S2-ombouw gaat achter niet lukken want jij hebt trommels achter en FWD. Ik zou hier nog even goed over nadenken, met adapters zou het met de ET waarschijnlijk niet goed komen.
Vandaag ga ik deze velgen ophalen:
17 inch, eigenlijk iets te groot naar mijn smaak, maar ik mag ze voor een kratje radler overnemen dus mij hoor je niet klagen.
Ze zijn niet in de beste conditie, maar dat is te verhelpen.
Plan is om deze compleet te restaureren en dan op mijn audi te zetten.
Ze zijn wel 5x112, en mijn 80 is 4x108, dus dat word of een S2 ombouw, of een adapter set, maar dat is voor later.
Updates zullen volgen!
- Welder
S2-ombouw gaat achter niet lukken want jij hebt trommels achter en FWD. Ik zou hier nog even goed over nadenken, met adapters zou het met de ET waarschijnlijk niet goed komen.
Als je reageert op het bericht erboven, hoef je de quote-functie niet te gebruiken.
Niet om al je aanpassingen neer te schieten, maar het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Je kunt niet eenvoudig wat aanpassen in het onderstel...
Excuus, ben nog niet al te bekend met het hele forumsysteem.
En wat betreft "aanpassingen neerschieten" snap ik je heus wel hoor, ben nog een leek op autotechnisch gebied( veel meer dan bolt-ons en bougies vervangen ben ik nog niet), maar ik vind het wel een poging waard, misschien naiviteit, maar niet geschoten is altijd mis.
- Welder
Update op het ouwe beestje voor wie het interresseerd.
Tot nu toe is het nog altijd starten en lopen, en het is een zeer fijne daily.
Helaas is ook deze audi 80 niet zonder problemen, maar voor een auto die bijna 30 jaar oud is kun je hem dat niet kwalijk nemen.
Geconstateerde problemen:
Temparatuur loopt niet of nauwelijks op, en de kachel word ook niet warm, behalve als de auto een poos stilstaat, dan word hij 90 graden en word de kachel ook opeens wakker.
(Thermostaat is al vervangen, ik heb geen idee wat dit kan zijn en het maakt me pisnijdig soms.)
Ventilator in dashbord maakt sinds kort een irritant tikkend geluid, zal wel wat rommel in zijn gekomen vermoed ik.
Af en toe gaat er een harde schok door de auto als ik schakel(en nee, dat is niet mijn voetenwerk dat ruk is.
Een vergelijkbare schok onstaat als ik het gas los laat, de pook krijgt dan ook ineens last van een plaatselijke aardbeving, ik gok een motorsteun.
Tijdens het wegrijden in de ochtend houdt de auto soms stevig in, als je het gas dan volledig intrapt is gaat komt er een raar geluid uit de uitlaat en is er niets meer aan de hand, ik gok dat dit gewoon bij oude auto's hoort.
Nog genoeg te doen in ieder geval!
- Welder
Update nummer 2, voor wie het maar interreseerd.
Laatst wilde de auto niet meer starten, van alles geprobeerd, maar er was geen leven meer in te krijgen.
Nieuwe startmotor gekocht en die erin gezet(rotklus), maar toen ik de sleutel omdraaide bleef het nog steeds stil...een oceaan aan gevloek later heb ik hem naar een monteur gebracht.
Hij beweerde dat de dynamo het had begeven, en voor 75 euro reed ik weer vrolijk naar huis.
Nu ook een B3 bumper gekocht, vind zwarte bumpers toch beter staan persoonlijk.
Ik heb de voorbumper, nu de achterbumper nog, mocht iemand er een hebben liggen hoor ik het graag.
- Welder
Bumpers van een B3 gaan zoals Tom al zegt niet passen. Body is daar echt anders. Kunt natuurlijk wel proberen je huidige bumpers netjes zwart te maken. Maar wil je dat netjes doen kost dat of veel tijd, of veel geld.
En met je startmotor: zo zie je maar dat een goede diagnose het halve werk is. Nou weet ik natuurlijk niet precies wat de klachten waren. Maar een keer direct spanning aan je startmotor hangen kan al heel veel uitsluiten in zo'n geval. Dat het ook zo'n rotklus is staat me niet helemaal bij. Nou heb ik nooit aan die bewuste motor (veel) gewerkt. Maar mij staat bij dat die erg makkelijke te monteren en demonteren zijn. Tenminste, bij al mijn wagens is het geen enkel probleem.
Gelukkig in ieder geval opgelost en kan die weer de weg op!
Dan ben ik in de mooie woorden van de verkoper getrapt, ***.
Misschien kan ik de bumper nog passend maken met wat zelfgemaakt spul, maar dat is ook een uitdaging.
Nou ja shit happens.
En de startmotor vervangen is inderdaad voor de technisch gevorderden een eitje.
Ik had er met mijn 2 linkerhanden nog best wat werk aan, maar je leert het door het te doen
- Welder