Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Resultaten 161 tot 167 van de 167

Onderwerp: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

  1. #161

    Standaard Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd, mooie bak.
    Tot OOOO, (Ik geef het 6 maanden)

    Peeet
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    ( )

    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 17-01-24 om 17:11.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #162
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    ( )

    Peeet
    1 jaar en 6 maand peet 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #163
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Hoge kosten en lasten, maar die 2 wissels waren vast ook niet gratis, daar kan je veel voor repareren, benzine enz.

    Als ik vergelijk met een tesla kan ik 16 jaar benzine kopen met de v8 voor de meerprijs.

    Komt veel meer bij kijken dan puur benzine, wek mijn eigen stroom op thuis. 2 jaar lang nagenoeg geen wegenbelasting en de Audi schrijft over het algemeen harder af.

    Maar zoals omschreven ging het vooral om zorgeloosheid, instappen en rijden. Een Audi op leeftijd, vooral een dikkere uitvoering kan aardig wat onderhoud/problemen krijgen door leeftijd. Ik heb daar momenteel geen zin/tijd/energie voor.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  4. #164
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Komt veel meer bij kijken dan puur benzine, wek mijn eigen stroom op thuis. 2 jaar lang nagenoeg geen wegenbelasting en de Audi schrijft over het algemeen harder af.

    Maar zoals omschreven ging het vooral om zorgeloosheid, instappen en rijden. Een Audi op leeftijd, vooral een dikkere uitvoering kan aardig wat onderhoud/problemen krijgen door leeftijd. Ik heb daar momenteel geen zin/tijd/energie voor.
    Nou op leeftijd, 2013, en de vw 2020 toch?
    Ik snap je wel maar wie wel, ik ook niet, maar om even 40k op de straat te zetten lijkt me ook niks, als je hem ervoor hebt, nu heb je lange garantie maar ook bij een EV kan nog genoeg kapot en zijn ook geen goedkope reparaties, kijk even in het e-tron topic.

    Ik wek ook eigen stroom op met mijn 11620Wp op dak maar denk niet dat ik er een ev gratis mee kan rijden, het huis en de warmtepomp wil ook wat. Wel krijgen we 4 tankjes benzine per jaar van de energieleverancier 😉 en een heel jaar verbruik natuurlijk.

    Ben wel benieuwd hoe het je af gaat met de tesla, ik hoop dat je wel blijft posten hoe het gaat de komende (2? &#128518 jaren.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 17-01-24 om 20:27.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #165
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nou op leeftijd, 2013, en de vw 2020 toch?
    Ik snap je wel maar wie wel, ik ook niet, maar om even 40k op de straat te zetten lijkt me ook niks, als je hem ervoor hebt, nu heb je lange garantie maar ook bij een EV kan nog genoeg kapot en zijn ook geen goedkope reparaties, kijk even in het e-tron topic.

    Ik wek ook eigen stroom op met mijn 11620Wp op dak maar denk niet dat ik er een ev gratis mee kan rijden, het huis en de warmtepomp wil ook wat. Wel krijgen we 4 tankjes benzine per jaar van de energieleverancier 😉 en een heel jaar verbruik natuurlijk.

    Ben wel benieuwd hoe het je af gaat met de tesla, ik hoop dat je wel blijft posten hoe het gaat de komende (2? &#128518 jaren.
    Die Audi had al 220.000 km op de klok. Ging niet om het bouwjaar maar wel de km stand. Bij dat soort standen kan het met bijv de mechatronic en distributie een ticking time bomb zijn. Turbo's had ik zelf al moeten doen bij 200.000 toen ik 'm kocht. Dan nog bijv. luchtbalgen zo'n 800 euro per kant, motorsteunen van 800 EUR per stuk (gaan snel af bij de 4.0TFSI en de blok mag daarvoor eruit), dit soort dingen hebben geen eeuwig leven.

    Arteon had geen garantie meer, dealer zat al te drukken om het jaarlijkse beurtje terwijl ik dit heel graag zelf doe. Doe ik dat niet dan was ik ook de coulance kwijt werd er gezegd.

    Mijn huidige auto heeft dat niet, gewoon 8 jaar garantie op motor en accu. De rest 4 jaar, dus ik heb inderdaad wat moeten lappen maar koop wel minstens 4 jaar zekerheid waar ik ook wel wat voor over heb.

    Heb het slim aangepakt, want ik heb de "oude" model 3 besteld terwijl ik wist dat de nieuwe eraankwam. Dit scheelde mij 1500 euro omdat er toen ook nog een referral actie was van 500 EUR. En de vraagprijs was toen 1000 euro minder, met de SEPP subsidie erbij heb ik totaal al 4500 euro van de vraagprijs gesnoept.

    Zelf zonnepanelen en de laadpaal geinstalleerd thuis.

    Mag het best weten, ik heb die S7 gratis gereden dat jaar (en zelfs beetje over). Kocht hem zelf vrij goedkoop en goed verkocht (wel wat werk van gehad dan). Arteon wel zo'n 3000 verlies op in een jaar tijd, had verwacht daar langer in te rijden maar ik vond het gewoon geen match voor mij.

    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 17-01-24 om 20:43.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013


  6. #166
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.163
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Een onverwachte andere afslag in de auto-/Audi-hobby. Leest allemaal alsof je er goed over hebt nagedacht
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #167
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Een onverwachte andere afslag in de auto-/Audi-hobby. Leest allemaal alsof je er goed over hebt nagedacht
    Soms moet je keuzes maken.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •