Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Hoi allemaal,

    Ik zal mij even voorstellen!

    Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van een 2018 Audi A6 55 TFSI Sedan. Ik was het eigenlijk niet van plan, maar ik heb mijn Audi A4 B9 Avant diesel 2.0 190 pk goed kunnen inruilen op deze auto. In de vakantie "even" op gaspedaal gekeken en dat moet je eigenlijk niet doen....
    IMG_3855.jpgIMG_3845.jpgIMG_3847.jpgIMG_3854.jpg



    De auto heeft maar 19.000 km gereden en stond nog op de originele DOT afleverbanden. Aangezien het bij een officiële Audi dealer was en er nog extra garantie op zit tot 2023 kreeg ik deze auto niet meer uit mijn hoofd. De vrouw vond hem ook mooi en haar enige vereiste was extra beenruimte voor de kids achterin

    De A6 is echt 2 levels up. Wat een genot om in te rijden. De auto zit bomvol met 97 extra opties. De V6 met 340PK is echt niet normaal. Drive select met luchtvering geeft bij de verschillen ook echt een ander voelbare auto. Ik had drive select ook op de A4 B9, maar er gebeurde niet zoveel.


    Nu heb ik wat mods uitvevoerd via OBDEleven.

    1) Wireless carplay aangezet.
    2) DRL achterlichten aangezet
    3) Knipperlicht van 3x naar 4x gezet
    4) Extra DRL opties aangezet in de MMI

    Iemand nog ideeën welke OBD opties die interessant zijn??

    Ik wilde graag de letters van de achterklep en s-line logo's eraf halen, maar de verkoper gaf aan dat je misschien kleurverschil ziet. Nu ben ik aan het overwegen om ook alle logo's en embleem zwart te maken. Dus ook het embleem op achterklep en de grille. Heeft iemand dit gedaan en hoe staat dat? Is er ook een s-line embleem in het zwart?? Ben een beetje bang dat het allemaal wel erg zwart gaat worden. Zie ook veel verschillende prijzen op internet. Is dit makkelijk zelf te doen of beter bij iemand laten doen?

    Ik hoor graag van jullie tips en eventuele mods die uit te voeren zijn op deze auto.

    Groetjes, Dexter78

  2. #2
    avussilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Heeeele mooie auto zeg!!!
    Die logo's Zijn volgens mij allemaal origineel in het zwart verkrijgbaar (gewoon bij de dealer)
    Als je ze eraf laat zou Ik me zeker niet druk maken over verkleuring.
    De lak van audi is niet van "action" kwaliteit.
    Je hebt daar ook speciaal gereedschap voor.
    Een rubber wiel voor in je accutol.
    (Bij automotive winkel)
    Deze zorgt ervoor dat je de lijmresten er gemakkelijk/veilig zonder moeite af krijgt.
    Sline logo's zijn volgens mij niet origineel zwart leverbaar.
    Zou sowieso voor originele onderdelen gaan wat kwaliteit betreft.
    Zonde als je emblemen en/of logo's (misschien)minder duurzaam zijn dan je auto.
    Het is een v6 turbo toch?
    Van de biturbo c7 audi ,vind ik persoonlijk het V6T embleem op het voorscherm erg mooi,deze is ook in zwart verkrijgbaar.
    En vind het ook geen aanduiding om je voor te schamen!!
    Logo's eraf laten is best mooi ook...
    Alleen ikzelf ging het op een gegeven moment een beetje saai vinden.
    En ben nu ook alles zwart aan het verzamelen om wanneer er wat tijd over blijft de hele bende er weer op te zetten.
    (Op daytona grijs)
    Nou heel lulverhaal !!
    Maar beter gewoon even paar 100 en je hebt je persoonlijke touch er weer een beetje aangegeven.
    Daar zijn we autoliefhebbers voor!!

    Velgen zou ik trouwens niets aan doen..
    Misschien bicolour..
    Maar helemaal zwart zou zonde zijn.




    Verder Heeel veeeel plezier

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  3. #3

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Audi-ringen en quattro gewoon laten zitten. A6 en 55TFSI eraf. Maar dat is mijn mening. Suggestie van V6T ipv sline logo's zou ik zeker overwegen.

    Oja, schitterende A6! Die motor ook... erg lekker.
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 09-09-20 om 14:16.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Heerlijke dikke A6, ik ben het eens met het voorstel van hierboven, te veel zwart gaat snel vervelen.

    Logo’s netjes verwijderen en opnieuw polijsten van de lak zou ik voor je kunnen doen.
    Omgeving Arnhem.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Heerlijke dikke A6, ik ben het eens met het voorstel van hierboven, te veel zwart gaat snel vervelen.


    Logo’s netjes verwijderen en opnieuw polijsten van de lak zou ik voor je kunnen doen.
    Omgeving Arnhem.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

    Ik kom uit Veenendaal, dus dat is vlakbij. Die v6t ipv sline logo is een goed idee
    Laatst gewijzigd door Dexter78; 09-09-20 om 16:25.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Fraaie auto. Gefeliciteerd en have fun!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Super zoals deze is uitgevoerd !!!!

  8. Ad
  9. #8
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Heel fraai! Ook nog even getwijfeld om een apparaat als deze aan te schaffen ipv weer via de werkgever te leasen. Uiteindelijk toch weer voor het laatste gegaan..

    Iets wat een 55TFSI wel kan en mag hebben als je het mij vraagt:
    https://shop.ahw-shop.de/original-au...r-stossfaenger

    Zo te monteren in de huidige achterbumper.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Heel fraai! Ook nog even getwijfeld om een apparaat als deze aan te schaffen ipv weer via de werkgever te leasen. Uiteindelijk toch weer voor het laatste gegaan..

    Iets wat een 55TFSI wel kan en mag hebben als je het mij vraagt:
    https://shop.ahw-shop.de/original-au...r-stossfaenger

    Zo te monteren in de huidige achterbumper.
    Zo, dat ziet er wel dik uit!!!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Hoe zit het eigenlijk met de autosleutel? Is dit al een slapende sleutel die niet uitgelezen kan worden op de oprit, zodra je hem in je sleutelkast hangt?

  12. #11
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    dik!!
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  13. #12

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Zow! Heeeel fraai! En inderdaad A6 en 55 TFSI eraf. Quattro laten staan en V6T op zijkanten ipv S-line.
    En als je de logo's hebt besteld bij de dealer en even doorrijdt naar @Reggy dan komt het echt helemaal goed!
    Welkom natuurlijk!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dexter78 Bekijk Berichten
    Ik kom uit Veenendaal, dus dat is vlakbij. Die v6t ipv sline logo is een goed idee
    @Reggy ik heb de zwarte ringen inmiddels binnen. Wanneer zou je kunnen en wat kost het? Ik wilde je een prive bericht sturen op forum, maar kan die optie niet vinden?? Hoe komen we in contact?

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    @Dexter78, stuur maar even een appje 06xxxxxxxx


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Vette bak hoor!

  17. #16
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSI V6 - Sedan 2018

    Van harte Uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat de A6 4K (C8) een hele fijne auto is! Ik ben er inmiddels 80k km mee onderweg, vanaf februari 2019. Mijn 6e A6 op rij, begonnen in 2006. Telkens is de nieuwe weer een stapje stiller, comfortabeler, moderner.

    Ik vermoed dat jouw auto een zogenaamde 'Anlaufvariant' is. Dat is de eerste productieserie, om showroommodellen en demo's aan dealers uit te leveren. Die Anlauf wordt maar in klein aantal varianten gebouwd. Van de A6 was dat een zwarte 55TFSI en een Daytona 50TDI. Met hele volle uitrusting! Ik zie de comfortstoelen; op zo'n dag als vandaag geniet ik weer van de ventilatie daarin

    In mijn topic kun je nog wel meer mods vinden. Alle vagcom / vcds (obd) is uitgevoerd door @Carpediem . Verder uitlaatblendes, UK zonneklep, voetmatten met gekleurde festonering (bij mijn Arablauwe lak).

    Letters en logo's verwijderen is heel simpel. Met gewone haarföhn warm stoken, visdraadje er achter langs halen, lijmresten met wasbenzine wegpoetsen. Daarna polijstrondje als en echt géén kleurverschil. Die verkoper heeft bar weinig vertrouwen in het eigen merk...

    Enjoy!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •