Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    44
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

    Goedemiddag dames en heren,

    Middels 44 jaar en kom uit Arnhem met mijn gezin van 4 kinderen. Grootste hobby/passie is poolbiljart, nog niet zo lang geleden brons gehaald bij NK 8-Ball

    Sinds 16-01 eigenaar van mijn eerste Audi ooit, een Audi A4 Avant 3.2 V6 FSI uit 2006 (B7). Heb lang zitten zoeken om een goede opvolger te vinden van mijn Nissan Micra K11 uit 2000.

    Mijn ogen waren gevallen op de volgende merken/modellen;
    Audi Q7 met 7 zitplaatsen
    Audi A6 avant
    Audi A4 avant
    BMW x5 met 7 zitplaatsen
    3 serie touring
    5 serie touring.


    Uiteindelijk een mooie deal kunnen maken voor een Avant. Bij aankoop wist ik dat er een aantal gebreken waar ik netjes met de koper overeengekomen zijn met de prijs.
    Het gaat om Hemel wat los laat, motor van bestuurderskant raammechanisme, 2 voorbanden dienen vervangen te worden (19 inch). Wel kreeg ik een mooi set originele 17inch Audi velgen erbij met nieuwe winterbanden.

    Trots als een pauw, cruisend in mijn nieuwste aanwinst onderweg naar mijn garage om een afspraak te maken voor het motor (raammechanisme) en 2 gasveren voor kofferklep want die hebben met deze temperaturen niet hun beste werking.

    Om een langverhaal kort te maken, heeft de hoofdmonteur een vreemd geluid uit gehoord wat uit de blok komt. Motorkap open en bij stationair hoort die een lichte tikjes, wat niet aanwezig hoort te zijn. Hij liet het mij horen en mijn moed zakte in mijn schoen vandaan. Auto is goed onderhouden, 2 jaar geleden nog alle pakkingen en seals vervangen wegens olielekkage en daarbij zijn de ketting en spanners nagekeken. Die waren nog goed dus zin niet vervangen (motorblok lag er al uit voor alle pakkingen te vervangen).

    De spanners zijn bij een KM stand van 170.000 vervangen en huidige km stand is nu 242.000. Die zouden nog mee moeten gaan.

    Afspraak is middels gemaakt om de auto uit te lezen en te kijken waar het getik vandaan komt.

    Ik zal hier delen wat er aan de hand is en hoop velen verhalen, foto's en ideeën op te doen van jullie.

    Gr Joël

  2. #2
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    379
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

    Welkom hier op het forum.
    Erg benieuwd naar foto's van je aanwinst.
    Hopelijk niets ernstigs aan de hand.

  3. #3
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.571
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

    Welkom

    ben je al terug geweest naar de verkoper? Lijkt me dat dat een probleem voor hem is.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

    @HD1
    Als bedrijf wel maar als particuliere verkoper niet.

    Het is ieder geval een niet zo'n goed begin. Het probleem in de deur is vast geen motor maar een raam mechaniek.
    https://www.audiforum.nl/forum/techn...ml#post1940078
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    44
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    @ErikW

    Heb geprobeerd foto's te plaatsen maar krijg het niet voor elkaar.. ben niet zo thuis op forums😅

    Gr

    @Rol-Co

    Raam mechanisme is vernieuwd en vervangen onder garantie.. blijkt toch het motor te zijn.. mijn garage heeft het bevestigd..

    Nieuwe is besteld, want raam tegenhouden op snelweg is geen pretje 🤣

    @HD1

    Komt van particulier vandaan.. heb contact met hem en hij heeft aan dat het hoort. Heb filmpjes op youtube gezien met dat getik en blijkt normaal te zijn bij de 3.2 v6 FSI..

    En omdat toen hij hem kocht de motor blok eruit gehaald is en alle pakkingen vervangen zijn, zijn de spanners nog nagekeken.. die bleken goed te zijn met als de ketting die op 170.000km vervangen is.

    Rij al met een beter gevoel in de auto


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.571
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstelrondje JoKar uit Arnhem

    Duidelijk @JoKar
    geniet er van!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •