Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Audi A3 cabriolet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Audi A3 cabriolet

    Hallo ik ben Leon en woon omgeving Rotterdam.

    Ik heb 2 weken geleden een A3 cabriolet gekocht. Hiervoor heb ik 10 jaar lang ik een Ford Focus 2.5 ST gereden. Auto mankeerde niets aan, maar na 10 jaar wil je weer eens wat anders.
    Ik rijd zakelijk een Q2. Deze rijd best lekker, zodoende ook privé een Audi.

    De A3 komt uit Duitsland en is van een audi medewerker geweest.
    Auto stond op mobile.de. Na wat heen en weer gemail en wat telefoontjes zijn we op 13 april de gaan bezichtigen in Ingolstadt. De auto is in nette staat, heeft 17000km gelopen en heeft 1000km terug zijn eerste beurt gehad. Zit ook nog 3 jaar fabrieksgarantie op.
    De prijs onderhandeld en koopcontract getekend.
    Op 18 April de auto opgehaald. En op een uitvoerkenteken naar Nederland gereden.
    Op 19 april bij de Rdw gekeurd. Nu wachten op het kenteken. In tussentijd de auto helemaal gepolijst en gewaxt.

    Import is mij alles meegevallen. Het was voor mij de eerste keer. Exportkenteken regelen en overschrijven was in 40 minuten geregeld (Ook met dank aan vorige eigenaar) Rdw keuring was ook slechts 10 minuten.
    Hier een plaatje

    Laatst gewijzigd door ledo; 28-04-19 om 22:54.

  2. #2

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Nice Goed dat je je net gek hebt laten maken door een van de vele importbedrijfjes en het lekker zelf hebt gedaan. Veel plezier ermee.

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Mooie A3, dikke zetels


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Mooie cabrio heb je gekocht. Hopen dat het weer snel weer op knapt zodat je lekker open kunt rijden. Veel plezier met je nieuwe bolide!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Bedankt voor de positieve reacties. Vandaag het kenteken bewijs binnen gekregen en gelijk kentekenplaten laten maken.
    Importeren stelt niet veel voor is gebleken. Grootste minpunt is het 1,5 week moeten wachten op het NL kenteken.
    Nu nog wachten op mooi weer.
    Laatst gewijzigd door ledo; 30-04-19 om 17:54.


  6. #6
    Snowdude
    Guest

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Gefeliciteerd met de A3C. Zie dat je ook de supersportstoelen erin hebt zitten. Misschien kom ik je nog een keer tegen in de buurt van 010.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Afgelopen week de auto gewassen en vandaag gewaxt en het interieur gedaan.
    Klaar voor de vakantie naar Italië volgende week.


  8. Ad
  9. #8
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Hi Leon, Welkom! Wat een prachtige A3 met als mega bonus Cabrio Nu duimen voor mooi weer zodat je het straatbeeld komt opvrolijken !

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard

    Eind augustus met de A3 op vakantie geweest naar Italië. MTB's mee op de fietsendrager op de trekhaak. Verbruik met de fietsendragers onverwachts laag 6,2 l/100km. Dat is wat anders dan de 11l/100km wat ik gewend was met de Focus ST 225 met de fietsendrager op het dak. Scheelt natuurlijk flink in de brandstofkosten. Staat tegenover dat er 75 paarden minder onder de kap trappelen, wat met name in Duitsland en in de bergen wel een minpunt is. Anderzijds het is vakantie, dus waarom haasten en het hard kunnen rijden is er ook in Duitsland wel vanaf. Als het mag, zit er wel weer iemand voor je op de linkerbaan.

    De 1.4 met 150pk voldoet en is een goede combi tussen voldoende trekkracht en gunstig verbruik.
    3800km gereden in 2 weken, auto heeft het goed gedaan. De supersport stoelen zitten goed, maar de Recaros uit de Focus zaten beter op deze afstanden op de heen- en terugreis.

    Tijdens de ritten op lokale binnenwegen valt op dat het sportonderstel stug is, tot vervelens toe. Dit had ik nog niet eerder als een minpunt ervaren in Nederland en Duitsland, de lokale wegen in Italië zijn erg slecht. Resultaat is ook veel steenslag. Ik had bij aankoop de kop helemaal netjes gemaakt en de steenslag bij gewerkt. Ik ben nu dus wel klaar met de Italiaanse infrastructuur. Volgend jaar naar een andere bestemming zoeken.

    Al met al nog steeds positief over de A3 veel open gereden, al is het zwarte leer in combinatie met de zon en de hogere temperaturen wel een nadeel. Zolang je wat rijwind hebt is het te doen, bij lagere snelheden een aantal keren de kap dicht moeten doen en de airco aan. Een luxe probleem.

    De bagage ruimte is voldoende, de kofferbak is laag maar wel lang. Te vergelijken met de ruimte in de Focus ST. Toereikend voor 2 personen voor 2 weken vakantie.

    Vanaf nu zal de A3 niet veel meer rijden, tijdens de winterslaap ga ik de steenslag maar weer bijwerken en de auto helemaal polijsten.

    Laatst gewijzigd door tom; 02-06-20 om 05:47.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Audi A3 cabriolet

    Ik heb de A3 nu net meer dan een jaar. Auto bevalt goed. Heb nu 9000km gereden, voornamelijk gebruikt voor vakanties.
    Afgelopen week een weekje in Duitsland geweest. Lekker met de A3 getourd.
    Wat plaatjes:
    IMG_20200528_160812.jpg
    IMG_20200601_215619.jpg
    IMG_20200530_133308.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •