Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Ik wil mij graag even voorstellen.

    Ik ben Paul en heb onlangs mijn eerste cabrio gekocht! Een Audi A5 Cabrio Pro Line 8T uit 2009 met een 2.0 TFSI motor, handgeschakeld.
    De auto heeft ruim 90.000 km gelopen en is helaas nog niet gereviseerd m.b.t. het bekende "olie-probleem". Dus ik hoop dat ik geluk heb...

    Ik wil t.z.t. een paar kleine dingen veranderen aan de auto waarbij ik al het advies, tips enzo zeer waardeer!

    A5.jpgD392A1A4-D58B-4F79-8744-88F36C37687F-5225-000002875E9DFAFD.jpg2C900AB8-EE14-40D8-8AC3-16950461379E-5225-00000287693DEAF3.jpgAudi A5_achter.jpg88C31183-D41C-4FC5-9C89-102CFC245533-5225-0000028796155DAA.jpg

    Aan iedereen: alvast bedankt voor de reacties!

    Groetjes,
    Paul

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    welkom en een mooie A5 cab zijn zoveel veranderingen te doen kijk maar bij @Peeet z'n topic of bij de mijne
    veel plezier en veilige km's met de A5

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Welkom Paul. Zodra de grijze wolken zijn verdwenen zien wij je graag rond rijden. Heel veel plezier met je setje ringen.

  4. #4

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Gefeliciteerd met je aankoop. Uit eigen ervaring weet ik dat de A5 cabrio een heerlijke auto is. Als het droog is en als je een windschot hebt kun je al vrij snel comfortabel open rijden.

    Bij mijn A5 cabrio heb ik door forumlid @Rainesh diverse opties aan laten zetten via VAG-COM. Is zo gepiept en zo heb je voor weinig geld veel handige extra's.

    Aan mijn A5 heb ik verder zelf niet heel veel aangepast, behalve andere velgen en zwarte Audi ringen voor en achter.

    Veel plezier en ik ben benieuwd naar je aanpassingen!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    @Nels, waar moet ik zoal aan denken dat je aangepast heb met VAG-COM?

    Klinkt goed!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkr Bekijk Berichten
    @Nels, waar moet ik zoal aan denken dat je aangepast heb met VAG-COM?

    Klinkt goed!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    van alles kijk maar in pdf
    weet niet welke regio je woont maar zal er vast wel een met vcds in de buurt zitten
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    van alles kijk maar in pdf
    weet niet welke regio je woont maar zal er vast wel een met vcds in de buurt zitten
    Zo, er staan zeker interessante schakelingen bij! Bedankt voor de pdf. Ik woon vlak bij Hilversum. Ik Googelde even snel en je kunt dit bij Cartronic laten doen? Waarschijnlijk kan het bij Audiwereld ook wel...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkr Bekijk Berichten
    Zo, er staan zeker interessante schakelingen bij! Bedankt voor de pdf. Ik woon vlak bij Hilversum. Ik Googelde even snel en je kunt dit bij Cartronic laten doen? Waarschijnlijk kan het bij Audiwereld ook wel...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    lijkt mij Audiwereld @Leon dan de beste optie

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    lijkt mij Audiwereld @Leon dan de beste optie
    Haha, ik heb toevallig net met hem een afspraak gemaakt voor PDC aan de voorzijde en meteen wat VAG-COM aanpassingen. Ik moet alleen even kijken welke ik allemaal wil...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #10
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkr Bekijk Berichten
    Haha, ik heb toevallig net met hem een afspraak gemaakt voor PDC aan de voorzijde en meteen wat VAG-COM aanpassingen. Ik moet alleen even kijken welke ik allemaal wil...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat weet hij wel (welke kunnen) bent in goede handen daar

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  12. #11

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Zie inderdaad de PDF. Diverse aanpassingen, zoals interieurverlichting, spraakbediening, achterlichten altijd aan, etc.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkr Bekijk Berichten
    @Nels, waar moet ik zoal aan denken dat je aangepast heb met VAG-COM?

    Klinkt goed!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Ik heb even goed de PDF bekeken, en daarnaast wat gegoogled. Ik wil nu de volgende mods laten uitvoeren:
    Mij is echter nog niet helemaal duidelijk of dit ook op de 8TF lukt.

    - Coming/Leaving Home - Activeren en instelbaar maken
    - PDC - zichtbaar maken in MMI
    - Rechter buitenspiegel - Automatisch laten kantelen (zicht stoeprand)
    - Sfeerverlichting - Activeren verstelbare voetverlichting
    - Bochtverlichting m.b.v. mistlampen
    - Teller Test (Needle Sweep)
    - MMI verborgen menu activeren
    Laatst gewijzigd door pkr; 16-08-19 om 08:31.

  14. #13

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Leuke auto zelf ook in het bezit van een A5 Cabrio en blijft genieten, met betrekking tot olieverbruik, dat komt door interne vervuiling van de motor. Wat ik zou adviseren is ververs je motorolie om de 15dkm en niet die achterlijke 30dkm interval van Audi die is veel te lang de olie wordt dan slecht en vervuild waardoor uiteindelijk ook je zuigerveren vast gaan zitten en dichtkoeken met olieverbruik tot gevolg. Tijdig verversen voorkomt interne vervuiling van de motor. Ander punt van aandacht is waterlekkage rechts en links in de kofferbak komt door een niet goed afdichtend rubber van het deksel van de cabrio kap, als hij daar lekt komt het terecht oa rechts achterin bij je zekeringkast en de kabelboom (slaat groen uit door de koper oxide) een nieuw rubber a €110,- en 30 min werk voorkomt dit soort (toekomstige) problemen. Blijft een aandachtspunt ik heb na 5 jaar een nieuw rubber geplaatst omdat de aandrukkracht / afsluiting door leeftijd van het rubber (5 jaar) was afgenomen.

    Ik vond nog twee plaatjes van auto’s waarbij het rechts achter al een paar keer nat was geworden welke zijn gerepareerd (2 verschillende auto’s) geeft je een beeld waar je regelmatig even moet checken na regen of wasstraat als je twijfels hebt over het rubber.

    8384B515-CBDF-4CE2-8C5B-2162F4A7F2EF.jpg
    F91B0E52-38E6-4A63-9F07-7830ACD80106.jpg

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Leuke auto zelf ook in het bezit van een A5 Cabrio en blijft genieten, met betrekking tot olieverbruik, dat komt door interne vervuiling van de motor. Wat ik zou adviseren is ververs je motorolie om de 15dkm en niet die achterlijke 30dkm interval van Audi die is veel te lang de olie wordt dan slecht en vervuild waardoor uiteindelijk ook je zuigerveren vast gaan zitten en dichtkoeken met olieverbruik tot gevolg. Tijdig verversen voorkomt interne vervuiling van de motor. Ander punt van aandacht is waterlekkage rechts en links in de kofferbak komt door een niet goed afdichtend rubber van het deksel van de cabrio kap, als hij daar lekt komt het terecht oa rechts achterin bij je zekeringkast en de kabelboom (slaat groen uit door de koper oxide) een nieuw rubber a €110,- en 30 min werk voorkomt dit soort (toekomstige) problemen. Blijft een aandachtspunt ik heb na 5 jaar een nieuw rubber geplaatst omdat de aandrukkracht / afsluiting door leeftijd van het rubber (5 jaar) was afgenomen.
    Oké, tnx voor de tips! Hier ga ik zeker wat mee doen. Ik neem aan dat je eventuele lekkage door de klep visueel kan zien (zonder dingen weg te halen)? En kun je dat rubber zelf vervangen?

  16. #15

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pkr Bekijk Berichten
    Oké, tnx voor de tips! Hier ga ik zeker wat mee doen. Ik neem aan dat je eventuele lekkage door de klep visueel kan zien (zonder dingen weg te halen)? En kun je dat rubber zelf vervangen?
    Ja als je weet waar je naar moet kijken hoef je alleen de klep met het netje en de 12v aansluiting rechts achter (dat is de passagierskant) open te trekken en te kijken naar water sporen of even met je vinger te voelen aan het schuimrubbermatje onder de zekeringen (bij latere bouwjaren is dir schuimrubber vervallen en is het gewoon metaal / carrosserie als het daar vochtig is dan is het rubber verouderd. Het onderdeelnummer is Pakking cabriokap deksel 8F0825397G en is gewoon te bestellen bij het magazijn van de Audi dealer. Vervangen is niet heel lastig maar je moet wel een beetje handig zijn anders maak je meer kapot dan je maakt en dicht het nieuwe rubber ook niet goed af.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Ja als je weet waar je naar moet kijken hoef je alleen de klep met het netje en de 12v aansluiting rechts achter (dat is de passagierskant) open te trekken en te kijken naar water sporen of even met je vinger te voelen aan het schuimrubbermatje onder de zekeringen (bij latere bouwjaren is dir schuimrubber vervallen en is het gewoon metaal / carrosserie als het daar vochtig is dan is het rubber verouderd. Het onderdeelnummer is Pakking cabriokap deksel 8F0825397G en is gewoon te bestellen bij het magazijn van de Audi dealer. Vervangen is niet heel lastig maar je moet wel een beetje handig zijn anders maak je meer kapot dan je maakt en dicht het nieuwe rubber ook niet goed af.
    Top, ik ga kijken! Nogmaals, bedankt voor de tip!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Upgrade: chromen uitlaatsierstukken, origineel Audi!


  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Dit weekend de typeaanduiding en motoraanduiding verwijderd.

    Ook heb ik de mistlampen omgewisseld naar Xenonlook (GP Thunder 7500k). Gedaan via de wielkasten. Met dank aan dit forum was dat een fluitje van een cent!
    Laatst gewijzigd door pkr; 25-08-19 om 20:15.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A5 Cabrio 8T 2009 2.0 TFSI

    Vandaag door Audiwereld parkeersensoren voor laten monteren. Er zijn ook wat VAG-COM aanpassingen gedaan. Zeer tevreden over het resultaat en service! Top @Leon

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •