Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Goeieavond allemaal!

    Ik ben Erik uit het mooie zuiden van 't land..(Dat is natuurlijk Brabant! ;P)
    24 jaar oud dit is mijn 3e auto, heb hiervoor altijd in lekker Frans Peugeot gereden (106 & 206 SW)
    Altijd erg tevreden geweest over de Franse autokes, maar het was nu toch tijd voor net wat meer vermogen & net wat meer auto..
    Na de Audi gekocht te hebben toch al wel snel gemerkt dat dit net wat meer toch wel heel wat meer is!..

    Heb nu ongeveer een maand of 2 mijn Audi in bezit, heb al flink wat gelezen en veel bruikbare informatie voorbij zien komen op het forum.
    Zelf nog niet veel gepost omdat ik nog geen foto's had om mezelf mee voor te stellen. Heb er nu dus wel een paar, en meer zullen gaan volgen..

    Mijn eerste Audi moest dus een B7 worden, de laatste die gemaakt is met het oude 1.8T blok, een vrij nette gevonden, wel met wat werk maar dit wist ik voordat ik hem kocht. (Koppeling zat hoog en deinsde achter erg mee)
    Na hier een anderhalve maand mee gereden te hebben er ook achter gekomen dat er steeds wat koelvloeistof verdween,na iets te vaak wat bijgevuld te hebben toch maar eens goed gekeken wat er aan de hand was: ontluchtingsnippel zat er niet meer, was dicht gekit...-.- Verder was het ''bekende flensje'' van achterop de 1.8t blokken aardig lek.
    Afgelopen weekend de auto dus flink onder handen genomen;Nieuwe Bougies, Olie/Lucht/Interieur/Brandstof-filter, Remvloeistof/Olie (LongLife), Koelvloeistof aangevuld, Koppeling vervangen (ZONDER dubbel-massa vliegwiel), Schokdempers achter vervangen, Rem slangen achter vervangen, Ontluchtingsnippel en Flens achterop blok vervangen. (foto van oude flens bijgesloten, was de ''grote boosdoener'')
    Ben erg blij hiermee, de auto rijdt er merkbaar natuurlijk een stuk fijner op.
    Moet alleen nog een keertje uitgelijnd worden binnenkort (Stuur staat wat schuin, denk zelf dat het dit is)

    Nu de auto dus technisch in orde is, op naar de ''leukere'' dingen om er aan te doen..
    Kort geleden een partijtje onderdelen gekocht (Xenon koplamp oem (R) +balast en lamp, lederen deurpanelen en een stuur met knopjes) en hiervan de deurpanelen al over gezet; hiermee ook gelijk het probleem van de ramen die af en toe haperde opgelost. (Waren dus gewoon de knopjes zelf in de deur..)
    Wat ik nog wil doen verder aan de auto;
    - Xenon setje compleet maken & inbouwen
    - Stuur inbouwen
    - (Half) leder S-line interieur inbouwen
    - Andere velgen

    En wie weet wat nog meer..

    Hoop dat jullie hier zo een bietje een indruk krijgen van mij en m'n B7
    Kijk er naar uit een deel te worden van de hier zo te lezen levendige, maar vooral gezellige communitie..

    Met vriendelijke groeten,

    Sigvaldo
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Sigvaldo; 15-08-19 om 23:54. Reden: Foto's er pas naderhand bij kunnen zetten..

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    welkom en zul je veel plezier aan beleven en 18T het meeste uit te halen qwa pk's

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Welkom en veel veilige kilometers gewenst, en natuurlijk met het plannen en uitvoeren van je mod's......
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Een B7 met de 1.8t, lekker! Veel plezier ermee en plaatjes altijd welkom
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T - UPDATE

    Update,

    Na een tijdje met de Audi fijn gereden te hebben, hoorde ik bij eens wat stevig doorrijden een flinke knal :o
    Ik was bijna thuis dus naar huis gereden en eens onder de kap gekeken, hier zag ik flink wat olie over de injectoren en tegen de motorkap en motorafdekking aan zitten, als ware erop ''gesproeid''
    Na een beetje speurwerk er achter gekomen: het wat de hard plastic slang van de carterontluchting.

    Gelukkig was het niet te erg, ik dus op naar de dealer; onderdelen besteld. Ook maar direct de pakking van het inlaatspruitstuk meegepakt om meer ruimte te maken en zo ook makkelijker de rest van de buizen / slangen etc. te controleren op lekkages.
    Was in eerste instantie wel wat huiverig om het inlaat spruitstuk er af te halen aangezien dit toch niet zomaar een ingreep is. Mezelf goed in gelezen en waar nodig een telefoontje naar een maat (monteur) voor advies..
    Hij had me nog verteld om ook maar een nieuwe oliepeilstokhouder bij te bestellen; en ja hoor door er alleen maar naar te kijken brak die al af Maar goed dat ik die dus ook al had!
    Al met al een leuke, leerzame ervaring. zal er wat langer over gedaan hebben als misschien had gekunnen, maar hij zit weer goed in elkaar zonder olie te sproeien ;P

    Ik zal nog een beetje foto's bijsluiten van begin tot eind, heb alleen de inbouw wat minder foto's gemaakt als de uitbouw.
    En zal volgende week ook een wat mooiere foto's gaan maken om hier te posten van de auto zelf =D

    Komende weekend waarschijnlijk aan de slag met het MFSW inbouwen, heb hier (als het goed is) alles voor liggen,
    alleen eventueel het inleren weet ik zo niet waar te doen. (Als dit uberhaupt als nodig is als iemand dit weet toevallig?..)

    Sigvaldo



    Ps. Heb nu ondertussen ook nog wel het e.e.a. verzameld aan ''overgebleven/onnodige'' B7 onderdelen, mag ik dat via hier plaatsen of niet? (o.a. nette stoffen deurpanelen, nette auto lichtknop geen wit te zien,drl knop) (Mocht dit niet mogen dan haal ik dit onderstaande stuk uit de post )
    Bijlage 255680 Bijlage 255681 Bijlage 255682 Bijlage 255683
    Bijlage 255684 Bijlage 255685
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Sigvaldo; 20-09-19 om 16:59. Reden: Foto's


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Goed bezig Erik,
    En ook erg herkenbaar die klusjes
    En zoals ze destijds ook tegen mij zeiden

    Zo leer je je auto wel kennen


    Wat betreft het inleren
    Kijk even in het Vag-Com topic daar vindt je vast wel iemand in je buurt die je verder kan helpen
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Ja dit is zeker waar, begin langzaam aan wel de auto te kennen en te weten waar ik nog moet zoeken of waar ik al geweest ben.
    Ben vandaag dan eindelijk ook aan het volgende begonnen; het inbouwen van het MFSW. Nu heb ik ook al contact gehad met VAGcoding uit Berlicum en die kon mij zeker verder op weg helpen! Thanks voor de tip Kevin.
    Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat ik toch een 6 pins sleepring heb.(alhoewel ik toch wel af fabriek CC heb)
    Zou ik me nu dan ook zorgen moeten maken om een stuurmodule of zou de sleepring afdoende zijn?

    Sigvaldo

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sigvaldo Bekijk Berichten
    Ja dit is zeker waar, begin langzaam aan wel de auto te kennen en te weten waar ik nog moet zoeken of waar ik al geweest ben.
    Ben vandaag dan eindelijk ook aan het volgende begonnen; het inbouwen van het MFSW. Nu heb ik ook al contact gehad met VAGcoding uit Berlicum en die kon mij zeker verder op weg helpen! Thanks voor de tip Kevin.
    Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat ik toch een 6 pins sleepring heb.(alhoewel ik toch wel af fabriek CC heb)
    Zou ik me nu dan ook zorgen moeten maken om een stuurmodule of zou de sleepring afdoende zijn?

    Sigvaldo
    Om eerlijk te zijn geen idee

    Wat je even kunt doen
    Is op www.a4-freunde.de kijken
    Bovenin de balk vindt je ergens wiki
    Als je daarop klikt dan zie vanzelf ergens jou model staan
    Als je daar dan weer op klikt
    Dan kom je op een pagina met allemaal mods en how to
    Tis wel is waar in het Duits
    Maar daar van Google translate je in het ergste geval nog wel mee helpen

    Mijn MFSW staat nog in de ijskast......
    Stuur en de toebehoren zitten er al wel in,
    maar krijg het nog niet aan de praat ....
    Voor nu is het sturen eerst wel voldoende

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mijn eerste Audi: A4 B7 Avant 1.8T - UPDATE

    @Kevin1980 Thanks voor de website, kon het op de website niet vinden over het stuur; stonden wel erg veel interessante dingen over de auto's op.

    Ik heb uiteindelijk eerst met VCDS gekeken of ik de juiste stuurmodule er al in had zitten, gelukkig was dat het geval!
    Hierna met een nieuwe sleepring het stuur ingebouwd en deze hierna in laten leren.
    Erg goed gelukt met thanks aan @Carpediem voor het inleren!

    Na het inbouwen van het stuur ben ik er wel achter gekomen dat de twee knoppen naast de rollers no function aangeven, wat ik hierover gehoord/gelezen heb is dat je een fabrieks af BT module in de auto moet hebben zitten, weet iemand of dit ook te omzeilen is met een andere soort BT module of iets dergelijks zodat ik de knoppen toch werkend kan krijgen?

    Verder wist ik al een tijdje dat de schokdemper linksvoor een bietje zweette, ook hoorde ik een wat rinkelend geluid onder de auto vandaan komen; dit was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het zeer kapotte flexibele deel van de uitlaat. Hier vandeweek aan begonnen, maar zat erg tegen
    Bouten die vastzitten in de draagarmen en onbereikbare/roestige bouten bij de uitlaat. Die dag wel de schokdemper linksvoor dicht kunnen bouwen, maar i.v.m. tijdsgebrek besloten om de rest ook weer dicht te bouwen en volgende week er verder aan te gaan werken.
    Deze dag ook wat druppels olie ontdekt die onderaan hangen (niet heel veel) en dit komt naar mijn idee van de achterkant van het blok af..

    Moet dus even een nieuwe bout bestellen voor de schokdemper rechts, zodat de huidige bout er gewoon afgeslepen kan worden en met nieuwe bout terug gebouwd kan worden.
    Met de uitlaat zit ik te denken om hem vanaf de turbo (dus inclusief de kat) er af te halen omdat je er ander niet bij komt, zal dan dus ook een nieuwe pakking moeten hebben voor hier tussen, of zijn er nog mensen die een betere/simpelere manier hebben? (Heb een los flexibel stuk om er tussen te lassen)
    Verder zouden er nog mensen zijn die mij die juiste kant op kunnen wijzen m.b.t. de kleine olie lekkage? Of zou het met deze motor overduidelijk iets kunnen zijn wat ik sowieso beter gelijk mee kan bestellen?
    (Ja ik had dit moeten controleren toen ik de carterventilatieslang vervangen had, dacht nog overal aan gedacht te hebben maar helaas..)

    Verder als ik toch bezig ben met de uitlaat zit ik nog een bietje in dubio of ik de middendemper er tussen uit zou halen; zou hier graag ook wat meningen over horen..;P

    Ook zit ik met af en toe weg vallende rechter remlicht / gehele unit (Achterlichten/knipperlichten) Unit is vervangen (had ik nog een liggen), lampen zijn vervangen dus heb het idee dat het meer aan iets achter de unit zelf ligt; valt die uit en geef ik een tikje tegen de unit werkt hij wel weer. Soms een aantal uur, soms valt hij binnen een kwartiertje of korter al weer weg..
    Erg apart maar heb zelf het idee dat het echt niet iets heel spannends ken zijn..

    Sidenote, verder ook nog een setje 16 inch Audi velgen gehaald met winterbanden, deze gaan er binnenkort op en wil dan in de winter eigenlijk mijn rotors gaan verkopen en voor wat anders gaan kijken (origineel Audi) Mochten hier nog suggesties zijn ben wel benieuwd of mensen wat modernere velgen op hun B7's hebben liggen.

    Foto's volgen binnen nog een aantal, heb ze momenteel niet bij de hand..

    Sigvaldo
    Laatst gewijzigd door Sigvaldo; 31-10-19 om 14:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •