Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *totaal verlies*

  1. #21
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Sterkte! Bij zo'n schade zou ik toch liever op zoek gaan naar een ander exemplaar.
    Dank je. Probleem is een beetje dat de misanorode Azesjes met de opties die ik had en voor de prijs die ik heb betaald niet dik bezaaid zijn. En als het goed gerepareerd is, is er niks mis mee. Vraag is natuurlijk of er geen essentiële zaken geraakt zijn.
    En er zijn genoeg bi-turbo's met die mooie kleur maar die zijn helaas financieel niet interessant voor me.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  2. #22
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.338
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Let wel op dat ze de gordel en de crashsensor ook vervangen, word toch regelmatig overgeslagen.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #23
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.609
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    zo dan...
    Sterkte met de afwikkeling. Ik hoop dat je er fysiek niets aan over houdt!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #24
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*


    Sterkte! Wanneer iedereen gezond en wel wegloopt na zo'n crash, mogen we toch wel droef zijn over de schade aan zo'n gave auto.
    Dashcam om de veroorzaker alsnog op te halen?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #25
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Bahbah, flinke klap zeg.
    Sterkte met de afhandeling verder.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Zonde zeg, maar blij dat er niemand gewond is. Succes met het opknappen...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Een 7tal maanden en 14.000 vrolijke kilometers verder en een storinkje rijker (storing op het ad-blue systeem, opgelost door mijn garagist uit Nuenen) sloeg het noodlot gisteren toe. Ik was onderweg naar het werk om de nachtshift te gaan doen, toen iemand in een klein Mazdatje het nodig vond om nog even snel voor me in te voegen om de afrit te halen en ondertussen nog wat te remmen. Ik vol op de rem en toen kletste er een gloednieuwe Mercedes suv vol in mijn kont. Direct ontplooiing van alle airbags, dan nog een impact en uiteindelijk rechts dwars tegen de vangrail tot stilstand gekomen. Gevolg: Antwerpse ring geblokkeerd en vier voertuigen deftig beschadigd. De Audi belde ondertussen zelf de hulpdiensten op. Gelukkig geen (zwaar) gekwetsten.
    Ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van het veiligheidsaspect van de A6 C7. Heeft me volgens mij van veel erger bespaard.
    Bijlage 260971
    Bijlage 260970
    Bijlage 260972
    Ik hoop stilletjes dat de wagen toch nog in oorspronkelijke staat kan gebracht worden. Het lijkt me niet dat het chassis of motor geraakt zijn, maar zeker ben je natuurlijk nooit. Afwachten wat de expert van de verzekering gaat beslissen.
    Poeh dat is een vieze schade als ik het zo kan beoordelen, lijkt er op dat de kop (neus) is omgereden naar rechts en dan heb je het wel over structurele (chassis schade) als hij de richtbank op moet om de grote langsliggers weer op hun plek te zetten, de kont (achterscherm) lijkt bij de klep van de brandstof ook opgereden / geplooid te zijn is ook richtwerk en waarschijnlijk een nieuw achterscherm, links achter is niet goed te zien maar die zal er nog wel erger aan toe zijn. Hier hoef je niet lang over na te denken dit is een total loss. Ik zou in zo'n auto waar veel aan getrokken (kop en kont) moet worden en daarnaast slijpen, lassen en spuitwerk moet worden uitgevoerd niet meer willen rijden.....er zijn maar weinig plekken waar ze zoiets echt fatsoenlijk kunnen maken en je niet altijd het herstel terug blijft zien in de vorm van slechte pasvorm, slecht spuitwerk, slechte afwerking (slechte passing , rammelen kraken, afgebroken klemmen en clipjes) en met wat pech na een paar jaar roest omdat men de delen niet juist heeft voorbehandeld / afwerkt en nadien met de juiste holle ruimten wax heeft afgewerkt.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 12-10-20 om 12:32.

  8. Ad
  9. #28
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten

    Sterkte! Wanneer iedereen gezond en wel wegloopt na zo'n crash, mogen we toch wel droef zijn over de schade aan zo'n gave auto.
    Dashcam om de veroorzaker alsnog op te halen?

    Dank je, nee helaas geen dashcam en de camera's die op de Antwerpse ring hangen lijken me geen beelden te maken van danige kwaliteit dat je er nummerplaten deftig mee kan herkennen.

    Ondertussen is (zoals ik vreesde maar stilletjes toch niet hoopte) gebleken dat de wagen economisch total loss is. In principe kan ie gemaakt worden maar kosten zijn danig hoog dat het niet te doen is, voor dat geld koop je al een jonge dikke biturbo. Na enkele weken het wrak bezocht en het linkervoorwiel stond in een abnormale hoek.

    Aangezien de aanrijdende partij uit Nederland komt en dus buitenlands is zijn dat zaken die maanden kunnen in beslag kunnen nemen. Gelukkig heb ik omnium. Maar dan begint de zoektocht weer. En de kans dat ik er weer eentje tegen kom met de opties die ik had voor een mooie prijs zijn niet echt groot. Ook heb ik de indruk dat met dat hele corona gedoe er minder auto's op de tweedehands markt verschijnen.
    Het positieve puntje uit de hele affaire is dan weer wel dat na wat informeren een biturbo versie financieel weer wat meer in de picture komt, want qua wegenbelasting en verzekering hier in België betaal ik daar amper meer voor...wordt hopelijk snel vervolgd...
    Laatst gewijzigd door GewoonWouter; 12-11-20 om 16:05.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Al nieuws hier ?

  11. #30
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *ongeval met veel schade*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuggie Bekijk Berichten
    Al nieuws hier ?
    Hey Thuggie, het wrak is verkocht en de verzekering heeft me uitbetaald, en ondertussen ben ik al twee maanden op zoek naar een waardige vervanger. Ik ben helaas voor mezelf nogal kieskeurig, er zijn genoeg 3litertjes te koop in Duitsland, maar de meeste hebben saaie kleurtjes of niet de juiste opties voor mijn budget ^^

    Er is momenteel wel een mooie biturbo die me opviel, maar ik heb een detail gevonden dat me niet echt aanstaat: de onderkant van het spatbord en de onderkant van de motorkap vormen geen mooie recht lijn (bovenaan de koplamp), ik kan me niet herinneren dat dit zo bij andere C7's is, dus eerst maar eens informeren bij de verkoper of er niks met de wagen gebeurd is in het verleden.
    Schermopname (46).jpg

    Anyway, twee maanden zonder wagen is irritant genoeg, hopelijk komt er snel schot in de zaak, ik heb het wel gehad met het openbaar vervoer (en dat komt dan van iemand die met treintjes rijdt
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *totaal verlies*

    Ja idd die hoek van het spatbord ziet er niet bepaald fris uit

  13. #32
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *totaal verlies*

    Niets bijzonders op die foto. Door de afronding van spatscherm lijkt er misschien een ongelijkheid, maar als je breder kijkt loopt de lijn boven koplamp keurig door.
    Duitse dealers zijn door Duitse wetgeving erg correct en volledig in hun statusbeschrijvingen. Dus als je de vraag stelt of er schade aan de auto is geweest en het antwoord is NEE, dan heel rap gaan kijken (en wellicht toeslaan!)

    Als ik op mobile.de zoek op Audi A6 Avant, diesel vanaf 303pk, kleur rood, dan zijn er 26 hits. Dan is het verder dus specificeren naar gewenste opties en budget.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #33
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: GewoonWouters A6 4G avant 3.0TDI Misano rood *totaal verlies*

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Niets bijzonders op die foto. Door de afronding van spatscherm lijkt er misschien een ongelijkheid, maar als je breder kijkt loopt de lijn boven koplamp keurig door.
    Duitse dealers zijn door Duitse wetgeving erg correct en volledig in hun statusbeschrijvingen. Dus als je de vraag stelt of er schade aan de auto is geweest en het antwoord is NEE, dan heel rap gaan kijken (en wellicht toeslaan!)

    Als ik op mobile.de zoek op Audi A6 Avant, diesel vanaf 303pk, kleur rood, dan zijn er 26 hits. Dan is het verder dus specificeren naar gewenste opties en budget.
    Ok, dan was ik waarschijnlijk te veel op zoek naar foutjes, in ieder geval bedankt voor de mede analyse, is wel een geruststelling ^^.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •