Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

  1. #1

    Standaard S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Hallo,

    Ik heb 2 Audi's en als ik vragen die ik heb Google kom ik vaak hier uit. Ik dacht laat ik maar een lid worden dan kan ik misschien wat dingen delen en zelf te weten komen.

    Mijn Auto's:

    Audi S3 8L 457 PK samen met mijn broer gebouwd:

    *Garrett Gt3076r
    *Spec mini twin koppeling
    *Bilstein b16 schroefset
    *BBS ch 18 inch
    *KMS
    *Catcams

    Kleine greep uit de gebruikte onderdelen. Erg leuke build alleen de auto staat te veel stil... Vandaar een dagelijkse A3 erbij gehaald en dat is mijn Audi A3 e-tron die (volgens mij) volledig S3 is uitgevoerd op de achterkant na. Natuurlijk kan ik het niet laten om hier ook het een en ander mee te gaan doen. Heb al een originele Audi S3 uitlaat opgehaald.

    Mijn plan is om hier af en toe wat toe te voegen over wat ik aan de auto's aanpas.

    Het eerste zal zijn de S3 uitlaat op maat maken en onder de E-tron. Nu moet ik er nog alleen achter komen of mijn achterbumper ook sline is of niet voor de diffuser (ik zal deze vraag ook posten aangezien ik nog nergens foto naast foto heb gezien wat nu de sline van een normale bumper onderscheid) Het kan ook zomaar een facelift ombouw van de kont kunnen worden aangezien ik een nieuwe type S3 diffuser kan krijgen.

    Stel vragen gerust!

    Groet, Daan.

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Welkom!
    Enne.....

  3. #3
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    we willen dat bommetje zien!

  4. #4

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Ik hoop dat hij het doet #forumnoob
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    heel gaaf, kan je me iets meer vertellen over de build? Alles in 1 keer gedaan? Wie heeft de software gedaan?


  6. #6

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Zeker kan ik je meer vertellen. Ik heb de auto in 2012 gekocht en bij mijn broer in de zaak gezet. Ik had ooit een golfje gti met 300 pk en ik wilde graag iets met 4wd en net iets meer pk. De look van de S3 vond ik vet dus vandaar de keuze. Ik stripte de auto direct en heb alles verkocht en vanaf 0 begonnen. De AGU 1.8t heeft grotere kanalen en dus zijn we daar mee begonnen. Ivm met erg drukke tijden voor mij en mijn broer (werk 2 kinderen gekregen beide etc) heb ik gewoon langzaam over de eerste jaren heen de onderdelen gekocht waar ik het mee wilde doen, geen China rotzooi maar gewoon goed spul. Ik heb ook andere hobby's en dus ook daarom rustig aan alles gekocht. Langzaam maar zeker ben ik dingen gaan monteren zoals kuipstoelen, stuurtje met quickrelease etc. Toen ik redelijk op weg was was het weer erg druk dus kwam het weer stil te liggen en uiteindelijk hebben we gewoon dagen ingeplant waar we samen tijd hadden en toen ging het snel. Mijn broer (automonteur) heeft alles gedaan en ik was meer het hulpje die onder begeleiding mee mocht doen haha. Ook de KMS heeft mijn broer helemaal zelf geïnstalleerd. Uiteindelijk heeft Carlo van Hulsen Turbo Tuning de software gedaan op de rollerbank in Uden was dat ergens.

    Niks is overgeslagen en uiteindelijk heeft de 1.8t met ethanol koeling 457.1 PK op de rollerbank gezet.

    Helaas staat hij wel veeeel te veel stil ik denk dat ik er max 1000 km mee heb gereden.

    Mocht je specifieke vragen hebben let me know

    Ohja en net trouwens een originele facelift S3 bumper met diffuser opgehaald voor de E-tron. Mis alleen het linker sierlijstje op de diffuser dus mocht iemand er een tegen komen dan hoor ik dat graag!

  7. #7
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Bedankt, super verhaal en inderdaad jammer dat je er dan zo weinig mee gaat rijden. Het lijtk me fantastisch om daarmee naar de Nurburgring te gaan.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    De foto werkt, gaaf ding!

  10. #9

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Ik ben ermee op de Nürburgring geweest. Erg leuk inderdaad.

  11. #10
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 8L 457 PK & A3 E-tron S

    Respect, mooi bakkie!

    Filmpje
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •