Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Van proefrit naar aanschaf van een Audi Cabrio 1995

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Van proefrit naar aanschaf van een Audi Cabrio 1995

    audi exterieur.jpgaudi interieur.jpgaudi.jpg

    Zaterdag mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een Audi cabrio. Deze is van het bouwjaar 1995, voorzien van een 2.0 motor (115 pk) en 134.658 km ervaring. Het betreft een Nederlands exemplaar in de kleur robijnrood. Het interieur is voorzien van leder icm stof. Volgens de verzekeraar zou het gaan om een zogenaamde Pro line Sunset uitvoering. Mijn eerste cabrio.... . Waarom een Audi cabrio. Allereerst het klassieke model wat mij enorm aanspreekt. Daarnaast de carrosserie die nauwelijks aan roest onderhevig schijnt te zijn. Ik heb een Saab 93 cabrio overwogen maar na het lezen van o.a. dit forum en reviews besloten uit te kijken naar een Audi cabrio. Het aanbod bleek groot. Nu was het zaak om de juiste te vinden. Er was genoeg aanbod. Zelfs nog overwogen om er één te laten importeren. Uiteindelijk zag ik er een aangeboden worden bij een Bovag garage die goed beoordeeld werd. Tijdens mijn orientatie zag ik dat de prijs verlaagd werd waardoor mijn interesse vergroot werd. Eerst telefonisch contact gezocht om het eea te achterhalen. Zoals gezegd betrof het een Nederlands exemplaar. Alle documentatie was voorhanden. De cabrio was weer ingeruild bij de desbetreffende garage. De garage eigenaar heeft de auto zelf ook een tijdje voor prive gebruik ingezet. Gaf aan de auto sinds 2017 gestald te hebben om deze te bewaren. Uiteindelijk toch besloten deze te verkopen omdat de collectie te groot werd. Besloten om een proefrit te gaan maken. Zoals gezegd mijn eerste cabrio. Het was zogezegd even wennen... Ik heb daar op dit forum al wat over geschreven. De afwezigheid van airco en een electrische kap waren voor mij pluspunten. "Wat er niet op zit kan ook niet kapot"is mijn gedachte en werd bevestigd door het e.e.a. wat werd beschreven op o.a. dit forum. Om de zogenaamde kat in de zak te voorkomen besloten een aankoopkeuring uit te laten voeren. De Audi cabriolet werd omschreven als:

    "De occasion oogt netjes en verzorgd. Buiten normale gebruikerssporen als parkeerdeukjes en kleine krasjes zijn er geen abnormale schades te vinden. De Audi is rondom overgespoten te zien aan diverse lakmankementen welke niet aan de strenge fabrieksnormen voldoen.
    Bij het nameten met een lakdikte meter werd dit bevestigd, vrijwel elk paneel is overgespoten tot een lakdikte van circa 330 Um.
    Er zijn geen plamuurplekken aangetroffen en er zijn geen panelen verwijderd voor het spuitwerk. Hierdoor lijkt een grote(re)
    schade niet relevant. Het spuitwerk is niet slecht te noemen en daarmee een aanvaardbare herstelling. De achterlamp units/reflectoren
    vertonen diverse scheuren in het plastic. Het sleepoogkapje van de voorbumper is manco. Het interieur ziet er tevens netjes en verzorgd uit.
    Wel is er in het verleden in de auto gerookt, te zien aan de gebruikte asbak en sigarettenaansteker. Er hangt echter geen rooklucht in de auto.
    De stoelverstelling van beide voorstoelen gaat stroef en moet gangbaar gemaakt worden. Tevens lijkt het alsof de stoelen wat speling hebben
    of niet vast staan op de rail. De stoelverwarming functioneert niet naar behoren. Voor de leeftijd en KM stand van de occasion zijn er geen
    vreemde zaken aangetroffen. De achterbanden zijn van het jaar 2004 en zouden voor de leeftijd vervangen mogen worden. Er zit echter nog
    ruim profiel op.De technische staat van de Audi is goed te noemen."

    Met deze conclusie de Audi aangekocht. De auto laten verzekeren bij GIO waarbij een taxatierapport nog dient te worden overlegd. Iemand nog een suggestie voor een goed adres? Daarnaast de auto eerst even stallen onder de carport van mjn schoonouders. Ik begreep dat de kap nog het eerste exemplaar is. Las ergens dat deze normaal een levensduur hebben van tussen de 8 en 14 jaar. De kap ziet er mijn inziens op een heel klein plekje goed uit net zoals de achterruit. Ga verder opzoek naar een schone asbak en het kapje bij het sleepoog. Iemand daar een adres voor? Daarnaast in het voorjaar de banden ivm de leeftijd laten vervangen. De huidige autoradio vervangen door of een Blaupunkt of een Becker Grand Prix. Twijfel voor wat betreft die laatste nog ivm mijn voorkeur naar zo origineel mogelijk. Daarnaast heb ik nog een Blaukpukt equailizer die ik wil aansluiten. Iemand nog een goed adres die dergelijke zaken goed kan installeren. (omgeving Arnhem) . Verder vooral genieten. Wat ik nog wel wil achterhalen is of de witte knipperlichten voor dit bouwjaar wel origineel zijn. Ik zie nl exemplaren van 1995 met oranje exemplaren. Verder vroeg ik mij af wanneer de gesloten hoofdsteunen werden toegepast en of de open exemplaren door deze vervangen kunnen worden. Ik plaats foto's als ik de auto zaterdag heb opgehaald.
    Laatst gewijzigd door mijn eerste auto; 13-01-20 om 09:07.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    74
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Van proefrit naar aanschaf van een Audi Cabrio 1995

    Ziet er veelbelovend uit! Veel plezier komende zomer.

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Van proefrit naar aanschaf van een Audi Cabrio 1995

    En kom maar door met de plaatjes van de fraaie bolide
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •