Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33

Onderwerp: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update p2: chrome delete

    Terug van (lang) weggeweest! Dit maal met mijn droomauto: een Audi A6 Avant uit 2012!

    A short trip down memory lane:

    - Eerste Audi: een A3 Attraction uit '98
    - Audi A4 B6 1.8T Sedan uit '00
    - Audi A4 Avant B8 1.8TFSI uit '08
    - Audi A4 Avant B8 2.0TDI uit '08
    - Audi A3 8P 2.0 FSI uit 2004
    - Audi A1 Sportback S-Line uit 2014
    - Audi A3 2.0 TDI Sportback uit 2013

    Wat activiteit met mods betreft is het heel wisselvallig geweest, vooral alle drie de A4's zijn redelijk goed onder handen genomen. Maar sinds de verkoop van de laatste A4 Avant is het wat rustiger geworden. De A1 en A3 die ik de afgelopen ~4 jaar gereden heb zijn gebleven zoals aangeschaft op wat kleinigheden na (setje velgen). De A3 heb ik 2,5 jaar lang met veel plezier gereden en vooral de B&O uit die auto mis ik toch een klein beetje!

    Een paar weekjes geleden was het voor mij in elk geval eindelijk zo ver.. na jaren (letterlijk) gezocht te hebben naar een voor mij betaalbare A6 in de juiste uitvoering op een auto gestuit die me beviel. (Wederom) een redelijk hoge kilometerstand maar daar ben ik met de vorige auto's wel aan gewend geraakt en schrikt me zo snel niet meer af. Na een bezichtiging en testrit over gegaan tot aanschaf! Ontzettend blij mee, want dit is het model waar ik al 8 jaar op uit was!

    De Audi A6 Avant
    Het gaat om een A6 uit 2012 met een 2.0 TDI motor die gechipt is tot ergens tussen 220-240pk (dat is op goed vertrouwen van de vorige eigenaar) in de uitvoering S-Line interieur en exterieur. Wat opties betreft denk ik niet heel speciaal ten opzichte van andere uitvoeringen maar de bi-xenon koplampen en de 20" grijze rotorvelgen zijn in elk geval goede keuzes geweest van de eerste eigenaar. Ook de bekleding van de stoelen is volgens mij ietsje anders dan gewoonlijk.

    WhatsApp Image 2020-07-08 at 19.19.52(3).jpgWhatsApp Image 2020-07-08 at 19.19.52(2).jpgWhatsApp Image 2020-07-08 at 19.19.52(1).jpgWhatsApp Image 2020-07-08 at 19.19.52.jpg

    Grote beurt en onderhoud
    Dit gaan we uiteraard als eerste doen. Nu de eerste paar duizend kilometer erop zitten heb ik wel een idee bij het onderhoud dat nodig is of wat even wat extra aandacht vereist. De remmen dienen binnenkort eens vervangen te worden en volgens mij zijn de dynamo en waterpomp ook langzaam aan vervanging toe. De dynamo maakt een overdreven zoemend geluid (lijkt op een lager) en de auto heeft het in warm weer met file rijden erg lastig om op temperatuur te blijven.

    Plannen
    In hoeverre uitvoerbaar moet het nog blijken, maar uiteraard zijn er wel een aantal ideetjes die rondspoken Volgens mij is het een heel bescheiden lijstje die vooral de puntjes op de i moeten gaan zetten wat uiterlijk van de auto betreft:

    - nieuwe certificering klasse 3 alarm
    - nieuwe vloermatten
    - kantel- en draaibare magnetische telefoonhouder
    - chrome-delete (grille, raamdeco, daklijsten; logo's twijfel ik nog over) en badges (A6, TDI) verwijderen
    - Vervanging interieur door identiek met stoelverwarming i.v.m. scheur in bestuurderzit
    - Laten herstellen van schade op interieurdeuren en mogelijk hydrodip in carbon
    - Tinten kop- en achterlampen
    - Nieuwe zomerbanden (en velgen?)
    - S-Line afgevlakt stuur met schakelflippers

    Uitgestelde / vervallen wensen:
    - Vervanging van MMI display met RSNav systeem (de 10.25" touch)
    - RS look grille / roosters / diffuser: gaat er niet komen, het blijft maar een 2.0 TDI ;-)
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 11-03-22 om 08:37.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    De eerste vragen
    Over een aantal zaken heb ik nog wat vragen, hopelijk kunnen enkele leden me hier wat over bijpraten.

    1. Ik heb de rechterzijspiegel via VCDS tweaks laten instellen op kantelen bij achteruit (incl. geheugen van de stand). Maar deze draait af en toe toch te ver terug waardoor ik handmatig de spiegel iets moet bijstellen. Is de "geheugenstand" in te leren? Ik ging er vanuit dat de stand waarin de spiegel zich bevond voor het kantelen onthouden zou worden.

    2. Is er iemand bekend met een bedrijf dat de chrome-delete kan uitvoeren met originele onderdelen? Dit i.t.t. het laten wrappen. Het gaat dan hoofdzakelijk om de dakrails en raamdeco, de grille lukt zelf wel. Ook ervaring hoor ik graag (wrappen/spuiten).

    3. Klopt het dat een stuur met schakelflippers plug-and-play is, zonder verdere aanpassingen aan de kabelboom/regelunit of iets dergelijks? Enige wat ik tot dusver kan vinden is dat een VCDS tweak nodig is om dit te activeren zodra het ingebouwd is

    Voorlopig is het dit even.. momenteel ben ik nog in afwachting van de afspraak voor de grote beurt en onderhoud. Afhankelijk van hoe goed 'ie dit doorstaat zullen de eerste plannen redelijk vlot worden gestart.

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Welkom terug met deze mooie verschijning!

    Deze heeft toch een multitronic? Geen slippen of rare bijgeluiden? Met chip is het wel een risico, maar hopelijk ga je daar geen last van krijgen!
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Welkom terug met deze mooie verschijning!

    Deze heeft toch een multitronic? Geen slippen of rare bijgeluiden? Met chip is het wel een risico, maar hopelijk ga je daar geen last van krijgen!
    Het chippen was al gebeurd, daar is geen weg meer in terug. Ik zou eigenlijk niet weten of het een multitronic is, meer dan dat het een automaat betreft kan ik je niet vertellen. De auto heeft nu 260.000km op de teller staan, waarvan ik de laatste ~3000 heb gereden. In ieder geval merk ik absoluut niets van slippen of vreemde geluidjes, inderdaad hopen dat dit zo blijft!

    //Edit: net proberen uit te vissen of het MT of TT is, maar kan er geen antwoord op geven. Door een tiental topics gebladerd maar blijkbaar is er niets zichtbaars in je auto op basis waarvan je dit kunt zeggen. Enige nuttige dat ik vond was dat voorwielaangedreven automaten over het algemeen de MT is en dat de snellere varianten een TT hebben. Daarnaast zou er bij een MT bij constant optrekken geen terugval in toeren zijn, dat gaan we zo meteen maar eens proberen. Is er mogelijk iemand die me hier (met zekerheid) wat over kan vertellen?
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 04-08-20 om 14:23.

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Van harte Mooie wagen! S line pakket met inderdaad de 'upgrade' van de bekleding van leer-stof combi naar leer-alcantara combi. Ziet er mooi uit met zilveren onderlaag in de gaatjes in het alcantara.

    Als oplossing van versnellingsbak: de A6 2.0TDI 2012 heeft de multitronic. Een héééééle fijne bak! Wel een bak die gevoelig is voor mishandeling met lomp optrekken of zware aanhangers trekken. En heel kwetsbaar bij chiptuning omdat het maximum koppel waar de bak tegen kan, nauwelijks hoger is dan het standaard geleverde koppel. Maar zoals met bijna alle gevoelige techniek: bij een zorgvuldige behandeling hoeft het niet kapot te gaan.

    Mocht je inspiratie zoeken voor mods, dan wijs ik je graag op de twee topics van mijn ex-A6'en 4G (2013 en 2015). Klikbaar te vinden in openingspost van mijn huidige A6 onder showroom hier

    Jouw vragen:

    1. Ik heb de rechterzijspiegel via VCDS tweaks laten instellen op kantelen bij achteruit (incl. geheugen van de stand). Maar deze draait af en toe toch te ver terug waardoor ik handmatig de spiegel iets moet bijstellen. Is de "geheugenstand" in te leren? Ik ging er vanuit dat de stand waarin de spiegel zich bevond voor het kantelen onthouden zou worden.

    Nee. helaas. Zonder memory seats is er geen echt geheugen aanwezig. De verdraaiing bij de vdcs tweak is een vast aantal graden. En inderdaad zit er dan helaas een verschil tussen aantal graden naar beneden versus terugdraaien. Niets aan te doen, behalve accepteren en na iedere X keer kantelen handmatig even tikje bijstellen.

    2. Is er iemand bekend met een bedrijf dat de chrome-delete kan uitvoeren met originele onderdelen? Dit i.t.t. het laten wrappen. Het gaat dan hoofdzakelijk om de dakrails en raamdeco, de grille lukt zelf wel. Ook ervaring hoor ik graag (wrappen/spuiten).


    Informeer eens bij @Jurgh van www.detailing.nl. Hij 'chrome delete' veel auto's. Ik weet niet hoe, maar wel dat hij altijd tevreden klanten heeft.


    (en vraag 3 weet ik niet)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Thanks voor de uitgebreide reactie, dat waardeer ik enorm! Had al een vermoeden dat het om een MT ging, net wat aanwijzigingen gevolgd m.b.t. het optrekken en je ziet inderdaad geen daadwerkelijke terugschakeling in versnelling wanneer de auto in de D-stand staat. Uiteraard ook blij dat er ook nog goede dingen te lezen zijn over de MT, de speurtocht door de topics van vanmiddag deden even anders vermoeden. Ik zal er in elk geval zo zorgvuldig mogelijk mee om proberen te gaan, tot nu toe rijdt en schakelt 'ie in elk geval heel fijn.

    Spijtig van de memory functie van de spiegel, het gekke is dat hij de ene keer wel perfect terugkantelt en de andere keer niet. Ik heb nog niet kunnen achterhalen of ik de situatie kan ontdekken waarin het goed gaat en wanneer niet! Jurgh ga ik gelijk een berichtje sturen, altijd fijn als je ergens terecht kunt waar andere forumleden tevreden zijn vertrokken!

    De topics van je A6'en heb je ik gebookmarked, samen met de A6 en RS6 van JockJam! Hopelijk dat ik niet al te lekker wordt gemaakt en de wishlist enigszins beperkt kan houden haha!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, maar tot dusver veel fijne en (grotendeels) probleemloze kilometers kunnen maken. Voorlopig nog geen spannende updates waarmee ik het wensenlijstje kan updaten.

    Hete zomer
    Afgelopen zomer een weekje Frankrijk gehad, bij het oprijden van Mont Ventoux sloeg de temperatuur alarm op 130 graden. Gelukkig niet constant en alleen onder grotere belasting zoals de berg oprijden. De hele vakantie zonder problemen kunnen doorrijden en alleen in een file nog even last gehad. Best pittig overigens, met 40 graden buiten ook nog eens de verwarming van de auto vol laten blazen. Nat shirtje toen we eenmaal weer mochten rijden ;-) Uiteindelijk bleek het een zekering te zijn van een van de ventilatoren, die is vervangen en tot dusver heeft dat alles opgelost.

    Remmen en wintersloffen
    Aanstaande vrijdag gaat de auto voor het vervangen van de remschijven en blokken. Via eBay voor een goede prijs een set van Brembo (dubbel voor en geventileerd achter) gevonden. Als we dan toch bezig zijn worden meteen de remklauwen hoogglans zwart gespoten. Daarnaast kom ik net terug van een retourtje Assen waar ik een set 20" RS6 velgen met winterbanden heb gekocht.

    WhatsApp Image 2020-11-09 at 15.15.24.jpg

    Het is de bedoeling dat deze set in de zomer opgeknapt gaat worden; schade aan de velgranden repareren en hoogglans zwart spuiten waarna dit het zomersetje moet worden. Op de 20" rotors zullen dan de winterbanden gaan voor in de winter. Mocht nog iemand een adresje hebben in de buurt van Zuid Limburg voor het herstel+spuiten van de velgen houd ik me aanbevolen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Inmiddels het wintersetje weer in geruild voor de rotors, voorlopig nog niet begonnen aan het herstel van een van de setjes. Twijfel nog een beetje wat het moet gaan worden.

    Wel zit sinds deze week een hoogglans zwarte grill erop met matte binnenkant. Ook beide logo's zijn niet langer zilver maar matchend hoogglans zwart. Ben dus begonnen aan het de-chromen van de auto. De raam- en daklijsten wilde ik zelf eens proberen, maar heb na een paar uurtjes stoeien de handdoek toch maar in de ring gegooid. Met de tijd krijg je wel wat handigheid erin maar ik ben bang dat ik de rubbers van de ramen te zeer laat lijden. Dat ga ik dus alsnog ergens laten doen.

    Wat betreft de velgen is het weer de eeuwige twijfel: wil ik voor volledig zwart gaan? of toch donkergrijs zoals de rotors? of misschien toch veilig zilver.. en zelfs brons/goud gaat af en toe door het hoofd. Een shortlist aan velgen die ik momenteel heb gemaakt is de volgende, dat duurt dus nog wel even denk ik. Maar het heeft geen haast.

    https://link.marktplaats.nl/m1576027213
    https://link.marktplaats.nl/m1676878409
    https://link.marktplaats.nl/m1661164137
    https://link.marktplaats.nl/m1670414189
    https://link.marktplaats.nl/m1661162410
    https://link.marktplaats.nl/m1572976288

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Niets zo persoonlijks als smaak
    Zilveren velgen wanneer je net de hele auto aan het de-chromen bent, is wat vreemd. Ga je voor de foute kamp-look, dan ook all the way.
    Brons is nu net door Audi zelf geïntroduceerd. Dan kun je er donder op zeggen dat die tint binnenkort doorsijpelt naar de aftermarket, dus daarmee zou je helemaal trendsettend zijn.

    PS: voor de-chromen kun je goed terecht bij forumsponsor en detail-held @Jurgh . Niet naast de deur wanneer '043' in jouw forumnaam staat voor het kengetal van jou thuisadres, maar ach in jouw droom-Audi telt afstand vast niet
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Haha, absoluut waar dat ik meer dan eens kilometers heb afgelegd voor de auto. Maar voor het de-chromen hebben we inmiddels een adresje in de buurt gevonden. Toch net even wat praktischer! Ben in afwachting van de datum. Hopelijk dus binnenkort een mooie update!

    Wat de velgen betreft: brons/goud is wel gaaf, maar zoals je zegt: de-chromen en all the way. Dus die kant gaan we ook uit. Misschien dat een van de setjes die ik heb een keer opgeknapt kan worden in een bronzen kleur om te testen hoe dat uitziet. Heb redelijk wat foto's bekeken en het is toch echt afhankelijk van de tint goud/brons of het mijn goedkeuring kan krijgen of niet. Het moet in ieder geval niet te helder zijn, een donker bronzen kleur daarentegen: oef.

    Ben inmiddels na een de nodige uren rondstruinen op het net op de velg terecht gekomen die het gaat worden: ISPIRI FFP2 Zwart (https://www.autostyling.com/alloy-wh...2-corsa-black/). Twijfel nog over het een 8.5J set wordt met 15mm spacers of een breedset. Laatstgenoemde heeft de voorkeur vanwege de wat diepere concave, maar ik ben nog in het bezit van 4 goede P Zero's in de maat 245/30/20 en die zijn net wat de smal voor een 10J velg maar wel op de 8.5Js zouden passen.
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 01-04-21 om 22:34.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Helaas heeft de afspraak voor het de-chromen nog niet kunnen plaatsvinden door een positieve coronatest. Waarschijnlijk wordt het pas eind deze maand ergens. Wel de badges op de achterklep nog eraf gehaald, moet er alleen nog even met een polijstapparaat overheen om de randjes van de letters helemaal schoon te krijgen.

    Gisterochtend bij Soeters in Maastricht een Audison APBX10AS2 laten plaatsen. Dit is een 10" actieve subwoofer die er heel lekker subtiel uitziet en niet te veel plek in beslag neemt in de kofferruimte. Was al een tijdje aan het twijfelen wat ik wilde doen hiermee omdat ik in de A3 met het B&O systeem toch redelijk verwend ben geworden. Het standaard geluid van de auto was niet eens heel erg slecht, alleen de subwoofer trok het niet. De diepte viel dan wel weer te bereiken door de bass te boosten maar dat maakte in mijn oren dan weer het hele geluid erg dof. Dat probleem is nu dus opgelost, de sub pakt alles in het laag bereik en de rest van de speakers regelen het midden en hoge bereik waardoor het ook op hoge volumes helder blijft klinken. Heel blij mee dus!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Is er iemand die me iets kan vertellen over zwarte uitlaatsiertstukken op mijn auto? Ik heb aan de linkerkant een dubbel sierstuk zitten (zilver). Zover ik kan zien heb ik geen ruimte om hier andere sierstukken overheen te plaatsen zoals ik dat bij mijn A4 heb kunnen doen.

    Nu heb ik al gezocht naar enkel de eindstukken in het zwart maar die lijken niet te bestaan, maar datzelfde geldt eigenlijk voor complete einddempers waar dan zwarte sierstukken op zitten. Een andere optie is de diffusor achter vervangen inclusief sierstukken, maar ook hiervan vind ik dan weer geen informatie of dat zonder aanpassingen van de huidige uitlaat lukt allemaal.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Weer een aantal weken verstreken zonder echt noemenswaardige updates. Stilgezeten is er echter ook niet.

    Afspraak voor de-chromen zijn we nog mee bezig, nog niet de juiste partij gevonden die me kan helpen met de wensen (de-chrome van dak+raamlijsten, smoken van kop- en achterlichten en bij voorkeur kameleonfolie op de voorruit (kleur nog niet besloten)).

    Kwa velgen toch een andere richting in geslagen, de Ispiri FFP2 is nergens te krijgen in de maat die ik zoek. Maar aangezien je op de weg niets anders meer ziet dan black-on-black Audi's (ze komen standaard al zo uit de fabriek rollen) wil ik toch iets uniekers. Om die reden dan toch de aandacht gevestigd op bronzen velgen. Op dit moment hebben de velgen uit de bijlage (JR36) de voorkeur, neigt toch een klein beetje naar de CVT van Vossen waar ik sowieso al heel lang over te spreken ben.

    48979224571_b044e24ce5_b.jpg

    Naar de maat ben ik wel nog zoekend, momenteel 20" 9J et37 wielen erop en die mogen wel wat verder naar buiten, gelukkig zijn de JR velgen op maat te leveren. De voorbandjes zijn inmiddels ook redelijk op, dat opende met een klein gelukje de weg naar een breedset. Wat ik nu aan het uitzoeken ben is of de volgende combinatie zou passen:

    Voor: 20x9 et28 met 245/35/20 - dit zou moeten passen, geeft zelfs 8mm meer clearance bij de ophanging en zou met deze 8mm dan ook meer uitsteken, precies wat ik zoek wil
    Achter: 20x10 et40 met 275/30/20 - de band is nagenoeg (+0,9%) gelijk in rolomtrek, velg heeft 9,5mm meer "poke". Enige wat ik me afvraag is hoe het met de ruimte bij de ophanging zit. De velg zelf steekt namelijk ook nog 15mm verder naar binnen. Ik ben nog niet direct iets tegen gekomen waardoor dit niet zou lukken, dat wordt dus navragen of nameten!

    Om uiteindelijk tot de juiste hoogte te komen is nog een schroefsetje besteld. Net als bij de A4 ben ik voor de FK Street gegaan. Bij de A4 was ik er heel tevreden over en voor het geld is het in elk geval de poging waard voordat ik er eentje uit een segment duurder bestel.

    Het is nu vooral dus wachten tot de afspraak definitief ingepland is en de velgen besteld worden. Ergens wel jammer dat de zomer er dan bijna op zal zitten waardoor ik zal moeten hopen op een warme en lange nazomer om nog even plezier te kunnen hebben van de nieuwe spullen :-)
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 29-07-21 om 21:40.

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Met bronzen velgen loop je weer voorop in de volgende trend. Nu gaat de meute nog naar zwart-zwarter-zwartst, brons gaat daarna opkomen.
    Wellicht gekke overweging, maar je zou al het chroom dan ook brons kunnen laten maken.

    Heb je voor de-chromen dan uiteinelijk toch ook contact gelegd met forumtovenaar @Jurgh ? detailing-punt-nl
    Ook al zit hij ver weg voor jou, als het elders allemaal niet lukt of niet naar je zin is, zijn die kilometers aan 'retourtje topkwaliteit' toch wel prima besteed.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Klopt, brons zie je langzaam ook wel meer in trek raken. Maar denk dat ik daar nog wel een tijdje veilig mee zit! De chrome delen brons laten maken wordt denk ik een overkill (en ik zou het zonde vinden van het werk dat al in de voor- en achterzijde zit nu want die zou dan ook moeten volgen). Als ik dit zie (https://i.ytimg.com/vi/wPKj_Qwx1gE/maxresdefault.jpg) wordt ik in elk geval wel vrolijk! Wat dan wel weer brons (of eerder brons/rood) kan worden is de voorruit kameleonfolie, die past dan wel weer goed in het plaatje zonder dat het (hopelijk) een overkill wordt.

    Ik durf niet met alle zekerheid te zeggen of ik destijds nog een mailtje heb gestuurd naar Jurgh, zit momenteel nog in de fase van het vergelijken van de offertes en wat er op welke plek mogelijk is en dat weer in combinatie met de afstand die ik moet rijden. Paar maanden geleden had een vriend een adresje, werk zag er prima uit, dus daar in eerste instantie op gewacht. Maar dat bleek achteraf iemand te zijn die het niet zo nauw nam met zijn afspraken.

    De twee vragen die ik nog heb openstaan zijn:

    - Wat is de beste manier om de sierstukken v/d uitlaat zwart te krijgen?
    - Past een 20x10" ET40 wiel probleemloos (achter) op een A6 Avant (4G) uit 2012?
    Laatst gewijzigd door Joshua043; 30-07-21 om 14:33.

  17. #16

    Standaard Re: Terug van weggeweest.. met een A6 Avant 2.0 TDI S-Line (2012)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joshua043 Bekijk Berichten

    Een vraag die ik nog heb openstaan is:

    - Wat is de beste manier om de sierstukken v/d uitlaat zwart te krijgen?
    Plastic dip, zit erbij mij al sinds 2014 (7,5 jaar) op en nog steeds perfect.
    Had de mat zwarte versie, is er ook in hoogglans zwart.

    Zie mijn retrofit topic -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1527156

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Dat ziet er goed genoeg uit, thanks! Dat moet wel gaan lukken.

  19. #18

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joshua043 Bekijk Berichten
    Dat ziet er goed genoeg uit, thanks! Dat moet wel gaan lukken.
    Eerst ff heel goed ontvetten


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Dit blijf ik toch het mooiste model a6 vinden benieuwd naar de wielen !

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.078
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 2.0 TDI S-Line '12 - Update: 20" RS6 winterset

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuggie Bekijk Berichten
    Dit blijf ik toch het mooiste model a6 vinden benieuwd naar de wielen !
    Ik heb precies hetzelfde, hoewel ik langzaam maar zeker ook het nieuwe model wel erg begin te waarderen. Dus wie weet wat de toekomst brengt, voorlopig nog steeds ontzettend tevreden met deze keuze!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •