Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 97

Onderwerp: Audi A4 B6 Misanored

  1. #1

    Standaard Audi A4 B6 Misanored

    Goededag leden,

    Mijn naam is Bob 27 jaar en kom uit de randstad.

    10 jaar geleden begon ik met een zilveren Polo 6N deze toendertijd helemaal overgespoten (toen ik nog autospuiter was) verlaagd en nog veel meer. Deze auto heb ik tot afgelopen week gehad maar verkocht omdat ik de audi kon halen. Hier een foto van de 6n:



    Begin 2017 kocht ik een Polo 6N2 GTI. Deze auto was voorzien van het rode stoffen interieur en climatronic. Zo spannend was het dus nog niet. Helaas kwam ik er al snel achter dat de Polo olie verbruikte (1L op 500km) en de bak niet helemaal jofel meer was . Na een aantal 10K km’s toch maar serieus begonnen met een ander vers blok erin te gooien. Hier kwam een blok in met 150K gelopen en een gechipte ecu van 125pk naar 140. Toen ook gelijk alle sensoren en andere ombouw delen vervangen . Ook heb ik de bak voortijdig laten reviseren. Daarna ging het hard .. Auto voorzien van een spaghetti spruitstuk sportcat en 2 inch rvs pijp, Airlift 3P airride met Ta poten van Bonhoff,Zimmermann remmerij rondom,Gladen rs165 dual icm Mosconi versterker, leder interieur(ik zal vast nog wat vergeten zijn). Uiteindelijk vorig jaar in mijn 3 weken vakantie die ik had, toch aan iets begonnen wat ik vanaf dag 1 al wilde.. De auto rood metallic maken, er kwamen toch al wat onthechtingsplekken aan dus dat was een goede reden . Na 1 week bikkelen in 30 graden heb ik bij een vriend van mij met een eigen schadeherstel bedrijf de auto spuitklaar kunnen maken. Die week gelijk contact opgenomen met mijn oude werkgever omdat ik daar de auto gespoten wilde hebben zogezegd zo gedaan. De auto over laten spuiten in Porsche Ruby Red. En alles rondom vernieuwd.

    Zo kocht ik hem na een flinke reinigingsbeurt:



    En zoals die nu is:









    Helaas ging het net fout met uploaden dus ben ik een heel stuk tekst kwijt, wordt aan gewerkt..

    Afgelopen week zag ik Audi A4 Avant in Misanorood te koop in Duitsland. Het wagentje had pas 144K gelopen en zag er op de foto’s netjes uit. De auto was voorzien van een dakraam,automaat en leder interieur.Dit is voor mij toch wel de auto die ik altijd al gewild heb. Ik heb samen met een vriend van mij die dagelijks auto’s importeerd of transporteert voor autobedrijven contact gezocht . De auto was nog beschikbaar dus zijn wij samen die kant op gereden. Eenmaal aangekomen konden we wel concluderen dat deze auto in een superieure staat was. Helaas zijn er nog wel een aantal mankementen; hemel laat los( deze wil ik opnieuw laten lijmen), speakers in de linkervoordeur doen niks, uitlijnen en nog wat kleine dingetjes. Na nog wat onderhandelt te hebben met de beste man hebben we de auto meegenomen en bij aankomst in Nederland direct aangemeld bij het RDW en is het nu nog 1 week wachten op de platen.
    Hier wat foto’s van de audi:

















    Wordt vervolgd!

    Hieronder mijn instagram waar de foto te zien is:
    https://www.instagram.com/p/CECxy9xD...d=4or8gxy1olui
    Laatst gewijzigd door tatoobob; 20-08-20 om 11:13.

  2. #2
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Mooie auto zo te zien, goede keuze..een B6 is (bijna?) tijdloos. Over de hemel, lees je goed in is op het forum al veel over geschreven. Kan je iets zeggen over de uitvoering en uiteraard willen we wat meer foto's ...
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Welkom hier, de B6 blijft een heel mooi model.
    Enjoy your rings


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Mooie auto zo te zien, goede keuze..een B6 is (bijna?) tijdloos. Over de hemel, lees je goed in is op het forum al veel over geschreven. Kan je iets zeggen over de uitvoering en uiteraard willen we wat meer foto's ...
    De foto’s zijn toegevoegd, dus ik zou zeggen geniet van de plaatjes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Vandaag bezig geweest met de audi aangezien er toch gewacht moet worden op het kenteken. Lekker de hele dag bezig geweest met de auto poetsen en denk erover na om hem gelijk in de glascoating te smeren, als we dan toch bezig zijn! Hierbij wat foto’s van vandaag :







    Ook de nieuwe plaathouder alvast gemonteerd!



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Heerlijk, eindeloos modden aan zo’n B6.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Ja, die kleur staat 'm beestachtig goed! heel veel plezier ermee en ervan
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Audi A4 B6 Misanored

    Ik weet nog niet zo goed wat mijn slim is met de audi, graag zou ik het chroomwerk zwart maken, paar dikke 18 of 19ers, raampjes blinderen, mooi uitlaatje en misschien chippen. Maar ik weet niet of dat laatste heel slim is, aangezien er een multitronic onder zit. Ook weet ik niet of ik het echt wil doen omdat die nu nog origineel is en in mijn ogen hem zeker ook in deze staat zeldzaam maakt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tatoobob; 22-08-20 om 23:37.

  10. #9
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Zoveel mensen zoveel meningen..maar mijn 5ct, een paar originele S4 wielen eronder (18") en verder niets aan doen...(en mocht het een rol spelen, een beetje budget overhouden voor t geval de multitronic de geest geeft..die kans is helaas reëel aanwezig)
    ps in mijn profiel zitten een paar originele foto's van een S4 in jouw kleur zodat je een idee kan krijgen van de wielen, helaas een sedan...)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  11. #10

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Zoveel mensen zoveel meningen..maar mijn 5ct, een paar originele S4 wielen eronder (18") en verder niets aan doen...(en mocht het een rol spelen, een beetje budget overhouden voor t geval de multitronic de geest geeft..die kans is helaas reëel aanwezig)
    ps in mijn profiel zitten een paar originele foto's van een S4 in jouw kleur zodat je een idee kan krijgen van de wielen, helaas een sedan...)
    Ik zou niet weten hoe ik ze kan zien op jou profiel heb al gekeken maar vind het niet.

    Ik vroeg me nog een ding af, ik zie zoveel audi’s met andere voor en achterbumpers dan dat ik heb. Wat is nou het verschil


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  13. #12

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    En we zijn ondertussen al dag 4 bij de loods om de auto weer eventjes in showroom staat te krijgen, vanochtend nog eventjes snel een raamcoating en ledervet gehaald, vond de glascoating die ik wilde net nog eventjes te duur, eerst is kijken hoe de auto het doet en het volhoud Nu staat de auto in een wax . Ook gekozen voor de matte variant om het leer in te vetten.
    Hierbij wat foto’s






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #13
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tatoobob Bekijk Berichten
    De foto’s zijn toegevoegd, dus ik zou zeggen geniet van de plaatjes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Welkom Bob
    En wat een mooie B6 heb je op de kop getikt
    Wat betreft je hemel
    Zoals eerder opgemerkt is dat best wel een probleem van de B6 die blijft terug komen
    Een optie is de oude bekleding demonteren en de hemel voorzien van nieuwe stof
    Of een S-line hemel met alle plastic delen kopen (van en B7) en deze monteren
    @PaudiA kan je wel wat meer vertellen over het vervangen van de stof


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Heerlijk, eindeloos modden aan zo’n B6.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

    Hoe bedoel je modden
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #14

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Welkom Bob
    En wat een mooie B6 heb je op de kop getikt
    Wat betreft je hemel
    Zoals eerder opgemerkt is dat best wel een probleem van de B6 die blijft terug komen
    Een optie is de oude bekleding demonteren en de hemel voorzien van nieuwe stof
    Of een S-line hemel met alle plastic delen kopen (van en B7) en deze monteren
    @PaudiA kan je wel wat meer vertellen over het vervangen van de stof





    Hoe bedoel je modden
    Dankjewel! Ja ook heel erg blij mee. Een S-line hemel van een B7 .. is de hemel precies hetzelfde of moet je se aanbouwdelen erbij hebben. Ik zat zelf te denken om de hemel bij de bekleder af te gooien alleen nu al geen zin om alles uit elkaar te draaien. Vandaag de laatste hand aan de audi gelegd. Hij is voorzien van 2 lagen wax van Collinite 845, en voorzien van Gyeon view glascoating op de ramen.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #15
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tatoobob Bekijk Berichten
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een S-line hemel is zwart van kleur
    En daar horen dan idd ook de aanbouwdelen bij


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  17. #16

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Een S-line hemel is zwart van kleur
    En daar horen dan idd ook de aanbouwdelen bij


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Ik heb al een donkere hemel, dus zou dan een donkere b7 hemel ook passen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  19. #18
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tatoobob Bekijk Berichten
    Ik heb al een donkere hemel, dus zou dan een donkere b7 hemel ook passen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Klopt
    B6 en b7 zijn voor 75% identiek aan elkaar
    B7 is de facelift van de b6

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  20. #19

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Maar b7 heeft geen last van die kwaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  21. #20
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B6 Misanored

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tatoobob Bekijk Berichten
    Maar b7 heeft geen last van die kwaal?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •