Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Even voorstellen....
    Ik ben Mitchel en eind augustus 2019 heb ik mede door alle informatie en adviezen op dit forum m'n zinnen gezet op een Audi A6 avant.
    Al jaren ben ik een RS6 fan, maar voor nu is de RS6 nog even sparen. Toen de auto (VW UP) van mijn vriendin vervangen moest worden, opperde ik het idee om eens te gaan kijken naar een Audi A6 avant. Ik had me hiervoor nog nooit verdiept wat de kosten waren van zo'n auto, maandelijkse lasten en brandstof verbruik.
    Na wat speuren op het internet kwam ik dit mooie exemplaar tegen;

    image4.jpg

    Een 2.8 FSI Audi Avant uit 2012. Na het maken van een proefrit waren zowel m'n vriendin als ik overtuigd dat dit de nieuwe auto zou worden.

    image1.jpeg

    image5.jpeg

    image0.jpeg

    image2.jpg
    We zijn nu een paar maanden verder en er is ongeveer 10.000km mee gereden. Deze A6 is de eerste Audi die ik bezit maar ik kan nu al zeggen; de volgende auto wordt zeker weer een Audi. Wat een fijn apparaat is dit. Het rijdt fantastisch en ook over de gebruikte versnellingsbak (multitronic) ben ik tot nu toe zeer tevreden.
    Ik heb nog wel wat wensen om de auto nog meer naar m'n zin te maken en laat me over onderstaande zaken ook graag adviseren.
    Mocht iemand nog tips hebben of must-haves aanraden dan hoor ik het graag !

    To Do wensenlijst;


    • 20 of 21" Audi RS6 velgen in mat antraciet
    • Uitzetten start-stop, geheugenfunctie activeren (Done)
    • Audi logo projectors inbouwen (Done)
    • Apple Carplay inbouwen (RSNAV) (Done)
    • Needle sweep activeren (Done)
    • Achterruiten blinderen
    • Audio installatie onder handen nemen, nieuwe speakers, losse subwoofer inbouwen.
    • evt chippen (van 204 naar 220pk) voor gunstiger brandstofverbruik. (heeft iemand die al gedaan bij een 2.8fsi blok?) (Niet nodig)
    • Ik ben opzoek naar een werkplaatshandboek (in PDF formaat), het liefst in het Nederlands, heeft iemand een idee waar ik dat kan kopen? (Done)


    Aanvullende opties en accessoires:

    Audio-navigatie full map + hard disk
    Bandenspanningscontrolesysteem
    bi-xenon koplampen
    Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
    Electronic climate controle
    Elektrisch bedienbare achterklep
    koplampreiniging
    Lederen stuurwiel en versnellingspook
    Lichtmetalen velgen 19″
    S-Line
    S Line-pakket2
    Sportonderstel
    Sportstuur
    Start/stop systeem
    Trekhaak afneembaar
    Voorstoelen verwarmd
    Warmtewerend glas

    Ondertussen een "rondje om de wereld" gereden en en dus ruim 40.000km verder.
    Nog steeds ben ik van mening dat het een geweldige auto is. Ook is het haperende audio probleem met de RSNav opgelost, ik heb de draadloze antenne verplaatst.
    Wat me wel tegen valt is de slijtage van de banden. Ik heb Michelin Pilot Sport 4 banden gekocht, deze gingen "slechts" 23000km mee. Het zijn dure jongens voor 19" velgen. Zo sportief wordt er niet me de auto gereden en het zijn veelal snelweg kilometers.Wellicht omdat het een zware auto is ? Zachter rubber omdat het sportbanden zijn? Ik weet het niet.
    Ondertussen 4 nieuwe continental sport contact 6 banden er onder laten leggen, kijken hoe lang deze meegaan.
    Nog steeds erg tevreden over de multitronic automaat.
    Stiekem kijk ik nu al voorzichtig naar een 2.0 TFSI FL met bouwjaar 2016/2017 met meer opties. Zo mis ik wel ACC, Bose Audio, HUD en elektrische stoelen (liefst met stoelventilatie), standkachel, LED lichten (die vind ik veel mooier om te zien) etc. Ik ben in ieder geval 100% zeker dat de volgende weer een A6 Avant wordt.
    Jullie bedankt voor alle info waar ik mijn keuzes op kon baseren.
    Laatst gewijzigd door Mitchelmitchel; 26-02-21 om 11:00. Reden: Nieuwe info

  2. #2

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Altijd leuk om te horen dat iemand zeer tevreden is met z’n auto. Mooie auto met ene fraaie kleur.

    Wat betreft de chiptuning op je wensenlijst, Er zijn (gerenommeerde) tuners die voor deze motoren geen chiptuning aanbieden omdat de resultaten (zuiniger worden) niet opwegen tegen de kosten. Dus Allicht wel iets om even nuchter te bekijken.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 16-01-20 om 10:44.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Mooie auto

    Wat zijn je ervaringen met RSNAV? Nog nadelen kunnen ontdekken?

    Neemt de originele front en achter cameras over? heeft het eventueel output voor achterschermen?
    Audi A6 3.0 TDI 245pk Quattro S-tronic 2012

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Thanks :-)
    De RSNAV bevalt op zich best. Er zijn een aantal kleine schoonheidsfoutjes te benoemen;
    - Het beeldscherm is niet helemaal perfect uitgelijnd. Hiermee bedoel ik dat de tekst aan de linkerkant, bijvoorbeeld de tijd, te veel naar links gecentreerd staat.
    - Soms heeft het systeem moeite met de audio uitvoer. Helemaal wanneer mijn telefoon op de achtergrond verbinding maakt met bluetooth van de Audi MMI zelf.
    - Ik heb de draadloze variant, maar daarbij valt op dat de verbinding niet stabiel genoeg is om zonder haperingen muziek af te spelen.

    Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden.
    Ik heb geen camera's in de Audi zitten, deze neemt het systeem in mijn geval dus niet over. Ik weet wel dat er als optie een achteruit rij camera te bestellen is die je op de RSNAV kunt aansluiten mocht je deze niet origineel als optie hebben.
    Er zit wel een video ingang op het apparaat, of je die ingang (tulp stekkertje) ook kunt gebruiken als output lijkt me onwaarschijnlijk maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

  5. #5
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Mooie auto!

    Hier kun je handleidingen kopen: https://www.originalanleitungen.de/a...-s6/audi-a6-c7
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Dankjewel. Ik heb inderdaad gezien dat bijvoorbeeld JD geen producten verkoopt voor atmosferische blokken. Her en der hoor ik toch aanbieders iets roepen over positieve resultaten. Het kost ongeveer 250 euro maar het moet het wel waard zijn natuurlijk. Als je die 16pk meer totaal niet merkt, of het verschil in verbruik verwaarloosbaar is dan laat ik het aan me voorbij gaan. Mocht iemand wel een atmosferisch blok gechipt hebben, dan ben ik zeer benieuwd naar de ervaring.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Mooie auto!

    Hier kun je handleidingen kopen: https://www.originalanleitungen.de/a...-s6/audi-a6-c7
    Dankje ! Maar... helaas is mijn Duits niet zo best. Ik had ook verwacht dat een werkplaatshandboek al snel honderden pagina's zou zijn.

  8. Ad
  9. #8
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Dit is fantastisch, dankjewel!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #10
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitchelmitchel Bekijk Berichten
    Dankjewel. Ik heb inderdaad gezien dat bijvoorbeeld JD geen producten verkoopt voor atmosferische blokken. Her en der hoor ik toch aanbieders iets roepen over positieve resultaten. Het kost ongeveer 250 euro maar het moet het wel waard zijn natuurlijk. Als je die 16pk meer totaal niet merkt, of het verschil in verbruik verwaarloosbaar is dan laat ik het aan me voorbij gaan. Mocht iemand wel een atmosferisch blok gechipt hebben, dan ben ik zeer benieuwd naar de ervaring.
    Over het algemeen is het zonde geld bij een turbo-loos blok. Ikzelf heb dezelfde motorisering echter met s-tronic en quattro en is zuinig en snel zat vind ik. Best een heerlijk blok de 2.8. Mijne heeft al 210.000km gelopen en loopt als nieuw.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Dit is fantastisch, dankjewel!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mitchel's Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line, Daytona grey, C7

    Prachtige A6 heb je daar, geniet ervan..
    Die RS6 komt misschien ooit nog wel, eerst lekker genieten van je huidige ringen


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •