Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009

  1. #1

    Smile Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009

    Beste mede Audi-rijders/enthousiastelingen,

    Opvolgend aan mijn oude, maar technisch zeer betrouwbare, Seat Leon MK1 1.8 20vt heb ik de overstap gemaakt naar Audi.
    In verband met alle bijkomende gemakken was ik opzoek naar een mooie vlot uitziende stationcar met minimaal 180 pk.

    De selectie bestond uit de gebruikelijke 3 duitsers (Audi A4 / BMW 3 serie /Merc. C klasse) en een italiaan, de Alfa Romeo 159. Uiteindelijk na veel kijken, lezen en proefritjes was de keuze gevallen op de Audi A4. Na een korte zoektocht uitgekomem op een Audi A4 avant B8 2.0 TFSI uit 2009, kleur 'Lava-grey'.

    Het betreft een Bussines line uitvoering, met
    LED verlichting
    Handschakelbak
    MMI 3G (als ik me niet vergis)
    Leren bekleding.

    De Bussines line uitvoering is nog redelijk braaf, vandaar nog een aantal wensen om de auto mee te updaten:
    - 19 inch velgen (welk type is nog onbekend)
    - Andere diffuser aan de achterzijde (voorkeur gaat uit naar de diffuser met honingraad look erin(competion uitvoering geloof ik)).
    - Achterramen blinderen.
    - Sportievere voorbumper/look (type nog onbekend).
    - S line 'side skirts'.
    - chiptuning

    Hoogstwaarschijnlijk zal het daar niet bij blijven, eerst maar eens een begin hiermee maken. Eventuele aanvullingen zijn zeer welkom 😀

    Groet
    Erik


    20190821_182446_HDR.jpg
    20190821_182430_HDR.jpg
    Laatst gewijzigd door Erikwolf; 22-08-19 om 19:31.

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009

    Welkom en vergeet de vcds (vag/com) tweaks niet

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009

    Welkom,

    De 2.0 tfsi staat bekend om zijn olie verbruik. onder coulance kunnen de zuigers, drijfstangen en schraapveren vervangen worden.

    Als je toch voor de "sportieve" look gaat zou ik kijken naar een facelift S-line achterbumper en een S-line voorbumper met s4 grill.

    veel plezier met de auto
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk

  4. #4

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 2009

    @johny boy, de vcds wijzigingen heb ik ook naar gekeke. Inderdaad, ik moet nog even goed uitzoeken wat ik allemaal precies gewijzigd wil hebben en dan maak ik een afspraak 👍

    @EJ Quattro, Dankjewel!
    Eén van de eisen, naast een 2.0 en LED koplampen, was de olieschraapveer modificatie. Dat is bij deze uitgevoerd door de Audi dealer +/-30.000km geleden.
    Voor wat betreft de bumpers en grill vind ik het nogal lastig. Het lijlt erop dat er best veel mogelijkheden zijn, S line uitvoering, alleen de grill van de rs4, de competition diffuser of weer wat anders 😬.... In ieder geval genoeg keuze!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •