Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 167

Onderwerp: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

  1. #81
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Thanks.. nog niet klaar maar nu is de grote schade tenminste weg..
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  2. #82
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Zwarte embleem op de koffer en S7 projectoren in de deuren.








    En even de turbo's testen (sorry had mijn ramen open... windlawaai)
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 27-09-21 om 23:59.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  3. #83
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Kleine update.

    Auto rijdt geweldig, motor loopt super. Er was één iets wat na de grote reparaties niet goed was, de slangenklemmen van de intercooler op de motor waren niet sterk genoeg meer. Elke keer na een rit had ik een hele kleine restant (drupjes) van kvs op de motor, dacht eerst dat het een restant was van de werkzaamheden, maar toen ik één keer echt even goed gas gaf zat er een hele lading kvs voorop de motor. Na 2 nieuwe slangenklemmen was dit opgelost, verder geen bijzonderheden. Motor pruttelt perfect.

    Heeft deze ICT knul het toch in bijna 1x goed gedaan in zijn uppie...

    Storing van de koplampfan is er nog wel altijd (zelfs na een nieuwe fan) - terwijl die perfect werkt. Doorrijden en negeren? Wel stoor ik mij er mateloos aan om elke rit zo'n storing aan te staren. Als iemand nog tips heeft, want ik heb geen idee hoe nu verder. Enige oplossing is misschien andere kabelboom in de koplamp, beetje overkill voor iets wat gewoon perfect werkt behalve een storing.

    Daarnaast moet ook nog een motorsteun vervangen worden, probeer daar maar eens bij te komen. Deze zijn actief en dempen trillingen in 4 cyl modus, maar je merkt het meestal amper dus weet niet of ik daar momenteel veel prio aan zal geven. Twijfel zelfs om COD (cylinder on demand) te laten deactiveren, want lees ook dat die motorsteunen geregeld overlijden, en één stuk kost maar liefst 600 euro. Om dit nu elke paar jaar te vervangen? Geen idee hoeveel extra verbruik je dan hebt. Maar als die motorsteunen zo vaak overlijden dan is het misschien nog voordeliger om COD gewoon uit te laten zetten.

    Veel thumbs up trouwens van mensen en veel complimenten m.b.t. het geluid van de uitlaat, en natuurlijk haters die lawaaiauto's maar niks vinden.

    Binnenkort mogen de wintersloffen eronder. Auto is trouwens geleverd op 21 inch rotor wielen, helaas zijn deze niet met de auto gekomen. Heb zelf enkel 2x 20 inch set wielen.

    Her en der ook nog enkele deukjes, wellicht begin 2022 maar langs een restyler. Geen haast mee want na één rit is de auto toch alweer super smerig hier op het platteland in de herfst en winter.

    Durf de auto nu ook wat meer echt in te trappen, echt een gevaar voor het roze pasje hoor zo'n motor, en met nagenoeg met open kleppen van de uitlaat wordt je wel uitgenodigd om af en toe wat meer gas bij te geven. Met de kleppen dicht is het bijna zoals origineel, heerlijk stil van binnen. Gek genoeg met de kleppen open (wat nagenoeg straight pipe is) absoluut geen drone/irritant geluid in het interieur op de snelweg.
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 20-10-21 om 22:20.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  4. #84
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Nog een paar foto's van de uitgevoerde werkzaamheden...






    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 20-10-21 om 22:26.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  5. #85
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Goed bezig hoor. Prachtig om te zien dat je alles gewoon zelf doet. Ben ik zelf ook van. Gewoon beginnen en kijken. Vaak ben je te bang
    Volle bak zo'n v8 Bi turbo. Ook verrekte handig dat die turbo's over het blok heen lopen. Injectoren en bobines zitten allemaal links en rechts?
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect


  6. #86
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Intercoolers zijn watergekoeld? Of bedoel je externe radiators?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #87
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Intercoolers zijn watergekoeld? Of bedoel je externe radiators?
    De radiateur van de intercooler voorin de voorbumper inderdaad, slangen die op de intercooler zitten lekten





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lscholten Bekijk Berichten
    Goed bezig hoor. Prachtig om te zien dat je alles gewoon zelf doet. Ben ik zelf ook van. Gewoon beginnen en kijken. Vaak ben je te bang
    Volle bak zo'n v8 Bi turbo. Ook verrekte handig dat die turbo's over het blok heen lopen. Injectoren en bobines zitten allemaal links en rechts?
    Klopt, niet te bang zijn, gewoon rustig blijven.

    Injectoren en de bobines zitten inderdaad helemaal aan de buitenzijde.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  8. Ad
  9. #88
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi A6 Pro Line Plus 3.0TFSI S-tronic S-line > Overstap naar Audi S7

    Even gestopt om wat foto's te maken:










    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Hele dikke bak!
    Mooie foto's ook!

  11. #90
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    thanks
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  12. #91

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Lekker bezig geweest Alex, leuk om alles te lezen en mooie plaatjes

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #92
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Zeker goed bezig, leuk klusje van die motor maar je hebt er nu dubbel schik van, verse turbo's dus zelf genieten.
    Wat wordt het volgende project aan de wagen? Je hebt vast wel iets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #93
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Heb er zeker plezier van. De motor loopt echt perfect, beter kan niet, dus zeer tevreden over het resultaat.

    Bij elke oliewissel wil ik ook een flush doen om te voorkomen dat die zeef in het carter tijdens mijn eigendom weer problemen gaat geven. Deze auto heeft in zijn leven elke 15k een beurt gehad, wat ik ook aan ga houden.

    Met de uitlaatsysteem is het moeilijk om je in te houden, blijft leuk.

    De auto heeft her en der nog wat gebruikerssporen, dus wie weet laat ik dit aanpakken. Zoals een kras op de deur rechtsachter van een sleutel tot aan de tankklep. En een paar kleine plekjes op de achterbumper, minimaal dus niet heel storend. En wat brandplekken in de passagiersstoel.

    Technisch gezien 3 mankementen nog: stoelverwarming van bestuurdersstoel werkt niet, storing in de koplamp en de motorsteun, zoals jullie wisten. Naast dit is de auto technisch helemaal top.

    Ook twijfel ik nog om aankomende zomer op zoek te gaan naar 21 inch, maar weet niet of ik veel comfort in wil leveren, heeft meer nadelen van voordelen en vind deze velgen niet lelijk.

    Binnenkort eerst de winterset monteren. Na de winter een goede poetsbeurt doen (3 stap polish het liefst).

    Meerdere bekenden zouden de auto wel van me willen kopen mocht ik 'm weg doen, ja die kennen mij ook al wel

    Deze auto rijdt rond de 150 kmh het lekkerste, daar voelt die zich thuis, maar helaas rij ik meestal op N wegen, toch nog best zuinig rond die snelheden.
    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 06-11-21 om 16:22.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  15. #94
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    En nog geen toeren

    Dat flushen weet ik allemaal zo net nog niet, ik ben altijd wat angstig dat er wat achterblijft in de motor op cruciale plekken, valley pan bijv, ook kan het dingen oplossen? Ik had gewoon geen plastic veerschoteltje meer in mijn nokkenasversteller, kan dat door een reiniger (flush) komen?
    Nee niet voor mij, ik ververs wel wat vaker, dan houd je hem ook wel fris, die donkere kleur komt van de castrol af maar kan geen kwaad en geeft weer wat weerstand tegen corrosie denk ik dan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #95
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Ik heb altijd een zwak voor gasten die zelf aan hun auto sleutelen en niet gewoon simpel een dashboard los maar motor turbo’s etc in 1 woord echt knap zal niet je eerste zijn natuurlijk maar toch je doet het wel effe. En hij is echt dik geworden hele gave S7. Veel plezier ermee

  17. #96
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Ik heb altijd een zwak voor gasten die zelf aan hun auto sleutelen en niet gewoon simpel een dashboard los maar motor turbo’s etc in 1 woord echt knap zal niet je eerste zijn natuurlijk maar toch je doet het wel effe. En hij is echt dik geworden hele gave S7. Veel plezier ermee
    Thanks Mano, voor mij ook de eerste keer om zo ver te gaan hoor. Maar goed, het is goed gelukt, want hij rijdt nog steeds zalig! En belangrijk, geen problemen.

    Het grappige is, dit is mijn eerste auto met een turbo, altijd 6 cilinders gehad zonder turbo's, 1 met supercharger, en 3x een g lader (g40 x2 en g60 x1) ... Typisch dat de eerste auto met turbo (met meteen 2), de turbo's aan vervanging toe zijn.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  18. #97
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
    Thanks Mano, voor mij ook de eerste keer om zo ver te gaan hoor. Maar goed, het is goed gelukt, want hij rijdt nog steeds zalig! En belangrijk, geen problemen.

    Het grappige is, dit is mijn eerste auto met een turbo, altijd 6 cilinders gehad zonder turbo's, 1 met supercharger, en 3x een g lader (g40 x2 en g60 x1) ... Typisch dat de eerste auto met turbo (met meteen 2), de turbo's aan vervanging toe zijn.
    Dat is gewoon balen ook en pure pech. Al met al heb je het toch geflikt om hem goed te krijgen Bij mij was et ook raak nadat ik mijn A6 had gekocht 2 dagen daarna stil te staan ergens midden in parijs om 2u met gezin bleek er 2 verstuivers gesprongen te zijn dus je moet ook geluk hebben eenmaal alle problemen verholpen heb je daarna een zalige wagen toch.

  19. #98
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    Klopt, soms heb je pech, vooral balen als je de auto pas kort hebt, voelt het als een miskoop..

    Inmiddels weer de winterwielen eronder. Luchtvering in comfortstand zodat de auto wat hoger staat, deze banden zijn 265/40/R20 in plaats van de zomerset wat 265/35/R20 is. Wil niet dat ik per ongeluk met scherp insturen de spatborden raak, bij een drempel/hobbel.

    Wat rijdt dat toch ineens anders als je dynamic en iets plattere banden gewend bent, hij is nu bijna te soepel, geen gevoel meer van het wegdek.



    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 24-11-21 om 15:11.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  20. #99
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    En nog altijd tuffen we door. Geen issues verder.

    Nog even een filmpje gemaakt met halfwarme start in een parkeergarage, in real life toch best wel leuk dat echo effect, vooral met een beetje gas. Maar dat doe ik niet direct na een start. Volledig koud is de start wat luider met kleppen open.

    Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 22-12-21 om 14:58.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  21. #100
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Alex's Audi S7 2013 (pagina 2)

    De RS6 velgen verkocht omdat ik daar alweer 3 jaar op rij. Tijd voor wat anders.

    Toch besloten 21 inch te gaan zoeken voor deze auto. Liefst concave en een breedset.

    Mocht iemand nog toevallig iets in de aanbieding hebben, of een kennis, let me know!
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •