Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Goedemorgen mannen,

    Ik ben Niek, ben 29 jaar, kom uit het zonnige Zeeland en ben al van kleins af aan gek van auto's. Heb al 11 jaar een VW Golf 3 GTI 16V. Helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar staat nu alweer een poosje stil (aankoop huis, klussen, teveel dingen vernieuwen...). Van 2015 tot afgelopen zaterdag heb ik een Golf 5 GTI Pirelli gereden. Heerlijke wagen, snel, comfortabel en van alle luxe voorzien. Gechipt naar 340pk/440Nm. Ook weer teveel aan gedaan. Wat onderhoud betreft ook helemaal weer spik en span gezet. Kan mezelf ook aardig vermaken met sleutelen, vaak samen met mijn pa. Na 5 jaar raakte ik helaas een beetje uitgekeken op de Golf 5 GTI, en werd het tijd voor wat anders.

    Heb me een tijdje terug aangemeld op dit forum, met de gedachte om me in te lezen, aangezien ik heel graag een Audi S4 B5 Avant wilde aanschaffen. Na een poos zoeken en er meerdere te hebben gezien, ben ik er vorige week eentje tegengekomen waar ik erg enthousiast van werd. Vrijdag op Marktplaats gezien, zaterdag erheen en natuurlijk gereden. Wat een genot om in (een goede) te mogen rijden . Zaterdagavond de Golf 5 tevens te koop gezet, en die is zondag gelijk al opgehaald .

    https://voorraad.vakgaragetilburg.nl...25394-2f739bfe

    Het is een mooie volle S4, met de nodige opties. Het voelt allemaal enorm degelijk aan. Morgen voor de 2e keer kijken/rijden/de brug op en waarschijnlijk ook meenemen. Aan de buitenkant zitten er her en der wat plekjes, en de bekende roest aan de dakrailing... Maar dit is allemaal te overzien, en wil ik eigenlijk gelijk aanpakken.

    Nog wat puntjes die ik wilde aanpakken, of waar jullie misschien tips voor hebben:

    - Zoek nog een automatisch dimmende binnenspiegel (zwart)
    - Kapje rond de pook, soft touch ziet er niet meer heel fris uit. Is dit goed te vervangen?


    Is iemand van jullie hier bekend met deze wagen? Zou leuk zijn! Hopelijk morgen meer foto's!


    Groeten,

    Niek

  2. #2
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Welkom, mooi exemplaar zo te zien (niet goedkoop)...succes en veel plezier morgen!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Welkom hier, een prachtig exemplaar idd en van de foto’s te zien ook netjes onderhouden.

    Zelf ook dit model S4 gehad en moet zeggen dat het erg verslavend is om die biturbo’s te horen spoelen.

    Succes met de aankoop


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    DumanB8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Ziet er erg mooi uit en netjes onderhouden.
    Audi a4 (b8) avant 2.7tdi 100jahre innovation pack Deep Sea Blue Pearl DME motorsport: 190pk 409nm > 262 pk 552NM

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Het is zeker een mooie wagen. Zitten wel wat plekjes rondom, maar het blijft natuurlijk een auto van 21 jaar oud. Maar over duur of minder duur gesproken. Heb er ook eentje bekeken van 10.000,- , maar die was niet om aan te zien. Staat trouwens nog steeds te koop, al meer dan een jaar.

    Het rijdt echt compleet anders dan een voorwielaangedreven 4-cilinder. Heel benieuwd morgen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Hierbij nog enkele foto's van de twee andere bolides. De rode is dus nog steeds in het bezit en dat blijft ie hopelijk ook.






  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Even een update;

    Twee weken terug de auto opgehaald. Echt een genot om in te rijden. Na wat onderhandelen de auto voor een mooie prijs incl. beurt kunnen meenemen. Hij heeft nieuwe olie en filters gekregen. En hij is voor garagestandaarden redelijk netjes gepoetst .

    Al wat kleine dingetjes gedaan:

    - nieuwe dakantenne
    - nieuwe lampjes in de deuren. Eentje was er afgebroken
    - zonneklepverlichting nieuw besteld, deze hangt ook los

    Verder voor de komende tijd nog wat dingen op de planning staan:

    - eind juni wat delen laten spuiten; dak, A-stijl (i.v.m. roest) en dakspoiler

    - eind augustus; nieuwe RVS-uitlaat met klep ertussen. Die V6 moet wat mooier gaan klinken !

    Verder moet ie nog eens goed gepoetst worden en wil ik de hemel nog eens opnieuw (laten) doen. Is dit goed zelf te doen? Ook i.v.m. het open dakje etc. Foto's volgen nog!
    Laatst gewijzigd door Niek5291; 31-05-20 om 20:45.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Hierbij enkele foto's;










  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant - Schuif-/Kanteldak kaduuk

    Even een downgrade .

    Gisteren was het nog lekker weer, dus wou ik het dakje open klappen. Helaas ging dit niet heel soepel. Sluiten ging daarna ook gelijk niet meer lekker. Dak lijkt de nulstand ook kwijt te zijn. Na veel prutsen ging deze uiteindelijk weer dicht. Echt van de een op de andere dag .

    Gisteren de binnenverlichting eruit gehaald en de schakelaar. Had even hier op het forum zitten neuzen en op het grote internet. Uitgekomen op de volgende website:

    http://www.a4mods.com/index.php?page...s/sunroof.html

    Bijna helemaal hetzelfde, helaas kan alleen de schakelaar niet open (wat dus bij een B6 wel kan blijkbaar). Deze hoor je verder ook niet klikken, dus denk dat die kaduuk is... Nu maar op zoek naar een nieuwe zwarte schakelaar. Dakmechanisme lijkt nog helemaal top te zijn. Gaat met de hand (handig zo'n inbusje in de motor ) nog gewoon soepel.

    Verder iemand nog tips? Alvast bedankt!


    29 Juni gaat ie overigens naar de spuiter, waarna die weer wat frisser terug zal komen . Verder veel bezig met kleine dingetjes zoals:

    - lampjes in interieur
    - afdekking pookknop wrappen in carbon (matcht mooi met de lijsten)
    - kentekenverlichting netjes maken (afgebroken en op een beunmanier vast gezet )


    Ben verder nog op zoek naar:

    - automatisch dimbare binnenspiegel ZWART
    - nette zijpanelen van de bagageruimte links/rechts - ZWART (onyx?)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Welkom met deze mooie S4, leuke mod list en al veel gedaan zag ik. Succes met je schuifdak btw...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant - Updates + Spuiter

    Even een update weer na een poosje niks te hebben gepost.

    Nog druk bezig met het schuifdak. Dacht dat het de schakelaar was, maar na die te hebben uitgewisseld, deed ie nog exact hetzelfde. Verder loopt de motor gewoon prima. Kantelen kan gewoon, open schuiven ook, maar dicht heeft ie wat meer moeite mee. Het lijkt meer of de schakelaar zijn standen kwijt is. Binnenkort eens een printplaat uitwisselen en dan kijken wat het doet. Heb ook wat gelezen over het dak opnieuw inleren, maar kon helaas nog niet met VCDS in de Audi komen. Wordt vervolgd!

    Had verder nog een mooie schakelpookomlijsting, met loslatende soft-touch (zoals elke Audi uit die tijd ). Rol carbonfolie gekocht en maar eens aan de slag gegaan met wrappen. Dit is best netjes uitgepakt en ziet er weer een stuk frisser uit! Zie het resultaat hieronder:







    Verder nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals een nieuw zonnekleplampje . Deze hing los, en zit nu weer mooi vast. Overigens is het wel altijd een leuke speurtocht naar onderdelen op eBay of Marktplaats. Zwarte interieurdelen enzo liggen niet dik bezaaid.




    De S4 had ook een plekje op het dak en eentje aan de A-stijl onderdaan, overlopend naar het zijscherm. Verder was de achterbumper niet netjes meer en ergerde ik me er steeds meer aan.






    Sinds 29 juni staat de S4 bij de spuiter. Deze vroeg nog toestemming om onder de ruit de mogen kijken, i.v.m. roest onder de sponning. Maar 'ja' gezegd, en een half uurtje later kwam het bericht dat de ruit gesneuveld was. Dus ook maar een nieuwe voorruit erin (hier zat ook al een pitje in...). Wat er gespoten gaat worden nu:

    - A-stijl
    - Complete dak
    - Achterspoiler (ook rare plekken erop)
    - Achterbumper, inclusief zwarte deel waar parkeersensoren zitten


    Als er updates zijn, volgt dat hier zo snel mogelijk natuurlijk .

  13. #12
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Goed bezig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Zo, weer even een update tussendoor. Leuk voor op de maandagochtend .

    De S4 staat alweer een weekje bij de spuiter. Afgelopen vrijdag nog even gebeld. De beste man vertelde dat de S4 in de spuitcabine stond en dat ie vrijdagavond nog gespoten werd. Er zat toch redelijk wat werk aan. De sponning aan de dakrails is weer gefikst, net als de raamsponning. Hier zat toch ook wat roest in verstopt helaas. Om te kijken hoe ver het allemaal door liep onderaan de A-stijl hadden ze maar meteen het voorscherm eraf gepakt.

    Het dak is gelijk meegespoten. Hier zat her en der ook nog een deukje, dus dat is gelijk strak gemaakt weer. Vandaag als het goed is de auto ophalen en het eindresultaat bewonderen .

    Hieronder wat tussendoorplaatjes!







  15. #14

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Heel gaaf om een liefhebber te zien die zoveel liefde in zo'n klassieker stopt.
    Ik zou persoonlijk wel de originele radio eruit halen en een andere plaatsen.
    Of op z'n minst een bluetooth streamertje op de wisselaar aansluiting... Dolby NR.....

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door HJR; 06-07-20 om 08:25.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Moet zeggen, het geluid valt me niet heel erg tegen. Wel minder dan in mijn vorige Golf 5 GTI. Die had een RNS510 met 10 boxen. Wil sowieso de boxen eens upgraden, maar dat heeft voorlopig nog niet echt prioriteit. Overigens zit er een Yatour bluetooth box in. Dus kan connecten met mijn telefoon. Eerst dit en over een tijd een andere uitlaat. Dan is die radio niet meer nodig .

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Gisteren de S4 opgehaald van de spuiter. Zo blij als een kind in een snoepwinkel natuurlijk . Was stiekem wel bang dat er kleurverschil in zou zitten, maar heb nog niks kunnen ontdekken. Het dak, de spoiler en de achterbumper zijn weer enorm strak. Wat een ander gezicht is dat . Ook is de nare roest weer weg. Dit zat stiekem toch wat verder dan verwacht. Gelukkig is het allemaal netjes verholpen en kan de S4 er hopelijk weer een poos tegen!







    Tevens nog een andere dakraammotor besteld, zonder afgeknipte stekker . Een nieuwe schakelaar haalde niks uit, nieuw motortje ook niet (wat ik al dacht). Gisteren na het ophalen, gelijk de andere motor, met printplaatje, erin. Schakelaar erop en testen; die werkt weer zoals het hoort . Zat toch in het printplaatje dan. Het dak was gewoon enkele standen kwijt, waardoor ie niet meer goed open- en dicht ging.

    Voor de liefhebbers :

    http://www.youtube.com/watch?v=LOJQKxo8rvA


    Komende tijd rustig aan kijken voor:

    - andere zijpanelen voor de bagageruimte
    - auto dimmende binnenspiegel
    - wat leuke (carbon) interieurdetails
    - oktober; rvs-uitlaat van voor tot achter, even zien hoe alles verloopt .
    - hemeltje moet ook nog eens gebeuren

    Voor de lange termijn staan er nog een set velgen en een goede schroefset op de planning, maar dat is denk ik voor 2021 .
    Laatst gewijzigd door Niek5291; 07-07-20 om 07:30.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant - EGT's

    Goeiemiddag Audi-fans,

    Alweer een tijdje terug dat er een update geweest is. Rijd nog met volle tevredenheid in de S4 rond, maar kom zo nu en dan toch wat tegen. Nu het weer wat kouder wordt in de ochtend, merkte ik dat de motor slecht op temperatuur komt. Even uitgelezen om te kijken of de kvs temperatuursensor niet om zeep is, maar het is toch echt de thermostaat die kapot is. 9 Oktober wordt deze vervangen voor een nieuwe.

    26 en 27 Oktober gaat de S4 weg voor nieuwe downpipes en een RVS-kleppenuitlaat naar JM Tuning in Noord-Holland. Zijn we ook verlost van die kapotte flex-stukken en die roestige uitlaat.

    Alleen kwam er net bij het uitlezen achter dat beide EGT's een foutcode geven... Bekend probleem als ik het zo lees, alleen heb ik verder geen last van de bekende symptomen zoals noodloop, slecht verbruik en misfires... Beide codes komen op, dus beide sensoren zijn stuk denk ik dan:

    - P1453 - 35-00 - Open Or Short To Plus (G235)
    - P1458 - 35-00 - Short To Ground - Intermittent (G236)

    Bij het loggen blijven ze steevast op 1035°C graden staan, en vergaan de waardes totaal niet. Is het mogelijk, omdat ik geen klachten heb onder het rijden, dat de sensoren weggeschreven zijn? Zo ja, heeft het nut deze dan te vervangen?

    Hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt!

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant - EGT's

    Na een poosje zoeken bij SID motorsport in Polen uitgekomen. Vooral via Amerikaanse en Engelse fora uitgekomen op deze oplossing. Komt er dus op neer dat je de behuizing van het printplaatje van de sensor kan open halen, het oude plaatje eruit kan halen, en hierin een nieuwe printplaat kan solderen. In plaats van €600,- voor 2 EGT-sensoren, eerst dit maar eens proberen. Scheelt een factor 10 in prijs.

    Verder twee nieuwe diverter valves gemonteerd nog. Zie iedereen over een rev. N 710 diverter valve praten, maar had zelf goede ervaringen met GFB DV's van de Golf V GTI en zag dat deze ook een vervanger had voor de 710-serie in de 20VT-motoren. En aangezien de S4 er daar ook twee van heeft, deze versie maar eens besteld als vervanger. Bevalt tot nu toe heel goed. Bouwt de turbodruk soepeler op en pakt hem na het opschakelen ook lekkerder op. Mooi afgewerkt spul ook verder.




    Tevens nog een automatisch dimmende binnenspiegel via eBay gevonden. Zo blij als een kind in een snoepwinkel. Bijna niet meer te vinden. Nu is die vieze vlek gelukkig weg en hebben we weer een goed werkende binnenspiegel.




    Tot de volgende!


    Groeten,

    Niek
    Laatst gewijzigd door Niek5291; 27-09-20 om 21:05.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant - Updates!

    We zijn alweer een maandje of 5 met de S4 onderweg en nog steeds bevalt ie erg goed. Het blijft een genot om mee te rijden. Zo nu en dan wat puntjes (en soms ergernissen), maar het blijft een wagen van 21 jaar jong/oud.

    Eind september toen de ochtenden wat kouder werden, viel het wel op dat ie slecht of gewoon niet goed op temperatuur kwam. Tijdens de zomer weinig last van gehad, maar nu kwam de koelwatertemperatuur amper tot 80°C, en de olie kwam helemaal amper op temperatuur. Terug geweest naar de garage waar ie vandaan kwam, en deze hebben het vervolgens netjes opgelost .

    Vervolgens vorig weekend naar Noord-Holland gereden, Dirkshorn, en de S4 bij Jelmer van JMtuning neergezet voor een RVS-uitlaat. De originele uitlaat was redelijk gaar. Flexibele delen gescheurd, steun afgebroken, her en der roest... Had al goeie ervaringen met Jelmer, met de Golf 3 en de Golf 5, dus de keuze was niet zo moeilijk. Uiteindelijk gegaan voor het volgende:

    - 2x 3'' custom downpipes
    - 2x 100 cells kats (Euro 5)
    - Y-stuk wat samenkomt in 3'' pijp
    - No-drone demper (filtert de dreuntonen eruit op constante snelheid)
    - Einddemper met klep (open luid , dicht bijna standaard)

    Hieronder wat plaatjes:





    De oude pijp: redelijk gaar









    De belevenis is echt gaaf. Het is een heel andere wagen geworden. Trekt ook beter door en met de klep open is het bijna asociaal. De V6-roffel is echt ongekend mooi. Hieronder een filmpje voor de liefhebbers:

    https://youtu.be/ed5LBJqO-Ds

    Het was dik 2,5 terug rijden, maar dat was 2,5 uur langer met een grote glimlach .
    Laatst gewijzigd door Niek5291; 29-10-20 om 07:44.

  21. #20
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: Audi S4 B5 Avant

    Klinkt lekker.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •