Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: 2019 A6 Avant sport 45tdi

  1. #1

    Standaard 2019 A6 Avant sport 45tdi

    De opvolger voor mijn vorige A6 avant is er , eerste indrukken zijn heel positief . Deze is ondanks de 20 duimers en sportophanging comfortabeler en vooral stiller dan m'n vorige op 19 duim.
    Afwerking van dat interieur is werkelijk om schrik van te krijgen...
    Hopelijk even betrouwbaar dan mijn vorige !

















    Laatst gewijzigd door ryback; 24-04-19 om 07:42.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport

    Mooi wagen! Veel plezier ervan!

  3. #3
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport

    Zo dan...super mooi! Geniet er van!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  4. #4
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport

    Gefeliciteerd man!! Dikke slee zo.
    Heb je nog plannen ermee? Voor codings en software aanpassingen kun je bij mij terrecht
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #5

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd man!! Dikke slee zo.
    Heb je nog plannen ermee? Voor codings en software aanpassingen kun je bij mij terrecht
    thx , wat moet ik me voorstellen bij software aanpassingen dan ? ben daar de laatste jaren niet meer in mee eigenlijk...


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    thx , wat moet ik me voorstellen bij software aanpassingen dan ? ben daar de laatste jaren niet meer in mee eigenlijk...
    Neem maar even een kijkje op de site https://www.vagcoding.nl/listings/audi-a6-s6-rs6-4k/
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Mooie a6.
    Geniet ervan.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Een mooie A6, heel veel plezier gewenst ermee!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Mooie keuze, geniet ervan!
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  11. #10
    Belvedere98's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Ik heb een tijdje getwijfeld of ik dit nieuwe model nou mooi vond of niet.... die van jou heeft me overtuigd, wat een klasse bak!

  12. #11

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Nice!

  13. #12
    Badu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Heel fraai en super mooie velgen!

  14. #13
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Hele mooie auto. Die chroomrand achter hadden ze van mij wel achterwege mogen laten in het ontwerp.

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Van harte Voor mij leuk om niet meer de enige met nieuw model A6 te zijn

    Ik ben erg benieuwd naar de samenstelling en afwegingen die je hebt gemaakt om opties wel / niet te nemen. Mijn samenstelling vind je in mijn showroomtopic hier.

    Jouw eerste indruk over comfort herken ik volledig. Ik kom van A6 4G met luchtvering op 19 inch - dus ben erg verwend qua comfort - en nu op 21 inch en demperregeling mis ik geen enkel comfort!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Thx iedereen , er staat nog maar pas 400km op de teller , ben hem dus nog netjes aan het inrijden maar hij bevalt me super tot hiertoe. Dit is mijn derde A6 op rij nu en deze is zonder twijfel de comfortabelste en de stilste , binnenin hoor je de motor eigenlijk nauwelijks...

    Ik was bang van de aanraakschermen maar in de praktijk valt de bediening super mee, spraakbediening is in deze ook een stuk bruikbaarder geworden dan de vorige generatie. Enige nadeel zijn de vingerafdrukken op de schermen.... Ik heb voor het eerst in vele jaren terug eens een donker interieur gekozen en ik merk wel dat ik meer zal mogen kuisen en stofzuigen... ( mijn eerste A4 had een donker interieur, dan een A4 met lichtbeige interieur en daarna 2 A6 avants met eveneens beige interieurs... ik wou dus eens iets anders... )

    Ik was eigenlijk van zin om naar een 4 cilinder diesel terug te keren ( 40tdi S tronic ) , ik heb 2 uitgebreide testritten gedaan met een 40tdi S-tronic fwd en een Quattro versie. Beiden goede auto's , zeker en vast maar mijn vorige 2 waren telkens 6 cilinders en eerlijk waar , dit is toch qua rijplezier van een andere orde ( voor mij persoonlijk dan ) , mijn vorige waren wel steeds Multitronics met fwd en zo nu en dan ( zeker in natte omstandigheden of banden die hun beste tijd hadden gehad ) was dat echt met een ei onder de pedaal rijden als je een kruising op moet... ook het trekken in het stuur frustreerde mij soms wel eens dus moest mijn volgende zeker en vast een Quattro worden. Eigenlijk bijna getekend voor een 40tdi Quattro maar uiteindelijk toch in de zure ( VAA in Belgie ) appel gebeten en er 2 cilinders meer ingeduwd :-) , ik vreesde dat ik er elke dag spijt zou van hebben gehad...
    En eerlijk waar , ik ben echt heel erg blij dat ik toch voor deze versie ben gegaan, die motor doet alles zo comfortabel en vlot , ook in hernemingen is het verschil toch behoorlijk groot...
    Van één ding ben ik nu al 200% overtuigd en dat is de Quattro aandrijving, dit is een totaal andere rijbeleving mijns inziens , stuurt zoveel prettiger in vergelijking met m'n vorige wagen. De transmissie ( tiptronic ) is na bijna 700.000km met Multitronic te hebben gereden een aanpassing maar zal snel wennen, kan in elk geval wat sportiever gereden worden maar net zo goed een rustige cruiser.
    Let wel, ik vond die 40tdi ook echt wel aardig rijden hoor, laat dat duidelijk zijn , een dikke 10 jaar terug had ik ook nog een 2l tdi en als je die vergelijkt met de huidige dan is die mijlenver beter geworden , ook stukken stiller dan vroeger vond ik.

    Ik weet niet of er in NL dezelfde packs zijn want dit is een Belgische rijder :-) , deze configuratie gekozen :

    45 tdi avant dus
    Sport uitvoering
    Vesuvius grijs metaalkleur
    Bussines plus pack omvat :

    Metaalkleur
    Verwarmde zetels voor
    Audi smartphone interface
    MMI navigatie Plus met MMI touch response
    Audi virtual cockpit
    Audi Sound System
    Omgevingscamera’s
    Comfortsleutel
    Zetels vooraan elektr regelbaar met geheugen

    Sport pack omvat :
    S-line Interieur
    S-line Exterieur

    Getinte ramen
    Sportophanging
    Geluidswerende beglazing
    Matrix led koplampen
    Buitenspiegels elekt verstel en inklapbaar met autom dag/nacht functie
    Wegklapbare trekhaak
    active lane assist
    Zwart S line interieur met leder/alcantara sportzetels
    Zwarte dakhemel
    Lichtmodule 2 ( multicolor interieur verlichting )
    Leder+ pakket ( dash boven + onder – middenconsole – deuren bovenkant+handgrepen in kunstleder )
    Audisport 20” velgen
    Bedieningstoetsen in glaslook met haptische feedback ( puur omdat ik dit een stuk mooier vond dan de standaard knopjes )
    Decoratieve inlegplaatjes in zwart essenhout ( een must , ik haat overdadig alu in een wageninterieur en die lelijke bekerhouders moesten afgesloten kunnen worden wat mij betreft )
    zonder typeaanduiding
    buitenspiegels elektr inklapbaar-verwarmbaar met autom dag/nachtfunctie
    ruimtebesp reservewiel + krik
    Brandstoftank 73l
    Zonder kentekens
    Laatst gewijzigd door ryback; 27-04-19 om 06:08.

  17. #16

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    ....
    Zonder kentekens
    Die optie zou ik soms ook wel willen

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Van harte Voor mij leuk om niet meer de enige met nieuw model A6 te zijn

    Ik ben erg benieuwd naar de samenstelling en afwegingen die je hebt gemaakt om opties wel / niet te nemen. Mijn samenstelling vind je in mijn showroomtopic hier.

    Jouw eerste indruk over comfort herken ik volledig. Ik kom van A6 4G met luchtvering op 19 inch - dus ben erg verwend qua comfort - en nu op 21 inch en demperregeling mis ik geen enkel comfort!
    Leuk om te zien hoe veel beide A6'en van elkaar verschillen qua optiekeuzes, functionaliteit en aankleding
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  19. #18
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Hele mooie auto. Die chroomrand achter hadden ze van mij wel achterwege mogen laten in het ontwerp.
    Ik zag zojuist een Duitse A6 Avant waar de doorlopende chroomlijst niet in chroom was uitgevoerd.
    Ik dacht dat het altijd een chroomlijst was.

  20. #19

    Standaard Re: 2019 A6 Avant sport 45tdi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik zag zojuist een Duitse A6 Avant waar de doorlopende chroomlijst niet in chroom was uitgevoerd.
    Ik dacht dat het altijd een chroomlijst was.
    is ook in black optick pakket te krijgen , alle chroom is in dat geval zwart.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •