Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Mijn A4 B7 DTM Edition

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Mijn A4 B7 DTM Edition

    Ongeveer een half jaar geleden stelde ik me zelf de volgende keuze, knap ik de Astra F station met 280PK Turbo blok uit '97 waar ik inmiddels weer 6 jaar met veel plezier mee rijd op, of kijk ik voor wat anders.
    Maar ja, wat voor anders, OPEL is al jaren OPEL niet meer en de nieuwere modellen zijn niet echt meer dat je zegt van dat is wat.
    Dus na 20 jaar OPEL, het rond struinen op internet en wat autobedrijven af geweest te zijn is de keuze op zoals de titel van dit topic al verraad een Audi A4 B7 DTM Edtion geworden.
    De A4 komt uit november 2005, en is voor het eerst is Zweden geregistreerd, daarna is hij volgens het boekje via Duitsland naar NL gekomen, helaas geen originele NL DTM Edition dus, maar daar zijn er ook niet echt veel van.
    Ik heb de auto helemaal standaard gekocht op een RVS Milltek uitlaatsysteem vanaf de cat na.
    Inmiddels is de A4 verlaagd met een Bilstein schroefset die in hardheid inslelbaar is, staat hij rondom op nieuwe 19" JR30 velgen in 9J ET35 en is de cat er tussen uit gehaald wat net wat meer geluid en pit geeft.
    Ondertussen heb ik ook de standaard velgen antraciet laten poedercoaten en zitten daar winterbanden om, zo hoop ik de nieuwe set netjes te houden.

    Bij deze wat plaatjes er van.

    Nog even samen met de Astra voordat die verkocht werd.

    20190719_155830_Richtone(HDR).jpg

    En zoals hij er nu bij staat met verlaging en de nieuwe wielen.

    20190818_092022.jpg
    20190823_203447_Richtone(HDR)a.jpg
    20190921_112652_Richtone(HDR).jpg
    20190921_112741_Richtone(HDR).jpg
    20191031_000233.jpg
    20191031_183408.jpg


    Groeten Bas.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Mijn A4 B7 DTM Edition

    Welkom Bas, prachtige DTM heb je te pakken en die velgen staan hem echt dik.

    Enjoy your rings.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Tof ding! Welkom.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Lekker stoer !!! Ik heb even moeten googlen om de engine specs te vinden , 2.0Tfsi 220pk , dus ziet er niet alleen TOP uit , ook nog een leuk blok

  5. #5

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Dikke Astra!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    ten eerste, super vette B7!! Wel denk ik dat de bumper/motorkap nog net wat mooier gesteld kan worden zodat deze mooier op elkaar aansluiten (zelf ook moeten doen na d-riem wissel en dus loshalen bumper).
    ten tweede, hoe kon je de pk's goed op de weg houden met een astra f? best bizar 280pk op een F stationwagen

  7. #7
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    heel mooi! veel plezier ermee en ervan!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Bedankt voor de reacties allemaal.

    @ fastvwke:

    Klopt, er ligt inderdaad een 2.0TFSI met 220 PK onder de kap, maar wellicht dat dat in de toekomst nog meer word, hij mag van mij nog wel wat feller.

    @ Bastet:

    Dank je, heb ook heel veel plezier met een aan de Astra gehad, jammer dat jij weg is, maar zeker geen spijt van de aankoop van deze Audi.

    @ rubensimon88:

    Er zijn inderdaad nog wel wat dingetjes die wat aandacht mogen hebben, daar wil ik komend voorjaar/zomer naar kijken.
    De astra lag als een blok op de weg, natuurlijk alleen voorwielaandrijving, dus in z'n 1 en 2 en soms in zijn 3 nog wielspin als je echt de moeite daar voor doet.
    Maar met hem in zijn 1 alleen op gang te laten komen en dan ik zijn 2 het gas er vol op was er goed mee van zijn plek te komen, alleen met nat weer niet, dan was het wielspil all over.
    Een goede vriend van me heeft een RS4 B5 gehad en die moest goed trappen om bij te blijven, natuurlijk was hij vanuit stilstand met de Quattro aandrijving sneller weg dan ik, maar al rijdendeweg waren we goed aan elkaar gewaagd, en op top zou ik het verliezen, die RS4 haalde 300+ en de Astra hooguit 280 (ooit in Duisland de 275, op de GPS, aan getikt, dan is zo'n Astra net een koekblik hoor).

    Groeten Bas.

  10. #9
    AbuDhabiJB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Echt heel dik, die achterkant vooral, pfff

  11. #10
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Heel mooi. Blijft een aparte verschijning.

  12. #11

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Vrij unieke uitvoering, fraaie originele details. Mooie aanwinst. Alleen heel jammer van de niet originele “sjonnie” verlaging, maar ik zal vast de enige hier zijn die dit vind.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 16-01-20 om 08:52.

  13. #12
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintiem Bekijk Berichten
    Vrij unieke uitvoering, fraaie originele details. Mooie aanwinst. Alleen heel jammer van de niet originele “sjonnie” verlaging, maar ik zal vast de enige hier zijn die dit vind.
    Nee hoor

    Een nette DTM is wel dusdanig dik en zeldzaam, knapt er niet van op door hem slammed z’n oudedag te laten slijten. Laten wij dan maar hopen dat hij niet de embleemloze honingraatgrille en smoked koplampen van de Opel overneemt. Maar hè, ieder z’n smaak. Had ik hem zelf maar moeten kopen .

    Wielen staan hem wel super.

    veel plezier ermee!
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Ieder zijn ding, ik ben er meer dan tevreden mee hoe hij nu op zijn wielen staat, dat is voor mij het belangrijkst.
    Beter dan de off-road hoogte die hij standaard heeft, en het lage komt in mijn ogen weer dichter bij de DTM.
    En slamed zijn oude dag laten slijten is in mijn ogen ook niet helemaal waar, nu ik met de auto door zijn verlaging rustig een drempel over rijd krijgt hij huist minder op zijn donder als dat je hem standaard laat en denkt een drempel gewoon met 50 te kunnen nemen omdat je er toch niks van voelt, maar de ophanging krijgt dan wel degelijk wat voor zijn kiezen.
    Embleemloze honingraad grill komt er zeker niet in, daar rijd iedereen die een andere grill in zijn auto wil al mee, dus die blijft zoals hij nu is.
    Koplampen van de Astra waren zelf gemaakt en niks Autostyle sjonnie tuning aan, waren de originele koplampen omgebouwd naar xenon met alles in de koplamp zwart gespoten met dus alleen de xenon lens er in, het heldere glas wat er voor zit kwam dan wel weer van een 2e hands opgekocht angeleye setje omdat het standaard glas met ingeslepen lens het lichtbeeld van de xenon weer zou verstoren.

    20150403_125959.jpg

    20150404_123642.jpg

    En zo vind ik het leuk om zelf originele kleine dingetjes te veranderen die net even anders zijn als wat standaard te koop is.

    En om af te sluiten dan nog maar 2 plaatjes van de DTM.

    001.jpg

    002.jpg

    Groeten Bas.

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Hij staat prachtig op z’n pootjes zo, niks meer asn doen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Hij staat prachtig op z’n pootjes zo, niks meer asn doen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Helemaal mee eens.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  17. #16

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Prachtige DTM !

    En een goed stukje huisvlijt (mbt de opel koplampen) kan ik wel waarderen !!

  18. #17
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Joh trek je van deze ietwat jaloerse b7-fanboy verzeild geraakt in z’n duffe suv niks aan hoor! Prima bezig met je bolide. groot gelijk dat je dingen net wat anders doet, kunnen we alleen maar waarderen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  19. #18
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Mijn A4 B7 DTM Edition

    Lekker doen wat je zelf mooi vind inderdaad, ik vind m super mooi zo. Zelf ook jarenlang met de bodem dicht op het asfalt gereden, maar ben wel een beetje klaar met het onhandige en gestuiter. (Op zich is s line fabrieksaf bij een a7 al wel laag zat)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •