Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 167

Onderwerp: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Beide mooie wielen , maar toch meer fan van de rotors

  2. #22
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Multispaak staan echt gruwelijk dik
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #23
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Zijn beiden mooi, ik vind alleen de multispaak mooier omdat ze breder zijn. Rotors zijn 8,5J, de multispaak RS6 zijn 9J. Rotors komen der vast wel weer eens onder alleen zitten der 2 oude banden omheen die behoorlijk lawaaierig zijn (terwijl het kwaliteitbanden zijn, Michelin Pilot sports)
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 23-01-21 om 18:41.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Je kan de rotors ook altijd verkopen natuurlijk 😂

  5. #25
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Deze velgen heb ik ook op mijn auto. Audi noemt ze 5 segmentspaak lm Audi Sport velgen.
    Ik vind ze super mooi
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem


  6. #26
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Ze liggen me niet in de weg, plus een reserve set vind ik altijd wel handig om te hebben
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  7. #27
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Goh, alweer...

    Ja de auto is verkocht, waarom? Ik zag een kans en ik kon het niet laten liggen. Goede prijs voor de A6 kunnen krijgen, de vervanger heeft liefde nodig. Ik zie dit als een kans om de auto weer tot zijn recht te brengen. Mijn kans om toch nog een keer een dikke V8 met 420PK te kunnen rijden. (ja over 10 jaar is het echt wel gebeurd)

    Het is een Audi S7, front heeft kleine schade van een trekhaak. De aluminium balk achter de bumper moet hierdoor vervangen worden. Ben nu in het proces om dit te fixen. (front is er momenteel vanaf, de balk wordt vervangen).

    Nu aan het kijken naar opties mbt vervangen van de front, een RS7 front erop lijkt me ook wel tof. Daarna de auto wat zwarter maken (grills, raamdecoratie en trim).

    Ook al andere dingen gefixt:
    - Gordel rechts wilde niet terug
    - Accu niet goed, nieuwe erin
    - Hoogteverstelling rechterkoplamp
    - Beurtje

    En ook al wat vcds mods gedaan zoals verlagen, laptimer, startstop disabled en wat meer.

    Technisch is de auto verder 100% (geen storingen in VCDS, geen piep/kraak in het onderstel) buiten een olielekkage rondom de multiriem om, wil hier ook graag naar kijken zodra de front in orde is. Auto is goed onderhouden, recent nieuwe remmen en waterpomp. Wat een joekels van een remmen ook.













    De auto is zo goed als full-options. Behalve HUD, night vision en een trekhaak zit alles er wel op.

    - softclose
    - stoelkoeling/verwarming
    - massage
    - gelaagd glas
    - getint glas
    - exclusive interieur
    - lane assist
    - bang & olufsen
    - luchtvering
    - memory rechts en links
    - adap. cruise
    - Full-LED
    - en veel meer

    Ik lees veel beangstige verhalen over een zeef die de turbo's beperkt aan olie bij een 4.0T, dus hier wil ik ook nog naar kijken. Hier op het forum iemand ervaring/problemen mee gehad?
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
  9. #28
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Gefeliciteerd. Mooie S7 hoor. Past een RS7 bumper zo er op of moet er hier en daar iets aangepast worden?
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Super! Goed bezig en soms moet je eens doen wat je echt leuk vind, al zegt het verstand iets anders!
    Een V8 erbij op het forum, Bumpertje even "fixen" en genieten.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Of een RS7 bumper past weet ik niet, er zijn ook aftermarket producten waar alles mee wordt geleverd zoals de grills.

    Die zijn gemaakt voor een A7, maar mijn auto heeft dezelfde voorbumper als een A7 met S-line, dus dat moet dan haast wel lukken lijkt me.

    @Rol-Co, je leeft maar 1x... het is helaas wel meer dan een bumper trouwens, die alu balk erachter ben ik nu mee bezig, plus wat je op het frame monteert, want die is ook gescheurd helemaal aan de voorkant waar de balk wordt bevestigd. Maar komt wel goed

    Ik ga eerst nog ff rondrijden met de oude bumper totdat ik de juiste onderdelen heb gevonden, liefst dus een RS7 front. En dan nog een spuiter. Volgende week eerst APK en bak laten verversen.



    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  12. #31

    Standaard Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Gefeliciteerd, mooie upgrade weer.
    Ga het weer volgen.

    Tip gelijk die allu balk, zwart maken, anders zie je het aluminum, door de toekomstige RS grill heen.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #32

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Ik vind hem zo een stuk mooier met zo'n RS knutselpakket is het vaak een beetje het begin van het einde maakt er vaak een nogal versleten nachtapotheker uitstraling van iets waar van die jonge mannetjes met heuptasjes en petjes mee rondrijden met stoelen in de slaapstand en sis geluiden maken naar vrouwen als ze langsrijden maar goed. Dat had ik er allemaal niet bij hoeven te vermelden, IMHO is ie OEM veel mooier qua design ik heb de RS7 qua uitstraling ook nooit het sterkste design gevonden dat uit Ingolstadt is komen rollen beetje te veel zie mij eens gaan dan klopt een RS6 op een vreemde manier weer veel beter.

  14. #33
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Mooi bakkie je S7, lekkere upgrade vanaf je A6
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  15. #34
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    @Dutchlimits

    Ach het snipje er ook bij, niets ernstig zolang de poot verder niets heeft, let ook op of ze niet naar binnen getrokken zijn, dan past je nieuwe balk slecht.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #35
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Komt wel goed, zie geen rare dingen nog.

    Nieuwe stuk zit erin, was even een gedoe want die van A7 past niet, moest terug, nu zit er 1 in van een RS6, die past wel. Later de balk erin en de koplampen + voor nu nog de beschadigde bumper, dan maar even rustig nadenken en rondkijken naar opties qua front herstel, deze bumper fixen of wat anders erop...

    Mocht iemand een bumper/rooster/grill hebben liggen, let me know!

    Weet ook niets over de zeef voor de toevoer van de turbo's waar 4.0 om bekend staat, wellicht dit ook maar op kort termijn voor de zekerheid bekijken, zodat ik niet twee turbo's hoef te vervangen.

    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 03-06-21 om 21:51.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  17. #36
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Gave stap weer
    Exclusive interieur is leuk. Mooie details aan middenconsole en versnellingspook. Ik blijf het alleen echt niet snappen waarom Audi al jaren geleden is gestopt om bij beige bekleding ook een beige hemel te monteren Dat zilvergrijs bij beige leer is zo'n enorme mismatch dat dat iedere designer in kleuterklas les 1 al heeft moeten leren... En de eerste eigenaar / samensteller had de kostenloze optie 'zwarte hemel' even moeten aanvinken.

    Inzake turbo's: leg eens contact met @Jurgh . Die heeft in zijn ex-S6 iets met de turbo's gehad en dat was geen kleinigheidje qua financieel geld

    Heerlijk verder hoe jij zelf TLC toevoegt aan prachtige wagens. Eén van de kunsten om enigszins betaalbaar hele knappe wagens te rijden. Ga zo door!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #37
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Een zwarte hemel had inderdaad veel mooier geweest, ik wist niet dat dit een kosteloze optie is. Dan is 't extra spijtig dat diegene dit niet heeft toegepast, contrast was dan veel beter geweest. Het blijft sowieso een mooi interieur. Wat wel jammer is, is dat er een brandgat in de passagiersstoel zit. Probeer voor een exclusive interieur maar onderdelen te vinden (unieke samenstelling natuurlijk)..

    De turboverhalen beangstigen inderdaad wel als je erover lees op fora's. Zodoende wil ik daar het liefst niet al te lang mee rondrijden.

    Het laten vervangen kost wel weer meteen 2000 euro voor zo'n simpele onderdeel, mocht het niet te spannend zijn dan durf ik het ook nog wel zelf een keer te doen. Even goed over inlezen. Moet dan service-modus toepassen en de inlaat + aanvoer van turbo's demonteren enz. Tot nu toe is mij best veel gelukt al met auto's... Kwestie van rustig aan en weten wat je doet natuurlijk.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  19. #38

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Een zwarte hemel had inderdaad veel mooier geweest, ik wist niet dat dit een kosteloze optie is. Dan is 't extra spijtig dat diegene dit niet heeft toegepast, contrast was dan veel beter geweest. Het blijft sowieso een mooi interieur. Wat wel jammer is, is dat er een brandgat in de passagiersstoel zit. Probeer voor een exclusive interieur maar onderdelen te vinden (unieke samenstelling natuurlijk)..

    De turboverhalen beangstigen inderdaad wel als je erover lees op fora's. Zodoende wil ik daar het liefst niet al te lang mee rondrijden.

    Het laten vervangen kost wel weer meteen 2000 euro voor zo'n simpele onderdeel, mocht het niet te spannend zijn dan durf ik het ook nog wel zelf een keer te doen. Even goed over inlezen. Moet dan service-modus toepassen en de inlaat + aanvoer van turbo's demonteren enz. Tot nu toe is mij best veel gelukt al met auto's... Kwestie van rustig aan en weten wat je doet natuurlijk.
    Hoi,

    Om maar gelijk met de deur in huis te vallen over de turbo's. "Been there done that. " Bij mij waren de 2 turbo's overleden, ketting versprongen, electronische storingen :P. Heb deze problemen zelf aangepakt. Het filtertje is inderdaad het probleem van het slijten van de turobo's en uiteindelijk kapot/vast. Je kan beter dan ook wat kleine andere dingen meenemen mocht je die weg willen bewandelen. Ik zelf heb een S6 uit 2012. Heb het nodige hier aan vervangen. Heb deze oa. ook omgebouwd naar de FL neus en kont.
    Mocht je meer info willen dan kan je het beste even contact opnemen via de app ofzo.

  20. #39
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    @Freemann - auch, bij welke km stand? de s7 heeft al 2 ton aangetikt en rijdt als nieuw. Goed onderhouden, helpt ook veel natuurlijk (elke 15k verse olie). Dus de S7 is al ver gekomen wat dat betreft. Kettingproblemen staan de 4.0 niet bekend om toch? Hoe is die versprongen?

    Heb zelf goede ervaringen met auto's die meer km hebben, tov auto's op leeftijd met weinig km, juist deze had ik problemen mee.

    De zeef en terugkeerklep vervangen ben je volgens mij wel een dagje zoet mee.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  21. #40

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line


Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •