Resultaten 1 tot 11 van de 11
    1. #1

      Standaard Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Hallo allemaal!

      Welder hier, een 20 jarige student uit het oosten van Nederland.

      Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige nieuwe eigenaar van deze Audi 80, en ben er dolgelukkig mee.
      Audi.jpg

      Dit was voor mij wat nieuws, ik had namelijk nooit in wat anders gereden dan Japanse hatchbacks(Nissan Micra, Toyota Starlet, Toyota Yaris), mijn eerste echte VAG auto dus.
      Wat mij meteen opviel bij de koop: luxe!
      De stoelen zaten lekker, de auto was muisstil, en de 5-bak schakelde rustig en soepel door, en de teller las maar 101xxx(!).
      Er waren natuurlijk ook een paar minpunten, zoals bijv. de lak die niet meer de mooiste is, en het feit dat hij niet erg snel is, maar daar keek ik doorheen.

      Ik heb al vaak rondgeneusd op dit forum, en vond het nu wel tijd om mezelf te introduceren.

      Hopelijk zien we elkaar bij de volgende meeting!

      -Welder

    2. #2
      Bastet's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      10.577
      Kudos
      1121
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Welkom!
      2004 Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI
      19x9,5 / 19x8,5 Rota KR1056 | 18" TD Pro Race Black 1.2 | S-Line interior | Eibach ProStreet S | 3" RVS exhaust - decat - resonated - no muffler | S4 Bixenon | Porsche 6-pot 350mm BBK - LED DRL - Retrofit Bixenon

    3. #3
      Reggy's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2010
      Leeftijd
      43
      Posts
      13.707
      Kudos
      354
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Welkom hier, leuke Audi heb je.
      Hou het meeting topic in de gaten, deze herfst of winter zal er vast weer een Posbankmeeting plaatsvinden.

      Tot dan, en veel plezier met je ringen.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
      Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

    4. #4

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Bedankt beide!
      En Reggy, ik ga er zeker op letten!

    5. #5
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      133
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Leuk te zien dat er weer een jong medemens zich met de oude Audi bezig gaat houden. Vind het wel grappig dat je juist de luxe van die auto eruit pakt. Zoals ik even vlug een blik kan werken op die foto heb je (zoals zo vaak bij een b4) een van de meest basismodellen. Ben benieuwd hoe erg je achterover valt dan als je alle opties erbij zou krijgen
      Laatst gewijzigd door Viper109; 10-09-19 om 21:26.
      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG


    6. #6

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
      Leuk te zien dat er weer een jong medemens zich met de oude Audi bezig gaat houden. Vind het wel grappig dat je juist de luxe van die auto eruit pakt. Zoals ik even vlug een blik kan werken op die foto heb je (zoals zo vaak bij een b3) een van de meest basismodellen. Ben benieuwd hoe erg je achterover valt dan als je alle opties erbij zou krijgen
      Ik heb altijd al een zwak gehad voor oudere auto's, maar roest is vaak fataal.
      Zo kwam ik eigenlijk bij de verzinkte Audi's uit
      En wat luxe betreft, je hebt zeker gelijk: geen mistlampen voor, stalen velgen, geen elektrische ramen, geen airco, enzovoorts.
      Maar als je afkomt van de "JDM" rammelbakken is zo'n goedzittende, ruime Oudi een hele verademing!


      Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

    7. #7

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Ik weet niet zeker of dit de goede plek is, maar ik heb vandaag het een en ander aangepast.

      Van dit:


      Naar dit:




      Ligt 10x beter in de hand, en het rijdt nog fijner

      Nog iets kleins:


      Zal vast en zeker niet iedereen zijn smaak zijn, maar als iedereen dezelfde smaak had zou het wel heel saai worden

      Heb ook de middendemper weggehaald, en vervangen door een rechte buis, geen foto's van genomen

      Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
      Laatst gewijzigd door Welder; 13-09-19 om 15:50.

    8. Ad
    9. #8
      Viper109's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2017
      Leeftijd
      24
      Posts
      133
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 100

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Dat zijn toch 2 aanpassingen die ik zelf niet gedaan had (stuur en lampen). Wordt de auto in mijn ogen een stuk minder sjiek van. Middendemper weghalen kan. Moet alleen wel oppassen dat je geen meningsverschillen krijgt met oom agent. Maar anders zorgt dat voor wel een grappig geluid.
      Restaurateur
      -Audi 100 2.3E 1988 NF
      -Audi 90 2.3E 1987 NG

    10. #9

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viper109 Bekijk Berichten
      Dat zijn toch 2 aanpassingen die ik zelf niet gedaan had (stuur en lampen). Wordt de auto in mijn ogen een stuk minder sjiek van. Middendemper weghalen kan. Moet alleen wel oppassen dat je geen meningsverschillen krijgt met oom agent. Maar anders zorgt dat voor wel een grappig geluid.
      Precies wat ik bedoelde met verschillende smaken
      In mijn ogen vind het het andere stuur juist "duurder" staan dan het model waarmee ik hem kocht.
      Wat de lampen betreft, ik houd van ouderwets.

      Zonder middendemper is het geluid weinig veranderd.
      Als je cruised, is het geluid hetzelfde, maar als je je voet op de grond zet komt er een vermakelijke en acceptable brom tevoorschijn, dit gecombineerd met de CAI laat de auto een stuk leuker klinken, zonder daarvoor comfort in te leveren.

      Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

    11. #10
      Bastet's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2012
      Posts
      10.577
      Kudos
      1121
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Dat vraagt om een filmpje he, geen foto!
      2004 Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI
      19x9,5 / 19x8,5 Rota KR1056 | 18" TD Pro Race Black 1.2 | S-Line interior | Eibach ProStreet S | 3" RVS exhaust - decat - resonated - no muffler | S4 Bixenon | Porsche 6-pot 350mm BBK - LED DRL - Retrofit Bixenon

    12. #11

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2013
      Posts
      953
      Kudos
      2
      Auto
      Audi 80

      Standaard Re: Welder (Audi 80 B4, 2.0E)

      Leuke wagen, had ik al op Gaspedaal gezien en beetje zitten kwijlen. Mooie kleur. De mijne heb ik nu ruim 9,5 jaar en haalt ergens komende dagen de 300.000 km (ga ik vanuit).

      Hiervoor ook een Jap, Mazda 323. Fijn wagentje, maar de roest.... De Audi vroeg meer onderhoud en reparaties, maar die was dan ook al 15 jaar oud toen ik ze kocht. Eigenlijk valt het dan nog mee, op een ruilmotor van de sloop na. De oude motor liep vast door verkeerde olie of algeheel slecht onderhoud bij de vorige baas. Heb de bekende dingen gehad: complete uitlaat in de loop der jaren, dynamo overleden, brandstofpomp. Pluspunt is dat de meeste onderdelen goedkoop zijn en ervaren monteurs je graag zien komen, want ze kunnen overal nog gewoon snel bij.

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •