Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 167

Onderwerp: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

  1. #41
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    @Freemann, die is behoorlijk dicht ja! Welke turbo's heb je terug gemonteerd?
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  2. #42

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    @Freemann - auch, bij welke km stand? de s7 heeft al 2 ton aangetikt en rijdt als nieuw. Goed onderhouden, helpt ook veel natuurlijk (elke 15k verse olie). Dus de S7 is al ver gekomen wat dat betreft. Kettingproblemen staan de 4.0 niet bekend om toch? Hoe is die versprongen?

    Heb zelf goede ervaringen met auto's die meer km hebben, tov auto's op leeftijd met weinig km, juist deze had ik problemen mee.

    De zeef en terugkeerklep vervangen ben je volgens mij wel een dagje zoet mee.
    Yes staat 9 uur voor volgens mij. En minstens 1,5x zolang als je het voor de eerste keer uit vogelt .
    De ketting is versprongen door een lullig stukje plastic van 6 piek. Tussen de inlaat en uitlaat VVT. Hier glijdt de ketting overheen. Van dit stuk plastic is een stukje van ong 5-10mm afgebroken en meegekomen tussen de ketting en het VVT tandwiel. Heb gelezen dat dit al vaker is voorgekomen.
    Mijn auto had ook keurig alle beurten en olie wissels 15k. (Dit soort type auto's word denk ik over het algemeen goed onderhouden) En had bij 170k. De kapotte turbo's.
    Waar woon je ergens?

  3. #43
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Ik PM je wel even
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  4. #44
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Nou ja, mag jou geen PM sturen zegt het forum, woon helemaal in het noorden, wel knap werk trouwens als je ook de ketting zelf hebt vervangen.

    Waarschijnlijk omdat het mijn 1e x is en de 4.0t ook nieuw is voor me zal het mij iets meer tijd kosten, ook uit voorzichtigheid.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  5. #45

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Ja,

    Ik kon vorige keer ook al geen PM vinden hier op het forum.

    Hierbij een linkje naar wat kiekjes hoe hij er nu bijstaat na de FL conversie.
    https://drive.google.com/drive/folde...BB?usp=sharing
    Laatst gewijzigd door Freemann; 04-06-21 om 23:03.


  6. #46
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Ja,

    Ik kon vorige keer ook al geen PM vinden hier op het forum.

    Hierbij een linkje naar wat kiekjes hoe hij er nu bijstaat na de FL conversie.
    https://drive.google.com/drive/folde...BB?usp=sharing
    Omdat je geen 100 posts hebt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #47
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Nieuwe balk past perfect.



    Voor nu eerst met de oude bumper rijden, vrijdag APK namelijk, in de loop der tijd maar even rondkijken naar opties.

    Zodra de front er weer af is dan ook maar kijken naar die zeef van de turbo.



    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Nieuwe balk past perfect.



    Voor nu eerst met de oude bumper rijden, vrijdag APK namelijk, in de loop der tijd maar even rondkijken naar opties.

    Zodra de front er weer af is dan ook maar kijken naar die zeef van de turbo.



    Lekker bezig geweest, nu nog een (gebruikte) grille en veel van het leed is geleden, of is de bumper niet te redden?

    4G8853651A1RR is het onderdeelnummer van de grille maar dat wist je waarschijnlijk al.

  10. #49
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Deze bumper heeft wel een mooie druk gehad ja, zitten scheuren in en de roosters passen niet meer goed aan beide kanten. Ook is er binnenin plastic gebroken. Daarom als alternatieve optie de RS7 front, is nieuw net zo duur als een tweedehandse beschadigde bumper zonder aanbouwdelen.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  11. #50

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Nieuwe balk past perfect.



    Voor nu eerst met de oude bumper rijden, vrijdag APK namelijk, in de loop der tijd maar even rondkijken naar opties.

    Zodra de front er weer af is dan ook maar kijken naar die zeef van de turbo.



    Mooie platen. Je kan wel zien dat je hoog in 't noorden woont. Daar kan je tenminste nog midden op de weg uitstappen om wat foto' 's te schieten

    Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

  12. #51
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    En men is zo netjes om te stoppen of ik hulp nodig heb...

    Weer veel dingen gedaan
    - motorolie + filter is ververst
    - s-tronic koppelingsolie + filter
    - per ongeluk had de garage ook de transmissieolie gedaan van de s-tronic... (miscommunicatie)
    - dashcam ingebouwd met front and rear view
    - loslatende lak bij wielkasten achter door stenen, dit behandeld zodat verdere roest wordt vermeden
    - APK is gelukt
    - RS7 front onderweg

    Sowieso als deze auto langer blijft alles goed behandelen want hij heeft ook in winters gereden, wat je helaas ook terugziet op de bodem en in de wielkasten, nu nog vroeg erbij ..

    Als ik de RS7 front ga doen wil ik dus ook de zeef bekijken.

    Had met het hete weer een gek iets. Stond half uur in zon geparkeerd, startte pas na 3 pogingen. Was ook snikheet onder de motorkap. Bijzonder hoor.. Ook geen codes aanwezig (gecheckt met vcds na die tijd)
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  13. #52

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    En men is zo netjes om te stoppen of ik hulp nodig heb...

    Weer veel dingen gedaan
    - motorolie + filter is ververst
    - s-tronic koppelingsolie + filter
    - per ongeluk had de garage ook de transmissieolie gedaan van de s-tronic... (miscommunicatie)
    - dashcam ingebouwd met front and rear view
    - loslatende lak bij wielkasten achter door stenen, dit behandeld zodat verdere roest wordt vermeden
    - APK is gelukt
    - RS7 front onderweg

    Sowieso als deze auto langer blijft alles goed behandelen want hij heeft ook in winters gereden, wat je helaas ook terugziet op de bodem en in de wielkasten, nu nog vroeg erbij ..

    Als ik de RS7 front ga doen wil ik dus ook de zeef bekijken.

    Had met het hete weer een gek iets. Stond half uur in zon geparkeerd, startte pas na 3 pogingen. Was ook snikheet onder de motorkap. Bijzonder hoor.. Ook geen codes aanwezig (gecheckt met vcds na die tijd)

    Kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn en komt ook vaker voor. Ik heb het zelf ook zo af en toe. Mocht hij niet willen starten dan werkt het bij mij om het gaspedaal in te drukken terwijl hij probeert te starten. Dan slaat hij bij mij meteen aan. Heb zelf bij mij het vermoeden dat het aan de hogedrukbrandstofpomp ligt van de rechterbank. Hier komt iets meer geluid van af. Deze is onderweg dus ben benieuwd of dat wat uitmaakt. Verder kan het iets zijn met de onluchting. En als je dikke pech hebt de injector(en) die lekt. Dan moet het hele blok er uit om die fatsoenlijk te kunnen vervangen als je het goed wilt doen.
    Ik moet nog even testen met vcds met de brandstofdruk om te kijken of ik een goede diagnose kan maken.
    Dit probleem komt meestal vaker voor met warmer weer dan in de winter.
    Laatst gewijzigd door Freemann; 21-06-21 om 20:49.

  14. #53
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn en komt ook vaker voor. Ik heb het zelf ook zo af en toe. Mocht hij niet willen starten dan werkt het bij mij om het gaspedaal in te drukken terwijl hij probeert te starten. Dan slaat hij bij mij meteen aan. Heb zelf bij mij het vermoeden dat het aan de hogedrukbrandstofpomp ligt van de rechterbank. Hier komt iets meer geluid van af. Deze is onderweg dus ben benieuwd of dat wat uitmaakt. Verder kan het iets zijn met de onluchting. En als je dikke pech hebt de injector(en) die lekt. Dan moet het hele blok er uit om die fatsoenlijk te kunnen vervangen als je het goed wilt doen.
    Ik moet nog even testen met vcds met de brandstofdruk om te kijken of ik een goede diagnose kan maken.
    Dit probleem komt meestal vaker voor met warmer weer dan in de winter.
    Hmm laat maar weten of het helpt bij je, bij mij 1x gebeurd en heb inmiddels al best vaak gestart, ook met warmer weer zonder problemen, behalve die ene keer dus (op 1 van de warmste dagen vol in de zon). Hij meurde ook wel naar benzine toen die eenmaal startte. Hij liep gewoon perfect toen die weer liep.

    Voortaan niet meer vol in de zon parkeren als het zo heet is. (sowieso niet goed voor een auto)
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  15. #54

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Hmm laat maar weten of het helpt bij je, bij mij 1x gebeurd en heb inmiddels al best vaak gestart, ook met warmer weer zonder problemen, behalve die ene keer dus (op 1 van de warmste dagen vol in de zon). Hij meurde ook wel naar benzine toen die eenmaal startte. Hij liep gewoon perfect toen die weer liep.

    Voortaan niet meer vol in de zon parkeren als het zo heet is. (sowieso niet goed voor een auto)
    Ja bij mij is het ook niet elke keer, een beetje random lijkt het. Maar alles heeft te maken met de tijdsduur ,temperatuur van motor en temperatuur buiten.
    En ruikt inderdaad naar benzine als je start. Daarom helpt vol gas als hij niet wilt starten, dan komt er meer lucht bij en klopt het mensel beter waardoor hij net aan wilt slaan. Als hij daarna even loopt. Dan loopt hij weer perfect. Je kan ook even onder je oliedop ruiken of hij daar naar benzine ruikt.
    Laatst gewijzigd door Freemann; 21-06-21 om 21:23.

  16. #55
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freemann Bekijk Berichten
    Ja bij mij is het ook niet elke keer, een beetje random lijkt het. Maar alles heeft te maken met de tijdsduur ,temperatuur van motor en temperatuur buiten.
    En ruikt inderdaad naar benzine als je start. Daarom helpt vol gas als hij niet wilt starten, dan komt er meer lucht bij en klopt het mensel beter waardoor hij net aan wilt slaan. Als hij daarna even loopt. Dan loopt hij weer perfect. Je kan ook even onder je oliedop ruiken of hij daar naar benzine ruikt.
    Ruik er wel benzine maar niks meer dan bij andere auto's die ik had, ook de auto van mijn vrouw ter vergelijking genomen en is soortgelijk onder de oliedop qua benzinelucht.

    Zal met vcds de waarden ook eens checken als ik er tijd voor heb, lijkt mij dat als er echt een dikke issue was dat het wel vaker was voorgekomen, altijd starten in 1 omwenteling behalve die ene x met warme motor.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  17. #56
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Blijkbaar kan je ook zuinig rijden met een V8...? Cruise op 80 en hij doet 1 op 14 en hoger. Massagestoelen aan en gaan..



    Vervangende bumper is gearriveerd. Kwaliteit is best prima. Paar kleine imperfecties (primer is niet heel mooi gedaan) maar dit kan een spuiterij ongetwijfeld gemakkelijk mooi krijgen.

    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  18. #57

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Met een v4 kan je best zuinig rijden ja

  19. #58
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Met een 8 cilinder die op 4 cilinders loopt inderdaad vals spelen heet dat, habaha, al zie ik ook wel eens 1:11 maar dan moet het recht uit zijn op de snelweg wind mee.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #59
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Klopt, en het is maar een kleine V8 uiteindelijk. 4.0 is niet zo groot voor een V8. Eigenlijk rij je dan 2.0 turbo (met wat weerstand van de extra cilinders). Inderdaad vals spelen, maar wel slimme techniek

    Plus de auto weegt ook nog eens 1920 kg, zonder vloeistoffen etc.

    Hoeveel toeren draait jouw S4 bij 80?
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  21. #60
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Ik zal eens precies kijken bij 80 (wat ik nooit rij) maar dacht iets van 1300-1500 rpm of zo in 6 (automaat)
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •