Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Henkkeumus Audi A3 8P ProLine Project | Van ProLine naar S-Line (bijna) full options! | Logboek

  1. #21

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Aja altijd balen maar importeren / exporteren vanwege een deuk in een bumperbalk...en een gekneusde airco radiateur dat kan goed van een trekhaak zijn van een of andere kop staart in de file met 20km pu of een Pipo met een flinke bedrijfsbus die hem volle sjas in z’n achteruit heeft gezet en zonder te remmen de neus even goed geraakt heeft. Tis balen maar een gebruikte balk kost je misschien €100 radiateur tussen de €60 en €100,- leeghalen en opnieuw afvullen airco omdat je vader een garage bedrijf heeft een €10,- in de fooienpot? Altijd zonde geld maar hij is hier zeker niet op afgeschreven geweest. Als je goed kijkt zie je in de bumper op de zelfde hoogte ook de afdruk van het gebeuren nog zitten (scheurtje in de onderste lip) kan ook goed een kort paaltje zijn geweest :-) any way lekker bezig met klussen, succes met het herstel.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Vandaag was de grille aan de beurt. Bij het demonteren van de voorbumper kwam ik er ook achter waarom deze A3 waarschijnlijk geimporteerd is. Hij heeft een flinke tik gehad op de dwarsbalk en condensor. Gelukkig werkt de airco nog prima dus hij is niet lek o.i.d... Mooi is anders dus dit zal een deze weken of corona maanden natuurlijk aangepakt worden.



















    Laatst gewijzigd door JINXED; 26-04-20 om 09:19.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Bumperbalk heb ik al gesourced, kon ik voor 2 tientjes ophalen bij de sloop hier om de hoek .
    M'n airco werkt nu nog prima, voor nu laat ik de condenser even voor wat het is, ik wil de S-line look eerst afmaken.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Dit weekend de S-Line diffuser aangekocht. Had er even niet bij nagedacht dat ik een trekhaak heb en de diffuser hier dus ook nog op aangepast moet worden... Maargoed, daar hebben we een slijptol voor natuurlijk .

    Het mesh in de diffuser kost een kleine €400,- en dat ga ik er natuurlijk niet voor betalen, heb dakleer en racegaas gebruikt om het zelfde effect te creëren en ziet er prima uit al vind ik het zelf . Zodra de diffuser onder de auto hangt zie je het verschil amper, het is welliswaar geen nieuwe auto en 2e hands diffuser, top dus .









    Zooo, originele diffuser eraf..



    Even passen en wat aantekening maken voor de volgende slijp om het mooi pas te maken.







    En het totaalpakket;


  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Op Marktplaats twee super nette deurkaarten gevonden met zonnenrollos er al in + deurgreepverlichting. Koopje die ik niet kon laten liggen en natuurlijk direct aangekocht. Greepjes gecodeerd en dat ziet er nu in combinatie met de verlichte voordeurgrepen super uit in het donker (foto volgt!)






  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    De mistlampen zijn er dit weekend ingekomen. Retrofitje middels de Kufatec kit. Kufatec echt een meesterlijk bedrijf, maar waardeloze handleidingen, 't is nog makkelijker een Ikea kast in elkaar te zetten dan die handleidingen van die Duitse retrofit koningen te volgen. Zal dan ook ergens deze weken een herschreven Nederlandse versie op dit fora dumpen .

    Afijn, kabeltje binnen met H11 S-Line mistlampen, om het mooi te doen maar de hele bumper gedemonteerd zodat ik weet waar de kabel precies langsloopt en goed vast zit achter de onderdelen.









    Kabel door de motorruimte naar binnen gevoerd achter de accu langs.
    Direct even wat extra kabels voor wat volgende projectjes meegeport, want nu we d'r toch zijn...









    BCM Module en stekkers uit elkaar halen en de mistlamp pinnen in de plugs vastzetten.





    Lichtschakelaar herpinnen.



    VCDS Coderen en klaar is kees
    Direct corneringlights gecodeerd, bij het afslaan brandt de mistlamp in de richting waarop afgeslagen wordt in de bocht mee .






    Before:


    After:


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Tijdje niet meer gespost maar dat betekend niet dat ik niet bezig ben geweest .
    Ben op dit moment bezig met het inbouwen van voor PDC (Park Distance Control) sensoren en PLA (Parklane Assist) (automatisch inparkeren).

    Hiervoor heb ik de volgende onderdelen bij elkaar moeten schrapen (met de hulp van een Engelsman van het audisport.net forum).

    4x PDC front sensors 1S0919275A - 4x Rubber seals for front sensors V1T0919133C 9B9 €0,33 ea 4x Brackets for the front sensors V5K0919491B €8,64 ea 2x PLA side sensors 1T0919297A - 2x PLA side sensor connectors 4H0973703A €8,50 ea 2x Rubber seals for side sensors V1T0919133B 9B9 €0,33 ea 1x Bracket side sensor left 1T0919487 GRU €8,64 ea 1x Bracket side sensor right 1T0919488 GRU €8,64 ea 1x Front buzzer speaker 8E0919279 - 1x 8-Channel PDC/PLA module (1.0) 8P0919475J 1x Kufatec wiring bundle A3 8P 34540 & 38317-1 €70 Kufatec PDC sensor harness 34540 Kufatec PDC module wiring harness 38317-1 1x PDC button trim style 1 8P0919281 1x PLA button trim style 1 8P0927123 1x Blank button cover trim style 1 8P0941516D 1x Bracket for buttons trim style 1 8P0941567B








    De Kufatec kabelboom










    Vandaag zijn mijn PDC sensoren binnengekomen en dat betekend dat ik enkel nog moet wachten op de zoemer voor ik alles in elkaar kan zetten. Hopelijk is deze er ook voor het eind van de week zodat ik me dit weekend mooi kan verdiepen in deze retrofit.







    Ik ben ook actief op het Engelse forum omdat daar veeeeeeeeeeeeeeel meer animo is voor de A3 en het werk dat hierin gestopt wordt. Je kunt dus actief deze log bijhouden in mijn topic op het Engelse forum die door meerdere A3 retrofit fanatics wordt gevolgd: https://www.audi-sport.net/xf/thread...assist.417456/

    Na een tijdje was alles binnen en kon het bedraden beginnen. Naast de bedrading moest ik ook een keuze maken, koop ik een nieuwe (of 2e hands) bumper met PDC gaten of boor ik ze in de huidige. Omdat er voor een degelijke prijs niets in de buurt te koop werd aangeboden werd het boren..























    Helaas is er in de arbeid een sensor gesneuveld. De side sensor die het automatisch inparkeren opmeet.



    Direct nieuwe sensors besteld die nog binnen moeten komen. Voor de time being een reseve PDC sensor gemonteerd waardoor er geen foutmelding meer in de module omhoog komt.
    En hiermee is de MOD ook klaar





    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 26-07-20 om 17:34.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Dit weekend weer ff bij Thijs Niks geweest en wat stekkers afgeknipt van connectoren die me tijdens alle retrofits zijn afgeknapt en dergelijken .
    Mocht 't voor niks meenemen, fijn Thijsje!



    In mijn middenconsole (USA style) zitten twee stroompunten ipv 1 zoals in de EU versie. Een sigaretten aansteker en een 12v stekkerpuntje. Omdat ik origineel natuurlijk de EU versie heb ligt er geen kabelboom voor 2 punten. Stekker bij Thijs afgeknipt en even mooi doorgelust zodat ze beide werken!












  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Henkkeumus Audi A3 8P ProLine Project | Van ProLine naar S-Line (bijna) full options! | Logboek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Een USA-Style midconsole, wat is hier nou de meerwaarde van? Nou oordeel zelf...

    Even vergelijking, boven is EU, onder is US.

    Verschil is de plek van bekerhouders en de aansluitingen. Aansluitingen onder armsteun is perfect i.v.m. de kabeljungle die anders over je mid/dashboard heen hangt..
    EN.... de US-style mid console heeft een extra 12V aansluiting. Heb deze direct aangesloten (zelfde connector als sigarettenaansteker). Betekend dat ik binnenkort maar even op de sloop een kabel uit een sloopauto moet knippen en deze aan de bestaande kabel onder de midconsole vast maak .
    Heb jij een exacte lijst met onderdeelnummers nog liggen?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Henkkeumus Audi A3 8P ProLine Project | Van ProLine naar S-Line (bijna) full options! | Logboek

    Hey Berry,

    Sorry ben niet heel actief meer op het forum omdat ik veel aan 't werk ben laatste halfjaar.

    Ik zal even voor jou kijken vanavond, ik denk dat ik nog wel wat nummers kan vinden .

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Henkkeumus A3 8P 2011 S-Line | Retrofit showroom!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Interieur erin en het heeft hierna niet lang geduurd voor de volgende retrofit zich aandrong. Aangezien de stoelen met stoelverwarming voorbereiding kwamen ben ik maar eens gaan uitzoeken wat ik hiervoor allemaal nodig zou hebben. Dit bleek niet veel meer dan kabelwerk en een andere unit. Unit op de sloop voor ~€80,- op de kop getikt en via Kufatec een kabel aangeschaft voor ongeveer €50,-.
    Ik ben van plan zelf ook stoelverwarming te retrofitten, alleen vraag ik me af of misschien mijn A3 8P al is voorbereid daarvoor ik heb namelijk wel een lege stekker in de vloer voor de wat volgens mij de verwarming is. Kun jij me misschien iets verder helpen?
    ik hoor het graag! ik heb foto van de stekker meegestuurd
    IMG_20211025_142234.jpg

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Henkkeumus Audi A3 8P ProLine Project | Van ProLine naar S-Line (bijna) full options! | Logboek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven98 Bekijk Berichten
    Ik ben van plan zelf ook stoelverwarming te retrofitten, alleen vraag ik me af of misschien mijn A3 8P al is voorbereid daarvoor ik heb namelijk wel een lege stekker in de vloer voor de wat volgens mij de verwarming is. Kun jij me misschien iets verder helpen?
    ik hoor het graag! ik heb foto van de stekker meegestuurd
    IMG_20211025_142234.jpg
    Hey Sven,

    De stekkers op je foto zijn van je airbags (geel) en bezettingssensor (zwart). Dese sensor neemt waar of er iemand op de stoel zit, deze zal dan een melding geven op dash wanneer je je gordel niet om hebt.

    Je hebt helaas geen stoelverwarming in je stoelen. Dat zou ook een beetje raar zijn zonder een HVAC met stoelverwarming aansturing.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 26-10-21 om 13:56.

  13. #32

    Red face Re: Henkkeumus Audi A3 8P ProLine Project | Van ProLine naar S-Line (bijna) full options! | Logboek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Hey Berry,

    Sorry ben niet heel actief meer op het forum omdat ik veel aan 't werk ben laatste halfjaar.

    Ik zal even voor jou kijken vanavond, ik denk dat ik nog wel wat nummers kan vinden .
    Dag Tim (Blijkbaar geen Henk maar Tim heb even het hele draadje doorgelezen excuses)

    Ik heb zelf onlangs een A3 Sportback 8P aangeschaft uit 2009 en meteen viel mij op dat ze niet hebben nagedacht over het logisch en praktisch indelen van de middenconsole.
    Toevallig kwam ik een occasion tegen op Marktplaats die dezelfde (USA) midden console heeft als jij in jouw project erin hebt gebouwd.

    Ondertussen heb ik ook al het part number gevonden 8P18632416PS maar vroeg ik mij af of je ook andere zaken dient te vervangen zoals de armsteun & wat knopjes.
    Kortom mijn vraag is of we wellicht even contact kunnen hebben zodat ik precies weet wat ik moet hebben en doen om deze conversie mogelijk te maken.

    Groetjes Pim,
    Laatst gewijzigd door p1mmuz; 23-05-22 om 09:46.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •