Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: u krijgt de groeten uit Tilburg !

  1. #1
    Maykel996's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    20
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Hallo allemaal!

    Even voorstellen; dat is wel zo netjes en waardeer ik van anderen ook.
    Ik ben Maykel, (bijna) 40 jaar en kom uit het immer zonnige Tilburg.
    ik ben intussen vier jaar getrouwd en heb een zoontje dat over 2 maanden al weer 3 jaar oud wordt; nummer twee is op komst (verwachte leverdatum: eind juli).
    Dagelijks ben ik in de weer met het uittekenen/calculeren en optimaliseren van leidingnetwerken voor o.a. stadsverwarmingen.
    Verder ben ik een fervent Ducati-rijder net als enkele anderen hier.
    Als het zonnetje schijnt (beter gezegd: als het echt droog en niet te koud is), dan komt die rooie raket (voor de liefhebbers: een 996 Monoposto) uit de garage.
    En als ik dat niet doe, dan vind je me waarschijnlijk op het Ducati forum.


    Wat brengt je hier?

    Heel simpel. Duitse auto’s staan hoog op mijn lijstje.
    Ik heb jaren lang enkele Duitsers gereden, vervolgens een Zweed en nu al weer 4 jaar een “zelfontbrandende” Fransoos (een 307SW).
    Het aantal kilometers dat ik per jaar rij is intussen flink gekelderd naar zo’n 13-14.000 per jaar (minder weekendtrips en geen wintersportvakanties meer) en dan is een diesel haast niet meer rendabel. De wegenbelasting van €120/maand maakt het er ook niet leuker op.
    Daarbij: een 307 is weliswaar een heel praktische auto (ENORM laadvermogen), maar de kwaliteit ervan is op zijn *KUCH* zachtst gezegd “iets minder”.
    Het is het allemaal “net niet”. Kraakje hier, rammeltje daar, slechte radio af-fabriek, rare storingen zodra het warmer of te koud is.
    En zelfs gechipt moet ie nog in een ravijn gekieperd worden om ‘m fatsoenlijk te laten accelereren. Heeft me echter nog niet in de steek gelaten, maar dat zal niet lang meer duren, vrees ik.

    …en toen?

    Kortom, het werd tijd om eens op zoek te gaan naar een goeie (degelijke) gezinsauto, zolang hij maar niet meer van Franse makelij is.
    Ik heb ruimte nodig voor die kleine van bijna 3 jaar, de tweede koter die er aan komt en de nodige zooi aan kinderwagen(s), luiertassen etc.
    In eerste instantie kwam ik uit bij een Mazda 5. Hoge instap, veel ruimte, schuifdeur, erg praktisch.
    Heel leuk allemaal maar het ding wint bepaald geen schoonheidsprijs, stuurt nerveus, helt over en is bepaald niet zuinig.
    En had ik al gezegd dat ie gewoon lelijk is? Een Zweed is leuk, maar zijn binnenin stiekem kleiner dan de buitenkant doet vermoeden (of het wordt écht een slagschip) en vaak kaal. Opel en VW zijn geen serieuze gegadigden, sorry.
    Maar goed. Hoewel die Mazda nog “ergens” op de verlanglijst staat, zie ik mezelf het liefste in een Audi rijden, want die heeft altijd een streepje voor gehad.
    Betere kwaliteit (op een enkele Tiptronic na…) en het voelt allemaal solide aan.
    Duits, dus “built to last”. Die “andere uit Beieren” is ook leuk, maar niet helemaal mijn type.

    En daarna?

    Dan ga je dus op zoek naar een aardige (benzine) A4 Avant vanaf 2006 (prachtig model !). Bepaald geen superzuinige auto als ik de verhalen moet geloven, maar wel eentje die me (hopelijk) niet in de steek laat. Automaat zou leuk zijn, maar is geen must. Ik ben me dus aan het oriënteren op het huidige aanbod tot ca. €9.500 en ga op dit forum eens lekker rondkijken naar jullie ervaringen en tips. Ik heb al een heel mooie 1.8T gezien (vol-leder, leuke velgen eronder etc.) maar met 2½ ton op de teller. Is echter wel mijn droomauto...
    Op www.problemcar.nl zie ik geen bizarre/onoverkomelijke problemen voorbij komen, dus het vertrouwen is er wel.
    Volgens mij maakt het kilometrage op een goed onderhouden Audi niet veel uit, maar als dat anders blijkt dan hoor/lees ik dat nog wel.

    Vragen? Stel ze gerust, want dat ga ik andersom namelijk ook doen.

    Groeten,
    Maykel
    Laatst gewijzigd door Maykel996; 06-06-13 om 14:43.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Welkom. Apart dat problemcar blijkbaar nog nooit van Multitronics heeft gehoord, (= FWD automaten), die zou ik niet bovenaan mijn lijstje zetten. De 1.8T heeft ook nog al eens problemen met sludge in de carter waardoor de oliepomp droog komt te staan. Kijk ook eens in Aankoopadviezen, daar staat genoeg informatie.
    Laatst gewijzigd door tom; 06-06-13 om 15:00.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Leuk, nog een tilbo!

    Veel plezier!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  4. #4

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Idd, word nog leuk hier met die Tilburger's.
    Ohja welkom

  5. #5

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Welkom! Succes met je zoektocht.

    Als tips wil ik je wel wat meegeven.

    - 1.8T: let op tikkende klepstoters; sludge in de oliepompzeef kan dit veroorzaken. Preventief onderhoud is nodig, tikkende stoters = €750, of motorschade.
    - 2.0T: let op bobines en olieverbruik/geschiedenis
    - 3.2 V6: let op kettingspanners, olieverbruik
    - Multitronic (voorwielaangedreven automaten, quattro = tiptronic) is een risico, gaat vrij regelmatig stuk en revisie kost alles tussen 2500 en 6500 euro. Geldt voor A4 tot 2008 (B6/7 model), en voor A6 tot 2004 (C5/4B model). De latere hebben een andere veel betere bak.
    - algemeen: FSI = risico op vervuild inlaattraject, reinigen is een oplossing, daarna EGR dicht, maar helemaal weg gaat het nooit

    Verder zijn bovenstaande motoren alle 3 erg fijn en degelijk, no worries .

    Over de A4: het is een mooie en bruikbare auto, maar, ruimte is anders. Wil je echt ruimte voor 2 kids, bagage, je passagier moet ruim zitten, en je bent zelf langer dan 1.85m (of je zit graag gestrekt achter 't stuur), dan kan je beter wat anders zoeken. Het is gewoonweg geen grote auto. Groter dan een 3-serie, en waarschijnlijk ook groter dan een V40, maar haalt het bij lange na niet bij een Astra/Focus/Octavia.

    That said, andere alternatieven een idee?
    - Skoda Octavia Combi; zeer goed en rijk uitgerust voor 't geld, BAK ruimte
    - A6 Avant; instap 4F (single frame model) moet wel te vinden zijn, of een leuke 4B (1997-2004). De laatste (4B) is een hele betrouwbare en zéér ruimte auto (groter dan 4F)

    Een paar eerste zoekresultaten:
    - A6 4F sedan, 2.4 quattro: http://link.marktplaats.nl/680978992
    - A6 4F Avant, 2.4 FWD multitronic: http://link.marktplaats.nl/679885328
    - A6 4B sedan, 2.4 quattro automaat: http://link.marktplaats.nl/683725478
    - A6 4B Avant, 2.4: http://link.marktplaats.nl/679382427
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Welkom Kruikenzeiker. Druk hier met die Tilbo's .... I love IT
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #7

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Welkom hier. Van een gedwongen kruikenzeiker, wijk 13 dacht ik.
    Iig veel succes met je zoektocht en veel plezier hier.

  8. Ad
  9. #8
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Welkom Kruikenzeiker. Druk hier met die Tilbo's .... I love IT
    Ja, lekker.... "there goes the neighborhood"


    Welkom hier en weer een Brabander erbij, altijd goed!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  10. #9
    Maykel996's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    20
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Dan jullie wel voor het warme welkom, jongens!
    Tilburger erbij: "there goes the neighborhood" inderdaad, hahaha.
    Ik woon gelukkig in een buurt waar je wél stil kunt staan bij een stoplicht zonder dat je velgen meteen gejat worden....


    Ik heb intussen eens lekker gesnuffeld op dit forum en ben al heel wat wijzer geworden (@ Tom/Bastet: bedankt voor de waardevolle tips!!).
    Eén ding waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden (de meningen lijken uiteen te lopen): maakt een kilometerstand nou écht zoveel uit?
    En zijn "slechte" automaten te herkennen aan chassis/bloknummers?

    Zoals eerder gemeld: ik ben een Ducatist, en ik weet net als vele andere Ducati enthousiastelingen (vaak door ervaring, boekwerken, informatie van andere rijders) intussen waar ik op moet letten. Dat is helaas allemaal niet zo makkelijk en dat komt vooral door de "we gebruiken wat we vandaag op de plank hebben liggen" mentaliteit van de monteurs in Bologna....
    Ik hoop dat de recente overname van Audi daar verandering in brengt hahaha.

    Lang verhaal kort: ik heb een mooie A4 gevonden.
    Sterker nog: dit is "pretty close" mijn droomauto!
    Geen quattro, maar wel optisch helemaal mijn smaak.
    Laadruimte, motorversie en optiepakketten prima!

    Een linkje (ik hoop dat ie werkt):
    http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=233213374


    Volgens de overlevering een B7, maar hoe kan ik, zonder in het blok te hoeven kijken, de risico's bepalen?

    Tips zijn welkom, maar uitgebreide uitleg hoeft niet (maar mag wel!). Een korte kreet (sludge! Oliefilter! Etc.) is voldoende.
    Ik kan namelijk prima zoeken op de kreten zodat ik jullie hier niet mee lastig hoef te vallen, hahaha.

    Bedankt gents!
    Groeten,
    Mike
    Laatst gewijzigd door Maykel996; 06-06-13 om 23:39.

  11. #10
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Ik heb je droomauto bekeken en ziet er (op het oog) netjes en goed uit! Kilomterestand is wat aan de hoge kant, maar mits met het juiste onderhoud hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. Hangt natuurlijk ook erg vanaf hoeveel kilometers je zelf nog gaat maken. Ik zou daar maar snel eens een kijkje gaan nemen.
    RS4 B9

  12. #11

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Een linkje (ik hoop dat ie werkt):
    http://m.autoscout24.nl/details?vehicleId=233213374


    Volgens de overlevering een B7, maar hoe kan ik, zonder in het blok te hoeven kijken, de risico's bepalen?

    Tips zijn welkom, maar uitgebreide uitleg hoeft niet (maar mag wel!). Een korte kreet (sludge! Oliefilter! Etc.) is voldoende.
    Ik kan namelijk prima zoeken op de kreten zodat ik jullie hier niet mee lastig hoef te vallen, hahaha.
    >> Afgezien van het verschrikkelijke interieur (smaak, I know) vind ik 'm stevig aan de prijs voor de kilometerstand, en, het is een multitronic. Je kan de verkeerde bakken niet zien aan de hand van chassisnummer/bakcode, en zelfs een 7-lamellen revisie is geen garantie voor probleemloos rijden.

    Dus:
    - hoge km-stand / prijs
    - sludge mogelijk een probleem
    - multitronic

    Toegegeven, er zitten wel mooie opties in (leer, sportstoelen (erg fijn!), rns-e, multicolor display, multifunctineel stuur, lichtsensor).

    Ik zou hier ook eens naar gaan kijken:
    http://link.marktplaats.nl/672036051 (minder km's, 2.0TFSI quattro)

    Interieur kan je evt. altijd nog vervangen (voor 750-1600 euro koop je op eBay hele mooie interieurtjes).

    Over km-standen: het maakt geen klap uit, onderhoud is wat belangrijk is. Een Audi haalt makkelijk 3,5 ton, mits er niet beknibbeld is op onderhoud of afgetrapt etc. Uitzonderingen daargelaten (known issues die niet hersteld worden, nalatigheid, common-problems zoals de multitronic) is er eigenlijk niks mis met een 2,5 ton auto. (De mijne draait met 295.000km nog als nieuw.)
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik zou hier ook eens naar gaan kijken:
    http://link.marktplaats.nl/672036051 (minder km's, 2.0TFSI quattro)
    En hij rijdt 1 op 19 op de autoweg.. Dat is ook fijn..
    Laatst gewijzigd door sham27; 07-06-13 om 09:20.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  14. #13

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    @Maykel996: welkom hier!! Hoop dat je een mooie B7 vindt, al zou ik persoonlijk voor de B6 gaan

    Btw, een offtopic foto van de Ducati is altijd welkom hoor
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #14
    Maykel996's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    20
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Wederom dank voor het warme welkom!

    Ja, zo'n 1:19 bak wil ik wel graag hebben.
    Ik denk dat deze eigenaar (een verborgen handelaar, trouwens!!) echter het olieverbruik bedoelt hahaha!

    Enneh...foto's?
    U vraagt, wij draaien !

    8926743665_de15e6b77e_o.jpg Bella_Olanda_2013%20044.jpg 8927238440_7235a7d4b3_o.jpg

  16. #15
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    hahaha, 1:19....
    RS4 B9

  17. #16
    Peter65's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    61
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Krijg nou wat....

    Maykel, jij ook al hier inmiddels? Was hier even niet geweest en heb je binnenkomst gemist!
    Laatst gewijzigd door Peter65; 05-07-13 om 23:26.
    2000 Audi S6 (C5) avant tiptronic black edition
    2005 Ducati Monster S4R

  18. #17
    Maykel996's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    20
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter65 Bekijk Berichten
    Krijg nou wat....

    Maykel, jij ook al hier inmiddels? Was hier even niet geweest en heb je binnenkomst gemist!
    Ik had toch keurig aangebeld hoor
    Mijn zoektocht naar een mooie Avant gaat onderminderd verder, dus voorlopig ben je me (ook op dit forum) nog niet kwijt.

  19. #18
    Maykel996's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    20
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Na een radiostilte....
    Het is een A6 geworden. Jeuh!

    Mijn nieuwe handgeschakelde 2 liter vriend mag ik morgen (-vroeg) gaan ophalen!
    Jongens, jullie willen niet weeeeeeeten hoe blij ik hier van word. Het is ècht een jongensdroom om een A6 te mogen hebben.
    Er zit nog wel wat (klein) werk aan, want de middenconsole is wat bekrast, terwijl de rest er juist erg goed uit ziet en de kleine steenslagpuntjes op de motorkap moeten weggewerkt worden. De middenconsole zou natuurlijk mooier worden in een alu geborstelde versie....
    Belangrijkste is dat ik echt genoeg ruimte heb om alles -in super comfort- rond te rijden. Wat een genot.
    Ik kan heeeel zachtjes neuriën op de snelweg en mezelf nog horen. Dat heb je niet bij een 307SW....

    Anyway: ik ben trots om (eindelijk) bij de happy few te mogen behoren.
    Met een beetje mazzel ben ik er ook bij met de meeting!

    1.jpg15.jpg

  20. #19

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Gefeliciteerd. Ziet er super uit. Kom je hem showen op de meeting 15/9: www.audiforum.nl/srsmeeting of moet ik hem zelf spotten in T
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  21. #20

    Standaard Re: u krijgt de groeten uit Tilburg !

    Mooie vangst!

    Goed dat je voor een A6 bent gegaan, inderdaad houd het qua ruimte niet over in een A4 avant.
    Ik heb ongeveer een soortgelijke collectie spruitjes als jij hebt.
    Gaat tot nu toe prima in de A3 8P sportback of A4 B5 Avant, maar als ze straks wat groter worden, zal er misschien weer een upgrade nodig zijn.
    Zelfs nu moet met autostoeltjes/maxicosi soms al de stoel naar voren.

    Voor nieuwe interieurdelen; Check 'ns bij Audiwereld, link hierboven aan de pagina. (Meen dat ze momenteel wel even op vakantie zijn)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •