Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Hallo,

    Sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra (190 pk)! Sindsdien heb ik veel op dit forum gelezen en is het nu ook tijd om mij en de Audi voor te stellen hier in de showroom.

    Doordat er onlangs een kleine is geboren wilden we een ruime gezinsauto. Ik was eigenlijk niet zo'n fan van een stationwagon, maar mijn vrienden zweerden dat je die ruimte nodig hebt met een kleine. Afijn, ik ben op zoek gegaan en uiteindelijk toch wel gecharmeerd van een aantal stationwagon modellen. Ik reed een Seat Leon (3 deurs) naar volle tevredenheid en vond een Seat Leon ST FR ook best wel mooi. Maar de prijs voor zo'n auto kwam al in de buurt van een mooie Duitse klasse D stationwagon. En qua looks en verhoudingen van de auto (vooral door de lengte van de motorkap) vind ik een D klasse station toch echt een stukje mooier. De BMW 3 serie Touring is ook mooi maar dat interieur... En de Mercedes C klasse mocht er ook zijn maar net niet helemaal mijn smaak. Voor mij vielen beide auto's toch in het niet tegenover de Audi A4 avant!

    Uiteindelijk getwijfeld tussen een mooie witte met wat meer opties en een 1.4 (150 pk) motor en degene die het is geworden maar voor mij maakte die extra pk's toch het verschil. Op de snelweg heb ik nog voldoende vermogen over bij een inhaalactie en voelt daardoor de auto meer volwassen. Denk wel genoeg over mijn keuze en overwegingen. Hierbij wat over de opties die er opzitten zijn:

    • S line interieur en exterieur
    • 18 inch velgen
    • Apple carplay (voor mij een grote wens)
    • Audi Sound System (naar mijn mening niet zo slecht als dat ik dacht. In ieder geval een stuk beter dan de standaard audio)
    • Zwarte dakdragers (blijkbaar een keuze van de 1e eigenaar en stiekem vind ik ze best mooi)
    • Trekhaak
    • Half leder
    • Groot scherm
    • Digitale cockpit (voor mij overbodige luxe doordat ik fan ben van Apple Carplay)


    Nu heb ik ook al wat modificaties op mijn wensenlijstje staan:
    • Ramen tinten
    • Verlagen (blijkbaar heb ik originele veren)
    • 19 inch velgen (misschien volgend jaar en huidige velgen met winterbanden voorzien)
    • Kleine VAGCOM aanpassingen
    • Misschien ooit dynamische led achterlichten (afhankelijk van de kosten en op lange termijn)


    Hieronder ook nog wat plaatjes. Ik hoop binnenkort wat mooiere foto's te plaatsen.








    En inmiddels ook al de auto laten tinten (voor en achterramen)

    Laatst gewijzigd door Hk243; 16-10-19 om 22:17.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Nette B9, veel plezier ervan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Proficiat!
    Welke regio zit je? Er zijn er nog wel wat over het land verspreid die wat met VCDS kunnen.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Proficiat!
    Welke regio zit je? Er zijn er nog wel wat over het land verspreid die wat met VCDS kunnen.
    Dat zou mooi zijn. Ik woon in omgeving Harderwijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hk243 Bekijk Berichten
    Dat zou mooi zijn. Ik woon in omgeving Harderwijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    @Remi66 zit volgens mij omgeving Apeldoorn?!
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @Remi66 zit volgens mij omgeving Apeldoorn?!
    Dat zou fijn zijn. Uiteraard wil ik daar best een vergoeding voor geven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Omdat ik de Audi wil verlagen bedacht ik mij dat ik slotbouten heb maar helemaal geen sleutel/loper daarvoor heb gezien! Ik heb de kofferbak binnenste buiten gehaald en alle vakjes in de auto doorzocht maar geen resultaat.

    In mijn Audi app zie ik dat ik de originele velgen heb en dat er originele Audi slotbouten bij zijn geleverd. Vanmiddag maar even langs de lokale Audi garage en hopen dat zij ze open kunnen krijgen.

    Wel slecht van het bedrijf waar ik de Audi heb gekocht dat ze dat niet even controleren voordat ze de auto verkopen. Ik wordt straks door ze terug gebeld dus ben benieuwd hoe zij hier mee omgaan.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Je wilt verlagen lees ik, hoe zit het met de garantie op het onderstel ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Je wilt verlagen lees ik, hoe zit het met de garantie op het onderstel ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Dat weet ik niet. De auto is 3 jaar oud en ik heb een 1 jaar Bovag garantie...

    Ik heb bij de Audi dealer een offerte gevraagd om de auto te verlagen en stond ook de Eibach veren op. Alleen is het daar belachelijk duur dat ik het ergens ander ga doen.

    Ik denk dat ik sws geen garantie heb op slijtende delen zoals veren, schokbrekers en dergelijke.

    Hoezo jouw vraag? Verwacht je dat er zaken kapot gaan of eerder aan vervanging toe zijn?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #10
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hk243 Bekijk Berichten
    Omdat ik de Audi wil verlagen bedacht ik mij dat ik slotbouten heb maar helemaal geen sleutel/loper daarvoor heb gezien! Ik heb de kofferbak binnenste buiten gehaald en alle vakjes in de auto doorzocht maar geen resultaat.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laadvloer in bagageruimte omhoog tillen, daar zit een zwarte kap die met grote plastic wartel vast zit, deze losdraaien, kap eraf en dan het zwarte gereedschaptasje wat eronder zit optillen en daar ff onder kijken.. Daar vond ik ‘m. (Eventueel ook nog ff onder de plaat in de laadvloer kijken die tegen je achterbankleuning aan zit, die kun je ook omhoog klikken.)
    Laatst gewijzigd door Akita; 17-10-19 om 12:05. Reden: Aanvulling
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hk243 Bekijk Berichten

    Hoezo jouw vraag? Verwacht je dat er zaken kapot gaan of eerder aan vervanging toe zijn?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik verwacht niet dat er zaken eerder kapot gaan oid, ik was benieuwd of je dit wel had meegenomen, maar je had al een offerte bij de dealer opgevraagd.
    De garantie vervalt namelijk wel op je gehele onderstel heb ik vernomen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Laadvloer in bagageruimte omhoog tillen, daar zit een zwarte kap die met grote plastic wartel vast zit, deze losdraaien, kap eraf en dan het zwarte gereedschaptasje wat eronder zit optillen en daar ff onder kijken.. Daar vond ik ‘m. (Eventueel ook nog ff onder de plaat in de laadvloer kijken die tegen je achterbankleuning aan zit, die kun je ook omhoog klikken.)
    Gevonden! Ik heb een reservewiel en daaronder lag geen gereedschapstasje of dergelijk, maar dat de plaat in de laadvloer tegen de achterbank ook omhoog kan wist ik niet. En daar lag ie!

    Bedankt Akita!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hk243 Bekijk Berichten
    Dat zou fijn zijn. Uiteraard wil ik daar best een vergoeding voor geven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mail me maar ff. (zie onderschrift)
    Ben nu ff op vakantie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik verwacht niet dat er zaken eerder kapot gaan oid, ik was benieuwd of je dit wel had meegenomen, maar je had al een offerte bij de dealer opgevraagd.
    De garantie vervalt namelijk wel op je gehele onderstel heb ik vernomen.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Oke dat wist ik niet. Ik denk dat ik die risico gewoon neem maar bedankt dat je mij hierop attendeert!
    Laatst gewijzigd door Hk243; 17-10-19 om 16:05.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Voorheen was ik een vaste klant bij de wasstraat maar met deze nieuwe auto vind ik het leuk om hem met de hand te wassen. In het topic wassen en poetsen heb ik al wat tips opgedaan en ben ik op de website van Jurgh gekomen. Daar een starterset gekocht en vandaag de “2 emmermethode toegepast op de A4.

    Het resultaat mag er zijn, al kijk ik nog steeds uit naar de poestmeeting in november. Hierbij een paar betere pics van de nieuwe en schone aanwinst waarbij ook de tinting beter te zien is. Voor 65% lichtdoorlatend en achter 22%.






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #16
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Goed bezig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Inmiddels zijn er weer een paar zaken aan de Audi verbeterd. Tijdens het wassen van de auto merkte ik dat de zijkanten onder de achterspoiler niet goed vast zaten. Er zat speling op en ik denk dat een wasbeurt door de wasstraat de zaak mee had kunnen trekken. Gelukkig heb ik Bovag garantie en heb hem naar de Audi dealer gebracht (heb hem daar niet gekocht) en daar vertelde ze mij dat dit een bekend probleem is en dat er een terugroepactie op is geweest! Gelukkig hebben zij het alsnog kosteloos vervangen en zitten ze er weer strak op.

    Daarnaast heb ik een Eibach Pro Kit (30mm lager) eronder laten zetten en het resultaat mag er zijn! Qua rijcomfort is het iets stugger, vooral met meerdere personen in de auto, maar nog steeds comfortabel genoeg.

    Voor:




    Na:





    Laatst gewijzigd door Hk243; 03-11-19 om 14:29.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Afgelopen week heb ik nieuwe 19” velgen eronder laten zetten. Erg blij met het resultaat!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  20. #19
    eippahc's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hk243 Bekijk Berichten
    Afgelopen week heb ik nieuwe 19” velgen eronder laten zetten. Erg blij met het resultaat!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    HEEEEL DIK, echt super mooi geworden. Mega veel plezier ermee

  21. #20
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Mooie nieuwe aanwinst. Als je nog de nodige mooie software aanpassingen en codings wilt ben je bij ons van harte welkom. www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •