Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6 Black Panther Bekijk Berichten
    Mooie nieuwe aanwinst. Als je nog de nodige mooie software aanpassingen en codings wilt ben je bij ons van harte welkom. www.vagcoding.nl
    Bedankt! Ik neem het mee want ik wel nog wel een keer wat aanpassingen doen. Alleen voor mij is Roosendaal wel aardig ver weg, want ik woon in Harderwijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Als Apeldoorn goed te doen is voor je.
    Mag je me wel mailen, zie onderschrift.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Als Apeldoorn goed te doen is voor je.
    Mag je me wel mailen, zie onderschrift.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    Dat ga ik doen! Bedankt, en tot binnenkort.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Afgelopen zondag door Remi66 een aantal VAGCOM aanpassingen laten uitvoeren:

    Gordelwaarschuwing uit
    Achterlichten aan als drl
    Geluid (alarmpiep) bij openen en sluiten auto
    Snelweg verlichting
    Start/Stop systeem uit
    VIM vrij geschakeld

    Ik kan al steeds meer van mijn wensenlijstje afstrepen op deze manier. Ik merk dat er ook steeds wel weer nieuwe wensen bij komen... Afijn, het is nog steeds ontzettend genieten van deze dikke bolide, de velgen ben ik ook erg blij mee!

    Hierbij nog een paar pics

    Laatst gewijzigd door Hk243; 05-03-20 om 20:49.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Hallo Hk243

    il heb onlangs ook een A4 gekocht met een origineel onderstel. Ik ben van plan ook een eibach setje te laten monteren icm originele 18” s line velgen.

    ik zou graag van jouw willen weten hoe je deze set ervaart? Is hij niet te stug? Kwa optiek ziet het er echt top uit maar ik wil absoluut geen stugge auto.

    mvg Paul


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra


  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulaner Bekijk Berichten
    Hallo Hk243

    il heb onlangs ook een A4 gekocht met een origineel onderstel. Ik ben van plan ook een eibach setje te laten monteren icm originele 18” s line velgen.

    ik zou graag van jouw willen weten hoe je deze set ervaart? Is hij niet te stug? Kwa optiek ziet het er echt top uit maar ik wil absoluut geen stugge auto.

    mvg Paul
    Hallo Paul. Ik ben zeer tevreden over de set. Je merkt wel dat je een stuk veerweg kwijt bent maar de looks is een stuk beter. Ik vind dat hij wel stugger rijdt maar het nooit te erg wordt. Oftewel, bij klinkerwegen rammelt het een stuk meer maar bij echte drempels ben ik wel positief verrast over de veerweg.

    Je zou kunnen zeggen bij kleine oneffenheden blijft hij stug maar als het moet dan veert ie wel. Je kan makkelijker harder door de bochten maar slechte klinkerpaden zijn minder leuk.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Hoi bedankt voor je reactie.

    Ik heb toch maar besloten volgende week zaterdag een setje te laten minteren😊😊. Verder worden de ramen achter deze week nog door de dealer getint. Ik heb al 2 setjes originele 18” liggen. Even kijken of elke het beste bij de auto past en dan mag er weer een set weg. En zodra de garantie is verlopen word de software door VAG techniek nog onder handen genomen.

    Ik stuur je wel wat foto’s zodra de auto klaar is.

    Mvg

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    14A6BFA4-088A-4CC3-AE36-18D225BB6BE5.jpeg

    Hier vast een foto met de 18” s-line wielen. Ook bij mij inmiddels de ramen donker gemaakt. Helaas was afgelopen weekend mijn monteur ziek en word de eibach op een later moment geplaatst.

    Kon je trouwens verschil merken tussen de 18 of 19 inch kwa stugheid?
    Laatst gewijzigd door tom; 14-07-20 om 17:01.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Dat ziet er goed uit. Verlagen zal hem wel goed doen. Ik heb eigenlijk geen verschil gemerkt in comfort tussen 18 en 19 inch...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Welke ET waarde hebben de gmp gunner velgen, voor zoover ik kan zien op de website van gmp kan je ze in ET35 en ET45 kopen maar normaal hebben 19" velgen van audi een ETwaarde van 40.
    En welke bandenmaat heb je gekozen 245 of 255 ?

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Ik dacht 35. In ieder geval dat de velgen iets meer naar buiten komen. En de banden zijn 245 breed.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #33
    Snowdude
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 911carrera Bekijk Berichten
    Welke ET waarde hebben de gmp gunner velgen, voor zoover ik kan zien op de website van gmp kan je ze in ET35 en ET45 kopen maar normaal hebben 19" velgen van audi een ETwaarde van 40.
    En welke bandenmaat heb je gekozen 245 of 255 ?
    Avus AF18 heeft o.a. 9x20 ET 40 (past met 255-30-20). Ik heb toevallig nog een setje liggen voor onder een Audi. Had ze eerst onder mijn Audi TTS zitten.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 911carrera Bekijk Berichten
    Welke ET waarde hebben de gmp gunner velgen, voor zoover ik kan zien op de website van gmp kan je ze in ET35 en ET45 kopen maar normaal hebben 19" velgen van audi een ETwaarde van 40.
    En welke bandenmaat heb je gekozen 245 of 255 ?
    Hoe bevallen de velgen\banden tot nu toe?

    ik zit er ook aan te denken om deze set onder mijn B8 2xsline van 2014 te zetten. Deze is volgens mij ook al verlaagd.

    ik heb nu
    SLINE 18 inch 8j / et47 met 245/40/R18 banden


    ik wil graag
    GMP Gunner Black with polished face 8.5J x 19 ET 35 - 5x112 CB 66.5
    Audi geeft aan 8.5J / ET43 met 255/35/R19 96Y extra load banden

    Er zit een verschil van 7 in de ET waarde. Ik dacht dat je altijd maar max 5 mocht afwijken?

    edit
    ze zijn er ook GMP Gunner Black with polished face 8.5J x 19 ET 45 - 5x112 CB 66.5
    dat lijkt me een iets betere keus!
    Laatst gewijzigd door harrybeuker; 12-02-21 om 20:40.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    En voor welke et heb je gekozen? en maakt de et waarde uit als je sline verlaagd bent?

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Hoi HK243,

    Ook in ben recent in het bezit gekomen van een A4 B9 Avant uit 2017. De afstand tussen band en chassis is bij mij aan de voorkant 25 mm meer dan aan de achterzijde. Ik heb nu al contact gehad met Eibach en deze raden mij een B12 set aan, een andere optie zou er mogelijk niet zijn.
    Ik zag dat jij problemen had met het los zitten van een strip aan de achterruit onder de spoiler? Bij mij is wel links net onder de spoiler een stukje verdwenen, zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn van het los zitten of? En anders ga ik binnenkort maar even naar de dealer, kijken of men daar een terugroepactie voor heeft...

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    38
    Posts
    33
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Hallo Bruce68,

    Als je meer wilt weten over welke keuze ik heb gemaakt voor de Eibach vering moet je even kijken in een andere post van mij over de “aslast”.

    Het zou geen kwaad kunnen om eens langs de dealer te gaan om te kijken of er terugroepacties zijn. Bij mij hebben ze het kosteloos vervangen terwijl ik de auto daar niet gekocht heb. Laatst gaf de lambasonde een storing en bij de vervanging kreeg ik ook nog een gedeelte coulance.

    Veel plezier met je nieuwe Audi.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    39
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Beste Hk243,

    Sinds enige maanden rijd ik een Audi A4 B9 uit 2018 (sedan). Ook ik zou de wagen graag verlagen.


    In het verleden heb ik een VW Polo laten verlagen middels Eibach veren (ik weet het, een heel andere auto). Dit leidde ertoe dat de auto bij een hobbel op de snelweg enorm doorveerde/stuiterde. Het werd nog net niet gevaarlijk. Dit wens ik natuurlijk absoluut te voorkomen.

    Nu lees ik dat jij gekozen hebt voor verlaging middels de Eibach Prokit. Hieruit leid ik af dat alleen de veren vervangen zijn en niet de schokbrekers?

    Jouw ervaringen hiermee zijn nog steeds prettig? Dat het onderstel iets stugger zal aanvoelen, daar heb ik weinig problemen mee.

    Alvast dank!

    Ray

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard

    De veren die ik nu heb (30/30) hebben niets ingeleverd qua comfort gelukkig.
    Maar ik heb een sport onderstel ism drive select envond de auto na het verlagen alsnog erg hoog.
    Om de ruimte in de wielkasten iets te vullen en wederom geen comfort in te willen leveren heb ik nu hogere banden (245/35 R20) en nu ben ik meer tevreden. Onze auto moet een reisauto voor de familie blijven 😁🌞
    De meeste op het duitse forum verlagen 45mm, dat smoelt idd nog beter maar je moet dan ook alle assistent systemen opnieuw laten calibreren wat een duur plaatje kan worden!
    Mijn auto is nu iets verlaagd, betere wegligging en heeft nog de originele hoogte.
    20210702_183405.jpg

    Korter antwoord... met deze kit is het comfort hetzelfde gebleven 😁
    Laatst gewijzigd door tom; 03-07-21 om 08:43.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 Avant B9 2.0 TFSI Ultra

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dregti Bekijk Berichten
    De veren die ik nu heb (30/30) hebben niets ingeleverd qua comfort gelukkig.
    Maar ik heb een sport onderstel ism drive select envond de auto na het verlagen alsnog erg hoog.
    Om de ruimte in de wielkasten iets te vullen en wederom geen comfort in te willen leveren heb ik nu hogere banden (245/35 R20) en nu ben ik meer tevreden. Onze auto moet een reisauto voor de familie blijven 😁🌞
    De meeste op het duitse forum verlagen 45mm, dat smoelt idd nog beter maar je moet dan ook alle assistent systemen opnieuw laten calibreren wat een duur plaatje kan worden!
    Mijn auto is nu iets verlaagd, betere wegligging en heeft nog de originele hoogte.
    20210702_183405.jpg

    Korter antwoord... met deze kit is het comfort hetzelfde gebleven 😁
    @dregti,

    Mooie setje zo onder de avant. Vult mooi alles op.
    Ik meen dat dit 30 et waarde is? Steekt het niet ver buiten de wielkasten en schermen?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •