Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Audi S4 van Alexander

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Audi S4 van Alexander

    Hoi, mijn naam is Alexander en bezit al een tijdje een Audi maar had mij nog niet voorgesteld.
    Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een Audi S4 B8 uit Duitsland geïmporteerd. De reden waarom ik graag een snelle Audi wilde was nadat ik er in eentje mocht rijden in mijn jonge 20 er jaren, op moment van schrijven ben ik 29. Daarna heb ik er vaak naar gekeken maar was het financieel niet haalbaar, tot ik in een positie was er een te kopen.
    Ik was altijd al technisch aangelegd en had al op te jonge leeftijd brommertjes en scooters. Na mijn MBO opleiding voor diagnose technicus wilde ik graag doorleren, ondanks ik het erg leuk vind om te sleutelen wilde ik het niet mijn leven lang doen. Na mijn MBO heb ik een opleiding HBO auto ingenieur afgerond. Van beide opleidingen heb ik veel geleerd waarbij ik met mijn hobby nog steeds profijt van heb. Naast de S4 heb ik nog een Golf 1 met 225pk en een Ford Focus mk1. Laatste 3 jaren heb ik mee gedaan aan de carbagerun met een BMW 528i e39. Ondanks dit een Audi forum is, moet ik wel toegeven dat zo'n e39 erg goed in elkaar zit.


    Nu anderhalf jaar in bezit heb ik er het een en ander aan veranderd, maar eerst eens een foto.



    De velgen die je op de foto ziet zijn 20 inch Audi A8 D4 velgen.



    Qua ET waarde zijn ze precies goed.



    Samen met de verlaging, had de auto eerst iets lager alleen ging dat ten kosten van het comfort. Zodoende staat de auto op een vrij beschaafde hoogte voor een auto met een schroefset.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Hoihoi; 22-10-19 om 21:05.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Welkom, mooie S4..
    Genieten


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Welkom, velgen staan hem uitzonderlijk goed! 225pk in een golf 1 ... welk blok ligt daar dan in ?

  4. #4
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Gaaf, zo'n S4. Heb je er nog plannen mee?

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rubensimon88 Bekijk Berichten
    Welkom, velgen staan hem uitzonderlijk goed! 225pk in een golf 1 ... welk blok ligt daar dan in ?
    Vr6 2.8 / 2.9
    G60
    G40

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Bedankt voor de velgen, samen met de verlaging vind ik het erg mooi staan. De golf heeft een 1.8 20v turbo motor van begin 2000, qua snelheidsgevoel is de golf leuker.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Ik zal zo het verhaal aanvullen, heb de uitlaat van katalysator tot achteren anders gehad en heb een B9 stuur. Wilde altijd nog chippen en een andere compressorpoelie, maar wilde dat voor het laatste bewaren.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Ik had in eerste instantie een 2.0 16v uit een corrado, waar ik trottlebody's op wilde bouwen. Alleen een motor opbouwen met trottle bodys is al vrij duur, plus de motor die ik gekocht had was helemaal gaar vanbinnen, dus besloot ik om voor een 1.8 20v turbo te gaan. Had destijds een adapterplaat gemaakt zodat een TFSI turbo zonder aanpassing op de 20vt gemonteerd kan worden. Het voordeel hiervan is dat je voor relatief weinig geld (met een jong gebruikte turbo) rond de 270 tot 300 pk mogelijk is.

    Foto kwaliteit is wat minder, maar het geeft je een idee.



    Laatst gewijzigd door Hoihoi; 22-10-19 om 20:46.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    De lijnen van de auto en het interieur van de B8 vind ik erg mooi en tijdloos, maar het stuur van de eerste fase is toch wat gedateerd. Bij de B8,5 vind ik het stuur een stuk moderner ogen, dus was ik in eerste instantie opzoek naar een S4 of RS4 stuur van een B8,5. Tijdens mijn zoektocht kwam ik een nieuw B9 S-line stuur tegen met flippers en dezelfde knoppen als die ik al had. Na aanschaf kwam ik erachter dat B8 op linbus werkt en B9 met canbus, teminste het gedeelte van de stuurbediening. Na verschillende pogingen met draden verleggen kreeg ik alleen de claxon werkend, maar de overige knoppen niet. Na wat zoeken vond ik een Italiaan die een kastje heeft ontwikkeld om het stuur met een B8 of ouder te laten communiceren, zie hieronder het resultaat:





  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Mooie kar hoor de S4.
    Veel plezier er mee en met je andere leuke karren.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoihoi Bekijk Berichten
    Ik zal zo het verhaal aanvullen, heb de uitlaat van katalysator tot achteren anders gehad en heb een B9 stuur. Wilde altijd nog chippen en een andere compressorpoelie, maar wilde dat voor het laatste bewaren.
    Gaaf,en qua chippen en poelie, waar wil je dat gaan doen? Ik heb namelijk dezelfde plannen.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoihoi Bekijk Berichten
    Bedankt voor de velgen, samen met de verlaging vind ik het erg mooi staan. De golf heeft een 1.8 20v turbo motor van begin 2000, qua snelheidsgevoel is de golf leuker.
    lekker man! zie deze conversie ook in Golf 2's. Zelf hoop ik ooit nog een Golf 2 GTI aan te schaffen..maar vraagprijzen zijn bizar hoog geworden

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Ik weet nog iemand met twee golfjes 2, een 16v en 1.8 8v met 4x4. Ze lopen momenteel niet, maar daar is de prijs ook naar.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    De krukaspoelie vond ik nog best duur in verhouding met de compressorpoelie, dus zodoende dacht ik alleen de compressorpoelie te veranderen. Vervelgens laten chippen bij Vagtechniek, maar daar zal jij niet snel naartoe gaan vanwege de afstand

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Ongeveer een jaar geleden had ik een middendemper vervanger gekocht van een forumlid. Daarnaast was 1 katalysator slecht, hierdoor besloot ik de katalysators leeg te slaan en op de plaats van de kleine voordempers 100 cells katalysators geplaatst. Tevens wilde ik dempers met een klep monteren, maar de demper was helaas net iets te groot om netjes gemonteerd te worden.

    20191022_211459.jpg

    20191022_211519.jpg


    Ook had ik het inlaatsysteem gereinigd en een olie catch tank gemonteerd. Omdat er weinig kant en klare systemen op de markt zijn heb ik zelf iets gemaakt. In plaats van de dempen gelijk bij de cilinderkop door de tank te laten lopen gaan de gassen door de originele koeler. In plaats van dat de gassen dan naar de compressor gaan heb ik dat kanaal gedicht met een plaatje en een slang op de uitgang gemonteerd. De slang gaat naar een tankje en na het tankje naar de buis tussen luchtfilter en gasklep.

    20191022_211837.jpg

  17. #16
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoihoi Bekijk Berichten
    De krukaspoelie vond ik nog best duur in verhouding met de compressorpoelie, dus zodoende dacht ik alleen de compressorpoelie te veranderen. Vervelgens laten chippen bij Vagtechniek, maar daar zal jij niet snel naartoe gaan vanwege de afstand
    Nee klopt, maar inmiddels heb ik mijn A5 op niveau. hahaha, zie mijn showroom maar. Die poelie wil ik ook gaan doen, met een intake, en dan weer een nieuwe software versie laten maken.

  18. #17
    Blaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    569
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    @Hoihoi, mooie wagen!
    Heb je misschien meer info over die italiaan en dat kastje? lijkt me erg interessant, zoek namelijk ook een ander stuur en loop dan tegen dat probleem aan.
    smile!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi S4 van Alexander

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaas Bekijk Berichten
    @Hoihoi, mooie wagen!
    Heb je misschien meer info over die italiaan en dat kastje? lijkt me erg interessant, zoek namelijk ook een ander stuur en loop dan tegen dat probleem aan.
    Dr. Luca Chiodetti van CHD projects, weet niet of hij ze nog verkoopt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •