Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 167

Onderwerp: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

  1. #1
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Beste Audifanaten,

    Ik had al in mijn A7 (2.8 FSI Quattro Pro line S 2013) topic aangekondigd dat ik een wissel van auto heb gehad maar een schoon topic is wel zo prettig. Alhoewel ik de A7 ook erg fijn vond en een dikke wagen vind (het model zelf is mooier dan A6) heb ik 'm toch weggedaan. De A7 was mij niet netjes genoeg en de waarde van een A7 met 220.000 km viel me vies tegen, dus het was geld erin investeren om schade weg te werken wat weggegooid geld is of verkopen en iets anders kopen wat netjes is voor bijna hetzelfde bedrag. Een vervangende A7 met dezelfde opties is behoorlijk duurder dan wat ik nu heb, zodoende zag ik deze A6 in de buurt staan met een leuke lijst aan opties. Ook bijna een nieuwprijs van 130.000 euro, ik wist niet eens dat een A6 zo duur kan zijn...

    Dus wat is het geworden: een A6 sedan uit 2011, pro line plus met dubbel s line pakket, 3.0TFSI (300PK & 440NM) en een s-tronic. Ik gebruik de 20 inch rotor wielen als winterset, ik ga RS6 (oude stijl) velgen gebruiken in de zomer, ook 20 inch. Volgens mij een liefhebbersauto gehad, want netjes is die wel.

    Lijst van opties:
    • LED koplampen
    • Dubbel/geïsoleerd glas
    • Soft-close
    • MMI 3G plus
    • Wegklapbare trekhaak
    • Elek. stoelen met memory
    • LED pakket, dus LED in deurpanelen, center console, kentekenplaat, hemel, deurhendels (coming/leaving home)
    • 4 zone climate
    • Standkachel met digitale afstandbediening (op benzine)
    • Adaptieve luchtvering
    • Adaptieve cruise met stop & go
    • Lane assist
    • Regensensor
    • 4 zone climate control
    • Leder met alcantara
    • S line exterieur
    • S line interieur
    • Keyless go
    • Achteruitrijcamera
    • Automatisch inparkeren
    • Verkeersbordherkenning
    • Privacy glass origineel (donker achter B stijl)
    • Alarm klasse 3
    • Dimmende binnenspiegel
    • Dimmende buitenspiegels
    • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    • Dodehoekdetectie
    • DVD wisselaar (ja wie gebruikt dat nog)
    • Grootlichtassistent
    • 4 x elek ramen
    • Elektrische achterklep
    • Achterbank neerklapbaar
    • Start/stop (uitschakelen met VCDS)
    • En wel meer kleinigheden


    Heb de auto alvast verlaagd met VCDS, rondom 15mm. De auto oogt in nieuwstaat, paar kleinigheden maar wat verwacht je na 9 jaar.

    Foto's:














    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 21-09-21 om 21:07.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Heerlijke slee met een prachtig blok, veel plezier ervan.
    Ga je nog chippen ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Thanks! Nee ben ik niet van plan, ik ben geen racecoureur en heb meestal medelijden met de techniek, dus voelt niet goed om alles op zn donder te geven..

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Ieder zijn ding natuurlijk, blok heeft wel potentie
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Wie weet gaat het nog kietelen in de toekomst, eerst maar zien wat ik in huis heb. S-tronic mag ook wel een verversing krijgen, is te lang geleden, daar eerst even in investeren.


  6. #6

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Wat bedoel je met 2x s-line ? ik zie alleen maar 1x s-line

  7. #7
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    S line exterieur en interieur (stuur staat letterlijk s line op)

  8. Ad
  9. #8
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Je hebt helaas geen s-line interieur. Stuur zal waarschijnlijk naderhand geplaatst zijn. Je hebt namelijk geen zwarte hemel die bij het s-line interieur hoort. Heb je de Audi aangemeld bij myAudi? Dan kan je exact zien wat er allemaal in en op zit.

    Edit: verder moet je oa s-line moet in de stoelen staan, geperforeerde pook automaat, s-line logo op dorpellijsten.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  10. #9
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Heb jij 19” of 20” velgen? Lijkt op 20”. Hoe zit het met jouw verbruik tov wat hij op papier zou moeten halen? Ik weet dat dat echt ideale cijfers zijn, maar bij mij met 20” kom ik echt niet in de buurt van die cijfers. Zit er aan te denken om 19” in het voorjaar te gaan aanschaffen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    S-line wordt op aanvraag ook geleverd met een lichte hemel, zie je regelmatig incl lichte bekleding.

    Verder inderdaad, dorpels, logo’s etc.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #11
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Mijn A7 wat letterlijk een Pro Line S was had ook alleen maar S line op de stoelen en stuur. Niet op de dorpels, dat was net als deze A6 verlicht zonder embleem. Ik zal de opties eens invoeren in myaudi. Het zijn tenminste dezelfde stoelen en stuur. Maar wie weet hebben jullie gelijk, later even checken.

    Het zijn 20 inch velgen inderdaad, laatste ritjes deed ik 1 op 9 a 10 gemiddeld. Op de snelweg 1 op 12.

  13. #12
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Heb gekeken, staat sportstoelen, s line dorpellijsten, maar niet letterlijk s line in zijn geheel, geen idee dan. Wel s line exterieur. Dan zeggen we toch gewoon S-line


  14. #13
    Wouter92's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    Hoor meestal niet echt positieve reacties over Stadhuis Auto's, hopelijk heb je er geen pech mee..

    Wel een hele mooie auto, veel plezier ermee!

  15. #14
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic 2x S-line

    I know, ben ik mij bewust van, daarom ook goede mondelinge gesprekken gehad voordat ik de aankoop deed. Heb zelfs gezegd dat ik twijfelde om naar ze toe te gaan en als er wat is, dat ik verwacht dat ze mij ook helpen, tot nu toe wordt ik wel serieus genomen. Afwachten maar. Auto's kopen blijft altijd een gok! (en heb inmiddels al behoorlijk wat auto's gehad, stuk of 12 afgelopen 10 jaar). Heb met vagcom de auto uitgelezen voordat ik de aankoop deed (0 storingen alleen de actuator geeft een storing). Enige issue is de tankklep actuator wat ze gaan oplossen en een hele korte rammel bij starten (ik ben nogal gevoelig voor geluidjes). Onderhoudshistorie is ook aanwezig en de staat van de auto is behoorlijk goed. Kan zien dat het een liefhebbersauto is geweest.


    Die rammel waar ik over sprak in mijn A7 topic is sowieso een eigenschap van dit bouwjaar. Meerdere (ook amerikanen) gesproken die het ook hebben en er al jaren mee rijden zonder problemen. Goed onderhoud is belangrijk wat dit betreft. De A6 rijdt als nieuw verder en ook geen rare geluiden.

    Gisteren inhalen, heel even het gas intrappen, je bent zo je rijbewijs kwijt.. wat een monster! De neus gaat nog de lucht in boven de 150 km/h. Eigenlijk wel lachwekkend bij zo'n "familie" sedan.

    Ook kon ik het niet laten om de auto toch nog ietsjes lager te zetten. Ook al meer VCDS mods gedaan, zoals start/stop selectie onthouden. Helaas werkt de laptimer niet bij dit bouwjaar. Keuze mbt dagrijlicht uitschakelen mogelijk maken als ik ergens met contact aan bezig wil. Achterlampen mee laten branden met DRL. Keuze mbt standaard afstand adaptive cruise mogelijk maken, en nog wat dingetjes.

    Trouwens, de A7 heeft in de optielijst ook geen S line interieur elementen, terwijl die zeker wel S line van binnen is.

    Foto's rijhoogte, lager dan dit ga ik niet doen, dan wordt het oncomfortabel, want de dempers worden ook strakker des te lager je gaat:


  16. #15
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Die ratel hoef je je dus niet druk over te maken aangezien je gemiddeld om de 0,83 jaar een andere auto rijdt
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  17. #16
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Die ratel hoef je je dus niet druk over te maken aangezien je gemiddeld om de 0,83 jaar een andere auto rijdt
    Zo kan je 't ook zien, 't leven is te kort 10 jaar in dezelfde auto te rijden denk ik dan maar weer. En bij elke auto zeg ik, deze blijft wel even...

  18. #17
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Heel herkenbaar, bij mijn afgelopen 5 Audi’s was ik er al eigenlijk op uitgekeken zodra ik uitgemod was schandalig eigenlijk.. dit keer waarschijnlijk niet, ben in love met de S3
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  19. #18
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Heel herkenbaar, bij mijn afgelopen 5 Audi’s was ik er al eigenlijk op uitgekeken zodra ik uitgemod was schandalig eigenlijk.. dit keer waarschijnlijk niet, ben in love met de S3
    Laatste keer dat ik echt gebonden was aan mijn auto was de Volvo S40 (ja geloof het of niet) van mijn overleden vader, mijn eerste auto (19.000 km tot aan 150.000 gereden), heb ik helemaal van standaard burgerbak met 15 inch wieldoppen naar platgeslagen, leder inbouw, dikke wielen etc omgebouwd. Alles aan die auto heb ik aangepast. Stoelen, tapijt, stoelverwarming inbouwen, andere stuur, andere trim, audio, en ga zo maar door. Nu ben ik vrij snel flauw en uitgekeken op auto's. A7 wilde ik ook graag helemaal fabrieksnieuw maken voor zover mogelijk was, maar was echt niet de investering waard nu de prijzen van auto's ook zo zijn gezakt.

    Stiekem vindt mn vrouw het heel jammer, die vond de A7 véél mooier.

    Heb ook nog altijd een verloren project in de schuur staan, een Corrado G60.

  20. #19
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Actuator van tankklep is vervangen. Wel hebben ze de kofferbakbekleding los gehad en een paar dingen halfgebakken teruggebouwd. Beetje jammer want als je het op de juiste manier doet dan hoef je de kofferbakbekleding helemaal niet te demonteren. Ik corrigeer dit zelf wel want ik weet zeker dat ik dat zelf netter kan. Kap die over de slot heen zit helemaal los bijv. En er missen wat clips. Ook nog paar x gedoe met stuurbekrachtiging gehad, hebben nu de accu opnieuw ingeleerd is nog niet weer teruggekomen. Accu was leeg toen ik de auto kwam bezichtigen, vond ie sowieso niet zo leuk. Even aanzien dus. Voor de rest geen spannende dingen. Auto is de moeite wel waard om weer in topconditie te maken (redelijk lage km en de juiste opties). Even de irritante dingen eruit zien te krijgen. En ach als je mij kent dan ben ik na een jaar alweer uitgekeken op de auto...

    Ook nog even de RS6 (20x9 origineel Audi) velgen gemonteerd, is echt krap aan in de wielkasten... De rotor wielen (20x8.5 ook origineel Audi) hebben banden die nogal wat lawaai maken, zijn eigenlijk nog niet af maar bederft de rijervaring.

    Wel lachen hoe soepel de 3.0TFSI optrekt. Je merkt er niet veel van maar als ik een maat in de spiegel achter me heb rijden die met alle moeite mij bij probeert te houden maar heel klein wordt in de spiegel met een rap tempo, dan weet je dat je wel wat power onder de motorkap hebt.





    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  21. #20
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line

    Olie van de versnellingsbak laten verversen, was wel een gedoe omdat er ineens een bijgeluid was. Bleek dat de filter die ze geplaatst hadden dit geluid veroorzaakte, OEM besteld.. daarna was het klaar. De storing van stuurbekrachting is nadat het eea was gedaan nooit meer teruggekomen. Ook prima dus. Voor de rest geen gekke dingen, ook géén olieverbruik terwijl de 3.0TFSI erom bekend staat? Laatste olieverversing was 4000km geleden, het peil op de boordcomputer nog niet naar beneden zien gaan.

    Heb gisteren de auto voor 't eerst uitgebreid gewassen. Hij glimt wel mooi dan. Toen ik de auto kocht was die niet goed schoon, stond al een tijd bij de handelaar in weer en wind.




    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •