Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

  1. #1

    Standaard Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Sinds afgelopen maandag ben ik in het bezit van een Audi A4 Avant 1.8 Turbo Quattro uit 2003. Kleur zilverblauw (heeft vast een originele naam, maar ik hou het even bij zilverblauw...).

    Nadat mijn Astra station uit 2009 naar Roemenië was vertrokken na een relatie van 3,5 jaar ben ik mijn zoektocht gestart naar 'iets leuks'. Niet met verstand dus, maar met het hart. Ik heb immers ook een VW kever uit 1974, dus bestempel mezelf wel als liefhebber. Afgelopen weken heb ik o.a. een Volvo S60 2.4 gereden, een Saab 9-3 2.0t sport sedan, een Opel Signum 2.2 en een Mondeo 2.5 V6. Alleen de S60 bleek een serieuze optie, maar wat minder overzichtelijk en daardoor dus afgevallen. Mijn vriendin rijdt immers de meeste kilometers...

    Bij de proefrit in de A4 was ik verkocht. Power, stabiliteit, rust, klasse, soeplesse. Ik ben 4e eigenaar. Serviceboekjes en NAP (231.000 km) aanwezig. Distributie en koppeling in orde. Betaald en direct meegenomen.

    Wat dingetjes die moeten gebeuren;

    - Hemeltje hangt los (typisch kwaaltje?)
    - Schakelaar verlichting beschadigd (vervangende inmiddels onderweg)
    - Matige voorbanden (C-merk, matig profiel)
    - Kleine beschadigingen/ deukjes linker achterdeur
    - Portiergrepen binnenzijde allemaal beschadigd (origineel blauw?)
    - Geur uitlaatgassen bij stilstand, zal iets met uitlaat zijn verwacht ik

    Ik zal er ook een eerste foto bij plaatsen. Ik hoop zo nu en dan wat updates te kunnen plaatsen en gebruik te maken van jullie kennis en ervaring.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Welkom wouwtert,

    Hemel is idd een kwaaltje er is net een topic aan de gang daar over in het b6 subforum
    Lichtschakelaar is ook een kwaaltje

    Heb je een foto van je deurgrepen?

    Verder een mooie nette A4
    Veel plezier
    En veilige km

    En mocht je vragen hebben
    Schroom dan het stel ze hier of in een ander topic

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Welkom en van harte...B6 blijft vet (maar dat heb ik al eerder gezegd)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  4. #4

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Heb je een foto van de deurgrepen?
    Ja, zal ik één dezer dagen plaatsen.

    Eerste vraag(je) trouwens wat betreft banden. Zoals eerder aangegeven zijn mijn voorbanden aan vervanging toe. Voor (en achter) ligt nu 205/55 R16. Wat is de originele bandenmaat voor deze auto? En tips wat betreft goede banden voor deze wagen? Achter liggen Conti's met voldoende profiel. Ben geen sportief rijder (schakel lui), dus het zal waarschijnlijk een harde band worden, evenals de Conti's.
    Laatst gewijzigd door Wouwtert; 16-10-19 om 17:57.

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Geen idee wat zo de orginele banden maat is

    Staat dat niet in het B7 topic boven aan?

    Tjah wat zijn goeie banden
    Zelf heb ik de pest aan conti's
    En ben daar dus ook geen liefhebber van
    Ik ben ook geen F1 coureur
    Maar vindt het toch wel fijn als de kont van de auto ook reageert als ik dat wil en niet
    1sec later bv
    Maar goed
    Denk dat het ook een gevoels kwestie is en wat je eisen zijn....
    Voor de 1 is conti voldoende en de andere wil weer Dunlop of Michellin

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Vandaag weer een flinke rit gemaakt en nog steeds zeer tevreden met de aanwinst. Wat dingen die me opgevallen zijn vandaag en waar jullie wellicht tips voor hebben;

    - Arm achterruitenwisser heeft speling. Gebruikt exemplaar van de sloop halen of zijn er minder rigoureuze opties?
    - Ruitenwissers voor moeten vernieuwd. Degene die bij Heuts naar voren komen in het systeem passen echter niet? Armen hebben geen haakje, maar bestaat uit een u-profiel met een gaatje. Iemand passende code van Valeo / Bosch o.i.d.?
    - Auto heeft windruis, komend vanuit linker buitenspiegel. Deur valt goed dicht, dus lijkt prima te sluiten. Waar zou dit vandaan kunnen komen?

    Jullie hadden nog een foto van doe beschadigde handgr(e)ep(en), dus bij deze...20191017_165744.jpg

  7. #7
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.454
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouwtert Bekijk Berichten
    Vandaag weer een flinke rit gemaakt en nog steeds zeer tevreden met de aanwinst. Wat dingen die me opgevallen zijn vandaag en waar jullie wellicht tips voor hebben;

    - Arm achterruitenwisser heeft speling. Gebruikt exemplaar van de sloop halen of zijn er minder rigoureuze opties?
    - Ruitenwissers voor moeten vernieuwd. Degene die bij Heuts naar voren komen in het systeem passen echter niet? Armen hebben geen haakje, maar bestaat uit een u-profiel met een gaatje. Iemand passende code van Valeo / Bosch o.i.d.?
    - Auto heeft windruis, komend vanuit linker buitenspiegel. Deur valt goed dicht, dus lijkt prima te sluiten. Waar zou dit vandaan kunnen komen?

    Jullie hadden nog een foto van doe beschadigde handgr(e)ep(en), dus bij deze...20191017_165744.jpg
    Handgreep gewoon vervangen,Heb ik ook gedaan.
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Zit je spiegel wel goed vast?

    Achter het blinde 3hoekje zitten 3 schroeven
    Ook hoort daar een stukje geluidsisolatie te zitten....
    Het blinde 3hoekje kun je met een beetje belijd gewoon lostrekken

    Wat je ruitenwissers betreft

    Kijk eens op www.ahw-shop.de
    Mijn ruitenwisser achter heeft ook speling ondanks dat er 2 jaar terug een nieuwe arm op is gekomen
    Ik wijd het zelf aan de motor waar de arm op zit
    Dat deze tzt een x vervangen moet worden



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #9

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Handgreep is in origineel (blauw) niet te vinden volgens mij en ik hou het graag origineel, dus een zwart exemplaar is eigenlijk geen optie.

    Spiegel ga ik eens naar kijken 1 dezer dagen. Matchende ruitenwissers kan ik ook op ahw-shop.de niet direct vinden. Snap er niks van; vanmorgen echt even mee staan kloten, terwijl ik toch echt wel vaker ruitenwissers heb vervangen...

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.914
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouwtert Bekijk Berichten
    Handgreep is in origineel (blauw) niet te vinden volgens mij en ik hou het graag origineel, dus een zwart exemplaar is eigenlijk geen optie.

    Spiegel ga ik eens naar kijken 1 dezer dagen. Matchende ruitenwissers kan ik ook op ahw-shop.de niet direct vinden. Snap er niks van; vanmorgen echt even mee staan kloten, terwijl ik toch echt wel vaker ruitenwissers heb vervangen...
    En deze site ?

    https://trshop.audi.de/konakart/Welcome.do

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #11

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Bosch heeft er zelfs een ruitenwisser app voor.

  13. #12

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouwtert Bekijk Berichten
    Ja, zal ik één dezer dagen plaatsen.

    Eerste vraag(je) trouwens wat betreft banden. Zoals eerder aangegeven zijn mijn voorbanden aan vervanging toe. Voor (en achter) ligt nu 205/55 R16. Wat is de originele bandenmaat voor deze auto? En tips wat betreft goede banden voor deze wagen? Achter liggen Conti's met voldoende profiel. Ben geen sportief rijder (schakel lui), dus het zal waarschijnlijk een harde band worden, evenals de Conti's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouwtert Bekijk Berichten
    Vandaag weer een flinke rit gemaakt en nog steeds zeer tevreden met de aanwinst. Wat dingen die me opgevallen zijn vandaag en waar jullie wellicht tips voor hebben;

    - Arm achterruitenwisser heeft speling. Gebruikt exemplaar van de sloop halen of zijn er minder rigoureuze opties?
    - Ruitenwissers voor moeten vernieuwd. Degene die bij Heuts naar voren komen in het systeem passen echter niet? Armen hebben geen haakje, maar bestaat uit een u-profiel met een gaatje. Iemand passende code van Valeo / Bosch o.i.d.?
    - Auto heeft windruis, komend vanuit linker buitenspiegel. Deur valt goed dicht, dus lijkt prima te sluiten. Waar zou dit vandaan kunnen komen?

    Jullie hadden nog een foto van doe beschadigde handgr(e)ep(en), dus bij deze...20191017_165744.jpg
    Even schaamteloos inhaken met wat zaken hoor, op je mooie nieuwe aanwinst.

    Origineel is 205/55/16 voor 4-cilinder en 215/55/16 voor de V6, doorgaans. Beide maten zijn prima.

    Voor het geval je het interessant mocht vinden: ik ben een A4 sedan uit elkaar aan 't halen, en daar zitten wat parts op die jij misschien kan gebruiken. Zo zijn er nog prima ruitenwissers op (aero flatblades met bijbehorende wisserarmen), en is er een setje 18" met zeer nette Continental Sportcontact 5 banden beschikbaar. Alles mag weg, hoef er geen hoofdprijzen voor.

    Mocht je interesse hebben, check even het verkooptopic, of mail me op stephan apenstaartje Bixcel.nl (of zoek me even op via Facebook).
    https://www.audiforum.nl/forum/markt...-8t-sedan.html
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Inmiddels wat snelle (kleine) aanpassingen doorgevoerd. Quickfixes. Er bleek aan beide ruitenwisserarmen een stukje te ontbreken (1 van die stukjes vond ik terug in de goot van de voorruit). Geen wonder dus dat ik geen passende bladen vond. Met twee gebruikte ruitenwisserarmen +flatblades van @Bastet is dat inmiddels opgelost. Daarmee ben ik gelijk de afgebladderde lak kwijt van 1 van die armen, dus ziet er meteen wat mooier uit.

    Ook lichtschakelaar vervangen. Fluitje van een cent, maar verbetering direct zichtbaar.

    Nu op zoek naar blauwe deurgrepen, dat wordt volgens mij nog best een lastige klus...
    Laatst gewijzigd door Wouwtert; 20-10-19 om 07:37.

  15. #14
    brolli21's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Mooie basis zo te zien.
    Het blauwzilver heet eigenlijk Avus Silber,en is ook wel bekend onder de kleurcode LY7J.
    PITA om bij te laten spuiten,aangezien het net als Nogaro Blau en Misano Rot een pearl kleur is met mica in de lak,dus ongeveer 100% kans op kleurverschil.
    Ben benieuwd wat voor updates je gaat doen aan de auto,ik heb eventueel nog een heel erg dik setje 19" S5 wielen in de verkoop
    There is a fine line between Brilliant and Insane
    Alfa 75 Imola-TB '92 - Skoda Fabia Monte Carlo '13 - Mercedes C230 S204 '08 - Vw Kever '63 - Ducati 848 '09 - Ducati Monster S4 Senna '02

  16. #15

    Standaard Re: Wouwtert's A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (B6)

    Hele tijd geleden dat ik me hier weer eens gemeld heb. Ben hier wel vaker op de achtergrond aanwezig om wat tips en trucs op te halen, wat dat betreft een schat aan informatie te vinden hier.

    Kleine update. Ik rij nog steeds probleemloos, inmiddels staat de teller rond de 265.000. Voor het eerst met de caravan erop uit geweest deze zomer, ook daar voldoet de 1.8t prima. Tevreden Audi rijder dus, daar ik in het voorjaar nog op het punt heb gestaan over te stappen naar hybride (Lexus CT 200h). Gezien 'spontane' aankoop caravan uiteindelijk toch andere keuzes gemaakt.

    Helaas wat schades opgelopen afgelopen half jaar. Zo heeft een vrachtwagen een buitenspiegel eraf gereden (stond geparkeerd) en heeft mijn vrouw afgelopen week de voorbumper open getrokken op de stoeprand van een parkeerplaats.
    IMG-20220825-WA0000.jpg

    Vanmorgen weer alles een beetje op zijn plaats geduwd, maar is toch wat veel afgebroken. Ik rij dus nu even tijdelijk rond zonder de ondergrill en de kappen van de mistlichten. Mocht iemand nog ergens een sloper weten te staan in (bij voorkeur) kleurcode LY7H dan hoor ik het dus graag...

    Nu we toch hebben besloten door te rijden komen er ook nog wat investeringen. Tevens afgelopen weekend een RNS-E aangeschaft, navigatie toch wel gemist deze zomer. Deze wordt binnenkort geïnstalleerd. Daarbij wil ik ook graag in de nabije toekomst laten chippen. Schijnt bij dit type motor tot mooie resultaten te kunnen leiden. Een lager gemiddeld gebruik zou een leuke bijkomstigheid zijn.

    Tot zover even mijn update. Met een foto, uiteraard...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •