Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

  1. #1
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Hoi,

    onder 'AudiBassie' ben ik vandaag lid geworden op dit interessante forum. Sinds kort heb ik een 2021 Audi Q3 1.5TSI MHEV Proline Advanced Edition en het is mijn allereerste Audi. Betreft de ex-demo van Audi De Waal in Geldermalsen.

    Ondanks dat hij al mooi uitgevoerd is wordt er komende week nog een achteruitrijcamera gemonteerd (toch wel prettig) en worden de remklauwen rood gelakt. Maakt hem net wat 'scherper', zeker icm de donker blauwe buitenkleur. Ben het MMI nog aan het ontdekken; ben er nog niet over uit wat nu beter werkt, de Carplay of de Audi interface. Ervaringen/tips/ideeen zijn welkom!

    Q3_sideview.jpgQ3_interior.jpg

    Zelf ben ik werkzaam voor Goodyear Benelux, dus de eerste aanpassing kunnen jullie vast al raden.....hiervoor heb ik voor een fabrikant van aluminium velgen gewerkt, dus happy to assist als hier vragen zijn over banden & wielen !
    Laatst gewijzigd door AudiBassie; 23-06-22 om 10:41. Reden: tekst aanpassing

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Welkom op het forum! Ik zie een Q3, waarvan tegenwoordig het design top is, in een gave kleur. Ben wel benieuwd welke Goodyear banden je dan kiest en met welke argumenten.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Dank je Golfer! Ja het design van de Q3 is tegenwoordig scherper en brutaler dan zijn wat softe voorganger. De lakkleur icm het interieur sprak mij erg aan!

    Ik heb ervoor gekozen om er 255/40R20 104Y Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 met 'Sound Control Technology' (SCT)en een AO codering onder te plaatsen.

    AO codering; deze band wordt af fabriek geleverd onder de A6, A7, S6 en S7 modellen (eerste montage)
    SCT : er in de band een extra foamlaag aangebracht waardoor de band stiller is, dit is vooral merkbaar in het interieur

    Daarnaast heeft deze band een sportieve inslag; door zijn stijvere constructie geeft hij een scherper, en daardoor sportiever, gevoel bij het sturen. En zijn remweg (en handling) op nat wegdek is erg goed, een eigenschap die ik zelf erg belangrijk vind gezien de weer karakteristieken in Nederland :-) En daarnaast heeft hij gewoon een goede look, ook niet geheel onbelangrijk.

    Zal niet teveel reclame maken, daar is het forum niet voor bedoelt vermoed ik ;-) Maar vraag gerust!

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Welkom en gefeliciteerd!

    zelf onlangs ook gekozen voor Goodyear Eagle F1 Asymmetric maar dan de 6 245/35 R19 93Y XL

    al vaak deze banden, in eerdere uitgaves, gehad. Erg tevreden over.

    Veel plezier met de Q3 en hier op t forum.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Welkom en gefeliciteerd!

    zelf onlangs ook gekozen voor Goodyear Eagle F1 Asymmetric maar dan de 6 245/35 R19 93Y XL

    al vaak deze banden, in eerdere uitgaves, gehad. Erg tevreden over.

    Veel plezier met de Q3 en hier op t forum.
    Dank je! En leuk dat je zo tevreden bent!


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Welkom hier

    Heb je nog meer plannen ermee behalve velgen/banden?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Welkom hier

    Heb je nog meer plannen ermee behalve velgen/banden?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vooralsnog geen grote plannen; vandaag wordt de achteruitrijcamera geplaatst en gaan ze de remklauwen rood lakken. Verder wil ik nog kijken naar dynamische knipperlichten aan de voorzijde en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Het betreft een auto vd zaak, wil daar niet teveel privé geld instoppen. Vind persoonlijk overigens dat een goede set velgen en een verlaging een auto al af kunnen maken, aangevuld met kleine details.

    Ben mij wel voorzichtig aan het oriënteren op een A4 3.2 FSI Cabrio voor privé, maar het aanbod is dun valt mij op. Geen haast mee, plan is om volgende zomer erin rond te rijden.

  8. Ad
  9. #8
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Mooie Q3. Ik kan de buitenkleur en het mooie lichte interieur wel waarderen. Ik ben zelf sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een Turbo blauwe Q3 2.0 uit december 2018. De eerste ervaringen stemmen mij positief.

    Grappig. Iedereen is helemaal lyrisch van die dynamische richtingaanwijzers. Ik heb ze voor en achter en ik wil er eigenlijk vanaf. Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde hebben en ik vind juist de wijze waarop reguliere LED richtingaanwijzers werken (meteen aan en meteen uit) veel mooier een functioneler. Ze vallen mi daardoor veel beter op.

    Gelukkig ieder zijn ding:-)

    Heel veel plezier met je auto.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBassie Bekijk Berichten
    Hoi,

    onder 'AudiBassie' ben ik vandaag lid geworden op dit interessante forum. Sinds kort heb ik een 2021 Audi Q3 1.5TSI MHEV Proline Advanced Edition en het is mijn allereerste Audi. Betreft de ex-demo van Audi De Waal in Geldermalsen.

    Ondanks dat hij al mooi uitgevoerd is wordt er komende week nog een achteruitrijcamera gemonteerd (toch wel prettig) en worden de remklauwen rood gelakt. Maakt hem net wat 'scherper', zeker icm de donker blauwe buitenkleur. Ben het MMI nog aan het ontdekken; ben er nog niet over uit wat nu beter werkt, de Carplay of de Audi interface. Ervaringen/tips/ideeen zijn welkom!

    Q3_sideview.jpgQ3_interior.jpg

    Zelf ben ik werkzaam voor Goodyear Benelux, dus de eerste aanpassing kunnen jullie vast al raden.....hiervoor heb ik voor een fabrikant van aluminium velgen gewerkt, dus happy to assist als hier vragen zijn over banden & wielen !
    Prachtige auto. Mooie kleurencombinatie!
    Ik heb er één in wit met zwartpakket en zwart interieur. Lekker bijzonder... not. Maar ook lekker brutaal.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 04-07-22 om 15:36.

  11. #10
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Prachtige auto. Mooie kleurencombinatie!
    Ik heb er één in wit met zwartpakket en zwart interieur. Lekker bijzonder... not. Maar ook lekker brutaal.
    Mijn vorige was een parelmoetwitte met zwarte optiek en bijpassende velgen ;-)

  12. #11
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Mooie Q3. Ik kan de buitenkleur en het mooie lichte interieur wel waarderen. Ik ben zelf sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een Turbo blauwe Q3 2.0 uit december 2018. De eerste ervaringen stemmen mij positief.

    Grappig. Iedereen is helemaal lyrisch van die dynamische richtingaanwijzers. Ik heb ze voor en achter en ik wil er eigenlijk vanaf. Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde hebben en ik vind juist de wijze waarop reguliere LED richtingaanwijzers werken (meteen aan en meteen uit) veel mooier een functioneler. Ze vallen mi daardoor veel beter op.

    Gelukkig ieder zijn ding:-)

    Heel veel plezier met je auto.
    Ook jij gefeliciteerd met de Q3 en veel plezierige kilometers gewenst! Het dynamische knipperlicht is ook meer een gimmick dan een must, maar vind het wel leuk :-) .

  13. #12
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBassie Bekijk Berichten
    Vooralsnog geen grote plannen; vandaag wordt de achteruitrijcamera geplaatst en gaan ze de remklauwen rood lakken. Verder wil ik nog kijken naar dynamische knipperlichten aan de voorzijde en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Het betreft een auto vd zaak, wil daar niet teveel privé geld instoppen. Vind persoonlijk overigens dat een goede set velgen en een verlaging een auto al af kunnen maken, aangevuld met kleine details.

    Ben mij wel voorzichtig aan het oriënteren op een A4 3.2 FSI Cabrio voor privé, maar het aanbod is dun valt mij op. Geen haast mee, plan is om volgende zomer erin rond te rijden.
    Gefeliciteerd, mooie kleur/combi ikzelf heb ook nog wat aanpassingen door @Carpediem laten doen (ook voor je achteruitcamera) zoals achterlichten konstant aan ook bij drl, rechtsinhalen op cruise enz enz je kunt hem het best even zelf benaderen ;-)
    Laatst gewijzigd door marSeLine; 05-07-22 om 15:30.

  14. #13
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marSeLine Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd, mooie kleur/combi ikzelf heb ook nog wat aanpassingen door @Carpediem laten doen (ook voor je achteruitcamera) zoals achterlichten konstant aan ook bij drl, rechtsinhalen op cruise enz enz je kunt hem het best even zelf benaderen ;-)
    Goede tip, dank je! Heb inmiddels een mail gestuurd, even de reactie afwachten. De achteruitrijcamera is inmiddels wel gemonteerd maar de dealer kreeg hem niet ingeleerd; ze hebben een nieuwe besteld omdat ze vermoeden dat het in de hardware zit.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Nette wagen met frisse kleur interieur en top uitrusting! Lakkleur sowieso helemaal goed, maar dat is logisch gezien mijn eigen mini Q3

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...sportback.html

    Als kind is mij met de paplepel ingegoten dat de bandkeuze essentieel is voor het rijgedrag. Ons vader was in z'n jonge jaren testrijder voor BF Goodrich op hun terrein ergens in het oosten des lands en heeft bijgedragen aan de doorontwikkeling van radiaalbanden.
    Heb gekeken naar andere 17" velgen met 45 wanghoogte voor de GlimMobiel maar toch bij de standaard 16" gebleven want dan heb je met de 55 meer band. Rijdt prettig ook al schijnen de Sportcontact nogal wat rolgeluid te hebben vergeleken de concurrenten.

    Enfin veel veilige kilometers gewenst met de Q

  16. #15
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: AudiBassie & mijn Q3

    Ah, een Blue(s) Brother! Net terug van vakantie en ook op de camping de nodige positieve reacties gehad op de kleur en de Q3!

    Jij hebt van de goede paplepel gegeten; nog steeds is het bepalend voor het rijgedrag van je auto. En ja, de hoogte vd wang heeft daar zeker een bijdrage in te leveren. Persoonlijk ben ik van 'velgen maken de auto' waarbij de maat aan de grotere kant moet zijn. Heeft iets met mijn vorige werkgever te maken :-). Maar als comfort een belangrijke drijfveer is, is een hogere wang aan te bevelen ondanks de goede onderstellen tegenwoordig.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •