Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 178

Onderwerp: Sterko's RS5 Sportback

  1. #121
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Inmiddels heb ik de RS5 10 dagen en heb 1.200 km. gereden. Korte samenvatting van mijn ervaringen: Hij is geweldig!

    Lange versie:
    Met Drive Select in Dynamic is het echt een sportauto in een familieverpakking. Een heerlijk geluid en geweldige acceleratie en wegligging. Zelfs op nat wegdek op de smallere winterbanden rijdt hij als op rails. Dat zal straks op de zomerbanden alleen nog maar beter zijn.

    In Comfort is het een stuk rustiger. Bij een langere rit waar ik niet heel de tijd tussensprintjes trek, is dat wel prettiger. Ook voordat ik bij een klant de straat in kom, gaat hij in Comfort
    Ik had afgelopen week een afspraak met een opdrachtgever (installatiebedrijf) die ook autoliefhebber is en die vond hem geweldig. Daarna hadden we samen een afspraak bij hun opdrachtgever, een woningbouwvereniging (is een beetje semi-overheid waar ze over het algemeen nogal sociaal, prijsbewust en milieuvriendelijk willen zijn) en toen vroeg hij of ik de auto dan wel even om de hoek wilde parkeren. Was een geintje hoor, want hij had over de blauwe wel eens een opmerking gekregen van een medewerker van een andere woningbouwvereniging en om dat soort opmerkingen kunnen we samen smakelijk lachen, maar trekken we ons verder niets van aan.

    Iemand anders vond hem door de witte kleur juist minder opvallend dan de blauwe coupé met aluminium spiegels. Voor niet-liefhebbers zal dat misschien ook wel zo zijn en dat is eigenlijk wel mooi.

    De RS5 is in 10 dagen wel al meer door vreemden gefotografeerd dan de A5 in 7 jaar tijd
    Soms "stiekem" en soms heel opzichtig. Een beetje vreemd, maar dat zal wel wennen.
    Vanmiddag reed ik voorbij twee ventjes van een jaar of 14 en die hadden blijkbaar al van veraf gezien dat het een RS5 was, want die stonden al met de telefoons in de hand klaar. Het was op een weg naar een industrieterrein en ze gingen er waarschijnlijk al vanuit dat ik een tijdje later via dezelfde weg weer terug zou komen, want toen stonden er ineens 6 van die ventjes met telefoons in de hand me op te wachten.

    De MMI met touchpad is nog een beetje wennen, maar werkt prima. De Virtual Cockpit is heel mooi en handig. Alle informatie die ik wil recht voor me en dan blijft het MMI-scherm beschikbaar voor telefoon, audio of instellingen. Ik vond het bij de A4 en A5 altijd vervelend dat als de telefoon ging, het navigatiescherm verdween en dat is nu dus geen probleem meer.
    Het Head-Up Display leek me vooraf vooral een leuke gimmick, maar is in de praktijk heel prettig en nuttig. Altijd de snelheid en navigatie-instructies recht voor me in mijn blikveld, zonder dat het afleidt.

    Speciaal voor @jan v s heb ik ook de massagefunctie geprobeerd. Wat een onzinnige optie. Mis je niks aan, Jan.
    Net alsof je in een low budget vliegtuigstoel zit en er iemand achter je heel de tijd met zijn knieën tegen de rugleuning zit te douwen. Wie wil dat nou tijdens het rijden?
    Je kan nog allerlei dingen instellen, zoals kneden of stretchen en op welke plek en hoe hard je die knieën in je rug wilt hebben. Dat kun je bij Ryanair niet kiezen, dus dat is wel fijn.

    Na een week reclame maken voor 007auto.nl heb ik zondag toch maar even een Audi Sport kentekenplaathouder geplaatst.
    Bijlage 262348
    Allemaal zeer herkenbaar. Touchpad gebruik ik niet. Genieten


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  2. #122
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Top, mooi verslag @sterko,
    Mooi te lezen dat de auto zo goed bevalt. Het plezier zal dan nog toenemen zodra je de zomerset hebt gemonteerd.
    Ik vind het een fantastische auto iig, in een erg mooie kleur.

    Mijn dank ook voor het verslag van de massage functie. 👍
    Mijn gevoel was al niet van “ oh oh wat mis nu weer allemaal”, maar die ventilatie functie leek mij wel heel erg comfortabel. Gelukkig heb je bij deze de laatste aarzelingen weggenomen 😏.
    Alhoewel ik in het geheel nu geen keuze meer heb hahaha. Nee, het pano dak vind ik jammer, voor de rest helemaal tevreden.

    Tja en al die andere gimmicks die je noemt klinken heel erg lekker 😊, verheug me er nu al op 😎

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  3. #123
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndreCabriAvant Bekijk Berichten
    Touchpad gebruik ik niet.
    Letters schrijven is wel sneller dan opzoeken met de draaiknop, maar ideaal is het niet.

    Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik een adres uit mijn agenda via MyAudi in de MMI kan krijgen. Dat is het handigst denk ik, maar moet ik nog even uitzoeken.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #124
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan v s Bekijk Berichten
    Top, mooi verslag @sterko,
    Mooi te lezen dat de auto zo goed bevalt. Het plezier zal dan nog toenemen zodra je de zomerset hebt gemonteerd.
    Ik vind het een fantastische auto iig, in een erg mooie kleur.

    Mijn dank ook voor het verslag van de massage functie.
    Mijn gevoel was al niet van “ oh oh wat mis nu weer allemaal”, maar die ventilatie functie leek mij wel heel erg comfortabel. Gelukkig heb je bij deze de laatste aarzelingen weggenomen .
    Alhoewel ik in het geheel nu geen keuze meer heb hahaha. Nee, het pano dak vind ik jammer, voor de rest helemaal tevreden.

    Tja en al die andere gimmicks die je noemt klinken heel erg lekker , verheug me er nu al op

    Gr. Jan
    Ik heb inmiddels al bijna 10 jaar het genot van de stoelventilatie mogen ervaren en is in de zomer een waar genoegen.

    Voor wat betreft het HUD sluit ik mij aan bij Sterko.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  5. #125
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Heerlijk om te lezen en om deze plaatjes te kiezen. Meegenieten op social distancing afstand

    Adressen in MMI: bij mij leest de auto hele outlook adressenbestand uit. Dus ik kan instappen en via spraakbediening zeggen "breng me naar John Sterko" en dan start het blauwe pijltje naar jou.

    Ik gebruik de spraakbediening het allermeest van alle bedieningsmogelijkheden. Touchpad vooral wanneer er passagiers zijn die zitten te babbelen. Of als ik echt iets moet zoeken: dan woord schrijven en op google-knopje drukken. Of is A6 4K hierin anders dan A5
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #126
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Letters schrijven is wel sneller dan opzoeken met de draaiknop, maar ideaal is het niet.

    Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik een adres uit mijn agenda via MyAudi in de MMI kan krijgen. Dat is het handigst denk ik, maar moet ik nog even uitzoeken.
    Voice besturing gebruiken. Even wennen, maar werkt super:

    Breng me naar ‘woonplaats’ ‘adres’ en bevestigen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  7. #127
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Wat een gaaf ding.
    Welke kleur wit is dat? Misschien wel wat voor de 80

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  8. Ad
  9. #128
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten

    Ik gebruik de spraakbediening het allermeest van alle bedieningsmogelijkheden. Touchpad vooral wanneer er passagiers zijn die zitten te babbelen. Of als ik echt iets moet zoeken: dan woord schrijven en op google-knopje drukken. Of is A6 4K hierin anders dan A5
    Nee, is hetzelfde


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  10. #129
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    zeer mooi verslag van je RS.
    Is ook een zeer mooie verschijning.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #130
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Adressen in MMI: bij mij leest de auto hele outlook adressenbestand uit.
    Dat werkt voor adressen van contacten, maar ik ga vaak naar adressen waar ik eenmalig of slechts enkele keren naartoe moet. Die staan niet in mijn contacten, maar wel in mijn agenda.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Ik gebruik de spraakbediening het allermeest van alle bedieningsmogelijkheden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndreCabriAvant Bekijk Berichten
    Voice besturing gebruiken. Even wennen, maar werkt super:
    Ik vind tegen mijn auto praten nog steeds een beetje vreemd. Het kon in mijn vorige auto's ook al, maar gebruik het eigenlijk nooit. Hij verstaat me ook niet altijd goed. Misschien praat ik niet duidelijk genoeg of te snel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door struikie Bekijk Berichten
    Welke kleur wit is dat? Misschien wel wat voor de 80
    Gletsjerwit.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  12. #131

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad de winterset. Het is een door Audi geadviseerde en geleverde winterset voor de RS5.
    Bijlage 262011
    Dus 8,0 J x 19 ET26 met 235/40 R19. De A5 heeft als standaard 19" velg 8,5 J x 19 ET32. Als ik het goed uitreken, komt deze velg precies even ver naar buiten, maar de wielkasten zijn 15 mm. breder dus ze vallen 15 mm. verder binnen de wielkast dan een standaard 19" velg op een A5.
    Ik moet het even in het echt zien, maar het zijn maar wintervelgen waar ik 3 maanden per jaar mee rondrijd.
    Ik houd van OEM, dus zou ze lekker houden! Wellicht kun je overwegen om 15mm spacers te monteren, blijft er OEM uitzien en steken ze even ver uit t.o.v. de zomervelgen. ik had sowieso niet voor de 20 inch wintervelgen gekozen, al had ik de keus. 4cm smallere banden zijn echt een plus in de winter!

  13. #132
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    De RS5 is in 10 dagen wel al meer door vreemden gefotografeerd dan de A5 in 7 jaar tijd
    Soms "stiekem" en soms heel opzichtig. Een beetje vreemd, maar dat zal wel wennen.
    Vanmiddag reed ik voorbij twee ventjes van een jaar of 14 en die hadden blijkbaar al van veraf gezien dat het een RS5 was, want die stonden al met de telefoons in de hand klaar. Het was op een weg naar een industrieterrein en ze gingen er waarschijnlijk al vanuit dat ik een tijdje later via dezelfde weg weer terug zou komen, want toen stonden er ineens 6 van die ventjes met telefoons in de hand me op te wachten.

    Dus zat ik er niet ver naast met m'n eerdere opmerking m.b.t carspotters
    Mooi verslag, rijeigenschap is herkenbaar (ook met minder pk's) volle bak genieten van je mooie auto zeker straks met de zomerwielen

  14. #133
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ik vind tegen mijn auto praten nog steeds een beetje vreemd. Het kon in mijn vorige auto's ook al, maar gebruik het eigenlijk nooit. Hij verstaat me ook niet altijd goed. Misschien praat ik niet duidelijk genoeg of te snel.
    MMI volgt iedere generatie een extra taalcursus en krijgt iedere generatie een beter gehoorapparaat. Huidige 4K begrijpt zowat alles wat ik roep, maar ook wat lukrake passagiers roepen. In vroegere 4F moest je eerst nog heel 'spraakdialoogsysteem inleerprogramma' doorlopen, dan zat je een kwartier lang teksten voor te lezen die op het scherm langskwamen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #134

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Goed verslag John, mooi dat de auto bevalt.

  16. #135
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topman Bekijk Berichten
    Ik houd van OEM, dus zou ze lekker houden!
    Ik hou ook van OEM en vind deze velgen mooi, dus ze blijven sowieso. Ik heb nog overwogen om dezelfde set, maar dan in 9J x 19 ET24 te nemen. Dat is een originele zomervelg voor de RS5, maar vind het eigenlijk een beetje overdreven om 4 nieuwe velgen te kopen voor die paar maandjes per jaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topman Bekijk Berichten
    Wellicht kun je overwegen om 15mm spacers te monteren, blijft er OEM uitzien en steken ze even ver uit t.o.v. de zomervelgen.
    Die 15 mm. is t.o.v. standaard 19" zomervelg. T.o.v. de 20" zomervelgen vallen ze 24 mm. verder naar binnen.
    Om de buitenkant ongeveer gelijk aan de zomervelg te krijgen, moet er dus een spacer van 20 of 25 mm. tussen. Dat overweeg ik wel, maar weet het nog niet zeker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topman Bekijk Berichten
    ik had sowieso niet voor de 20 inch wintervelgen gekozen, al had ik de keus. 4cm smallere banden zijn echt een plus in de winter!
    Smallere banden hebben alleen voordeel in de sneeuw, maar dat komt heel zelden voor. 99,9% van de tijd dat ik op de winterbanden rijd is het eigenlijk geen winterbandenweer. Als ik niet op wintersport zou gaan, zou ik helemaal geen winterbanden nemen. In Nederland zijn ze 2 dagen per jaar echt nuttig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marSeLine Bekijk Berichten
    Dus zat ik er niet ver naast met m'n eerdere opmerking m.b.t carspotters
    Nee, dat had je goed voorspeld. Ik had wel verwacht dat het af en toe zou gebeuren, maar had het niet meerdere keren per week verwacht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Huidige 4K begrijpt zowat alles wat ik roep
    In het filmpje dat je appte articuleer je wel overdreven duidelijk. Zo praat je normaal niet.
    Ik ga morgen even proberen of de MMI mijn Algemeen Beschaafd Rotterdams ook verstaat
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  17. #136
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Goed verslag, heel leuk om te lezen. Zo krijgen wij, tenminste ik, ook een beetje RS gevoel.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  18. #137
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    In het filmpje dat je appte articuleer je wel overdreven duidelijk. Zo praat je normaal niet.
    Tegen mijn klanten wel, tegen Rotterdamse makker niet
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #138
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Kleine aanpassing gedaan vandaag.

    Voor:
    038.jpg

    Na:
    051.jpg

    (ja, hij is smerig, maar het is nu geen weer om te wassen)
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #139
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Spacers geplaatst.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #140
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's RS5 Sportback

    Neu, ik denk dat J voor een meer "3-d" opvulling heeft gekozen. Staat veel beter J. Mooi.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •