Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Mijn Audi SQ5 2018

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Mijn Audi SQ5 2018

    Hier is tie dan, mijn Audi SQ5 uit December 2018. Uit Duitsland geïmporteerd en zelf opgehaald. Dit is mijn 2de auto die ik uit Duitsland heb en vind het hele proces te leuk om uit handen te geven. Auto zit tot December 2023 in de garantie (of 100.000km) en was voorheen een demo auto van de Audi dealer.

    Ik ben hier op het forum ooit begonnen met een A3 e-tron en dit is dan ook mijn 2de audi. Het was hard twijfelen tussen deze en de E-tron, maar ik dacht, laat ik nog maar een keer goed genieten voordat ik vol elektrisch ga. Verder moest de auto naast snel ook praktisch zijn en zodoende kwam ik op uit op een mid size SUV. De Mercedes GLC 43 AMG en BMW X3 M40i ook overwogen, waarbij de Mercedes vrijwel direct afviel (interieur oogt niet meer van deze tijd) en de BMW lang een serieuze kandidaat was. Uit eindelijk afgevallen vanwege het niet hebben van luchtvering en een digitale dash.

    De auto zit goed in de opties, maar fulloption is het niet. Zaken waar ik over aan het nadenken ben zijn:

    Remklauwen rood
    Ramen tinten
    Heel misschien stoelen leer laten bekleden
    @Carpediem heeft voor mij een achteruit camera ingebouwd en een voor/achter dashcam en verder vind ik het goed zo. Tips/bedrijven waar ik terecht kan voor glas coating zijn zeer welkom. En natuurlijk mods waar ik het bestaan niet van af weet..

















    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Wat een mooie SQ5! Veel veilige kilometers
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Mooie SQ5, heel veel plezier ervan.

    Glascoating: @Jurgh Cardetailing natuurlijk
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.380
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Mooie verschijning.
    En leuke stap van A3 etron naar SQ5.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Mooie sq5 ! Ben er stiekem ook naar aan het kijken


  6. #6
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Wat een mooie SQ5, ik denk dat je daar veel plezier in zult beleven.
    En ik snap je overweging heel goed om nog een keer voor de peut te gaan 😎
    Lijkt me toch een heel andere beleving dan full electro .

    Niet overwogen om ertussen in te gaan zitten ? Een combi van petroleum en electric ?

    Veel rijplezier gewenst de komende jaren.

    Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Hij heeft zijn lesje geleerd waarschijnlijk
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan v s Bekijk Berichten
    Wat een mooie SQ5, ik denk dat je daar veel plezier in zult beleven.
    En ik snap je overweging heel goed om nog een keer voor de peut te gaan
    Lijkt me toch een heel andere beleving dan full electro .

    Niet overwogen om ertussen in te gaan zitten ? Een combi van petroleum en electric ?

    Veel rijplezier gewenst de komende jaren.

    Gr. Jan
    Dankje Jan!

    De A3 Etron was een hybrid en we zijn niet echt goed uit elkaar gegaan. Als laatst is er een hele nieuwe transmissie ingezet na tal van andere probleempjes. Bij de A3 zat de elektromotor verworven in de transmissie, weet niet of dat een goede keus is geweest van Audi. Ken zo meerdere A3 Etron rijders die last hebben gehad van precies het zelfde.

    Maar het was nu of een dikke performance auto (had er nooit een gehad) of full elektrisch. En de emotie wat een snelle auto met een verbrandingsmotor kan opwekken heeft het gewonnen. Mede ook omdat Tesla het net niet is kwa service/kwaliteit en de rest van de autobouwers er nog niet echt klaar voor is naar mijn mening.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #9
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Maar het was nu of een dikke performance auto (had er nooit een gehad) of full elektrisch.

    En de emotie wat een snelle auto met een verbrandingsmotor kan opwekken heeft het gewonnen. Mede ook omdat Tesla het net niet is kwa service/kwaliteit en de rest van de autobouwers er nog niet echt klaar voor is naar mijn mening.
    Precies ook mijn idee. Over een aantal jaar zal ik misschien ook wel elektrisch gaan rijden (maar zeker geen Tesla). Tot die tijd wil ik in dikke, zuipende, herriemakende auto's rijden.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  11. #10
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Een SQ5, welkom! Super mooi hoor. Geniet er van!
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  12. #11
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Precies ook mijn idee. Over een aantal jaar zal ik misschien ook wel elektrisch gaan rijden (maar zeker geen Tesla). Tot die tijd wil ik in dikke, zuipende, herriemakende auto's rijden.
    We ontkomen er echt niet aan. 2030 is het sowieso klaar met verbrandingsmotor, misschien wel eerder.

    Hier ook absoluut geen Tesla. Tegen die tijd is de E-tron verder ontwikkeld en heeft een groot actieradius en super super charger. Binnen 30 min. helemaal opgeladen ach ja, het is toekomstmuziek, we gaan het zien. Nu maar lekker genieten van diesel
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.217
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Mooie SQ5 , ik heb in een SQ7 gereden maar was een diesel, is dat bij de SQ5 ook? Of heb je keuze?

    Edit: 3.0 tfsi dus, nice!

    1 van de mooiere elektrische auto’s zou dan de polestar 2 zijn, redelijke range en meer kwaliteit dan een tesla.
    Ooit komt er wel een keer een EV maar nu nog even niet. 😜
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 08-01-21 om 18:42.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    @Yuxel: ik hoop inderdaad ook dat over een paar jaar de E-tron een hele mooie door ontwikkelde auto wordt. Als ik nu zou moeten kiezen uit alles wat er nu op de markt is, wint de E-tron.
    @Rol-Co: de SQ5 was er in zowel benzine als diesel. Alleen kan je nu nieuw alleen de diesel bestellen. Voor een benzine zul je voor een occasion moeten gaan. In Duitsland vind je bij de merkdealers hele kort gebruikte auto’s met nog heel lang garantie.

    Ik ben voor een benzine gegaan waarbij geluid doorslaggevend was. Kwa power zijn ze nagenoeg gelijk aan elkaar. Het enige jammere aan de SQ5 is, dat er geen uitlaten zichtbaar zijn. Uitwijken naar bijvoorbeeld ABT kan, maar van de offertes werd ik niet goed voor alleen wat optische aanpassingen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #14
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    @Snellejongen,

    Ai, ik wist niet van jou slechte ervaringen met de A3, sorry hiervoor.

    Maar ik doelde eigenlijk op het broertje/zusje van je sq5, namelijk de 55 tsfi e . Daar zit ook voldoende power in en heeft die 2 werelden.
    ( daar ben ik nu actief naar aan het kijken namelijk 😉 )

    Met heel veel meningen hier ben ik het trouwens eens hoor, ik vind het doodzonde dat de diesel in het verdom hoekje zit. Dat rijdt gewoon fantastisch.
    Maar om nu voor 100% elektrisch te gaan, is mij nog een brug te ver nu.
    Vandaar die tussen oplossing waar je mi toch ook heel veel fun uit kunt halen.

    Gr. Jan
    Laatst gewijzigd door jan v s; 08-01-21 om 19:48. Reden: Aanvulling bericht
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  16. #15
    RRenken's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Leeftijd
    32
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Niet de minste Audi! Fijne kilometers gewenst!
    Audi A3 Limousine (8V) | 1.6 TDI | S-Tronic | [Showroom: Ricardo's A3 Limousine]

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan v s Bekijk Berichten
    @Snellejongen,

    Ai, ik wist niet van jou slechte ervaringen met de A3, sorry hiervoor.

    Maar ik doelde eigenlijk op het broertje/zusje van je sq5, namelijk de 55 tsfi e . Daar zit ook voldoende power in en heeft die 2 werelden.
    ( daar ben ik nu actief naar aan het kijken namelijk )

    Met heel veel meningen hier ben ik het trouwens eens hoor, ik vind het doodzonde dat de diesel in het verdom hoekje zit. Dat rijdt gewoon fantastisch.
    Maar om nu voor 100% elektrisch te gaan, is mij nog een brug te ver nu.
    Vandaar die tussen oplossing waar je mi toch ook heel veel fun uit kunt halen.

    Gr. Jan
    De A3 heeft me inderdaad beide werelden laten zien, heb er ook zeker van genoten. Maar doordat ik juist de elektrische wereld heb mogen zien, had ik zoiets van, zal ik er maar gewoon voor gaan? Alleen werd ik door de huidige elektro markt niet genoeg overtuigd. Ik heb vervolgens met mijzelf afgesproken dat ik de wereld nog 1x goed vervuild alvorens ik het braafste jongetje van de klas zal spelen. Zodoende een vol petrol engine.

    De 55e heb ik heel kort over nagedacht. Alleen door de eerder genoemde afspraak met mijzelf wou ik een auto met een performance label die een bepaalde emotie in mij losmaakte. Geluid speelt daarbij een belangrijke rol en hybrid auto’s zijn vaker stil dan dat ze met een mooie engine sound komen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  18. #17
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.217
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snellejongen Bekijk Berichten
    Ik heb vervolgens met mijzelf afgesproken dat ik de wereld nog 1x goed vervuild alvorens ik het braafste jongetje van de klas zal spelen. Zodoende een vol petrol engine.
    🤣
    Lange discussie met jezelf geweest ?
    Ik ben ook beter voor het milieu gaan doen, van diesel naar benzine, niemand heeft gezegd dat het geen v8 mag zijn.

  19. #18
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik ben ook beter voor het milieu gaan doen, van diesel naar benzine, niemand heeft gezegd dat het geen v8 mag zijn.
    Ik ga van een 3.0 diesel naar een 2.9 benzine. Doe ik ook voor het milieu.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #19

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Mooie SQ5, heel veel plezier ervan.

    Glascoating: @Jurgh Cardetailing natuurlijk
    Ik heb op m'n SQ5 glascoating gehad en ik doe het niet meer. De prijs kwaliteit is het voor mij niet waard.
    Door de coating is de auto niet makkelijker schoon te maken. Hij wordt net zo vuil en je moet nog steeds met wassen de lak raken met washandschoen oid.
    Ja je hoeft je auto niet meer ieder jaar te polijsten.

    Verder mooie bak! Ik zou dat half leer Alcantara lekker laten zitten. Leer gaat altijd een beetje plooien op de zitting. Stof niet.
    Remklauwen rood zou ik ook niet doen als je geen poetser bent. Die moet je echt wel met wat borsteltjes schoon houden.
    Ramen tinten gaat wel mooi staan, maar ik vind after market het er altijd zo goedkoop uitzien omdat je het gewoon kan zien bij de raamrand.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Mijn Audi SQ5 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    Ik heb op m'n SQ5 glascoating gehad en ik doe het niet meer. De prijs kwaliteit is het voor mij niet waard.
    Door de coating is de auto niet makkelijker schoon te maken. Hij wordt net zo vuil en je moet nog steeds met wassen de lak raken met washandschoen oid.
    Ja je hoeft je auto niet meer ieder jaar te polijsten.

    Verder mooie bak! Ik zou dat half leer Alcantara lekker laten zitten. Leer gaat altijd een beetje plooien op de zitting. Stof niet.
    Remklauwen rood zou ik ook niet doen als je geen poetser bent. Die moet je echt wel met wat borsteltjes schoon houden.
    Ramen tinten gaat wel mooi staan, maar ik vind after market het er altijd zo goedkoop uitzien omdat je het gewoon kan zien bij de raamrand.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    De glascoating wou ik inderdaad o.a. om het autowassen makkelijker te maken. Vooral in de wintermaanden. Wel jammer om jou ervaring te horen dan. Ben benieuwd hoe anderen het ervaren.

    Dat van de leren bekleding ga ik waarschijnlijk niet doen. Kwa looks vind ik het veel mooier, maar ben bang voor de kwaliteit na een x aantal jaar.

    De rode remklauwen en de getinte ramen gaan er zeker komen. Staan boven aan mijn lijst. Maar ben vooral bang voor de achterruit. Daar zie je meteen dat het achteraf is gebeurd en dat is toch wel jammer vind ik. Volgens mij zijn er ooit op dit forum bedrijven genoemd die de achteraf looks tot een minimum kunnen beperken. Heeft iemand opnieuw de namen voor mij?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •