Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Update A4 Avant (oa stage II)

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijspiegel en richtingaanwijzer upgrade

    Tnx! nee is in de parkeergarage onder de MM in Zoetermeer... dank je ben er ook erg blij mee! S-logo heb ik ook aan getwijfeld, uiteindelijk voor deze optie gegaan (complementeerd het Audi Sport logo onder de kentekenplaat op de kofferklep
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Spacers/spoorverbreders

    Even een vraag:

    ik zit te denken om op de achteras spacers/spoorverbreders te plaatsen (15 mm) puur om de looks, wat zijn jullie ervaringen/tips hiermee?

    Spacers.JPG

    Bovenstaande spoorverbreders zijn gemaakt van duraluminium en zijn hubcentric.

    Mijn A4 is m.u.v. S-line verlaging origineel, net als de 19inch velgen...

    Tnx!
    Laatst gewijzigd door MDBA; 23-07-20 om 23:49.
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Motorrevisie tfsi olieprobleem

    Afgelopen maanden ivm baanverlies (f#ck corona), nieuwe baan (vastgoedmanager bij een makelaar in voorburg), aanstaande verkoop van mijn appartement en aankoop van een woning niet veel online geweest.

    Ik heb een overzicht bij gehouden vanaf aankoop tot en met september waarbij het olieverbuik van 1L per 1500 km naar 350 km zakte, met name vanaf juli was het echt een tuimeling in kilometers voor er weer een liter zwart goud moest worden aangevuld. Naar aanleiding van dit overzicht heb ik de keus gemaakt om een behoorlijke investering te doen is de Avant een week bij Biggelaar Bedrijfswagen Service in onderhoud geweest.

    Allereerst complimenten aan BBS voor de uitgebreide intake en uitleg, de communicatie tijdens de werkzaamheden (telefoontjes, foto's en mails) en de technische staat waarin de auto aan mij is overgedragen.

    Wat is er allemaal uitgevoerd?

    WHT003463 O-RING
    06D131550D PAKKING
    WHT001688 O-RING
    N 90365302 O-RING
    06H103121J PAKKING
    8K0253115L PAKKING
    06F253039F PAKKING
    06F145757L PAKKING
    N 90067202 O-RING
    WG1019138 OLIEFILTER
    WG1090927 CILINDERKOPPAKKING
    1821 ZUIGERSET 1.8TSI GEMODIFICEERD
    5W30MO MOTOROLIE REPSOL RP141Q
    XXKOEL KOELVLOEISTOF ROOD LL 5,00
    06K109467K DISTRIBUTIEKETTING SET
    GELEIDERSET
    06K103171H KEERRING
    06H103175B TERUGSLAGKLEP
    06H105209AT TANDWIEL
    8E0955665 KNIESTUK
    WG1087867 KLEPSEALS VERVANGEN –
    INLAATKLEPPEN REINIGEN
    1821DR DRIJFSTANG LAGER SET
    0 242 245 576 BOUGIES

    Arbeid 18,80 uur

    Je ziet, naast de oorspronkelijke opdracht, het reviseren van het blok heb ik op advies (en na overleg) ook een aantal andere zaken laten uitvoeren:

    Geleiders van balans as ketting.
    Olie terugslagklep in cilinderkop.
    Inlaatkleppen zijn erg sterk vervuild(Zie foto’s), klepseals zijn te hard en 1 inlaatklep dicht niet goed af. Evt alle kleppen reinigen, klepseals vervangen en de slecht dichtende klep herstellen.
    Krukaskeerring bak zijde is oud type. Is een modificatie voor beschikbaar.
    Drijfstanglagersset.
    Bougies zijn verkoold door olieverbruik. Nieuwe set longlife bougies.
    Krukastandwiel versleten, deze moet vervangen worden omdat montage niet meer mogelijk is.

    Ivm de hoogte van de factuur is een nieuwe uitlaatlijn (origineel) gratis gemonteerd van af de voorste cat. (deze had ik zelf aangeschaft en meegenomen voor montage)

    In de planning lag naast de revisie een Stage II tuning die ik ivm de extra kosten niet heb laten uitvoeren, misschien in het voorjaar van 2021?

    Al met al een behoorlijke investering die ik weloverwogen heb gemaakt omdat ik nog ruim 2 jaar met deze auto plan te gaan rijden (dan zit ik rond 2ton km's)...

    Ik ben verbaast over het resultaat. Voor mijn gevoel rijdt de auto 'rustiger'. Koude start is stiller en blok trilt niet (meer), tussen de versnellingen door ervaar ik dat de trekkracht meer lineair wordt overgebracht en de gasresponse is directer. De eerste 3 - 4k kilometers is het advies om rustig in te rijden en een olieverversing te laten uitvoeren.

    Ik hoop de komende jaren met nog veel plezier en minder kosten een tevreden Audi rijder te mogen zijn... fingerscrossed!

    Groet Matthias

    enkele foto's voor...

    Revisie 1.jpg

    Revisie 2.JPG

    Revisie.jpg
    Laatst gewijzigd door MDBA; 26-10-20 om 21:06.
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  4. #24

    Standaard Re: Motorrevisie tfsi olieprobleem

    Beter dat je het nu hebt laten doen , en er zelf de komende jaren plezier van hebt ipv de volgende eigenaar

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorrevisie tfsi olieprobleem

    Precies dat, en ik krijg een volledig rapport inclusief foto's. Voor de inruil/verkoop is dat ook zeker van meerwaarde!
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard net geen bleu hour foto's ;p

    Na werktijd de auto even gewassen en het interieur schoongemaakt, ook gelijk een paar foto's gemaakt...

    Nightshot 1.JPG

    Nightshot 2.JPG

    Nightshot 4.JPG
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: net geen bleu hour foto's ;p

    Flinke reparatie geweest, maar wel goed dat je het aan hebt laten pakken. Maar 1 liter per 350km is wel heel bizar .

    Gave plaatjes ook die je geschoten hebt!

  8. Ad
  9. #28
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: net geen bleu hour foto's ;p

    Auch, dat is een behoorlijke revisie. 2000+ euro waarschijnlijk? De TFSI 4 cilinder is er natuurlijk ook wel bekend om. Hoe is je gemiddeld brandstofverbruik met de motor?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: A4 Avant Stage 1 l motorrevisie l nieuwe foto's

    Hi! Ik heb onlangs deze zelfde revisie uit laten voeren op mijn A5 2.0T uit 2009 bij het zelfde bedrijf. Bij mij had de auto na revisie echter nog last van onregelmatig stationair lopen wat te wijten zou zijn aan de injectoren. Ik zit nu tegen de 3000 KM aan waar ik idd de olie moet gaan verversen. Echter heb ik een 3/10e olie verloren in de afgelopen 3000KM. Biggelaar zegt dat dit within specs zou zijn? Wat is jou ervaring hiervan? Ik heb de revisie in juni uitgevoegd, maar heb geen foto/rapportage gekregen ondanks een bedrag van 3K+ euro...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #30
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: A4 Avant Stage 1 l motorrevisie l nieuwe foto's

    Is het niet zo dat na een revisie de ringen nog moeten inslijten waardoor olieverbruik in het begin aanwezig kan zijn?

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: net geen bleu hour foto's ;p

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MDBA Bekijk Berichten
    Na werktijd de auto even gewassen en het interieur schoongemaakt, ook gelijk een paar foto's gemaakt...

    Nightshot 1.JPG

    Nightshot 2.JPG

    Nightshot 4.JPG
    Hi @

    Ik kom graag in contact met je over je service bij Biggelaar. Ik loop tegen een garantiegeschil aan namelijk.

    Gr


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: net geen bleu hour foto's ;p

    Test bericht
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Update met upgrades (oa stage II)

    We zijn inmiddels weer een paar maanden verder, en eerlijk gezegd heb ik het forum niet veel bezocht.

    Afgelopen periode zijn mijn vriendin en ik ontzettend druk geweest met (de voor bereiding van) onze verhuizing. Daarnaast een drukke baan en 3 kids die onze aandacht dubbel en dwars verdienen.

    Anyway, super blij met ons nieuwe thuis. Dat we ondanks de huidige malaise op de huidige woningmarkt een prachtige woning met 5 slaapkamers hebben gevonden én nog een extra kamer als inloopkast voor de schoenen van mijn vriendin hebben...is natuurlijk dikke prima!

    Naast het klussen gelukkig nog wat tijd (en geld) over gehouden voor de Avant. Nu ik aan het schijven en terugdenken ben blijkt het toch nog wel een aardig lijstje

    Motorisch:

    - Downpipe
    - Nieuwe middendemper
    - NKG bougies
    - Red Top bobines
    - Nieuwe benzinetank (tijdens stage II bleek de meter niet meer goed)
    - Nieuwe brandstofpomp (tijdens stage II aangepast naar een beter model)
    - Stage II tuning (afgesteld op 239Pk en 340 Nm - E98)

    Onderstel:

    - Spacers rondom 15mm
    - Lange wielbouten
    - Geperforeerde remschijven voor
    - Nieuwe remklauwen/blokken voor

    Exterieur

    - RS grill (audi embleem volgt nog, denk ik, wat vinden jullie?)
    - RS mistlamproosters
    - Maxton Design frontsplitter
    - Maxton Design sideskirts
    - Dakkoffer (na lang zoeken één met carbon print gevonden, na nog langer zoeken een bedrijf gevonden die 56 NORD stickers met het juiste lettertype kon printen)

    Wishlist:

    - Clearcoat 80 op de voorruit
    - Android 10.1 multi media systeem
    - Ik twijfel over een andere diffusor omdat ik het snel 'too much' vind...
    - RS4

    Best een lijstje dus haha! Zelf scroll ik vaak ook snel door naar de foto's dus bij deze!

    Grtz uit Zoetermeer en als het aan mijn ligt tot in De Meern (of voor diegenen die naar SPA F1 gaan... tot daar?)


    20210614_181121.jpg

    20210811_211217.jpg

    20210811_211128.jpg

    20210811_211440.jpg

    20210811_211537.jpg



    20210809_133657.jpg

    20210809_133836.jpg

    20210809_133942.jpg

    20210728_191621.jpg

    56 NORD A4.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door MDBA; 17-08-21 om 12:11.
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Hi, na een paar duizend km en een stage II aanpassing rij ik gemiddeld 1 op 10.

    op lange afstanden en CC 130 haal ik zeker 1 op 14-16...aan de andere kant, als ik even doortrek haal ik ook 1 op 6 hoor hahaha!

    Olieverbruik is verdwenen, en uiteindelijk was het daar om te doen.

    FYI tank ik altijd E 98

    de revisie exclusief meerwerk zat rond 2500 (inclusief een gratis leenauto voor een week)

    grtz!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Is het niet zo dat na een revisie de ringen nog moeten inslijten waardoor olieverbruik in het begin aanwezig kan zijn?
    Dit klopt! dit is mij ook verteld, alleen heb ik het niet zo ervaren.

    Het advies was om 3k-5k km na de revisie een oliewissel uit te voeren. Dit lag sws in de planning ivm een reguliere servicebeurt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prsh Bekijk Berichten
    Hi! Ik heb onlangs deze zelfde revisie uit laten voeren op mijn A5 2.0T uit 2009 bij het zelfde bedrijf. Bij mij had de auto na revisie echter nog last van onregelmatig stationair lopen wat te wijten zou zijn aan de injectoren. Ik zit nu tegen de 3000 KM aan waar ik idd de olie moet gaan verversen. Echter heb ik een 3/10e olie verloren in de afgelopen 3000KM. Biggelaar zegt dat dit within specs zou zijn? Wat is jou ervaring hiervan? Ik heb de revisie in juni uitgevoegd, maar heb geen foto/rapportage gekregen ondanks een bedrag van 3K+ euro...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hi sorry voor de late reactie, vervelend dat je minder goede ervaring hebt (is het al opgelost?)

    Zoals je in mijn net geplaatste update kunt lezen ben ik een tijd afwezig geweest op het forum... mocht je nog info willen kan je mij een pb sturen.

    grt Matthias
    Laatst gewijzigd door MDBA; 17-08-21 om 11:04.
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •