Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Nieuwe Audi liefhebber

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe Audi liefhebber

    Beste forummers,

    Hierbij wil ik mij graag voorstellen.

    Stan 41 jaar en kom uit Putte, net nog NL, grensdorp boven Antwerpen.

    Al heel veel gelezen en opgezocht op dit forum dus het wordt tijd om mij voor te stellen.

    Ik ben dus Stan, werk als monteur bij de technische dienst van een keukenfabriek, nee ik installeer geen keukens, maar ik repareer/modificeer en onderhoud machines die de keukens maken.

    Al wat auto's gehad, waaronder een Audi maar rij nu in een clio RS uit 2000 als daily waar ik al 7 jaar (meestal) met plezier in rijd.

    Verleden:
    • Golf 2 gti mee begonnen, gekocht voor 50 gulden omdat motor steeds te warm werd, nieuwe thermostaat en voilà, paar jaar mee gereden.
    • Audi coupe quattro uit 1986, 2.2 5 cilinder voor weinig gekocht omdat degene niet echt wist wat voor wagen het was, rood leer interieur, verwarmd, alles op en aan.

    Ook paar jaar mee gereden en in de winter helaas in de Belgische Ardennen 3 maal mee over de kop gegaan, flauwe bocht maar niet gestrooid en ik was al de derde bleek achteraf die eruit was gegaan maatgoed zonder kleerscheuren uitgestapt gelukkig maar wagen was wel total loss helaas...
    • Mijn droomauto gekocht, Opel Calibra 4x4 turbo. Veel aan gedaan, alleen onderblok is nog origineel, rest van de motor is opnieuw opgebouwd. Veel modificaties aan gedaan oa 6 pots remklauwen, gele koni's KW veren, achterbrug ingefreesd tegen camber en om de 4x4 bak te sparen, compleet op maat rvs 70mm uitlaatsysteem en veeeel meer. Al 18 jaar met liefde in bezit en in de winter er nooit mee heb gereden, opel roest, bekend probleem.... Maar nu geschorst omdat ik er te weinig tijd voor heb (lees eigen huis waar we al veel aan gedaan hebben en alles zelf aan doe, 2 kids, een van 3,5 jaar en een van 3 maanden)
    • Toyota carina, nu meerdere Avensissen gehad. Nu station 2 liter waar de vrouw in rijdt.
    • Nu een Renault Clio RS uit 2000, oud beestje al, 7 jaar in bezit, maar rijd nog goed verder maar wordt tijd voor wat nieuws en leukers. Vorig jaar krukas en drijfstang ingelopen door waarschijnlijk te weinig cilindersmering van de 2de cilinder, schijnt vaker voor te komen. Balen maar ik dacht een uitdaging vond ik dus zelf blok opengehaald en kijken of ik het gefixt krijg. Donorblok gekocht uit een scenic automaat met dezelfde krukas en alles loopt weer, naja heeft wel tijdje geduurd maar draait weer lekker. Verder nog wel gedoe mee gehad, krukassensor die soms niet binnenkwam, signaal kwam wel binnen op ECU maar niet goed blijkbaar. Kabel buiten de kabelboom gelegd en opgelost maar dat heeft wel enige tijd geduurd waardoor het kwam voor ik erachter was. Soms startte hij gewoon niet en dan paar dagen weer geen probleem.


    Dus nu op zoek, waarom Audi, mijn liefde hiervoor al jaren geleden begonnen maar na de Calibra nooit meer de mogelijkheid gehad om te kunnen kopen EN onderhouden wat ik zou willen, goed onderhoud is een pre en dat doe ik het zelf, dan weet ik exact wat er mee gebeurd.
    Al paar audi's bekeken, beide S4 sedan met handbak, dat is wel wat ik zoek, beide 2004.
    Ik wil geen avant en automaat. Eerst de S3 bekeken en ook mee gereden maar het zuigerveren verhaal bij de 2 liter tfsi schrikt me toch af.

    Nu er geen S4 sedan uit de periode en onder de 200dkm meer te koop staat gaat de zoektocht verder.
    Wellicht een S5 maar dan moet het budget omhoog en ik wil graag een buffer houden die genoeg is bij (motor) schade of wellicht vervanging.
    Dus ik ben nog aan het denken, kijken, zoeken, en heel veel informatie lezen maar wel een hele leuke tocht tot aanschaf vind ik.
    Laatst gewijzigd door tom; 27-09-20 om 21:30.

  2. #2
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe Audi liefhebber

    Waarom niet in Du zoeken naar je S4?
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Audi liefhebber

    Is een mogelijkheid maar in NL weet ik redelijk de weg ondertussen om het verleden te achterhalen waar ik heel veel informatie uit kan halen.
    Is dit in Duitsland ook relatief simpel om te bekijken de geregisteerde tellerstand, (apk) keuringen, schade verleden, aantal eigenaren enzo?
    En wat zijn goede zoekpagina's?

    1ste S4 die ik gezien heb wist ik al van dat hem niet zou worden, doordat ik het verleden uitgezocht had.
    Wel gaan kijken, puur voor ervaring te krijgen waarop letten en hoe de auto aanvoelt en geluiden luisteren etc

  4. #4
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Audi liefhebber

    Van de in Duitsland aangeboden VAG auto’s is het verleden terug te halen mits deze de beurten bij de dealer gehad heeft.
    Kun je bij de plaatselijke dealer in Nederland opvragen, doen ze niet moeilijk over.
    Ik heb het ook gedaan met de Audi die ik afgelopen vrijdag gekocht heb in Duitsland.

    Mobile.de is een prettige site of anders de site van Audi Duitsland.
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Audi liefhebber

    Eens goed gekeken in Duitsland maar had verwacht dat het wel wat scheelt in prijs maar eigenlijk niet.
    Ook in het algemeen meer km's maar wel rijker uitgevoerd dat dan weer wel.

    Had een mooie gezien, weinig km voor mooie prijs, staat ie in Denemarken...

    Ik zoek wel op de NL markt verder, komt wel goed, ik heb de tijd.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe Audi liefhebber

    Zo paar maanden verder en gisteren een S5 aangekocht

    Eindelijk een goede gevonden, wel nog een paar puntjes die verbeterd moeten worden maargoed basis is in mijn ogen goed.
    Toch een import maar voor een goede prijs en maar 3 maanden in Duitsland geweest dus dat is te overzien vind ik.

    Nu nog een weekje ( of 2) wachten tot ik de S5 mag ophalen.
    Nieuwe APK en poetsbeurt.

    d89f1c48-7793-4fc0-8884-fe5dfe26748a.jpg

    Punten die aangepakt moeten worden:
    Nieuwe banden, voor en achter ligt een ander merk op wat ik bij een quattro niet wil.

    Motor houdt iets in.
    Jammer genoeg heb ik in vele ondertussen gereden en weet ik dus dat er net wat meer power in moet zitten.
    Nu aan het kijken wat de beste oplossing daarvoor is, alle tips welkom uiteraard.
    Opties, walnut cleaning, zelf aan de slag om de kleppen en inlaat te reinigen, waterstof cleaning ( moet er nog meer over lezen, ben ik niet bekend mee)
    Hierna zal een catchcan ergens geplaatst worden.

    En nog op zoek naar een parkeerknop voor de elektrische handrem, deze bladdert het chroom af. Heb het bij vele al gezien helaas dus een kwaaltje lijkt het.

    Maar eerst de auto ophalen en dan gaat het genieten beginnen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •