Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: Airknight; A5 cabrio 3.0 TFSI Gletsjerwit

  1. #1

    Standaard Airknight; A5 cabrio 3.0 TFSI Gletsjerwit

    Na de komst van de A6 Allroad in April was het een kwestie van tijd dat de A4 AR weg zou gaan...
    We reden er nog zo weinig mee dat het zonde was om zo'n heerlijke auto maar te laten staan!
    Dus twee weken geleden met toch een beetje pijn in ons hart de A4 verkocht; onze heerlijkste Audi tot nog toe!
    Net zo luxe als de A6 eigenlijk, maar eigenlijk net wat sportiever om in te rijden. En een hoop leuke retrofits aan A4 gedaan, dat blijft toch een leuke hobby.
    Maar nog geen 1.000 km in 4 maanden is zonde, dus toch de kogel maar door de kerk. Gelukkig is de nieuwe eigenaar ook een liefhebber en er net zo mee in zijn nopjes als wij waren!

    Maar daar gaat het nu niet over, maar over de A5 die al een paar weken in mijn achterhoofd zat...

    A.s. dinsdag kan ik hem eindelijk ophalen, na een mislukte poging afgelopen vrijdag. Het Verkehrsambt in Neuss was zijn computersystemen aan het updaten en dus gesloten.
    Elders nog snel een exportkenteken regelen was het inmiddels te laat voor dus het enige wat de verkoopster nog kon mompelen was 'es tut mir leid....'

    Meer over de A5 van 2015, of eigenlijk bijna een S5;

    - 3.0 Tfsi DSG met 272 pk
    - S-line in en exterieur.
    - Gletscherweiss metallic.
    - Originele 20" PQQ velgen.
    - S5 diffusor in pianolak zwart. (met nu nog de verkeerde uitlaatstukken.)
    - Supersportstoelen in fijnnappa leer (elektrisch).
    - Navigatie plus.
    - B&O.
    - Keyless go.
    - Audi connect.
    - Akoestische kap.

    En vast nog wel een paar dingen die ik nu vergeet.

    En dan de to do list:

    - elektrische stoelen ombouwen naar memory seats, de deurmodule met kabelboom al gescoord op eBay.
    - Mat chromen spiegelkappen.
    - Elektrische opklapbare, zelfdimmende spiegels (al in optie op eBay).
    - decals op de voorschermen vervangen (zwart s-line /zwart supercharged of V6T)
    - de 20" van de winter antraciet laten spuiten
    - de uitlaatstukken vervangen voor de goede volgens het concept van mijn oude A4 B8 ( https://www.audiforum.nl/forum/model...-rechts-2.html )

    $_20.jpg$_20-2.jpg$_20-3.jpg

    Twijfel nog over de chiptuning van JD. Die 440 pk spreekt wel wel erg aan...

    alleen de grill kom ik echt nog niet uit, er zijn nl 3 opties:

    1. een zwarte rs5 grill a la de Senner tuning S5, maar die is wel een beetje over de top.
    2. De originele S5 grill, maar dan ook de diffusor achter weer grijs maken, of
    3. een zwarte S5 grill, en zo black edition maken.

    Maar daar maak ik wel een apart topic over!
    Laatst gewijzigd door airknight; 11-10-18 om 13:07.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Mooie A5 veel plezier ermee en mooi CAB weer natuurlijk
    En mijn keuze zou dan optie 3 zijn

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    3.0tfsi is altijd lekker, een motor met veel potentie! S5 logo op een A5 plakken is niet zo mijn ding. Veel plezier ermee.

  4. #4

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    3.0tfsi is altijd lekker, een motor met veel potentie! S5 logo op een A5 plakken is niet zo mijn ding. Veel plezier ermee.
    +1.
    Dit zijn nog foto's van verkoper... Denk dat alleen het nieuwe Quattro logo voorin komt of helemaal niets.
    Laatst gewijzigd door airknight; 06-10-18 om 18:02.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  5. #5

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    grappig....Neig zelf ook het meest naar optie 3!
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.


  6. #6

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Optie 2 vind ik ook wel aardig, black optic op wit vind ik niet zo sprekend. Rs is iets te extreem voor een verder normale a5 wat mij.

  7. #7

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Mooie auto erg lekker die 3.0TFSI, ik vind de S5 grille ook erg mooi overigens mocht je de OEM grille overhouden dan heb ik daar tzt wel
    oren naar om die over te nemen (die van mij heeft wat battle scars). En zie ik nog een mooie mod, een zelfdimmende binnenspiegel nog te retrofitten?
    Laatst gewijzigd door JINXED; 07-10-18 om 17:55.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Mooie A5 cabrio heb je gekocht. Wit met zwarte accenten vind ik persoonlijk erg fraai staan (of zou dat komen omdat de mijne dat ook heeft..).

    Veel plezier alvast met deze prachtige cabrio. Hopelijk kun je dit jaar nog wat dagen genieten van het open rijden.

  10. #9

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Mooie auto erg lekker die 3.0TFSI, ik vind de S5 grille ook erg mooi overigens mocht je de OEM grille overhouden dan heb ik daar tzt wel
    oren naar om die over te nemen (die van mij heeft wat battle scars). En zie ik nog een mooie mod, een zelfdimmende binnenspiegel nog te retrofitten?
    Scherp gezien vd spiegel! Heb ‘m zelfs nog liggen van mijn A4 B8...😅

    Hou de oem grill voor je in mijn achterhoofd. Net een S5 grill gescoord op eBay.

  11. #10

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Scherp gezien vd spiegel! Heb ‘m zelfs nog liggen van mijn A4 B8...😅

    Bizar zo’n mooie volle auto en dan de spiegel vergeten 🙈 mee te bestellen.

    Hou de oem grill voor je in mijn achterhoofd. Net een S5 grill gescoord op eBay.
    Dat is mooi ik wacht het bericht wanneer hij af te halen wel af consider it sold 😄

  12. #11

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten

    A.s. dinsdag kan ik hem eindelijk ophalen, na een mislukte poging afgelopen vrijdag. Het Verkehrsambt in Neuss was zijn computersystemen aan het updaten en dus gesloten.
    Elders nog snel een exportkenteken regelen was het inmiddels te laat voor dus het enige wat de verkoopster nog kon mompelen was 'es tut mir leid....'
    Mooie auto heb je aangekocht. Ik zat afgelopen vrijdag niet echt uit mijn Neuss te eten, maar had je die dag gerust kunnen helpen.
    Ga lekker vroeg naar Neuss en neem de auto nog even voor 12:00 uur langs de RDW in Elsloo of Venlo.
    Succes morgen.
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

  13. #12

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoeritzz Bekijk Berichten
    Mooie auto heb je aangekocht. Ik zat afgelopen vrijdag niet echt uit mijn Neuss te eten, maar had je die dag gerust kunnen helpen.
    Ga lekker vroeg naar Neuss en neem de auto nog even voor 12:00 uur langs de RDW in Elsloo of Venlo.
    Succes morgen.
    Thnx! Heb het vandaag nog even gecheckt... hij staat inmiddels zoals afgesproken klaar op een 14 daags exportkenteken.

    Had ik dat vrijdag maar geweten, dat had me een hoop ergernis gescheeld! Dank voor ‘t aanbod in ieder geval.

  14. #13

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Gister eerst maar even gauw lang huis gereden en snel een paar plaatjes op de oprit geschoten voordat ik hem weer doorgebracht heb naar het importbedrijf.

    A5_1.jpgA5_2.jpgA5_3.jpg

    Wat een heerlijke auto! Van mij mag hij morgen weer terugkomen. Maar eerst even wat alarmtechnische zaken laten verrichten.....
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  15. #14

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Het kan aan mij liggen maar de S-line plaatjes op de voorschermen die lijken nogal op een willekeurige plek geplakt? Mogelijk later door de vorige eigenaar toegevoegd? Auto gekocht bij een Audi dealer of universele garage? Ik vind hem qua uitvoering erg mooi zo met de stoelen, kleur en motor. Een draadje dat ik even blijf volgen!

  16. #15

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Het kan aan mij liggen maar de S-line plaatjes op de voorschermen die lijken nogal op een willekeurige plek geplakt? Mogelijk later door de vorige eigenaar toegevoegd? Auto gekocht bij een Audi dealer of universele garage? Ik vind hem qua uitvoering erg mooi zo met de stoelen, kleur en motor. Een draadje dat ik even blijf volgen!

    Gekocht bij een MB Dealer, alwaar de vorige eigenaar hem ingeruild had op een C43AMG. Hij had auto op zijn beurt weer rechtstreeks van Audi als fabrieksauto (Jahreswagen) gekocht in 2016. Voor het overschrijven even snel een fotootje geschoten van de Deutsche Fahrzeugbrief. Altijd handig voor de historie. Misschien gezichtsbedrog op de foto, of de vorige heeft ze eraf gehaald en later weer teruggeplaatst..... Weet ook nog niet of ik ze erop laat. ik vind de US Supercharged badges wel een leuk alternatief.

    Voor de liefhebber;
    Volgens MB hebben ze hem nog altijd te koop... Maar die snappen er sowieso niet zo veel van. Volgens hen is het ook een 3.0TDI.
    https://suchen.mobile.de/auto-insera...266472314.html
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  17. #16

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Is overigens een mooi verhaal;

    Ik zie in Augustus deze auto op Mobiel staan, en denk gelijk; Dat is 'm!
    Wil een afspraak maken met de particulier en auto blijkt helaas al verkocht. Plaats dat hij nu zegt dat hij hem bij MB ingeruild heeft...., maar nee.
    Pas weken later zie ik deze advertentie van MB. Sla hem nog zeker 2 weken over, want lees dat het een TDI is. Totdat ik naar de plaatjes kijk, en hem aan die achterlijke uitlaatstukken meteen herken! toen was ik wakker en meteen die zaterdag gaan kijken. Dezelfde week de A4 verkocht, en de zaterdag er op deze gekocht. Uiteindelijk nog een mooie prijs kunnen maken, want er kwam blijkbaar geen hond op. Raar hé, als je hem als 3.0 TDI adverteert?
    Ik in ieder geval heel blij!
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  18. #17

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Haha geweldig zo’n verhaal dat zijn de leukere aankopen, naast de auto zelf die uitlaten zijn idd drama dat vraagt om iets OEM achtigs.

  19. #18

    Standaard Re: A4 AR verkocht, A5 cabrio 3.0 TFSI onderweg.

    Had ik ff gemist, wouw wat heerlijke A5 cabrio Henry
    Ga het hier volgen.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  20. #19

    Standaard re: Airknight; A5 cabrio 3.0 TFSI Gletsjerwit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Had ik ff gemist, wouw wat heerlijke A5 cabrio Henry
    Ga het hier volgen.

    Peeet
    Yep... gaan we veel plezier van hebben. En ik ga weer wat ‘oude’ retrofits van jou / mijzelf uit de kast halen....

    Mijn vrouw vroeg; is hij helemaal naar je zin schat?

    Ja natuurlijk, zei ik.
    ‘Ga je er nog aan sleutelen?’
    Misschien 1 of 2 dingen.
    ‘Laten we eens tellen?’
    Ok, kom op 18 ....
    😂
    Laatst gewijzigd door airknight; 13-10-18 om 16:11.

  21. #20
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Airknight; A5 cabrio 3.0 TFSI Gletsjerwit

    Heerlijk Nog paar mooie dagen, dus net op tijd opgehaald. Fijne combi A6 allroad en A5 cabrio.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •