Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst, terwijl we niet stil hebben gezeten. Meer foto's volgen vast nog wel, nog niet echt een kansje gehad om er een paar te schieten.

    audia6.jpg

    Van velgen is het (helaas) nog niet gekomen, dat is voorlopig doorgeschoven naar komende zomer.

    Wat inmiddels wel al is gebeurd is het volgende:
    - Grille vervangen door zwarte
    - Logo's voor en achterzijde vervangen
    - S-Line badges zijkant liggen klaar, nog niet gedaan
    - Raamlijsten zwart laten wrappen
    - Dakrails zwart laten wrappen
    - Rondom verlaagd met schroefset

    Begint alweer ergens op te lijken, alleen de schroefset is me wat te heftig aan de achterkant. Wielkast start ergens ter hoogte van de velgrand op de hoogste stand. We gaan nog kijken of het mogelijk is de poot van de schroefset te combineren met de originele veer. Momenteel loopt het ietsje aan bij de stijlere drempels en dat is nu juist wat ik niet wil hebben. Auto zou nu rondom nog ongeveer 10-15mm hoger moeten om probleemloos te kunnen rijden. Ik wilde ook nog d.m.v. spacers de zomerwielen gelijkleggen met de wielkast maar dat lukt nu niet vanwege het aanlopen in het spatbord. Hier zit dus nog wat werk in.

    Helaas ook wat onderhoud vereist aan de auto aangezien de verwarming niet meer warm wordt. De thermostaat is al vervangen en bleek het probleem niet te zijn, dus binnenkort wordt de waterpomp/distributieriem vervangen. Gelijktijdig ook de dynamo omdat die op bepaalde toerentallen een zoemend/fluitend geluid maakt (althans.. ik denk dat het de dynamo is).

    En wat nog vervelender is, is dat er in de zitting van mijn stoel een scheur in de bekleding zit. Die wil ik dus graag laten vervangen. Ben bij één bekleder geweest en die kon me niet helpen en de hoes kost bij de dealer ongeveer € 650. Dus als iemand suggesties heeft?

    Stil zitten hoef ik in elk geval nog niet, maar had de tijd en het geld natuurlijk liever in wat leukers gestoken dan kapotte onderdelen en bekleding

  2. #22

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Aardig bezig geweest weer, ziet er top uit.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #23
    vissermax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Dat je auto niet warm wordt zit hem in je warmtewisselaar in de auto.
    Heb het zelf ook gehad met mijn A6 C7 2.0 tdi, las laat bij iemand hetzelfde en was het ook de warmtewisselaar onde het dashboard.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Heb je opmerking voorgelegd bij de monteur, maar er zijn een aantal dingen die kunnen wijzen naar de waterpomp (motor komt ook niet goed op temperatuur / schommelt heel erg tussen 2-4 streepjes, waar 4 dan 90 graden is). Staat momenteel op de brug, waar de waterpomp+distributieset vervangen wordt. De waterpomp zelf lekte van de buitenkant al een beetje, vervangen is dus hoe dan ook niet voor niets geweest. Hopen dus dat het probleem daarmee ook verholpen is!

    Wat het verlagen betreft gaan ze proberen of de originele veren i.c.m de andere poten een oplossing bieden. Maar of dat vanavond nog haalbaar is wisten ze niet. Dat gaat mogelijk dus pas in het nieuwe jaar gebeuren. En ook met de scheur in de stoel helaas nog niets anders kunnen vinden dan de prijzige optie bij de dealer!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Helaas is de waterpomp niet de oorzaak van het probleem geweest, maar ben in elk geval een frisse distributieriem en waterpomp rijker.

    Gaan nu inderdaad naar de wamtewisselaar kijken, twijfel alleen nog tussen een poging doen om hem te ontstoppen (uitgaande dat dat het probleem is) of direct in het geheel vervangen. Offerte v/d garage was 540 ex btw (6 uur werk) ex materiaal. Maar nu las ik hier op het forum dat het mogelijk zou moeten zijn de warmtewisselaar te vervangen door enkel het dashboardkastje los te halen in plaats van het volledige dashboard. Iemand die dit toevallig weet?


  6. #26
    vissermax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Ga maar gelijk voor vervangen, heb ook alles geprobeerd destijds.
    Vervangen is de beste oplossing.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Auto kon vandaag weer terecht bij de avondgarage, de warmtewisselaar is doorgespoeld. Zat een verstopping in die is verholpen. Wel bleek één van de twee regelkleppen voor de koelvloeistof het te hebben begeven en zit er een lekkage aan de leidingen van ruitenwisservloeistof. Gelukkig vallen beide wel mee. De regelklep inmiddels al besteld en volgende week wordt die vervangen. In de tussentijd is de klep even vervangen door een recht pijpje.

    Voor het eerst in weken weer warm kunnen zitten tijdens het rijden. Dat blijkt in de winter toch echt geen overbodige luxe te zijn 🥶

    Thanks voor het meedenken @vissermax!

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Alweer een tijdje probleemvrij kunnen rijden, maar de scheur in het zitvlak van de bestuurdersstoel zit me toch echt dwars (niet letterlijk gelukkig, dat rijdt wat vreemd). Al wekenlang aan het zoeken en hopen dat er een stoel of hoes toevallig aangeboden wordt via ebay/marktplaats, maar tevergeefs. Aangezien een hoesje inclusief montage op ongeveer 950-1100 euro uit komt incl arbeid en btw is dat zeker geen optie. Bijkomend nadeel is het eventuele risico op kleurverschil met de nieuwe hoes en de rest.

    Dus... ik ben zo goed als rond met een verkoper op ebay voor een identiek interieur met stoelverwarming. Ik heb lang getwijfeld om de memory seats te pakken die volledig elektrisch verstelbaar zijn. Maar kwa onderdelen ligt de meerprijs dan al rond de 700/800 euro exclusief de kosten voor het inbouwen. Gisteren Leon al een mailtje gestuurd met de vraag naar de kosten voor het laten aansluiten en activeren.
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 16-03-22 om 08:34.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Misschien had ik niets moeten zeggen,.. en ik had nog wel afgeklopt. Maar sinds gisteren begint de dynamo wel erg veel lawaai te maken. Tot gisteren was het enkel af en toe een beetje fluitend, maar nu is 'ie rijp voor vervanging. Dus.. aankomend onderhoud: dynamo & multiriem setje (een van de spanners rammelt).

    Vandaag wel nog een setje zomerwielen opgehaald met tweedehands bandjes. Helaas trillen die behoorlijk, donderdag worden de velgen eens gebalanceerd en dan hopen dat het daarmee is opgelost. Op de huidige zomerset (donkergrijze rotors) komen de winterbanden en mijn huidige winterset (zwart/chrome rs6 c7 dubbelspaak) stal ik voorlopig even, misschien dat ik die nog eens laat opknappen in brons. De nieuwe zomerset wordt dan onderstaande rs6 c7 dubbelspaak in het zilver. Setje voor een mooie prijs kunnen krijgen en dat is met de kosten aan het interieur wel even fijn. Ik hoop alleen dat het met balanceren is opgelost en dat er niet alsnog nieuwe bandjes moeten komen, dan heb ik helaas niets bespaart met deze keuze. Dat zou jammer zijn.

    WhatsApp Image 2022-03-15 at 1.35.08 PM.jpg

    Anyway, huidige staat (255/30R20) hierboven. De verlaging moet nog ietsje bijgesteld worden zodat voor/achter hetzelfde liggen. Met deze bandenmaat loopt het in elk geval aan de voorkant niet meer aan bij hobbels/insturen. Dat was met 255/35 wel het geval. Waarschijnlijk gaat de voorkant dus weer een beetje naar beneden nadat die eerder 2x hoger is bijgesteld. Overiges komen deze velgen met 9J en ET25 ook net wat mooier uit in de wielkasten (vorige sets waren ET35 en ET37 op 9J).
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 15-03-22 om 21:18.

  11. #30
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joshua043 Bekijk Berichten
    Dus... ik ben zo goed als rond met een verkoper op ebay voor een identiek interieur met stoelverwarming. Ik heb lang getwijfeld om de memory seats te pakken die volledig elektrisch verstelbaar zijn. Maar kwa onderdelen ligt de meerprijs dan al rond de 700/800 euro exclusief de meerprijs voor het inbouwen. Gisteren Leon al een mailtje gestuurd met de vraag naar de kosten voor het laten aansluiten en activeren.
    Heb je ook Coen Donkers | Audiparts Veghel geprobeerd voor een interieur Daar wil nog wel eens wat moois in de schappen staan!
    En inbouw door hen, of door @Carpediem is voor jou 'halverwege' ten opzichte van Utrecht. Succes.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #31

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Nieuwe velgen staan goed. Hij kan inderdaad nog wel een stukje extra zakken.
    Wel zonde van al de problemen...

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Heb je ook Coen Donkers | Audiparts Veghel geprobeerd voor een interieur Daar wil nog wel eens wat moois in de schappen staan!
    En inbouw door hen, of door @Carpediem is voor jou 'halverwege' ten opzichte van Utrecht. Succes.
    Dat is een goeie, thanks! Zal eens informeren. Heb voorlopig geen reactie gehad meer op ebay, ondanks dat we zo ver waren dat we op een prijs waren uitgekomen waar we ons beide in konden vinden. Heb vorige week gevraagd voor het betaalverzoek maar sindsdien stil..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B8Avantastic Bekijk Berichten
    Nieuwe velgen staan goed. Hij kan inderdaad nog wel een stukje extra zakken.
    Wel zonde van al de problemen...
    Moet eerlijk zeggen dat het kwa problemen nog wel meevalt.. de auto heeft op dit moment 283,000 km gereden. Dus een kapotte zekering, verstopte warmtewisselaar, een dynamo die het begeeft en een spanrol op tijd van 2 jaar is nog wel te overzien! Afgelopen maandag toen de dynamo stuk ging vreesde ik even voor de turbo (ik dacht rook te zien en olie te ruiken), dus ik was al behoorlijk opgelucht dat het wat anders was.

    Kwa diepte gaat hij denk ik terug naar de foto bovenaan deze pagina (met de rotor volgen). Ik vermoed (en hoop) dat die diepte nu probleemloos kan met deze velgen. De achterkant ligt nu maximaal hoog met de schroefset. We waren eerst nog aan het zoeken naar een optie om die hoger te krijgen en gelijk te zetten met de voorkant. Scheelt ook weer dat dit nu niet meer hoeft.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Helaas 2 zure ervaringen met Marktplaats rijker.

    Om te beginnen de velgen: 1 goede velg, 2 "mwah" (5g onbalans) en 1 krom (15g onbalans). Balanceren heeft dus niets geholpen helaas en trilling zit er - welliswaar veel minder - nog in. Verkoper reageerde niet meer en pas toen ik dreigde met aangifte zijn we overeengekomen dat ik een deel van het geld terugkreeg. Blijft een risico aan mijn kant, maar ik heb voldoende terug gekregen om ze bij de Velgendokter in Uden te laten richten. De winterset (RS6 zwart/zilver) heb ik vandaag aan een vriend gegeven met een zwarte A4 B8 - waren opknappertjes en met een festivalletje waar hij me vrijhoudt ben ik al tevreden. De winterbanden zitten nu op de grijze rotorvelgen.

    En de tweede ervaring betrof een stuurtje op MP wat mijn aandacht al een tijdje had (450 euro, afgevlakt, flippers en airbag). Kwa prijs viel het op, voor dat geld vond je op ebay de sturen zonder airbag. Eerst links laten liggen maar uiteindelijk toch gepolst. Om zelf wat vertrouwen erin te krijgen gevraagd naar meer foto's, die kreeg ik via Whatsapp. Ook een adres gekregen om op te halen (Friesland) maar vanwege de afstand gevraagd of verzending ook ging. Helaas sinds de betaling niets meer vernomen, wel gedreigd met aangifte en deze ook gedaan. Maar zonder resultaat.

    Maar om positief af te sluiten: de multiriemset en dynamo zijn wel geleverd en worden over 2 weken gemonteerd! En de verlaging van de auto is afgesteld en ziet er echt perfect! Dus hopelijk zijn de velgen nog te redden zodat dit het plaatje kan blijven:

    WhatsApp Image 2022-03-29 at 10.22.17 PM.jpg

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •