    - Privacy beglazing is zalig voor de kinderen ondanks ik het qua uitzicht iets te donker is, toch zou ik het opnieuw kiezen.
    - Led koplampen, ondanks dat dit toch geen goedkope optie was zeer blij dat ik deze heb genomen.
    Minpunten :
    - opstarttijd MMI is een stuk langer dan de vorige… Er zijn heel wat mogelijkheden bijgekomen maar ze hebben volgens mij exact dezelfde hardware gebruikt… best jammer en soms irritant
    - vreemd genoeg heb ik al meerdere malen bij het in/uitstappen de verlichtingsschakelaar geraakt, kan ook aan mij liggen maar bij m’n vorige had ik dat probleem niet.
    - Start stop systeem… ik ga nogmaals aandringen in de garage of ze dit echt niet kunnen wegprogrammeren…
    - Optionele 75 liter tank is relatief, bij m’n vorige A6 kon ik makkelijk 75 a 78 liter tanken, nu ben ik al blij dat er 67 a 68 liter ingaat… ik weet niet hoever ik onder de 0km autonomie moet gaan om er daadwerkelijk een goede 70 liter in te krijgen.

    Drive select is mooi, in de praktijk echter boeit het me niet zo, de eerste 500km een beetje mee gespeeld en sindsdien staat dat simpelweg op Auto…

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    78
    Kudos
    23
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    Hallo, @ryback ik had even over dit topic heen gezien maar toffe en mooie wagen
    De ervaring die hier neerschrijft kloppen volledig met wat ik ervaren heb ik zit momenteel ook net over de 5000 km ik gebruik mijn wagen dan ook niet voor mijn werk maar voor de weekend's door de week rijd miss er mee.
    Idd het verbruik valt echt wel mee mijn vorige auto's waren ook 3.0 L 6 cil maar daar kwam ik nooit onder de 10.5 l verbruik misschien omdat het ook suv waren maar toch.
    Wat betreft het start stop systeem daar kan wat aan gedaan worden via vag com. ik heb het niet laten uitzetten maar het irriteert mij ook meer en meer ik snap de meerwaarde er niet goed van en laat het de volgende keer zeker uit zetten.
    De Led koplampen ben ik ook zeer tevreden over ondanks het kostenplaatje zou ik ze zeker terug nemen.
    Verder kan ik tot hiertoe geen min puntje opnoemen over deze wagen

    Nog vele veilige en aangename kilometer's toegewenst

  21. #20

    Standaard Re: 2013 Audi A6 Avant 3.0tdi

    We zijn met deze intussen bijna 6 jaar verder… en eerlijk gezegd is dit met voorsprong mijn beste wagen geweest tot hiertoe ( was de 5é Audi op rij ) , buiten oliewissels , filters , remblokjes is deze wagen NOOIT voor ook maar één pietluttig mankement in de garage binnen geweest. Is dus 100% betrouwbaar gebleken tot vandaag.
    Altijd een heel fijne wagen gevonden , op één minpuntje na , dat was toch de voorwielaandrijving… bij bandensetjes die op hun einde liepen bleek toch dat op nat wegdek bij het opkomen van een kruising de voortrein heel snel aan het sputteren gaat en je eigenlijk een ei onder je gaspedaal moet hebben zitten…

    Gisteren getekend voor de opvolger van deze , de sputterende voortrein zal bij deze hopelijk van de baan zijn… het is terug een A6 avant geworden in een 45tdi Quattro Sport versie. Ik hoop dat de toekomstige het net zo betrouwbaar zal gaan doen dan zijn voorganger.

    Een beetje specs :

    45 tdi avant dus
    Sport uitvoering
    Vesuvius grijs metaalkleur
    Bussines plus pack :

    • Metaalkleur
    • Verwarmde zetels voor
    • Audi smartphone interface
    • MMI navigatie Plus met MMI touch response
    • Audi virtual cockpit
    • Audi Sound System
    • Omgevingscamera’s
    • Comfortsleutel
    • Zetels vooraan elektr regelbaar met geheugen

    Sport pack ( S line intr en ext )
    Getinte ramen
    Sportophanging
    Matrix led koplampen
    Wegklapbare trekhaak
    Zwart S line interieur met leder/alcantara sportzetels
    Zwarte dakhemel
    Lichtmodule color interieur
    Leder + pakket ( dash boven + onder – middenconsole – deuren bovenkant+handgrepen in kunstleder )
    Audisport 20” velgen
    Bedieningstoetsen in glaslook
    Inlegplaatjes in zwart essenhout
    zonder typeaanduiding
    buitenspiegels elektr inklapbaar-verwarmbaar met autom dag/nachtfunctie
    ruimtebesp reservewiel + krik
    Brandstoftank 73l


    Nu nog een maandje of 2 geduld ofzo.
    Laatst gewijzigd door ryback; 24-04-19 om 05:29.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •