Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Audi A6 C8 40 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Audi A6 C8 40 TDI

    Later deze week wordt mijn nieuwe Audi A6 geleverd, na een 6-tal jaar met Audi A5's te hebben gereden en de laatste maanden weer eens met een ouder model A4.


    Ik heb nog een tijd getwijfeld om weer voor een A5 te kiezen omdat ik die qua uiterlijk verkies en wel hou van de lagere rijhouding, maar uiteindelijk heeft het grote contrast in interieur tussen een A5 (heel sober, neigt naar het minimalistische) en een A6 (luxueuzere indruk) me over de streep getrokken.

    Zo zal hij er dus uit zien:

    Audi A6 - schuin vooraanzicht.jpg

    Audi A6 - zijaanzicht.jpg

    Audi A6 - binnenzicht.jpg


    De configuratie:


    Audi A6 Berline Business Edition Design 40 TDI, dus een 2.0 diesel van 204pk met S-tronic 7-bak


    Kleur exterieur: Tyfoongrijs metaalkleur
    Kleur interieur: Valcona leder in metropoolgrijs
    Velgen: JAV 18" Aero design, banden 225/55 R18 (vond ik mooier dan de Design velgen, heb bewust niet gekozen voor 19" of 20" voor comfort en om geen te kwetsbare velgen te hebben - les uit het verleden)


    WAH Pack Business Plus: (voor het gemak zonder alle opties die ik geupgrade heb)
    - Metaalkleur
    - IU1 Audi smartphone interface
    - PNQ MMI navigatie Plus met MMI touch response en Audi virtual cockpit
    - PCZ Omgevingscamera's
    - PGC Comfortsleutel
    - PV3 Zetels vooraan elektrisch regelbaar, bestuurszetel met geheugen


    PCM Pack assistance "Stad"
    6XL Buitenspiegels elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbaar met automatische dag/nachtfunctie en geheugenfunctie
    Q1D Sportzetels vooraan
    4E7 Elektrische opening en sluiting kofferklep
    GS5 Bedieningstoetsen glaslook zwart met haptische feedback incl. alulook
    VW0 Akoestische laterale beglazing
    5ZC Hoofdsteunen voorin X-design (voor de zekerheid, bij mijn vorige A5 vond ik dat de hoofdsteunen veel te ver naar voor kwamen als je een rechte zithouding instelde)
    4A4 Verwarmbare zetels voor- en achteraan
    9AQ Automatische klimaatregeling 4 zones (schandalig dure optie)
    1XP 3-spakig multifunctiesportstuur met leder bekleed, schakelpeddels, verwarmbaar
    9VS Bang & Olufsen Premium Sound System
    PXC HD Matrix LED koplampen met dynamisch lichtscenario
    QR9 Verkeersbordenherkenning
    1BL Ophanging met demperregeling
    0M5 Brandstoftank 73 liter
    2Z0 Zonder kentekens
    PG2 Volumetrisch/perimetrisch alarm + takeldetectie


    Nog wat relevante standaard uitrusting (geen idee of dit voor alle uitvoeringen hetzelfde is, en tussen BE en NL kan dat ook nog wel verschillen vermoed ik)
    - Audi Connect
    - Audi connect emergency call (e-call) & service
    - Audi music interface
    - AdBlue tank 24 liter (in tegenstelling tot de A5 die standaard met een minuscule AdBlue tank geleverd wordt)
    - Audi active lane assist
    - Audi drive select
    - Audi pre sense front
    - Decoratieve inlegplaatjes in aluminium Fragment


    Uiteindelijk besloten om relatief veel opties te kiezen en wat budget over te laten in plaats van een 45TDI motor, vooral om te vermijden dat mijn belastbaar voordeel "VAA" met 35% omhoog zou schieten en met de bijkomende onzekerheid rond de nieuwe regeling vanaf 2020...
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Gefeliciteerd met je aankoop!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je aankoop!
    Bedankt!!
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Eerste foto's; op de eerste staat rechts mijn vorige A4, links de nieuwe A6, op alle vlakken een grote stap vooruit

    Before & after.jpg

    Audi A6 - vooraan.jpg

    Audi A6 - zijkant.jpg

    Audi A6 - achteraan.jpg
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Gefeliciteerd man !! Erg goede keuze!

    En hoe bevallen de eerste dagen?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd man !! Erg goede keuze!

    En hoe bevallen de eerste dagen?
    Tot zo ver heel goed!
    Qua comfort, uitrusting, veiligheidssystemen, ... een hele sprong vooruit tegenover mijn vorige Audi's. Ik vond de vorige generatie A5 al heel stil maar de A6 is zeker met wat extra opties nog een heel stuk beter geïsoleerd.
    De touch screens werken goed al is het soms een beetje wennen met alle mogelijkheden op die schermen en nog een virtuele cockpit.

    Alleen de zithouding ben ik nog niet zo van overtuigd; een grote reden is dat je een stuk hoger zit dan in een A5, dat is toch wennen en het zal de komende weken wat met de knoppen spelen worden om een goeie houding te vinden
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  7. #7
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Tot zo ver heel goed!
    Qua comfort, uitrusting, veiligheidssystemen, ... een hele sprong vooruit tegenover mijn vorige Audi's. Ik vond de vorige generatie A5 al heel stil maar de A6 is zeker met wat extra opties nog een heel stuk beter geïsoleerd.
    De touch screens werken goed al is het soms een beetje wennen met alle mogelijkheden op die schermen en nog een virtuele cockpit.

    Alleen de zithouding ben ik nog niet zo van overtuigd; een grote reden is dat je een stuk hoger zit dan in een A5, dat is toch wennen en het zal de komende weken wat met de knoppen spelen worden om een goeie houding te vinden
    Goed om te horen man. Mocht je nog interesse hebben in software codings dan ben je van harte welkom.


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Goed om te horen man. Mocht je nog interesse hebben in software codings dan ben je van harte welkom.


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Bedankt! Al denk ik niet dat ik me aan software aanpassingen zal wagen met een bedrijfswagen zoals dat heet ;-)
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  10. #9
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Prachtige sjees, daar ga je veel plezier aan beleven!
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  11. #10
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Van harte weer een collega C8-rijder hier. Nette samenstelling. Ik ben erg benieuwd naar foto's van het interieur in grijs.

    Ik ben het meest positief verrast door het onderstel met demperregeling. Ik heb negen jaar / drie A6'en met luchtvering gereden op 18" en 19". Nu onderstel met demperregeling en 21"... Was ik wel even beducht voor maar het bevalt me fantastisch Zeker niet minder comfortabel dan luchtvering en 19". Dus gokje gewaagd maar superblij mee.

    Mijn topic vind je ook in showroom hier. Daarin ook paar dingen die de collega van @RS6 Black Panther heeft gedaan bij mij. Een aantal coderingen met VagCom zijn wel leuk en handig en naar mijn mening zonder risico. Piepje van alarm bij vergrendelen, needle sweep, achterlichten bij dagrijverlichting, video in motion, ...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Van harte weer een collega C8-rijder hier. Nette samenstelling. Ik ben erg benieuwd naar foto's van het interieur in grijs.

    Ik ben het meest positief verrast door het onderstel met demperregeling. Ik heb negen jaar / drie A6'en met luchtvering gereden op 18" en 19". Nu onderstel met demperregeling en 21"... Was ik wel even beducht voor maar het bevalt me fantastisch Zeker niet minder comfortabel dan luchtvering en 19". Dus gokje gewaagd maar superblij mee.

    Mijn topic vind je ook in showroom hier. Daarin ook paar dingen die de collega van @RS6 Black Panther heeft gedaan bij mij. Een aantal coderingen met VagCom zijn wel leuk en handig en naar mijn mening zonder risico. Piepje van alarm bij vergrendelen, needle sweep, achterlichten bij dagrijverlichting, video in motion, ...
    Bedankt! Jouw topic volg ik al langer, was heel interessant om je positieve ervaringen te lezen

    Die demperregeling werkt inderdaad prima, ik merk zowat elke dag het verschil dankzij onze heerlijke Belgische wegen...

    Bij deze een paar interieurfoto's:

    IMG_0195.jpg

    IMG_0193.jpg

    IMG_0196-.jpg
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Audi A6 C8 40 TDI

    Hele mooie auto gefeliciteerd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •