Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 92

Onderwerp: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

  1. #1
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Audi nr. 3 in Casa Ketelapper is in aantocht

    Jawel, naast de A6 en de S4 verwelkomen ketelapster en ik binnenkort ook voor háár dagelijks gebruik een Audi!

    Voor de liefhebbers:
    Topic huidig werkpaard A6 https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1843958
    Topic S4 hobby-auto https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1534277

    Vorig jaar zomer is ketelapster ingetrokken bij ketelapper, samen met haar Citroën C1. Ja, tja, tsjongejonge… De meest gekregen reactie in de vriendenkring op onze samenwoonplannen was ”Hoe lang duurt het tot ze een Audi moet rijden?” Nu weten we het: 10 maanden

    In de Kerstvakantie ben ik rustig begonnen met zoeken. Eerste doelwit was Audi A1 van vorig model. Compact, betaalbaar (dacht ik toen!), ideale maatje voor ketelapster naar haar eigen wensen. De criteria waren niet mals vanuit de optelsom van mijn neurose en ketelapster’s lievelingskleur bij blauw. Facelift model >2015, viercilinder, xenon, parkeersensoren voor & achter, stoelverwarming, panoramadak, sportstoelen en dan in het Utopiablauw of Floretzilver (en met zwart dak). Het aantal hits is dan op de vingers van één hand te tellen, zelfs in totaal gedurende twee maanden. En de prijzen voor jonggebruikte A1’s, mijn hemel wat is dat karretje absurd waardevast!

    De constateringen van schaarste op de 100% wensen en de prijskaartjes van 90%-95% hits brachten mij vooral tot de conclusie dat ik niet zoveel geld over heb voor een oud model. Als ik er niet gelukkig van word, ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.

    Toen bezoekje aan de showroom en ketelapster laten proeven aan de A1, Q2 en A3. Q2 viel meteen af, die vindt ze echt te groot. A3 acceptabel, A1 favoriet. Wat is dat toch met vrouwen dat ze kleine koekblikauto’s willen

    Vervolgens de scope van zoektocht verlegd naar nieuw model A1, of A1 Citycarver. Lekker configureren, alles aanklikken en naar prijskaartje van € 47.000 in de configurator kijken. Opnieuw ‘mijn hemel’…. Contact met de Duitse dealer die mijn A6 heeft geleverd leidde al snel tot een Duitse aanschafprijs van die configuratie van € 30.000 excl. bpm. Een stuk schappelijker, maar nog steeds veel geld. En ketelapster aarzelde ook wel heel erg, want een panoramadak is niet leverbaar op de A1 en met de mooie dagen in maart was ze dat toch wel weer extra gaan waarderen. Plus dat ze na die sporadische koude dagen in februari met een zacht zoemend ontdooiende A6 voor de deur toch ook wel standkachel wilde

    Bij de 60.000km beurt aan mijn A6 medio maart een dagje A1 Citycarver mogen proberen. Met veel dank aan ZIJM NIJMEGEN, blijft voor mij wereldklasse dealer Terwijl vaste monteur Michiel de A6 vertroetelde, bood verkoper Ruben aan mrs. en mij een goede A1-ervaring. Conclusie: leuke auto, rijdt prima, smoelt geinig met goede kleur en wielen, maar niet voor zoveel geld en dan nog niet 100% match op de wensen kunnen hebben.

    Uiteindelijk voor tweede keer de scope verlegd, meer naar mijn geluksfactor: Audi A3 Sportback. Dan liefst een e-tron, want ketelapster rijdt veel dagen max. 60km dus kan dan zeker de helft van haar kilometers elektrisch rijden. En met nog paar jaar halve mrb ook in vaste kosten aantrekkelijk. En bij import vanuit DE relatief weinig bpm, want uitstoot CO2 met 38 gram heel laag.

    Zoektocht op allerlei occassionsite aangezwengeld met opnieuw als eisen panoramadak, sportstoelen, stoelverwarming en parkeersensoren voor & achter. Kleurvoorkeur zilver en blauw. Voordeel van e-tron is dat led koplampen, comfortsleutel en standkachel-functie altijd standaard zijn.

    Informatie ingewonnen bij mijn vaste verkoper in NL met tips en aandachtspunten van de e-tron. Zijn advies was vooral te kijken naar auto’s van de facelift 2016. Daarvoor is de accutechniek blijkbaar nogal gevoelig voor storingen en defecten. Dit advies kwam mooi uit, want we wilden qua bouwjaar en kilometers ook wel wat vooruit gaan (ten opzichte van 2015 / 60k km van de C1).
    Hoewel ik natuurlijk iedere A3 een vooruitgang zou vinden, ook van 2004 met 200k km…

    Spoeling aan A3 e-tron’s conform alle wensen bleek ook erg dun. Maar niet getreurd, geduld is een schone zaak en er zit geen haast achter. Gedurende de zoektocht heb ik de wensen ook wel telkens aangescherpt. Want adaptive cruise control is toch wel erg fijn. En zwarte hemel is voor mij een must, nadat ik veel foto’s van auto’s met zilveren hemel heb bekeken. Chromen raamlijsten (‘Glanzpaket’) idem dito.

    -- Tussendoor nog een hele knappe A1 in Daytonagrijs met Wünschausstattung tegen gekomen bij bekende verkoper in Wijchen. Vooral voor indruk en gezellige koffiepauze daar samen wezen kijken, geen serieuze belangstelling want dat station was gepasseerd en met € 28k ook wel beetje buitensporig geprijsde auto. Meer de oogst van dit bezoek was uitbreiding van de kleuren in de zoektocht: ketelapster vond Daytonagrijs ook erg mooi. – -

    En toen had ik afgelopen donderdag ineens een nieuwe hit op mobile.de!!! December 2017, minder dan 17k km, Daytonagrijs en alle gewenste opties. Plus nog wat meer zelfs. Jippie! E-mail contact gelegd met de dealer, chassisnummer laten nakijken door mijn verkoper in NL, groen licht van hem dus ik wilde ‘m hebben!

    Vrijdag wilde ik op de mail reageren door telefonisch een afspraak te maken voor zaterdag… maar in DE is 1 mei als Dag van de Arbeid vooral een dag van de niet-arbeid, oftewel nationale feestdag en alles dicht.

    Gok gewaagd om zaterdag heel vroeg samen in de auto te stappen, mét mondkapjes want dat is in DE winkels sinds vorige week verplicht. Zonder afspraak naar Audi Dortmund Gebrauchtwagen Zentrum. Tussen de honderden auto’s daar toch best snel de betreffende A3 gespot. Grote schrik toen we ‘m zagen: prijskaartje achter de voorruit was € 4.500 hoger dan ik op mobile.de had gezien. Oei oei, oeps, help.

    Mazzeltje gehad dat een afspraak van één van de verkopers niet op tijd kwam opdagen. We zijn uitermate vriendelijk geholpen door Gebrauchtwagenberaterin Frau Westheide. De auto bekeken en heel snel goedgekeurd. De prijs werd snel opgehelderd: afgelopen woensdag was de auto afgeprijsd. Oef, gelukkig, internetprijs klopte dus wel. En toen begreep ik waarom de auto donderdagochtend in mijn hitlist tevoorschijn kwam.

    Onderhandelen over de prijs is in DE sowieso al niet erg ruim mogelijk. Met afronding op rond duizendtal naar beneden was het gedaan, maar zeker ook door de recente afprijzing begreep ik dat heel goed. Niet langer aarzelen, bedrag even slikken maar toen samen de handtekening gezet.

    Binnenkort op de oprit:

    Audi A3 (8V) 1.4TFSI e-tron S-tronic
    December 2017
    16.682 kilometer op de klok

    Exterieur: Daytonagrijs pareleffect
    Interieur: volleder fijnnappa, zwart met zilveren stiksels

    En een uitrusting met opties waarvan ik niet eens wist dat ze leverbaar zijn geweest op de A3 (8V). Een aantal hiervan blijkbaar ook pas per modeljaar 2018 geïntroduceerd.

    exterieur
    - Matrix-LED koplampen met dynamische knipperlichten vóór & achter
    - Velgen 18 inch 10-spaken model ‘F38’
    - S line dakspoiler
    - Panoramadak
    - Parkeersensoren voor & achter
    - Chromen raamlijsten
    - Chromen dakrailing
    - Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
    - Privacy glas

    interieur
    - S line sportpakket (zwarte hemel, aluminium inleg)
    - Comfortsleutel
    - Audi Drive select
    - S supersportstoelen
    - Fijnnappa volleder met ruit-stiksels in het leer
    - Stoelverwarming
    - Comfortclimatronic
    - Sportstuurwiel, afgevlakt, multifunctioneel
    - Binnenspiegel automatisch dimmend
    - Lichtpakket

    multimedia e.d.
    - MMI navigatie plus
    - Virtual cockpit
    - Bang & Olufsen luidsprekers
    - Audi connect
    - Audi phone box
    - Audi smartphone interface

    techniek e.d.
    - Alarm
    - Adaptive cruise control
    - Active lane assist
    - Assistenten voor file, noodstop, noodgeval
    - Audi pre sense
    - Bandenspanningscontrole
    - Verkeersbordherkenning

    Trouwe expert Sjoeritzz ontfermt zich over het ophalen, importeren en met gele nummerborden afleveren voor de deur thuis. Doorlooptijd zal zo’n twee tot drie weken zijn. Ketelapster en ik tellen rustig en gelukkig af!

    Tot die tijd ga ik me vast verdiepen in tweaks voor de A3 (8V). Autohold wordt in ieder geval nog ingebouwd. Wellicht nog originele achteruitrijdcamera. En natuurlijk wat vagcom Spielerei.

    Last but not least: ”this thread is worthless without pics”








    Laatst gewijzigd door ketelapper; 06-05-20 om 11:28.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #2
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Hele leuke A3 E-tron! Mooie optielijst, van de B&O gaat uw vrouw heel blij worden. Het verbruik en de prestaties zijn bij deze auto ook dik in orde.
    Audi RS5

  3. #3
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Opnieuw gefeliciteerd! Autohold, vagcom en wellicht 🎥 komt inorde 💪🏻
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  4. #4

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Mooi gevonden hoor! Heel veel plezier ermee

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Mooi gedetaileerd verhaal van het proces om zo'n goed uitgerust bakkie aan te schaffen. A3 is zeker een sprong voorwaarts en best groot. Daar gaat ze veel plezier aan beleven... en jij ook een beetje
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Mooie kar man.Herken die prijzen van A1. Dat gaat nergens over. Een A3 is toch meer auto. En ja, dat groeien van een wensenlijstje heb ik ook wel last van. Heel veel plezier V. En de mrs natuurlijk.

  7. #7
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Gefeliciteerd.

    Mooie en volle A3, veel veilige kilometers gewenst.

    Zat te instellen met vcds, maar daar weet @Carpediem wel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #8
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    52
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Alvast veel rijplezier toegewenst.

    Geen problemen gehad bij de grens omdat de duitsers eigenlijk geen nederlanders binnen willen hebben? Dacht gelezen te hebben dat inreisverbod aangescherpt was. Zelfs net over de grens even boodschappen doen en tanken zou niet meer gewenst zijn. Normale grensovergang genomen of binnendoor gereden?
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S line edition, floretzilver
    Previous: Audi A4 Avant 2.0 TFSI pro line S, floretzilver
    previous: Audi A5 SB 2.0 TFSI pro line S, S-tronic, Quattro ijszilver

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Kijk dat is eeb beste aankondiging.. leuke A3, veel plezier van alle ringen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Lekker bakkie voor de vrouw … top gedaan. Al was een Up! ook prima geweest
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Hoezo voll met opties...

    Gefeliciteerd en veel plezier er mee !

    Nog langs Veghel voor eoa?

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Gefeliciteerd! Een hele stap voorwaarts. Doe het dan maar meteen goed.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  14. #13

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Dikke wagens! Vooral die A6. Machtig kleur!
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  15. #14
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Keurige E-tron Vag tweeks lijstje graag delen voor die van mijn mrs. Heb zelf VAG com inmiddels


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  16. #15
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Dank allemaal!

    Voorpret slagje verder: de auto aangemaakt in mijn account myaudi. Nu kan ik in de app al de standkachel bedienen en auto ontgrendelen. Leuk om even werkplaats in Dortmund te laten schrikken Spookauto... En van stemei.de lijstje met vagcom tweaks overgeschreven om tzt mee bij @Carpediem op de koffie te gaan.


    @HD1
    Langs Veghel denk ik niet; vagcom en autohold langs Berlicum

    @Floretzilver
    Geen problemen gehad. Wel netjes zelf mondkapjes meegenomen, want dat is in Duitse winkels verplicht sinds vorige week.
    Heenweg geen enkele grenscontrole (A77), terugweg bij Venlo grens over en daar werd iedereen aangehouden. Aan Duitsers werd gevraagd om te keren, als NL mocht ik (uiteraard) doorrijden.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #16
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Clear V

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  18. #17
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Tja wat moet ik aan de bovenstaande opmerkingen toevoegen?

    Ik sluit me bij iedereen aan
    Of te wel
    Een hele mooie volle A3
    Mocht je het stuur van de A3 kwijt willen
    Dan geef ik je er 100€ voor wel met airbag natuurlijk



    Veel plezier er mee.....en veel poets plezier


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #18
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Mittwoch ab 13 Uhr zu Abholung bereitgestellt

    En minstens evenveel 'cheers' voor @sjoeritzz die de auto op gaat halen en thuisbezorgt. Morgen wordt een leuke dag! Daarna geduld weer oefenen tot de gele nummerplaten (en tussendoor natuurlijk beetje bpm betalen ).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #19

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Rest bpm is maar een paar honderd euro op zo'n etron toch?

  21. #20
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A3 e-tron [8V, 12/2017] voor mrs. ketelapster

    Mooie A3 e-tron heb je daar te pakken. Ook lekker dik in de opties dus gefeliciteerd. Sterkte nog met het wachten erop
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •