Welkom. 😎✌
Bij deze stel ik me even voor. Ik ben Joeri, net verhuisd naar Abu Dhabi voor mijn werk. En aangezien auto's en benzine hier veel goedkoper zijn kon er ook wel een upgrade van een Golf 6 vanaf. Ik heb proefgereden in een Jaguar XF (supergaaf, maar verstand zij nee), een BMW 535I (afgeleefd en allerlei vage reparaties ondergaan) en als laatste een Audi A5 Sportback 3.0T. Deze zag er vrijwel nieuw uit. Afgezien van wat krasjes en met name stoeprandschade zag en reed hij perfect. Het is de 3.0 TFSI versie met 272 pk. Aangezien dit volgens mijn beperkte kennis een terug geschroefde versie van de S4/S5 is, biedt dit veel ruimte voor tuning. En dat staat op korte termijn, samen met het opknappen van de velgen te gebeuren. Ik ben hier met name om kennis op te doen en te leren van de ervaringen. Bij deze mijn A5:
very nice valt niet op tussen de lambo's daar
Bij deze een kleine update:
Ik weet niet of jullie bekend zijn met SA Tuning. Zij doen ODB tuning, maar dan op afstand. Letterlijk, je doet zelf je tuning. Ik heb zojuist mijn ODB reader/writer ontvangen en mijn stock ECU uitglezen en opgestuurd. Binnenkort krijg ik mijn custom file, een Stage 1. En dan ga ik van 272hp naar 400pk.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Zo vandaag de tuning doorgevoerd, dat wil zeggen ik heb de Stage 1 van SA Tuning ontvangen en vanochtend geïnstalleerd. Dat zorgde wel voor wat zweetdruppels, want bij het schrijven naar de ECU worden alle systemen geblokkeerd en je hoort allerlei meldingen en checks afgaan. Maar de video en uitleg waren top, dus na ongeveer 3 minuten schrijven en een check doorlopen werkte alles top. Omdat de ECU software nieuw is, krijg je alleen na starten van de motor een TPMS melding. Maar die kan je in de boordcomputer zo weer op oke zetten.
En toen de eerste rit, toch wat voorzichtig gereden, het was dan ook 35 graden en je wilt niet gelijk vol gaan. Dus een ritje naar Yas Marina Circuit was uitstekend om daar de races te kijken. Terug heb ik op 2 keer een snelweg oprit echt bijna volgas sprints gedaan, en ongelofelijk wat een monster is het geworden. Volgens SA Tuning zit ik nu op 400 pk, en dat ga ik als het hier wat koeler is ook wel testen op de Dyno hier. Maar echt wat een geweldige ervaring. De auto loopt perfect, en ik kan het iedereen aanraden!
Gaaf ding als je hem daar minimaal een jaar op naam hebt gehad kun je hem straks als verhuisgoed mee terug naar Nederland nemen zonder dat je die achterlijke bpm hoeft af te tikken dat is helemaal voordelig een auto kopen :-) en leuk dan is Nederland meteen een mooie auto rijker.
Gisteren na een zandstorm maar hier eens een goede wasstraat opgezocht. En dat is wel gelukt, alleen nu is het resultaat natuurlijk fantastisch, dhet zicht op de aanwezige krasjes natuurlijk wat minder. Dus maar een afspraak gemaakt om dit weekend te polijsten en een ceramische coating aan te brengen. Mensen hier ervaring met die coatings?