Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: In blijde "ver-/af-wachting"

  1. #1
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard In blijde "ver-/af-wachting"

    Dit weekend de knoop doorgehakt: Een "complete" nieuwe Q3 besteld.
    Het is (weer) een 150 PK 1.5 TFSI S-tronic Proline S geworden.
    Beknopte spec's:
    Daytona grijs pareleffect.
    Glazen panorama dak
    Parkeer assistent
    360 graden camera's
    Leer/alcantara
    Dakrails en raamlijsten Alu
    Trekhaak wegklapbaar
    Meerkleurig ambiente lichtpakket
    Verdere spec's conform S-line in-en exterieur.
    Helaas, wegens een productiestop door nieuwe keurings-/uitstoot-eisen (volgens internet geruchten), wordt de levering in januari 2020 voorzien:



    IMG_0271.jpg

    Ik blijf dus voorlopig even in "verwachting", maar gelukkig is mijn huidige Q3 Proline S (2017 model) nog steeds 100% in orde !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 23-07-19 om 10:09.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  2. #2
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Welkom! Leuke specs, alleen 24 weken wachten... dat is wel bizar. Mag een auto niet geleverd worden als deze niet voorzien is van de nieuwste uitstoot resultaten, of is hier wat anders aan de hand volgens de 'internet geruchten' ?

    Succes met het wachten!

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Dit weekend de knoop doorgehakt: Een "complete" nieuwe Q3 besteld.
    Het is (weer) een 150 PK 1.5 TFSI S-tronic Proline S geworden.
    Beknopte spec's:
    Daytona grijs pareleffect.
    Glazen panorama dak
    Parkeer assistent
    360 graden camera's
    Leer/alcantara
    Dakrails en raamlijsten Alu
    Trekhaak wegklapbaar
    Meerkleurig ambiente lichtpakket
    Verdere spec's conform S-line in-en exterieur.
    Helaas, wegens een productiestop door nieuwe keurings-/uitstoot-eisen (volgens internet geruchten), wordt de levering in januari 2020 voorzien:



    IMG_0271.jpg

    Ik blijf dus voorlopig even in "verwachting", maar gelukkig is mijn huidige Q3 Proline S (2017 model) nog steeds 100% in orde !!
    Benieuwd naar je (rij)ervaringen straks. Als mijn A5 aan vervanging toe is, is de nieuwe Q3 één van de potentiële kandidaten; hoger en kleiner dan mijn huidige.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eippahc Bekijk Berichten
    Welkom! Leuke specs, alleen 24 weken wachten... dat is wel bizar. Mag een auto niet geleverd worden als deze niet voorzien is van de nieuwste uitstoot resultaten, of is hier wat anders aan de hand volgens de 'internet geruchten' ?

    Succes met het wachten!
    Zie "Autovisie" onder VW Tiguan waar deze 1.5 TFSI met DSG warmteproblemen zou krijgen met een max. trekkracht van de 1800 kg zoals in de spec's is vermeld.
    Pon heeft de trekhaak-optie bij deze motorconfiguratie eerst op "0-trekkracht" gezet en nu schijnt 1300 kg max. toelaatbaar geacht. Er zijn kopers, naar het schijnt, die hun bestelling daarop geannuleerd hebben.
    Bij mijn bestelling vorige week is hieromtrent niets gezegd of opgemerkt anders dan dat er een tijdelijke productie stop/vertraging in Hongarije is, waarschijnlijk verband houdend met spec's / gegevens/ toelatingseisen o.i.d. van de nieuwe 1.5 TFSI 150 pk/250nM 7traps DSG motorversie. ( Volgens mij eenzelfde motor die voor diverse andere modellen in het VAG familie/ programma worden gebruikt ). Ik wacht voorlopig rustig af, want levering is berekend op begin 2020, dus in de loop der tijd kan het technisch alleen maar beter worden. Prijsafspraken liggen vast en ik rijd in mijn huidige Q3 niet voor schut !!

    NB: Ik had dit artikel/bericht origineel bij de sectie Forum>modellen Q3> nieuwste model ; maar een mod vindt het daar kennelijk niet passen en heeft het hierheen verplaatst: ik zal de forumregels niet zo goed begrijpen door gebrek aan ervaring, maar ik blijf het vreemd vinden dat type/model- nieuws/ervaring of informatie kennelijk niet onder het betreffende model mag worden geplaatst !!!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #5

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    @merelmaassluis Mooie configuratie uitgedokterd, gefeliciteerd

    Peeet

    @merelmaassluis & @robasto wat vinden jullie van de nieuwe Q3 Sportback ?
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Voorstellen van jezelf en/of je nieuwe auto doen we in de Showroom, zo verwarrend is dat toch niet? Kijk anders bij twijfel even hoeveel topics van dat type er op die plek al staan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Voor de Q3 is dat max. trekhaakgewicht toch nooit een issue geweest? Uitstoot-verhaal is wel te begrijpen. Q3 35TFSI heeft vanaf december 2018 Euro 6d-temp goedkeuring, die mag samen met Euro 6d-temp-evap en Euro 6d-temp-isc nog slechts gebruikt worden tot 31 augustus. Aflevering daarna moet voldoen aan Euro6-TEMP-EVAP-ISC, Euro 6d-ISC of Euro 6d-ISC-FCM

  8. Ad
  9. #8
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @merelmaassluis Mooie configuratie uitgedokterd, gefeliciteerd

    Peeet

    @merelmaassluis & @robasto wat vinden jullie van de nieuwe Q3 Sportback ?
    Mocht van de week Audi's nieuwsbrief ontvangen. Dat er een Q3 SB zou komen was mij volledig ontgaan. Zag nu dus voor t eerst de eerste foto's. Vind hem BEDUIDEND fraaier dan de reguliere uitvoering. Ben ook direct in de beschikbare motorisering gedoken en tot de slotsom gekomen net eentje hoger dan de instap benzine motor te willen en liefst de quattro.
    Heb me vervolgens prompt aangemeld om op de hoogte gehouden te willen blijven worden. Liefst ook voor de intro als hij bij de dealer staat. Nu moet ik wel bekennen, dat ik hem nimmer nieuw zal aanschaffen. Als loonslaaf een dergelijke bolide in privé nieuw aanschaffen is gewoon boven budget. Ik zal echter zeker alert zijn op tzt beschikbaar komende Jahreswagen. Dus zal ik waarschijnlijk nog wel een jaartje of twee door blijven sturen met mijn huidige A5 SB. Dit als er vóór die tijd geen (andere) "gekke" dingen gebeuren. Na koppeling, turbo nl nu een 'knik' in het stuur(huis/kolom). Eigenlijk allemaal (ook kostbare) zaken die ik vooraf niet verwacht had van een premium auto als Audi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  10. #9
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Als ik al zie wat mijn configuratie kost (.>62K) dan denk ik dat de sportback zeker een 15K boven een gelijkwaardig uitgevoerde (minimaal 2.0 TFSI, Quatro, luxe wielen min. 19", de nodige "basis" interieur zoals leder, sportstuur etc.) standaard Q3 gaat kosten. Dat is wel HEEEEL veel geld, denk ik.
    Wel een mooie sportieve daklijn en kontje... daar zullen BMW X-en en de Mercedes het behoorlijk moeilijk mee krijgen. Maar ik denk dat de voorgenomen instapper een dusdanig hoge instapprijs gaat krijgen dat het een auto voor de nice-market zal blijven !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #10
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Voor de Q3 is dat max. trekhaakgewicht toch nooit een issue geweest? Uitstoot-verhaal is wel te begrijpen. Q3 35TFSI heeft vanaf december 2018 Euro 6d-temp goedkeuring, die mag samen met Euro 6d-temp-evap en Euro 6d-temp-isc nog slechts gebruikt worden tot 31 augustus. Aflevering daarna moet voldoen aan Euro6-TEMP-EVAP-ISC, Euro 6d-ISC of Euro 6d-ISC-FCM
    Deze week is er een nieuwe prijslijst voor de Q3 (juli 2019) uitgekomen met een forse (ca. 2.5K) verhoging en opmerkingen inzake de nieuwe uitstootberekeningen.
    Blijft echter het verhaal in AUTOWEEK inzake een "identieke" auto (de VW TIGUAN 1.5 TFSI DSG) die met trekhaak eerst NIET meer bestelbaar en later "teruggezet" van 1800 naar 1300 kg trekgewicht wegens warmteproblemen met de DSG 7-traps bak. De handgeschakelde uitvoering had GEEN problemen gekend.
    Mijn huidige Q3 met 1.4 TFSI COD 6traps DSG met later geplaatste originele wegklapbare trekhaak heeft daarna ook geen beperkingen van de dealer/PON opgelegd gekregen.
    (Maar, naar ik aanneem , technisch vrij identieke auto's (VW-AUDI) van eenzelfde organisatie (VAG/PON) zouden toch aan dezelfde voorwaarden/eisen moeten voldoen of is er iets anders aan de hand >>??
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  12. #11
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: In blijde "ver-/af-wachting"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Dit weekend de knoop doorgehakt: Een "complete" nieuwe Q3 besteld.
    Het is (weer) een 150 PK 1.5 TFSI S-tronic Proline S geworden.
    Beknopte spec's:
    Daytona grijs pareleffect.
    Glazen panorama dak
    Parkeer assistent
    360 graden camera's
    Leer/alcantara
    Dakrails en raamlijsten Alu
    Trekhaak wegklapbaar
    Meerkleurig ambiente lichtpakket
    Verdere spec's conform S-line in-en exterieur.
    Helaas, wegens een productiestop door nieuwe keurings-/uitstoot-eisen (volgens internet geruchten), wordt de levering in januari 2020 voorzien:



    IMG_0271.jpg

    Ik blijf dus voorlopig even in "verwachting", maar gelukkig is mijn huidige Q3 Proline S (2017 model) nog steeds 100% in orde !!

    Hij is binnen en staat nog even op mij te wachten.....volgende maand kan ik hem ophalen; ben (weer) heel benieuwd !!
    IMG_2982.jpgIMG_2983.jpgIMG_2984.jpgIMG_2985.jpgIMG_2986.jpg
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •