Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

  1. #1
    Limo2020's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    56
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Na 5 jaar Met 100% tevredenheid een A3 SB 1.4TFSI 150PK te hebben gereden, dacht ik dat de nieuwe Golf 8 dit wel kon evenaren.
    Maar helaas geen fijn gevoel, zowel qua bediening als rijbeleving.
    Morgen weer terug naar Audi😁en mag ik 1 van de laatst gebouwde 8V Limo op gaan halen...Yes!
    Floret zilver,S-line en verder heel compleet..wordt vervolgd.
    [img][/img]
    Laatst gewijzigd door Limo2020; 30-06-20 om 22:53.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Verstandige keuze
    Veel plezier ervan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Interessante keuze! Ben wel een Golf-gek zelf ook, maar hoor van de Golf 8 nog niet veel positieve dingen... Succes met Limo in elk geval!

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.149
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3



    Herkenbaar... Na 177.000km in 29 maanden in een Audi A4 (B6) heb ik in 2005 een toen net uitgekomen, nieuwe Passat gekocht. Met letterlijk alle leverbare opties, want de prijzen bij VW wat vriendelijker dan bij Audi. Hele fijne auto met het verstand, maar al na een paar maanden knagend gevoel 'het is geen Audi...' Toen met mezelf afgesproken dat ik er minimaal één jaar in zou rijden, want de afschrijving deed anders toch wel té fors pijn in de portemonnee. Exact op de dag dat de Passat één jaar oud was, heb ik mijn eerste A6 besteld. De fout van ratio boven emotie in mijn hobby, maak ik sindsdien niet weer

    Hoe heb jij de switch na twee maanden kunnen regelen?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5
    Limo2020's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    56
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Het moest wel haalbaar zijn, gelukkig de Golf ook met een behoorlijke korting aangeschaft.
    Na enkele weken “winkelen” met de meest bizarre,inruilvoorstellen tot 10K afschrijving
    uiteindelijk met 1,5K afschrijving hierop uitgekomen.😁

    Bedankt
    Laatst gewijzigd door tom; 01-07-20 om 08:04.


  6. #6

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Ik zie in de Golf 8 wel heel veel cost cutting terug, van de gasdemper bij de motorkap die is wegbezuinigd tot aan niet eens meer de carrosseriekleur spuiten onder de motorkap (ziet er nu heel schraal en goedkoop uit), de afwerking van de gehele auto is duidelijk door de boekhouder bepaald bijna niks heeft meer een fysieke knop alles in het touch gebeuren tot niveau om gek van te worden (dieselgate moet ergens van betaald worden).
    Ik hoor dezelfde verhalen over de nieuwe A3 2020 die is blijkbaar ook enorm achteruit gegaan qua beleving in de materialen (hard plastic op div. plekken minder knoppen want dat scheelt in de productiekosten etc) volgens mij gaat het bij VAG al jaren de verkeerde kant op qua materiaal gebruik en techniek de boekhouder voert de boventoon dat is inmiddels dermate duidelijk dat ik als autoliefhebber tegenwoordig niet meer alleen vrienden of bekenden een VAG product adviseer de in het gebruikte auto segment kun je beter een Auris Hybrid kopen dan een Golf GTE of een A3 E-tron gezien de "kwaliteit" en de prijzen die worden gerekend als er iets mis gaat met die laatste 2 (die Golf GTE en de A3 E-tron waren zeker niet probleemloos). Tel je de arrogante houding en of onwetende dealers daarbij op en je wenst je vrienden en bekenden een betrouwbaar product toe waarbij ze niet veroordeeld zijn tot een over het paard getilde importeur of dealer. Heel jammer want langzaam vind ik het merk er aan kapot gaan, gelukkig heeft 85% van de autokopers niks met techniek en koopt / least puur op andere motieven dat weten ze bij VAG ook daarom denken ze met dit soort verschraling weg te kunnen komen. Niet heel vreemd dat private lease in opmars is mensen zijn het gezeik zat van inferieure producten met dito fabrikant / importeur / dealer. Uitzonderingen daargelaten maar dat doen veel Aziatische merken imho beter. De liefhebberij van / omtrent auto's is volgens mij al een jaar of 15 in een steady dalende lijn mede als gevolg van in mijn ogen beleid van de fabrikanten die onverschillig / arrogant zijn geworden geen rode loper of super goede service een mea culpa als er iets kapot gaat nee i.p.v. daarvan worden mensen (kopers / berijders / eigenaren) het bos is gestuurd en draaien op voor enorme ontwikkel of productiefouten (oliezuipende TFSI / TDI's / distributiekettingen die breken of oprekken, , kapotte turbo's / lekkende waterpompen / defecte elektrische stuurhuizen / trillende remmen / lekkende panorama daken die een halve auto elektrisch lamleggen, transmissies die soms al vanaf nieuw matig / niet goed werken / etc etc).

    O ja een A3 8V Limo ik denk een verstandige keuze volgens mij een betere auto dan de nieuwe Golf 8 en de nieuwe A3.

  7. #7
    Limo2020's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    56
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Nu 3,5 week rijervaring verder, en iedere rit steeds weer dat goede gevoel en fijne rijbeleving.
    Kwam er achter dat deze 1.5 niet de cilinder uitschakeling heeft die mijn vorige A3 1.4 wel had.

    Ik hou me niet zo bezig met zuinig rijden, maar was wel benieuwd hoe zuinig hij kan zijn.
    Een weekendje weg, en Een rit van 140km naar Apeldoorn heb ik me keurig aan de snelheid gehouden
    ...maar zo zuinig had ik echt niet verwacht 4.3L/100km dus ruim 1 op 23...hier hoef je geen hybrid of 3 cilinder exemplaar voor aan te schaffen.

  8. Ad
  9. #8
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. van 2 maanden Golf 8 weer terug naar een A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Limo2020 Bekijk Berichten
    Nu 3,5 week rijervaring verder, en iedere rit steeds weer dat goede gevoel en fijne rijbeleving.
    Kwam er achter dat deze 1.5 niet de cilinder uitschakeling heeft die mijn vorige A3 1.4 wel had.

    Ik hou me niet zo bezig met zuinig rijden, maar was wel benieuwd hoe zuinig hij kan zijn.
    Een weekendje weg, en Een rit van 140km naar Apeldoorn heb ik me keurig aan de snelheid gehouden
    ...maar zo zuinig had ik echt niet verwacht 4.3L/100km dus ruim 1 op 23...hier hoef je geen hybrid of 3 cilinder exemplaar voor aan te schaffen.
    wowww das een stuk zuiniger dan ik haal…met mijn billen bij elkaar geknepen heb ik max 1:18 gescoord (100km/u op de snelweg)… wat gaat er fout…nee ik heb geen superzware voet ofzo haha

    Mooie auto, veel veilige kms
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •