Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 55 van de 55

Onderwerp: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

  1. #41

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    @Dutchlimits Tankklep actuator: even vervangen anders zit je er binnenkort een keer ermee dat je die klep niet open krijgt. Ratel bij koude start komt veel voor bij 3.0tfsi's van die jaren, ook bij lage kilometerstanden. Dat komt meestal door de bovenste kettingspanners, daar zijn nieuwe voor ontwikkeld + een ECU update. Dit is ook beschreven in een tpi. Audi beweert zelf dat het geen kwaad kan als die ratel zo kort duurt (fractie van seconde).. Toegegeven, ik ken van het internet op de Duitse en Amerikaanse forums ook geen verhalen van plotseling kapotte 3.0tfsi's als er alleen een heel kort rateltje bij koude start was. Bovenste spanners kun je vervangen zonder de motor helemaal uit te bouwen, je hebt niet veel ruimte maar het is te doen. Mooiste is natuurlijk wel als je dit kan laten oplossen. Als de ratel langer aanhoudt zal je km-stand wat hoger zijn en praat je waarschijnlijk over meer dan alleen de bovenste spanners. Vervang trouwens wel regelmatig de olie en gebruik goede olie, om de 2 jaar bij een long life beurtje is niet aan te raden.

  2. #42
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Raz0r, ja gelukkig heb ik kunnen regelen dat zij de actuator gaan vervangen. De auto heeft 150.000km dus gemiddeld aan km. Heb ook even lopen zoeken en inderdaad sommigen rijden er al jarenlang mee zonder problemen, mijn standaard is om de 15.000 km olie wisselen. Heb de ratel gemeld bij de handelaar en zij gaan er ook nog naar kijken, denk alleen niet (gevoelsmatig) dat zij dit gaan oplossen. Ga het wel uitproberen.

    Ik las ook meerdere verhalen dat men de spanners heeft laten vervangen en de ratel vrij snel terugkwam (ook met de nieuwe variant). Het is korter dan 2 seconden de laatste keer dat die het deed. Er is ook een modificatie wat je kan doen zodat de olie niet naar beneden zakt las ik, dan is het helemaal opgelost zo te lezen. Het is dus echt doordat de oliedruk op dat moment nog niet boven aanwezig is.

    De auto is trouwens wel gemiddeld gezien elke 20.000km voor een oliebeurt geweest, ik ga dus elke 15.000 km doen!

  3. #43
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Na de verlaging nog even wat betere foto's gemaakt onder zijn slaapplek.







  4. #44
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Mooie wagen. Lijkt heel veel op die van mij. Jij hebt dan weer de LED koplampen, maar ik heb weer opties die jij niet hebt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #45
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Mooie wagen. Lijkt heel veel op die van mij. Jij hebt dan weer de LED koplampen, maar ik heb weer opties die jij niet hebt.
    Let the race begin....

    Gefeliciteerd met de A6. Veel plezier ermee.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem


  6. #46
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Thanks guys! Ik heb nog niet alle opties genoemd, maar één ding vind ik heel jammer, en dat is dat er geen Bose of zelfs B&O in zit. HUD bijvoorbeeld heb ik niet nodig en zal ik ook niets mee doen. Elektrische stoelen en stoelverwarming is wel erg fijn wat die gelukkig heeft. Dakraam dan weer niet en is in de zomer fijn maar toch altijd herrie van. 4 zone climate ook handig met de kids, heeftie ook.

    Één ding is voor mij erg onduidelijk, de auto heeft zoveel meer herrie dan de A7 had als je wat gas geeft, als je rustig rijdt hoor je niets, ook niet bij een koude start, zit er een klep in de uitlaat bij de 3.0TFSI of is die gewoon lek? Als die lek was zou je dit toch wel horen met koude start bijvoorbeeld. Zit een behoorlijk sportief geluid in.

    Oh ja en de standkachel effe uitgeprobeerd net, wel lachen zo'n straaljagergeluid onder je bumper.

    Ik vind het lak ook wel apart, onder de carport lijkt de auto antraciet, in daglicht lijkt die bijna zwart, als je met je telefoonlicht in het donker op de lak schijnt lijkt ie wel groenig/blauwig...

    Met koude start was de ketting net ook weer 0,5 seconde hoorbaar.



    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 29-11-20 om 17:19.

  7. #47
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Standkachel is in deze periode erg lekker. Zit er over te denken om een verwarmbaar stuur te plaatsen. Op de 1 of andere manier is het stuur van mijn A6 kouder dan die van mijn vorige A6 4F. Overigens valt de Bose installatie tegen. Had in mijn vorige 4F de Audi Sound System en die was net zo goed. Merk geen verschil. De B&O installatie schijnt wel echt een verbetering te zijn. Maar die is ook wel aanzienlijk duurder. Dakraam vind ik voornamelijk prettig ivm meer licht in de auto en sneller de warmte eruit als ie lang stil heeft gestaan.

    Kleur is inderdaad heel apart en mooi. Precies wat je omschrijft. Zodra de zon erop schijnt is hij bruin en anders meer zwart of donkergrijs
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #48
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Heb jij dezelfde kleur? Mijn auto heeft Audi LX7U Oolonggrau-metallic.

    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad van een koud stuur, wel van een schakelpook, we hebben een keer een Clio RS 16V gehad en die had een metalen schakelpook, klinkt leuk, totdat je er in de winter mee moet rijden!

    De Bose audiosysteem in mijn A7 klinkt inderdaad niet heel anders dan wat ik nu in de A6 heb, ga nog wel de subwoofer installeren in mijn A6, was in de A7 een hele verbetering, alleen bij een sedan ben je altijd geluid kwijt door de kofferbakafscheiding.

  10. #49
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Die van mij is LY8X Havanna Black. Dacht met die foto waarop hij bruin oogt te zien dat het dezelfde kleur was.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  11. #50
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Die van mij is LY8X Havanna Black. Dacht met die foto waarop hij bruin oogt te zien dat het dezelfde kleur was.
    Precies wat ik bedoel met dat de auto verschillende kleuren per situatie heeft... grijs/zwart/groen/blauwig/bruinig

  12. #51

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Vanuit het standaard speakerpakket kun je wel redelijk makkelijk speakers non-oem upgraden met kwaliteitsspul

  13. #52
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Vanuit het standaard speakerpakket kun je wel redelijk makkelijk speakers non-oem upgraden met kwaliteitsspul
    Klinkt goed! Ik ben wel een audiofiel namelijk. Hoe is de originele versterker en vanuit waar kan je het beste signaal aftappen voor de aftermarket versterker van de sub? Aangezien de sub in de hoedenplank zit weggestopt ben ik zoekende naar de makkelijkste plek om het signaal daarvan af te tappen.

    Bij de A7 heb ik simpelweg afgetapt van de subwoofer-box van het bose systeem, hier geen optie

  14. #53
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Van harte met de autowissel A6 4G heerlijke auto; heb er twee gehad, samen 420.000km in zes jaar mee gereden. Stuk minder bijzonder om te zien dan de A7, maar technisch gelijk. En jouw stap van 2.8FSI naar 3.0TFSI is erg leuk in het vooronder.

    Ben benieuwd naar verdere specs. Standkachel heerlijk ja! Hier op de oprit staan er nu 2 ingesteld voor morgenochtend!
    Je hebt wel led-koplampen, maar geen matrix (dat kwam pas bij de 4G facelift). En lijkt het puur door wat slechte interieurfoto's... of zijn de beige stoelen vaalblauw uitgewoond met jeans?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #54
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Geen idee dat LED/matrix verschilt, dan moet ik mijzelf corrigeren.. Alsnog een toffe optie! Nee de stoelen zijn niet verkleurd (juist best netjes), ik denk inderdaad dat het door lichtinval komt, is een foto onder de carport waardoor het wat donker is. Hier een foto niet onder de carport.


  16. #55
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A7 2.8 Quattro S line 2013 - Van A7 naar A6

    Gelukkig! Chique interieur zo.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •