Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Audi A4 B8 2.0 TFSI

  1. #1

    Standaard Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Hoi allemaal,

    Afgelopen vrijdag onze Audi A3 8p uit 2004 ingeruild voor een Audi A4 Avant b8 2.0 tfsi uit 2008. Betreft een handbak non s line. Panoramadakje erin en sportinterieurtje(?).

    Er is op 120k een nieuwe motor ingekomen, dus hoop van de olieproblemen af te zijn. Momenteel 212k op de teller. Hij rijdt in ieder geval heerlijk.

    Wel wat plannen:
    - chippen
    - 19/20 inch eronder
    - raampjes lichtjes blinderen
    - eibach pro kit monteren (?)

    Uiteraard wat plaatjes bij het praatje





    Nu was ik wel benieuwd of er hier mensen met een B8 en een pro kit rijden op 19/20 inch en naar de ervaringen? Foto’s zijn ook zeer welkom!

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Welkom op het forum. Mooie auto.
    Je nickname is ook leuk
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Welkom, veel plezier van je ringen
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Iemand van hier (?) rijd met een B8 op 20 inch met een eibach onderstel en is zeer tevreden. Vergelijkbaar met S-Line.

  5. #5

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi@m Bekijk Berichten
    Iemand van hier (?) rijd met een B8 op 20 inch met een eibach onderstel en is zeer tevreden. Vergelijkbaar met S-Line.
    Ik ben heel benieuwd. Mocht diegene je te binnen schieten, dan zoek ik graag zijn topic op.

    Verder straks even langs de dealer om de materialen voor de inbouw van Isofix bestellen.

    Verder de komende dagen ook even lampen bestellen voor led kentekenverlichting en led mistlampen? Iemand tips voor goede led kentekenverlichting met weerstand?


  6. #6

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Isofix inbouw.

    Nog niet helemaal tevreden met de afwerking. Mogelijk dat ik dit nog aanpas.


  7. #7

    Standaard Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Led kentekenverlichting geplaatst. Uiteraard beide vervangen.

    Tevens de mistlampjes vervangen voor xenon look. Staat een stuk mooier alles wit bij coming home/leaving home.

    Over 2 weken gaan we de Eibach Pro Kit eronder gooien. Nog getwijfeld over sportline icm 20 inch velgen, maar hou het eerst bij de Pro Kit. Durf de sportline niet aan op originele dempers.

    Hierna velgen zoeken voor volgend jaar. Ik zat zelf aan zwarte rotors in 19 inch te denken. Dan ook nog even een zwart achter logo en de chromen sierstrip in de grill zwart?

    Wat denken jullie dat goed zou staan op Quartz Grey?
    Laatst gewijzigd door B8Avantastic; 23-08-23 om 09:17.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Altijd mooi die led kentekenverlichting. Al vind ik wel dat aftermarket led altijd wat te fel is, weet niet welke jij hebt?
    Heb er destijds op mn R32 toen panty’s overheen getrokken zodat ze wat minder fel waren

    Rotors vind ik zelf altijd mooi. Ben zelf ook nog op zoek naar een mooie set 19ers.

  10. #9
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Altijd handig toch als het wegdek belicht is..

  11. #10

    Standaard Audi A4 B8 2.0 TFSI




    Paar updates verder.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door B8Avantastic; 21-12-20 om 19:21.

  12. #11

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Verlaging staat hem goed ik vond de OEM 18 inch mooier dan deze nep oud model RS4 achtige velgen.

  13. #12

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Strakke bak! Ramen blinderen gaat em ook goed staan!

  14. #13

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Ach ik vindt het niet verkeerd staan als winterset. 18 inch is in mijn optiek te klein met verlaging.

    Van het zomer op zoek naar een set 20” Rotors (het liefst nog in het zwart)

    Eerst maar de garage opzoeken, koelvloeistof loopt (vrij snel) leeg tijdens het rijden.... Hopen op een slangetje/rubbertje en geen lekke kop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #14

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B8Avantastic Bekijk Berichten
    Ach ik vindt het niet verkeerd staan als winterset. 18 inch is in mijn optiek te klein met verlaging.

    Van het zomer op zoek naar een set 20” Rotors (het liefst nog in het zwart)

    Eerst maar de garage opzoeken, koelvloeistof loopt (vrij snel) leeg tijdens het rijden.... Hopen op een slangetje/rubbertje en geen lekke kop.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Best grote kans dat het de thermostaat / waterpomp is die willen nog wel eens lek gaan bij deze motoren (zitten extern / samen met het thermomanagementhuis en worden aangedreven met een klein tandriempje).

  16. #15

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI

    Betrof gelukkig een los slangetje. Geen verdere kosten aan gehad.

    Nu wel een ander “probleem”. Gaatjes in de achterste rubbers van het panoramadak. Nog geen lekkage binnen, dus vraag me af of het kwaad kan. Iemand een idee om dit op te lossen? Kan het kwaad?


  17. #16

    Standaard Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI




    Momenteel op de winterset.
    Zwart bevalt me wel, zit te denken aan mogelijk een RS4 grill en honinggraat mistlamproosters. Hierna mogelijk ook nog zwarte dakreling en zwart achterlogo. Wat denken jullie?
    Meer zwarte accenten of terug naar grijze/antraciete velgen en standaard stijl?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •