Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Nog een weekje A3 (8V) e-tron, dan A3 (GY) 35TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Nog een weekje A3 (8V) e-tron, dan A3 (GY) 35TFSI

    Audi rijder geworden bij toeval, maar nu bewust voor een opvolger gekozen.

    Ik heb een jaar lang rondgereden in een Opel Ampera-e en voordat ik in staat was het onding in brand te steken (ja, hij was nog slechter dan mijn vaders Skoda 105s in 1978) was er een mogelijkheid om de auto van een collega over te nemen, die nog een jaar in de lease door moest.
    Dat was een A3 e-tron, wat mooi paste, omdat de laadpaal toch al op het erf stond. Daarvoor, sinds het halen van mijn rijbewijs in 1983, 22 verschillende auto's gehad (plus 5 van mijn vrouw) waarvan een Renault Laguna, op de Ampera na, de slechtste was en een BMW 325d Touring (3 liter, 6 cilnder, automaat) verreweg de beste. Van de 22 auto's waren er trouwens maar 3 van mezelf en de rest was van de baas. De BMW had ik gekozen in 2008 na een vergelijk met een A4 Avant en Mercedes C. De A4 viel af vanwege de vreselijk stugge vering/demping die nodig was om de V6 voorwielaandrijver fatsoenlijk op de weg te houden (Quatro was geen optie). De BMW met z'n 6 in lijn en achterwielaandrijving was echt een super auto. Daarna in mijn keuzes voor auto's beperkt geweest tot Franse merken en Volvo, waarbij ik de Fransen OK vindt voor wijn en stokbrood, maar na de Laguna, zeker niet voor auto's. Volvo's dus in de gedaante van verschillende V50's en als laatste een V40 T4 met een prachtige 190pk (en lage bijtelling) diesel.
    Mijn voornemen was, als ik echt weer vrije keuze in auto's kreeg, om absoluut voor BMW te gaan, maar 11 maanden in de e-tron hebben mijn mening over Audi compleet veranderd. Die zwarte A3 e-tron is echt een hele fijne, mooie (op de lichtgrijze bekleding na), comfortable auto gebleken waar ik met heel veel plezier in gereden heb.
    Een week of 4 geleden kreeg ik een seintje, dat ik op zoek mocht naar een andere auto en omdat ons bedrijf niet meer gaat leasen, maar de auto's koopt, kreeg ik een budget en een mandaat waar ook jong gebruikte auto's onder vallen.
    Keuze voor mij was tussen de BMW 1 en de A3. Helaas is de 1 serie zijn USP van achterwielaandrijving kwijt en ondanks dat ik hem van binnen erg mooi vindt en hij me past als een handschoen, maakt de buitenkant me niet echt warm. Toch een proerit gemaakt (118i, automaat) en na 5 minuten omgedraaid en de auto teruggebracht, omdat ik meteen voelde dat ik geen vrienden zou worden met de 3-pitter in deze auto. Nog even zijdelings gekeken naar Golf 8 en Leon, maar toen goed gaan zoeken naar een A3. met 4 cilinders.
    Vorige week is deze zoektocht succesvol afgesloten en volgende week wordt mijn jonge demo A3 (GY), 35 tfsi afgeleverd.
    Ik zal nog proberen een foto toe te voegen, maar hij is zwart, heeft mooie 18" wielen, virtual cockpit, zwart hemeltje (gelukkig zwarte bekleding) en nog een paar zaken die het rijden aangenaam maken.
    Ik verheug me er echt op.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Pollekes; 23-10-20 om 22:22.

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nog een weekje A3 (8V) e-tron, dan A3 (GY) 35TFSI



    Mooi vooruitzicht, geniet ervan!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Nog een weekje A3 (8V) e-tron, dan A3 (GY) 35TFSI

    Zeker mooi vooruitzicht. Mijn buurman had een S-Line 8V maar is inmiddels naar Seat Leon gegaan. Ook een super strakke auto!
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •