Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 67

Onderwerp: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

  1. #21

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Vandaag ga ik deze velgen ophalen:


    17 inch, eigenlijk iets te groot naar mijn smaak, maar ik mag ze voor een kratje radler overnemen dus mij hoor je niet klagen.

    Ze zijn niet in de beste conditie, maar dat is te verhelpen.
    Plan is om deze compleet te restaureren en dan op mijn audi te zetten.

    Ze zijn wel 5x112, en mijn 80 is 4x108, dus dat word of een S2 ombouw, of een adapter set, maar dat is voor later.

    Updates zullen volgen!

    - Welder

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    S2-ombouw gaat achter niet lukken want jij hebt trommels achter en FWD. Ik zou hier nog even goed over nadenken, met adapters zou het met de ET waarschijnlijk niet goed komen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    S2-ombouw gaat achter niet lukken want jij hebt trommels achter en FWD. Ik zou hier nog even goed over nadenken, met adapters zou het met de ET waarschijnlijk niet goed komen.
    Oh dankje, dat wist ik niet, weer wat geleerd

    ET word wel een beetje een gokje, maar ik denk dat het met een beetje gevloek wel te doen is.

    - Welder

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    De vraag is alleen of het lekker rijdt en niet aanloopt. En of je wiellagers het overleven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De vraag is alleen of het lekker rijdt en niet aanloopt. En of je wiellagers het overleven.
    Het is inderdaad hopen dat het lukt, zo niet, dan is er vast wel een andere liefhebber die er wat aan heeft.

    - Welder


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Als je reageert op het bericht erboven, hoef je de quote-functie niet te gebruiken.

    Niet om al je aanpassingen neer te schieten, maar het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Je kunt niet eenvoudig wat aanpassen in het onderstel...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Excuus, ben nog niet al te bekend met het hele forumsysteem.

    En wat betreft "aanpassingen neerschieten" snap ik je heus wel hoor, ben nog een leek op autotechnisch gebied( veel meer dan bolt-ons en bougies vervangen ben ik nog niet), maar ik vind het wel een poging waard, misschien naiviteit, maar niet geschoten is altijd mis.

    - Welder

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Update op het ouwe beestje voor wie het interresseerd.

    Tot nu toe is het nog altijd starten en lopen, en het is een zeer fijne daily.
    Helaas is ook deze audi 80 niet zonder problemen, maar voor een auto die bijna 30 jaar oud is kun je hem dat niet kwalijk nemen.

    Geconstateerde problemen:

    Temparatuur loopt niet of nauwelijks op, en de kachel word ook niet warm, behalve als de auto een poos stilstaat, dan word hij 90 graden en word de kachel ook opeens wakker.
    (Thermostaat is al vervangen, ik heb geen idee wat dit kan zijn en het maakt me pisnijdig soms.)

    Ventilator in dashbord maakt sinds kort een irritant tikkend geluid, zal wel wat rommel in zijn gekomen vermoed ik.

    Af en toe gaat er een harde schok door de auto als ik schakel(en nee, dat is niet mijn voetenwerk dat ruk is.
    Een vergelijkbare schok onstaat als ik het gas los laat, de pook krijgt dan ook ineens last van een plaatselijke aardbeving, ik gok een motorsteun.

    Tijdens het wegrijden in de ochtend houdt de auto soms stevig in, als je het gas dan volledig intrapt is gaat komt er een raar geluid uit de uitlaat en is er niets meer aan de hand, ik gok dat dit gewoon bij oude auto's hoort.


    Nog genoeg te doen in ieder geval!


    - Welder
    Laatst gewijzigd door Welder; 03-11-19 om 20:02.

  10. #29

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Update nummer 2, voor wie het maar interreseerd.

    Laatst wilde de auto niet meer starten, van alles geprobeerd, maar er was geen leven meer in te krijgen.
    Nieuwe startmotor gekocht en die erin gezet(rotklus), maar toen ik de sleutel omdraaide bleef het nog steeds stil...een oceaan aan gevloek later heb ik hem naar een monteur gebracht.
    Hij beweerde dat de dynamo het had begeven, en voor 75 euro reed ik weer vrolijk naar huis.

    Nu ook een B3 bumper gekocht, vind zwarte bumpers toch beter staan persoonlijk.
    Ik heb de voorbumper, nu de achterbumper nog, mocht iemand er een hebben liggen hoor ik het graag.

    - Welder

  11. #30
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.426
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Je mag gerust foto's plaatsen, vinden we helemaal niet erg.😎✌
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  12. #31

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Komen er asap aan!

    - Welder

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Die bumpers gaan volgens mij niet passen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    Viper109's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    28
    Posts
    215
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Bumpers van een B3 gaan zoals Tom al zegt niet passen. Body is daar echt anders. Kunt natuurlijk wel proberen je huidige bumpers netjes zwart te maken. Maar wil je dat netjes doen kost dat of veel tijd, of veel geld.

    En met je startmotor: zo zie je maar dat een goede diagnose het halve werk is. Nou weet ik natuurlijk niet precies wat de klachten waren. Maar een keer direct spanning aan je startmotor hangen kan al heel veel uitsluiten in zo'n geval. Dat het ook zo'n rotklus is staat me niet helemaal bij. Nou heb ik nooit aan die bewuste motor (veel) gewerkt. Maar mij staat bij dat die erg makkelijke te monteren en demonteren zijn. Tenminste, bij al mijn wagens is het geen enkel probleem.

    Gelukkig in ieder geval opgelost en kan die weer de weg op!
    Restaurateur
    -Audi 100 2.3E 1988 NF
    -Audi 90 2.3E 1987 NG

  15. #34

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Dan ben ik in de mooie woorden van de verkoper getrapt, ***.
    Misschien kan ik de bumper nog passend maken met wat zelfgemaakt spul, maar dat is ook een uitdaging.

    Nou ja shit happens.
    En de startmotor vervangen is inderdaad voor de technisch gevorderden een eitje.
    Ik had er met mijn 2 linkerhanden nog best wat werk aan, maar je leert het door het te doen

    - Welder

  16. #35
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Nee hoor, is gewoon een rotklus. Zit in een hoek waar je lastig bijkomt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #36

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welder Bekijk Berichten
    Nu ook een B3 bumper gekocht, vind zwarte bumpers toch beter staan persoonlijk.
    Ik heb de voorbumper, nu de achterbumper nog, mocht iemand er een hebben liggen hoor ik het graag.

    - Welder
    Wat wil je doen dan met je bumpers? Fotootje zou helpen. Je kan wellicht gewoon zelf wat (mat) zwart spuiten.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Mijn idee was om een B3 lookalike te maken, maar dan met de voordelen van een B4.
    Gezien het feit dat de bumpers niet gaan passen laat ik dit idee maar varen en ga ik door met de eeuwige zoektocht naar (betaalbare) bordeaux competition/cabro bumpers.

    - Welder

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Dat lijkt me optisch veel fraaier.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Mij eigenlijk ook Tom, alleen ze zijn vrij lastig te vinden.

    - Welder

  21. #40
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welder Bekijk Berichten

    Nog iets kleins:


    Zal vast en zeker niet iedereen zijn smaak zijn, maar als iedereen dezelfde smaak had zou het wel heel saai worden

    Heb ook de middendemper weggehaald, en vervangen door een rechte buis, geen foto's van genomen

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Leuk, had ik ook op mijn B3 en B4

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •