Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Hoi allen!


    Mijn naam is Jeroen, kom uit Almere, geboren Amsterdam.
    Ben werkzaam in de IT, lang detachering gezeten en sinds April vast indienst bij een klant van detachering waar ik enorm blij mee ben zeker gezien de vervelende corona tijd dat dit voor mij mogelijk is.


    Ik heb jaren lang een Mazda CX-5 gereden vanuit lease (detachering) en dit beviel mij opzich prima echter omdat ik nu van detachering weg ga moest ik ook mijn lease auto inleveren, ik ben al sinds begin januari aan het kijken naar auto's om de lease auto te vervangen.
    Budget was niet enorm groot maar ik had wel wat wensen:


    - Motor inhoud, ik heb altijd minimaal 2.0 motoren gereden ( eerste auto was een 1.6, daarna altijd 2.0 motoren), vind ik prettig omdat ik gewoon wat power wil hebben, voel ik me om een of andere reden fijn bij
    - Ruimte, ik heb altijd ruime auto's gehad, station/suv
    - Styling, me auto moet er leuk/mooi uitzien
    - Automaat, ik heb last van mijn linker knie, hierdoor is schakelen voor mij erg vervelend.


    Ben altijd gecharmeerd geweest van Audi, nooit eerder gekocht, eerdere auto's Renault, Dodge,Mazda en nu dan een Audi.
    Gezien mijn budget niet enorm hoog was kom je al snel bij Audi's uit welke een hoge KM stand hebben, opzich schrik ik daar nooit van dus daar door laat ik mij niet uit het veld slaan.


    Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een Audi van een particulier, Audi A4 Avant B7 uit 2008, 130PK 2.0 Multitronic.
    Bij testrijden was ik bijzonder verbaasd, voor de leeftijd en KM stand reageert de auto heerlijk en snel, ook de kickdown is geweldig en heerlijke power.
    De auto rijd enorm zacht, gek genoeg vind ik deze zachter rijden dan de Mazda CX-5 uit 2018, het stuur is ook minder schrikkerig dan bij de Mazda en dit gezien het leeftijd verschil verbaasde mij dit enorm.

    Er zijn wat puntjes welke ik meteen heb aangepast, andere banden, de oude banden waren gewoon op.
    Tijdens test rit bij het remmen trilde/haperde de auto behoorlijk, het zouden twee dingen kunnen zijn naar mijn mening toen de tijd
    - Remschijf voor (het kwma echt van voor)
    - ABS sensor, ik had het idee dat deze niet goed kon zijn en daarom actief werd en vandaar het haperen bij remmen.
    - Wat roest plekjes wegwerken

    Uiteindelijk bleek dit de remschijven voor te zijn, na vervangen ging het remmen weer perfect!

    Wat ik zeker nog ga aanpassen is het navigatie/entertainment systeem , deze is natuurlijk oud en wil ik wat moderner hebben.
    Ik had hiervoor al contact opgenomen telefonisch met een inbouw bedrijf welke samen werkt met Audiovolt Almere en zij gaven het volgende aan, principe is het mogelijk echter is het nodig om te weten hoe de speakers zijn aangesloten, hij zegt: als het namelijk met glasvezel kabel is verbonden wordt het al lastiger, iemand hier ervaring mee?

    152377559_10224730781757681_4522815595980253535_o.jpg
    Laatst gewijzigd door Jeroenzer; 22-03-21 om 09:55.
    Rookworst zonder R is ookworst

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.932
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenzer Bekijk Berichten
    Hoi allen!


    Mijn naam is Jeroen, kom uit Almere, geboren Amsterdam.
    Ben werkzaam in de IT, lang detachering gezeten en sinds April vast indienst bij een klant van detachering waar ik enorm blij mee ben zeker gezien de vervelende corona tijd dat dit voor mij mogelijk is.


    Ik heb jaren lang een Mazda CX-5 gereden vanuit lease (detachering) en dit beviel mij opzich prima echter omdat ik nu van detachering weg ga moest ik ook mijn lease auto inleveren, ik ben al sinds begin januari aan het kijken naar auto's om de lease auto te vervangen.
    Budget was niet enorm groot maar ik had wel wat wensen:


    - Motor inhoud, ik heb altijd minimaal 2.0 motoren gereden ( eerste auto was een 1.6, daarna altijd 2.0 motoren), vind ik prettig omdat ik gewoon wat power wil hebben, voel ik me om een of andere reden fijn bij
    - Ruimte, ik heb altijd ruime auto's gehad, station/suv
    - Styling, me auto moet er leuk/mooi uitzien
    - Automaat, ik heb last van mijn linker knie, hierdoor is schakelen voor mij erg vervelend.


    Ben altijd gecharmeerd geweest van Audi, nooit eerder gekocht, eerdere auto's Renault, Dodge,Mazda en nu dan een Audi.
    Gezien mijn budget niet enorm hoog was kom je al snel bij Audi's uit welke een hoge KM stand hebben, opzich schrik ik daar nooit van dus daar door laat ik mij niet uit het veld slaan.


    Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een Audi van een particulier, Audi A4 Avant B7 uit 2008, 130PK 2.0 Multitronic.
    Bij testrijden was ik bijzonder verbaasd, voor de leeftijd en KM stand reageert de auto heerlijk en snel, ook de kickdown is geweldig en heerlijke power.
    De auto rijd enorm zacht, gek genoeg vind ik deze zachter rijden dan de Mazda CX-5 uit 2018, het stuur is ook minder schrikkerig dan bij de Mazda en dit gezien het leeftijd verschil verbaasde mij dit enorm.

    Er zijn wat puntjes welke ik meteen heb aangepast, andere banden, de oude banden waren gewoon op.
    Tijdens test rit bij het remmen trilde/haperde de auto behoorlijk, het zouden twee dingen kunnen zijn naar mijn mening toen de tijd
    - Remschijf voor (het kwma echt van voor)
    - ABS sensor, ik had het idee dat deze niet goed kon zijn en daarom actief werd en vandaar het haperen bij remmen.
    - Wat roest plekjes wegwerken

    Uiteindelijk bleek dit de remschijven voor te zijn, na vervangen ging het remmen weer perfect!

    Wat ik zeker nog ga aanpassen is het navigatie/entertainment systeem , deze is natuurlijk oud en wil ik wat moderner hebben.
    Ik had hiervoor al contact opgenomen telefonisch met een inbouw bedrijf welke samen werkt met Audiovolt Almere en zij gaven het volgende aan, principe is het mogelijk echter is het nodig om te weten hoe de speakers zijn aangesloten, hij zegt: als het namelijk met glasvezel kabel is verbonden wordt het al lastiger, iemand hier ervaring mee?

    152377559_10224730781757681_4522815595980253535_o.jpg
    Welkom Jeroen,

    Audi gebruikt gewoon koper in jou auto
    Dat hadden ze bij Audiovolt volgens mij jou ook wel kunnen vertellen
    Je hebt een A4 B7 avant

    Ik ben niet zo bekend met nieuwere modellen
    En of daar glasvezel in zit
    (Al ik er nog nooit van gehoord heb)
    Maar met het bouwjaar van jou a4 had ik nog geen glasvezel in huis

    Enfin
    Wat wil je met je navi/radio systeem doen?

    Op het forum hebben we een topic
    Car entertainment
    Heb je daar als een gekeken?
    Daar staan vast een hoop antwoorden op jou vragen

    Veel plezier hier

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Welkom Jeroen,

    Enfin
    Wat wil je met je navi/radio systeem doen?

    Op het forum hebben we een topic
    Car entertainment
    Heb je daar als een gekeken?
    Daar staan vast een hoop antwoorden op jou vragen
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik wil mijn telefoon makkelijk kunnen koppelen, makkelijk mp3 audio afspelen, betere navigatie mogelijkheid.
    Ik ga zo even rondneuzen op het audio gedeelte, was nog blijven hangen hier bij showroom gedeelte bij alle andere mooie Audi's
    Laatst gewijzigd door Jeroenzer; 22-03-21 om 10:31.
    Rookworst zonder R is ookworst

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.932
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenzer Bekijk Berichten
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik wil mijn telefoon makkelijk kunnen koppelen, makkelijk mp3 audio afspelen, betere navigatie mogelijkheid.
    Ik ga zo even rondneuzen op het audio gedeelte, was nog blijven hangen hier bij showroom gedeelte bij alle andere mooie Audi's
    Dan kun je beter voor een aftermarkt upgrade gaan

    Links rechts wordt hier veelal een Android toestel gebruikt



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Welkom! Mooie originele b7!

    Wat voor navi/entertainment heb je nu? Rns-e of de klein beeld navi en een concert 2 radio?
    Met een rns-e kan je redelijk uit de voeten, nieuwe navi dvd met flitspalen bijv en een kufatec telefoon uitbreiding, dan ben je al een heel eind.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Welkom! Mooie originele b7!

    Wat voor navi/entertainment heb je nu? Rns-e of de klein beeld navi en een concert 2 radio?
    Met een rns-e kan je redelijk uit de voeten, nieuwe navi dvd met flitspalen bijv en een kufatec telefoon uitbreiding, dan ben je al een heel eind.
    Thanks, ben er zeer content mee!
    Om eerlijk te zijn weet ik niet welke versie ik heb, ik kan het alleen omschrijven.
    Navigatie gaat via een CD, het scherm is met oranje tinten.

    plaatje van internet wat overeen komt
    dsfsdfsd.JPG
    Rookworst zonder R is ookworst

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aller eerste Audi ever / A4 Avant B7 2008

    Dat is een bns 5.0.

    Je zou hem om kunnen bouwen naar Rns-E wat dan al een verbetering in kleur is met navi dvd en mp3 op 2 sd kaartjes, telefoon kan je dan via een kufatec unit doen.
    Dat is de originele oplossing.

    Maar tegenwoordig plaatsen ze ook veel deze unit, is Bluetooth, navi, touchscreen, achteruitrij camera enz enz.
    https://www.amazon.nl/autoradio-GPS-...26965794&psc=1

    Dus...... als je een beetje handig bent.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •