Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 57 van de 57

Onderwerp: Nieuw hier met mijn Audi A6

  1. #41

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    De thermosstaat is wel een van de zwakke onderdelen van deze motor, als ik het www mag geloven.
    ik heb hem preventief vervangen tezamen met een niet geel frisse waterpomp
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 03-06-20 om 16:56.

  2. #42

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Er is nog wat meer aan het licht gekomen waarmee ze me niet de weg op wilde sturen.

    Toch voelt het als gevolg schade maar ik heb werkelijk geen idee. Ik moet er maar op vertrouwen denk ik.

    Hierbij de foto's die ik doorgestuurd kreeg. Dit onderdeel vertoond meerder slechte plekken en scheurtjes als ik ze goed begrepen heb. Helaas in backorder en de verwachting is dat het deel dinsdag binnen is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  3. #43
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Raar verhaal Ferry,

    Ben geen monteur
    Maar dat een thermostaat de oorzaak van bv een te hoog temp is geloof ik niet zo
    Normaal gesproken zorgt he thermostaat dat je verwarming warm water krijgt zodra de thermostaat open gaat

    Wat wel kan is de waterpomp als deze niet draait dan circuleert je koelvloeistof niet door het blok heen ....en blijft continu het zelfde koelvloeistof in het blok
    En dan wil dat wel warm worden....

    Je zegt dat de fans wel draaien als men te test via VCDS bv
    Dus die werken wel
    Maar tijdens jou controle niet
    Iets zegt mij dat er een sensor stuk is
    Die bv de fans aan stuurt

    Die foto's van de zwarte pijp
    Is dat van de koelvloeistof?

    Heb je ze ook gevraagd waarom ze voor de apk een stukje moesten rijden?



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  4. #44

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Raar verhaal Ferry,

    Ben geen monteur
    Maar dat een thermostaat de oorzaak van bv een te hoog temp is geloof ik niet zo
    Normaal gesproken zorgt he thermostaat dat je verwarming warm water krijgt zodra de thermostaat open gaat

    Wat wel kan is de waterpomp als deze niet draait dan circuleert je koelvloeistof niet door het blok heen ....en blijft continu het zelfde koelvloeistof in het blok
    En dan wil dat wel warm worden....

    Je zegt dat de fans wel draaien als men te test via VCDS bv
    Dus die werken wel
    Maar tijdens jou controle niet
    Iets zegt mij dat er een sensor stuk is
    Die bv de fans aan stuurt

    Die foto's van de zwarte pijp
    Is dat van de koelvloeistof?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Bij een koude motor staat de thermostaat dicht om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te laten komen door er voor te zorgen dat de circulatie van het koelwater korter is en niet door de grote radiateur in de neus van de auto gaat. De kleine kachel radiateur gaat meestal wel meteen mee omdat het ook gaat om een stukje comfort en het interieur dan mee kan opwarmen. Wanneer de motor warm wordt (koelvloeistof) gaat de thermostaat open (dat is bij een X aantal graden / verschilt per motor en soms ook per gebied waar de auto oorspronkelijk is uitgeleverd er zijn zo genaamde HOT en COLD climate gebieden / auto's met bijpassende thermostaat). Wanneer een thermostaat kapot gaat kan hij of open blijven staan, de motor komt dan nauwelijks op temperatuur behalve bij stationair draaien /langzaam stadsverkeer maar zakt op de snelweg dan helemaal terug naar een graad of 60 / 70. De thermostaat kan ook dicht blijven staan waarbij de radiateur in de neus niet mee doet bij het koelen van de motor (dat lijkt hier het geval) en en dan overhit de motor (vrij snel) omdat het enige koelende vermogen dan een piepkleine kachel radiateur is. Omdat de sensor voor de koelventilator (in de neus) meestal in of vlakbij de radiateur zit en hier geen warm water komt (thermostaat blijft dicht staan) registreert deze koud water en gaat niet draaien volgens de sensor is er niks te koelen feitelijk klopt dat ook omdat het warme water zich alleen in het kleine (motor en kachel radiateur) koel circuit bevindt en niet in het lange waar de radiateur in de neus onderdeel van uitmaakt.

    De kunststoffen waterflenzen / pijpen hebben het behoorlijk zwaar door jarenlang opwarmen en afkoelen en ouderdom worden deze bros en al ben je nog zo'n goede monteur bij demontage vallen die dingen dan vaak al door er naar te kijken uit elkaar. Ergens moet je daar blij mee zijn want ze kunnen ook uit elkaar klappen op de snelweg bij 30 graden buitentemperatuur en een flink warme motor met dito flinke druk op het koelsysteem. Dat zo'n waterpijp / flens dus kapot gaat of misschien al bijna was is echt niks abnormaals dat gebeurd bij veel auto's ouder dan een jaar of 5 (weekmakers zijn verdwenen tel daarbij op het uitzetten / krimpen van het materiaal door steeds weer starten / uitzetten (opwarmen en afkoelen)). Mocht je waterpomp twijfelachtig zijn, het gebeurd vaker dat onderdelen van een koelsysteem semi gelijk kapot gaan (immers vaak dezelfde materialen (kunststoffen / rubbers / etc) waarvan ze opgebouwd zijn en semi zelfde cycli qua opwarmen en afkoelen.

    Ik denk (maar heb geen glazenbol) dat het gewoon echt stomme pech is, iets waar een monteur / garage ook enorm van baalt want waarschijnlijk kunnen zij hier niets aan doen (je kunt dit niet in scene zetten) maar krijgen ze wel een teleurgestelde klant en negatieve pers op het internet (daar zit niemand op te wachten).

    Overigens een stukje rijden voor de APK is heel normaal en volgens mij zelfs verplicht, men moet een praktijktest met de auto op de weg doen om te bepalen of een auto op een normale manier kan deelnemen aan het verkeer (een auto die niet op eigen kracht / normaal kan deelnemen door bijvoorbeeld een versleten / slippende koppeling of kapotte versnellingsbak met maar 2 versnellingen wordt afgekeurd). Op een brug of krik is het minder eenvoudig dit soort zaken te checken en signalen van eventuele kapotte wiellagers ervaar je ook vrij eenvoudig bij een proefrit (waarna je op de brug verder kunt zoeken).
    Laatst gewijzigd door JINXED; 09-06-20 om 13:55.

  5. #45

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Me auto is net opgehaald na de reparatie.

    De thermostaat gaat pas open nadat er een bepaalde temperatuur is gehaald. Als de thermostaat open is word het hele systeem gebruikt. Waaronder de radiateur en dus ook de koelfans. Dat ze niet aan gingen was dus te wijten aan dat de sensor niet aangaf dat ze aan moeten omdat die kant van het systeem dus koud bleef.

    Dat grote deel is inderdaad van het koelsysteem. Die is ook vervangen.

    Ik heb de auto zelf niet opgehaald maar voor zover ik hoorde bleef de temperatuur nu netjes op 90 graden.

    Al met al kost het weer 950 euro.
    Erg jammer dit zeker omdat het bij mij altijd van kwaad tot erger word.


    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)


  6. #46

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    @JINXED

    Hoe jij het verteld is het wat duidelijker als ik het doet. Maar dat is inderdaad het verhaal.

    De leen auto heb ik voor niets gekregen en ik denk dat het inderdaad domme pech is helaas.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  7. #47

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Apart dat deze nu ineens defect is. Voor het vervangen van je thermostaat en/of waterpomp hoeft deze buis er helemaal niet af bij de 3.0 tfsi. Je kan er prima bij
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 09-06-20 om 20:08.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Ze hadden het zo niet gezegd. Het bedrijf constateerde dat deze er slecht aan toe was en wilde mij er niet mee weg laten rijden.

    Dus in overleg vervangen. Ik hoop gewoon dat het nodig was en niet dat ik zo maar op kosten word/werd gejaagd. Zou je niet verwachten want ze staan goed aangeschreven. Dus ik vertrouw erop dat het nodig was.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  10. #49

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Zo zou ik er ook maar naar blijven kijken want anders gaat al het vertrouwen weg.
    En alles meezit rij je straks rond in een heerlijke auto en de kosten vergeet je dan al weer snel

  11. #50

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Even een vraagje, ik ben begonnen met een chrome delete op mijn eigen auto. Nu loop ik er tegen aan dat de folie die ik om de randje heen vouwt terug los komen. Net 1 opnieuw gedaan met de föhn erbij.
    Uiteraard ontvet ik de strips en zijn ze goed schoon. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe dat goed zou moeten moet je ze scheef in snijden? Misschien nog tips?



    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  12. #51

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Vandaag toch de orginele audi led kenteken verlichting geplaatst. Ik had ze al een half jaar liggen maar niet werkend gekregen. Nu had ik een adapter kabel besteld met weerstanden erin en het werkt.

    Het geeft toch een iets betere uitstraling. Ben er blij mee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  13. #52

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Ook me nieuwe velgen al even klaar liggen. Moet ze enkel nog een licht rondje polijsten en in de glas coating zetten. Ook 2 weken geleden me remklauwen een nieuw kleurtje gegeven.

    Ook de ringen vervangen voor zwarte.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  14. #53
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Vraagje, mocht je het willen beantwoorden: Ik heb ook een 3.0 TFSI (in de A6 C7), wat kost de tuning? En wordt enkel de motor getuned of doen ze ook nog iets met de versnellingsbak?
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  15. #54

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    De prijzen kan je zo vinden op de site van de tuners. Of jij de versnellingsbak mee laat tunen is afhankelijk van welke stage en /of je het zelf wilt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  16. #55
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Ah ja, gevonden, 434 euries.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  17. #56
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Ah ja, gevonden, 434 euries.
    Je kunt ook even bellen naar VVT in Marum. Voor jou 'beetje' dichter bij.

  18. #57
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Nieuw hier met mijn Audi A6

    Dat is inderdaad voor mij wel een stuk dichterbij, thanks voor de tip.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •